V pátek 23. března odstartuje z náměstí ve Valašském Meziříčí druhý podnik osmidílného seriálu Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally Bonver Valašská rally (23. – 24. března).
Pořadatelům se přihlásila do uzávěrky celkem 101 posádka z pěti států. Trať soutěže měří celkem 496 km a obsahuje dvanáct rychlostních zkoušek na šesti úsecích v celkové délce 150 km. K největším favoritům patří tovární jezdec Škoda Motorsport Jan Kopecký, úřadující český šampion Roman Kresta (oba Škoda Fabia Super 2000), Václav Pech (Mini John Cooper Works S2000) a předloňský český mistr Pavel Valoušek (Peugeot 207 S2000).
Organizátoři rally se setkali tři dny před ostrým startem soutěže v sídle Zlínského kraje se zástupci médií. Populární valaška patří svou historickou délkou mezi automobilové soutěže s nejdelší tradicí v České republice. „Valašská rally je významnou sportovní událostí pro Zlínský kraj a každoročně přiláká do regionu značné množství motoristických fanoušků. I v letošním roce vyjadřujeme této soutěži podporu,“ uvedla Gabriela Dvorníková Sýkorová, tisková mluvčí Zlínského kraje. Centrem valašky se stane již pojedenácté město Valašské Meziříčí. Ředitelství soutěže nalezne opět azyl v budově Městského úřadu, na místním náměstí se uskuteční start a cíl soutěže. „Jsme velmi potěšeni, že se centrem této náročné soutěže tradičně stává právě Valašské Meziříčí. Věříme, že i letošní ročník se naším společným přičiněním stane úspěšným motoristickým podnikem, “ řekla Vendula Králová, tisková mluvčí Městského úřadu ve Valašském Meziříčí.
Juřinka poprvé (2008)
V čele organizačního výboru stojí ředitel soutěže Miroslav Hošák, který byl přítomen na všech dosavadních třiceti ročnících rally. „Podařilo se nám prodloužit spolupráci s velmi stabilním a silným partnerem, který patří ve svém oboru podnikání na čelní příčky. Jedná se o společnost Bonver Group, provozování casin a klubů, čímž se podařilo zajistit stabilitu v ekonomickém zajištění rally. V letošním roce se objeví ve startovním poli vedle řady značkových cupů i soutěžící Poháru České republiky v rally. Připravili jsme pro soutěžící náročnou trať na šesti úsecích rychlostních zkoušek. Polookruhová erzeta v Juřince byla zařazena z důvodu přání sponzora a rovněž po jednání s Asociací jezdců rally,“ upřesnil šéf Valašské rally.
Juřinka podruhé (2008)
K favoritům Valašské rally patří i český mistr z roku 2010 a vítěz valašky ze stejného roku Pavel Valoušek. Otrokovický rodák řešil na začátku sezony nepříjemné trable po rozchodu se spolujezdcem Zdeňkem Hrůzou. „Letos jsme trochu zredukovali program oproti předchozím letům. Nebudeme startovat na sprintech, pojedeme český mistrák, ale ne všechny podniky. Původně jsme neměli v plánu ani start ve Valmezu, ale rozhodli jsme se zde startovat i v rámci testu nového spolujezdce Lukáše Kostky. Poté pojedeme Saturnus rally ve Slovinsku, Český Krumlov, Bohemia rally a domácí barumku. Další program se teprve uvidí,“ řekl Valoušek na tiskové konferenci ve Zlíně.
Otrokovický rodák absolvoval na začátku týdne testování na známém úseku Troják, kde měl měl k dispozici vůz Peugeot 207 Super 2000 maďarské stáje Tagai Racing Technology. „Původně jsme na valašce neměli startovat a neměla ji v plánu ani belgická stáj Kronos. Proto jsme se domluvili na spolupráci s maďarským týmem, který má k dispozici rovněž konkurence schopný vůz,“ pověděl jezdec stáje Peugeot Delimax Total Czech National Team. Pondělnímu testu byla přítomna i známá zpěvačka a herečka Olga Lounová, kandidátka na spolujezdkyni vedle Valouška. „Na testu byli přítomni oba adepti na místo spolujezdce. Nakonec padla volba na Lukáše, ale nevylučuji, že se s Olgou nárazově na některém podniku ukážeme. Momentálně to však v plánu nemáme,“ upřesnil dvaatřicetiletý Valoušek. Jaké má český mistr z roku 2010 ambice na letošní výsledek v okolí Valašského Meziříčí? „Valaška bude tradičně velmi náročná a těžká soutěž. Je trochu kratší než v loňském roce. Konkurence se sejde opravdu špičková, což je pro český šampionát jen dobře. Očekávám na začátku sezony tuhý boj, všichni pojedou velmi rychle. Situace bude o to těžší, že na cestách bude po zimním období mnoho štěrku a posypu, nicméně chceme uspět co nejlépe,“ uzavřel otrokovický jezdec.
Čeřit vodu na předních příčkách hodlá i Jaromír Tarabus, který ohlásil návrat do českého šampionátu dvoudenních rally. Pojede s vozem Škoda Fabia Super 2000 ze stáje Kresta Racing se staronovým spolujezdcem Danielem Trunkátem. „S Romanem jsme se domluvili na spolupráci v závěru loňského roku. Všechno klape na té nejvyšší úrovni. Na místo spolujezdce se vrácí po roční pauze a rodinné dovolené Dan. Honza Kopecký zřejmě tady nebude mít konkurenci, nicméně my se chceme poprat o další místa za ním. Minulý týden jsme měli test v okolí Hustopečí a jsme na soutěž velmi dobře připraveni. Už se těšíme na páteční start,“ pověděl Jaromír Tarabus, jezdec stáje AK Rallysport Brno.
Bonver Valašská rally startuje v pátek 23. března v 17.30 hodin z náměstí ve Valašském Meziříčí, v cíli soutěže se objeví první posádka na stejném místě v sobotu 24. března krátce před osmnáctou hodinou.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.