Martin Prokop ve Švédsku stále třetím „neskandinávcem“

Prokop, Martin - Hrůza, Zdeněk
Prokop, Martin - Hrůza, Zdeněk, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
Tomáš Urban 12. února 2012 10:59
Sdílej:

I po druhém dnu drží Prokop s Hrůzou devátou pozici. Odstup se však zmenšil

117 kilometrů zrádných rychlostních zkoušek dnes absolvovaly posádky v souboji o body v Rally Sweden. Stále po viróze pobledlý Martin Prokop nastupoval po časném budíčku o čtvrté ráno s jasným cílem – dál poznávat svůj Ford Fiesta WRC na ledových tratích, snažit se zrychlovat, avšak bez rizika závažnější chyby. Ačkoli – Patrik Sandell na osmém místě byl na dohled, pouze 8,1 vteřiny před českou dvojicí. „Jasně, že jsme po něm pošilhávali. Ale jel dnes výborně, klobouk dolů. Méně zkušeností s WRC vyvážil seveřanskými geny a my na něj nestačili,“ uvádí skromně jihlavský pilot. Pro jeho výkon by se v sobotní  etapě hodilo několik přívlastků  - vyzrálý, disciplinovaný, bezchybný a hlavně konstantní. To jen podtrhují tři desáté časy v odpolední sekci. Ale i vyrovnanost je ve světové rally cestou k úspěchu, ke kterému pak mohou napomoci chyby soupeřů. Patrik Sandell s Mini WRC sice v průběhu dne navýšil svůj náskok na Prokopa na bezmála půlminutu, v předposlední RZ však ztratil a náskok se rázem smrsknul na pouhých 2,6 sekundy před nedělními rychlostními testy.

„Zase nám před zítřkem zamotal hlavu,“ říká spolujezdec Zdeněk Hrůza. „Už jsme si na tom devátém místě začínali zvykat, ale když je osmička tak blízko? To by asi byl hřích na něj malinko po ránu „nezaťukat“…“.

„Jasně že se jede hned líp, když má člověk před sebou nějakého toho buřta, za kterým se žene,“ zní poněkud méně sofistikovaný komentář Martina Prokopa. Ten je v civilu mimo jiné velmi obstojným pilotem malých letadel. Jak si tedy užil rychlostní zkoušku s populárním horizontem Colin´s crest, na kterém probíhá měření nejdelšího skoku a vozy v rychlostech kolem 140 km/h létají do vzdálenosti třiceti metrů? „Závratí netrpím, pilotování letadla mě ohromně baví a výšek si při něm užiju až až, takže při závodě raději  zůstávám koly co nejvíce na silnici. Náročným testováním jsme totiž došli k závěru, že kola točící se ve vzduchu pohánějí auto kupředu jen minimálně…,“ usmívá se jihlavský dlouhán.

I po druhém dnu Rally Sweden tak dvojice Prokop – Hrůza a jejich Ford Fiesta RS WRC okupuje výbornou devátou pozici absolutní klasifikace a nad to lichotivé třetí místo mezi jezdci, kteří nepocházejí ze Skandinávie. Mezi seveřany se tak na bodovaná místa dokázal vklínit pouze Rus Novikov a fenomén Sebastian Loeb.

V neděli čeká naši posádku ještě 85 ostrých kilometrů, na kterých se dvojice Czech Ford National Teamu popere o porci bodů do světového šampionátu a tři bonusové v závěrečné Power Stage. „Je úžasné, že i tady ve švédských lesích tu a tam zahlédneme české vlajky našich fanoušků. Díky za podporu!“, vzkazují Martin Prokop se Zdeňkem Hrůzou před rozhodujícím dnem Rally Sweden.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.