Tradiční statistika dle sezonamu přihlášených skýtá zajímavé informace.
Do 31. ročníku Bonver Valašská rally (23. – 24. března) se přihlásilo celkem 101 posádek z pěti států – České republiky, Polska, Slovenska, Itálie a Norska. Valaška se započítává jako druhý díl do osmidílného seriálu Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally 2012 a zároveň do úvodního dějství Poháru České republiky v rally 2012. Největším diváckým lákadlem v okolí Valašského Meziříčí bude start továrního jezdce Škody Motorsport a úřadujícího vicemistra seriálu Intercontinental Rally Challenge Jana Kopeckého na voze Škoda Fabia S2000. K hlavním favoritům vedle Kopeckého patří úřadující český šampion a čtyřnásobný vítěz valašky Roman Kresta (Škoda Fabia S2000), dále pětinásobný český mistr Václav Pech (Mini John Cooper Works S2000) a předloňský český šampion a vítěz Valašské rally 2010 Pavel Valoušek (Peugeot 207 S2000).
Vozů kategorie Super 2000 najdeme na seznamu přihlášených posádek celkem jedenáct! Nejpočetněji je obsazena třída 3 (skupina N nad 2000 cm3), kde figuruje celkem 20 vozů, zatímco v nejslabší třídě 10 (skupina N do 1400 cm3, R1A) nenajdeme žádný vůz. V rámci Mezinárodního mistrovství České republiky se představí 69 soutěžících, v poháru bude bojovat o body 32 posádky. Ve vozovém parku celkem 13 značek jsou zastoupeny nejpočetněji automobilky Škoda a Mitsubishi.
Na letošní valašce se představí celkem devět smíšených posádek, v rámci pohárového zápolení se objeví ryze dámská posádka ve složení Pavlína Tydlačková, Pavla Fričová.
Celkem přihlášeno: 101 posádek
Počet států: 5 (Česká republika – 91, Polsko – 6, Slovensko – 2, Itálie – 1, Norsko - 1)
Mediasport Mezinárodní mistrovství České republiky v rally 2012: 69 posádek z 5 států
Pohár České republiky v rally 2012: 32 posádek
Prioritní jezdci: FIA B: 1 (Václav Pech – CZ)
ASN: 17 (Jan Kopecký, Roman Kresta, Pavel Valoušek, Roman Odložilík, Jaromír Tarabus, Antonín Tlusťák, Václav Arazim, Jaroslav Orsák, Daniel Běhálek, Martin Semerád, Vojtěch Štajf, Václav Dunovský, Martin Bujáček, Jan Černý, Josef Peták – CZE, Elwis Chentre – ITA, Petter Kristiansen - NOR)
Rozdělení podle objemových tříd a skupin: Třída 2 (skupina S2000-Rally, 1.6 T restriktor 30 mm, S2000 – Rally, 2.0 atmosférický R4): 12 Třída 3 (skupina N nad 2000 cm3 - nynější N4): 20Třída 4 (skupina RGT): 0Třída 5 (skupina A nad 1600 cm3 do 2000 cm3, Super 1600, R2C, R3C, R3T, R3D): 12 Třída 6 (skupina A nad 1400 cm3 do 1600 cm3, R2B, Kit-car nad 1400 cm3 do 1600 cm3): 12Třída 7 (skupina A do 1400 cm3, Kit-car do 1400 cm3): 2 Třída 8 (skupina N nad 1600 cm3 do 2000 cm3): 4Třída 9 (skupina N nad 1400 cm3 do 1600 cm3, R1B): 7 Třída 10 (skupina N do 1400 cm3, R1A): 0
Pohár České republiky v rally 2012:
Skupina SA – soudobé automobily (bez WRC a vozů třídy 2 a 4): celkem 21 vozůSA – třída 1: do 1400 cm3: 9SA – třída 2: nad 1400 do 2000 cm3: 11SA – třída 3: nad 2 000 cm3 (včetně vozů podle čl. 52.2): 1
Skupina HA – historické automobily: celkem 3 vozy HA – třída 1: do 1 000 cm3: 0HA – třída 2: nad 1 000cm3 do 1 300 cm3: 3HA – třída 3: nad 1 300 cm3: 0
Skupina V – upravené automobily (bez rozdílu objemových tříd, včetně V-Škoda a V-Diesel): celkem 8 vozů
Počet vozů Super 2000: 11 Škoda Fabia S2000 – 6, Peugeot 207 S2000 – 2, Ford Fiesta S2000 – 2, Mini John Cooper Works S2000 - 1
Počet značek: 13Škoda – 32, Mitsubishi – 16, Citroën – 11, Renault – 11, Honda – 11, Subaru – 6, Peugeot – 4, Ford – 3, Suzuki – 2, Volkswagen – 2, Mini John Cooper – 1, Alfa Romeo – 1, Opel – 1.
Junioři: 6Martin Semerád, Martin Bujáček, Jan Černý, Václav Kopáček, Michal Srb, Martin Búš
Smíšené posádky: 9
Josef Peták – Alena Benešová, Egon Smékal – Monika Hýbnerová, Jiří Trojan – Eva Trojanová, Roman Štefan – Klára Šillerová, Zdeněk Zdráhala – Markéta Rýdlová, Jiří Venuš – Michaela Zíková, Roman Vaněk – Diana Vaňková, Martin Hrachovec – Zdenka Tomášová, Ondřej Studénka – Kateřina Janovská.
Dámská posádka: 1Pavlína Tydlačková – Pavla Fričová
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.