I po druhém dnu drží Prokop s Hrůzou devátou pozici. Odstup se však zmenšil
117 kilometrů zrádných rychlostních zkoušek dnes absolvovaly posádky v souboji o body v Rally Sweden. Stále po viróze pobledlý Martin Prokop nastupoval po časném budíčku o čtvrté ráno s jasným cílem – dál poznávat svůj Ford Fiesta WRC na ledových tratích, snažit se zrychlovat, avšak bez rizika závažnější chyby. Ačkoli – Patrik Sandell na osmém místě byl na dohled, pouze 8,1 vteřiny před českou dvojicí. „Jasně, že jsme po něm pošilhávali. Ale jel dnes výborně, klobouk dolů. Méně zkušeností s WRC vyvážil seveřanskými geny a my na něj nestačili,“ uvádí skromně jihlavský pilot. Pro jeho výkon by se v sobotní etapě hodilo několik přívlastků - vyzrálý, disciplinovaný, bezchybný a hlavně konstantní. To jen podtrhují tři desáté časy v odpolední sekci. Ale i vyrovnanost je ve světové rally cestou k úspěchu, ke kterému pak mohou napomoci chyby soupeřů. Patrik Sandell s Mini WRC sice v průběhu dne navýšil svůj náskok na Prokopa na bezmála půlminutu, v předposlední RZ však ztratil a náskok se rázem smrsknul na pouhých 2,6 sekundy před nedělními rychlostními testy.
„Zase nám před zítřkem zamotal hlavu,“ říká spolujezdec Zdeněk Hrůza. „Už jsme si na tom devátém místě začínali zvykat, ale když je osmička tak blízko? To by asi byl hřích na něj malinko po ránu „nezaťukat“…“.
„Jasně že se jede hned líp, když má člověk před sebou nějakého toho buřta, za kterým se žene,“ zní poněkud méně sofistikovaný komentář Martina Prokopa. Ten je v civilu mimo jiné velmi obstojným pilotem malých letadel. Jak si tedy užil rychlostní zkoušku s populárním horizontem Colin´s crest, na kterém probíhá měření nejdelšího skoku a vozy v rychlostech kolem 140 km/h létají do vzdálenosti třiceti metrů? „Závratí netrpím, pilotování letadla mě ohromně baví a výšek si při něm užiju až až, takže při závodě raději zůstávám koly co nejvíce na silnici. Náročným testováním jsme totiž došli k závěru, že kola točící se ve vzduchu pohánějí auto kupředu jen minimálně…,“ usmívá se jihlavský dlouhán.
I po druhém dnu Rally Sweden tak dvojice Prokop – Hrůza a jejich Ford Fiesta RS WRC okupuje výbornou devátou pozici absolutní klasifikace a nad to lichotivé třetí místo mezi jezdci, kteří nepocházejí ze Skandinávie. Mezi seveřany se tak na bodovaná místa dokázal vklínit pouze Rus Novikov a fenomén Sebastian Loeb.
V neděli čeká naši posádku ještě 85 ostrých kilometrů, na kterých se dvojice Czech Ford National Teamu popere o porci bodů do světového šampionátu a tři bonusové v závěrečné Power Stage. „Je úžasné, že i tady ve švédských lesích tu a tam zahlédneme české vlajky našich fanoušků. Díky za podporu!“, vzkazují Martin Prokop se Zdeňkem Hrůzou před rozhodujícím dnem Rally Sweden.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.