Tradiční statistika dle sezonamu přihlášených skýtá zajímavé informace.
Do 31. ročníku Bonver Valašská rally (23. – 24. března) se přihlásilo celkem 101 posádek z pěti států – České republiky, Polska, Slovenska, Itálie a Norska. Valaška se započítává jako druhý díl do osmidílného seriálu Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally 2012 a zároveň do úvodního dějství Poháru České republiky v rally 2012. Největším diváckým lákadlem v okolí Valašského Meziříčí bude start továrního jezdce Škody Motorsport a úřadujícího vicemistra seriálu Intercontinental Rally Challenge Jana Kopeckého na voze Škoda Fabia S2000. K hlavním favoritům vedle Kopeckého patří úřadující český šampion a čtyřnásobný vítěz valašky Roman Kresta (Škoda Fabia S2000), dále pětinásobný český mistr Václav Pech (Mini John Cooper Works S2000) a předloňský český šampion a vítěz Valašské rally 2010 Pavel Valoušek (Peugeot 207 S2000).
Vozů kategorie Super 2000 najdeme na seznamu přihlášených posádek celkem jedenáct! Nejpočetněji je obsazena třída 3 (skupina N nad 2000 cm3), kde figuruje celkem 20 vozů, zatímco v nejslabší třídě 10 (skupina N do 1400 cm3, R1A) nenajdeme žádný vůz. V rámci Mezinárodního mistrovství České republiky se představí 69 soutěžících, v poháru bude bojovat o body 32 posádky. Ve vozovém parku celkem 13 značek jsou zastoupeny nejpočetněji automobilky Škoda a Mitsubishi.
Na letošní valašce se představí celkem devět smíšených posádek, v rámci pohárového zápolení se objeví ryze dámská posádka ve složení Pavlína Tydlačková, Pavla Fričová.
Celkem přihlášeno: 101 posádek
Počet států: 5 (Česká republika – 91, Polsko – 6, Slovensko – 2, Itálie – 1, Norsko - 1)
Mediasport Mezinárodní mistrovství České republiky v rally 2012: 69 posádek z 5 států
Pohár České republiky v rally 2012: 32 posádek
Prioritní jezdci: FIA B: 1 (Václav Pech – CZ)
ASN: 17 (Jan Kopecký, Roman Kresta, Pavel Valoušek, Roman Odložilík, Jaromír Tarabus, Antonín Tlusťák, Václav Arazim, Jaroslav Orsák, Daniel Běhálek, Martin Semerád, Vojtěch Štajf, Václav Dunovský, Martin Bujáček, Jan Černý, Josef Peták – CZE, Elwis Chentre – ITA, Petter Kristiansen - NOR)
Rozdělení podle objemových tříd a skupin: Třída 2 (skupina S2000-Rally, 1.6 T restriktor 30 mm, S2000 – Rally, 2.0 atmosférický R4): 12 Třída 3 (skupina N nad 2000 cm3 - nynější N4): 20Třída 4 (skupina RGT): 0Třída 5 (skupina A nad 1600 cm3 do 2000 cm3, Super 1600, R2C, R3C, R3T, R3D): 12 Třída 6 (skupina A nad 1400 cm3 do 1600 cm3, R2B, Kit-car nad 1400 cm3 do 1600 cm3): 12Třída 7 (skupina A do 1400 cm3, Kit-car do 1400 cm3): 2 Třída 8 (skupina N nad 1600 cm3 do 2000 cm3): 4Třída 9 (skupina N nad 1400 cm3 do 1600 cm3, R1B): 7 Třída 10 (skupina N do 1400 cm3, R1A): 0
Pohár České republiky v rally 2012:
Skupina SA – soudobé automobily (bez WRC a vozů třídy 2 a 4): celkem 21 vozůSA – třída 1: do 1400 cm3: 9SA – třída 2: nad 1400 do 2000 cm3: 11SA – třída 3: nad 2 000 cm3 (včetně vozů podle čl. 52.2): 1
Skupina HA – historické automobily: celkem 3 vozy HA – třída 1: do 1 000 cm3: 0HA – třída 2: nad 1 000cm3 do 1 300 cm3: 3HA – třída 3: nad 1 300 cm3: 0
Skupina V – upravené automobily (bez rozdílu objemových tříd, včetně V-Škoda a V-Diesel): celkem 8 vozů
Počet vozů Super 2000: 11 Škoda Fabia S2000 – 6, Peugeot 207 S2000 – 2, Ford Fiesta S2000 – 2, Mini John Cooper Works S2000 - 1
Počet značek: 13Škoda – 32, Mitsubishi – 16, Citroën – 11, Renault – 11, Honda – 11, Subaru – 6, Peugeot – 4, Ford – 3, Suzuki – 2, Volkswagen – 2, Mini John Cooper – 1, Alfa Romeo – 1, Opel – 1.
Junioři: 6Martin Semerád, Martin Bujáček, Jan Černý, Václav Kopáček, Michal Srb, Martin Búš
Smíšené posádky: 9
Josef Peták – Alena Benešová, Egon Smékal – Monika Hýbnerová, Jiří Trojan – Eva Trojanová, Roman Štefan – Klára Šillerová, Zdeněk Zdráhala – Markéta Rýdlová, Jiří Venuš – Michaela Zíková, Roman Vaněk – Diana Vaňková, Martin Hrachovec – Zdenka Tomášová, Ondřej Studénka – Kateřina Janovská.
Dámská posádka: 1Pavlína Tydlačková – Pavla Fričová
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.