Ani v sezoně 2012 Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky nechybí v kalendáři soutěž v okolí jihomoravského města Hustopeče. VIII. AGROTEC rally bude pátým podnikem českého šampionátu. Uskuteční ve dnech 22. – 23. června 2012.
Organizátoři AGROTEC rally soutěž opět zapsali mezi podniky Evropského poháru – Central (střed), nově se bude na specifických tratích bojovat o body do Poháru České republiky. Vedení soutěže, zastoupené ostřílenými soutěžáky Martinem Radou a Rudolfem Kouřilem, pracuje na přípravě trati. Ta bude vycházet z loňského konceptu, ale samozřejmě řada pasáží projde změnami, o kterých vás budeme posléze informovat.
AGROTEC rally 2012 odstartuje v pátečním podvečeru ze startovní rampy na hustopečském náměstí, kam se v sobotním podvečeru soutěžící vrátí po úspěšném absolvování tratě do cíle rally a ke slavnostnímu vyhlášení výsledků.
„Pokračujeme v osvědčené koncepci stavby trati z loňského roku. Tedy vycházíme ze tří bloků po dvou rychlostních zkouškách, vše ve dvou průjezdech. Všechny RZ budou situovány do loňských prostor, byť se změnami vyplývajícími z nutnosti trať částečně obměnit. Dvě zkoušky se změní zásadně a dvě částečně. Naopak nic se nemění na umístění servisní zóny na letišti Popice a vzdáleného servisu v Hustopečích,“ říká ředitel soutěže Rudolf Kouřil.
Základní charakteristika trati:
Celkové délka: 505,50 km - 12 RZ (172,52 km)I. etapa: 157,74 km – 4 RZ (59,36 km)II. etapa: 347,76 km – 8 RZ (113,16 km)
I letos nabídnou pořadatelé AGROTEC rally Hustopeče posádkám ve třídách 7, 8, 9 a 10 nižší vklad. Ten bude na úrovni startovného dvoudenního podniku PČR, konkrétně 8.500,- Kč (+ DPH + pojištění).
„Většina účastníků malých tříd jede omezený počet soutěží a financuje si účast na rally podstatnou částí z rodinných rozpočtů. Mnohdy potřebnou částku dají dohromady až těsně před uzávěrkou přihlášek a nepřipadá u nich tedy možnost využití úhrady sníženého vkladu formou platby v dřívějším termínu. Snížení vkladu pro tyto soutěžící není rozhodujícím impulsem pro masové navýšení účasti v těchto třídách, ale může přinést pár dalších účastníků do celkové klasifikace MMČR a umožnit snazší naplnění článku 3.1 kapitoly D NSŘ o podmínkách vyhlášení mistrů ČR v jednotlivých třídách. Ti se totiž od letošního roku budou za stanovených podmínek opět vyhlašovat i v jednotlivých třídách, což by mohl být další krok k jejich renesanci,“ říká ředitel soutěže Rudolf Kouřil.
Více informací k AGROTEC rally Hustopeče k soutěži hledejte na oficiálních stránkách www.agrotecautoklub.cz, případně na AGROTEC RALLY v sociální síti facebook.com.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.