I po druhém dnu drží Prokop s Hrůzou devátou pozici. Odstup se však zmenšil
117 kilometrů zrádných rychlostních zkoušek dnes absolvovaly posádky v souboji o body v Rally Sweden. Stále po viróze pobledlý Martin Prokop nastupoval po časném budíčku o čtvrté ráno s jasným cílem – dál poznávat svůj Ford Fiesta WRC na ledových tratích, snažit se zrychlovat, avšak bez rizika závažnější chyby. Ačkoli – Patrik Sandell na osmém místě byl na dohled, pouze 8,1 vteřiny před českou dvojicí. „Jasně, že jsme po něm pošilhávali. Ale jel dnes výborně, klobouk dolů. Méně zkušeností s WRC vyvážil seveřanskými geny a my na něj nestačili,“ uvádí skromně jihlavský pilot. Pro jeho výkon by se v sobotní etapě hodilo několik přívlastků - vyzrálý, disciplinovaný, bezchybný a hlavně konstantní. To jen podtrhují tři desáté časy v odpolední sekci. Ale i vyrovnanost je ve světové rally cestou k úspěchu, ke kterému pak mohou napomoci chyby soupeřů. Patrik Sandell s Mini WRC sice v průběhu dne navýšil svůj náskok na Prokopa na bezmála půlminutu, v předposlední RZ však ztratil a náskok se rázem smrsknul na pouhých 2,6 sekundy před nedělními rychlostními testy.
„Zase nám před zítřkem zamotal hlavu,“ říká spolujezdec Zdeněk Hrůza. „Už jsme si na tom devátém místě začínali zvykat, ale když je osmička tak blízko? To by asi byl hřích na něj malinko po ránu „nezaťukat“…“.
„Jasně že se jede hned líp, když má člověk před sebou nějakého toho buřta, za kterým se žene,“ zní poněkud méně sofistikovaný komentář Martina Prokopa. Ten je v civilu mimo jiné velmi obstojným pilotem malých letadel. Jak si tedy užil rychlostní zkoušku s populárním horizontem Colin´s crest, na kterém probíhá měření nejdelšího skoku a vozy v rychlostech kolem 140 km/h létají do vzdálenosti třiceti metrů? „Závratí netrpím, pilotování letadla mě ohromně baví a výšek si při něm užiju až až, takže při závodě raději zůstávám koly co nejvíce na silnici. Náročným testováním jsme totiž došli k závěru, že kola točící se ve vzduchu pohánějí auto kupředu jen minimálně…,“ usmívá se jihlavský dlouhán.
I po druhém dnu Rally Sweden tak dvojice Prokop – Hrůza a jejich Ford Fiesta RS WRC okupuje výbornou devátou pozici absolutní klasifikace a nad to lichotivé třetí místo mezi jezdci, kteří nepocházejí ze Skandinávie. Mezi seveřany se tak na bodovaná místa dokázal vklínit pouze Rus Novikov a fenomén Sebastian Loeb.
V neděli čeká naši posádku ještě 85 ostrých kilometrů, na kterých se dvojice Czech Ford National Teamu popere o porci bodů do světového šampionátu a tři bonusové v závěrečné Power Stage. „Je úžasné, že i tady ve švédských lesích tu a tam zahlédneme české vlajky našich fanoušků. Díky za podporu!“, vzkazují Martin Prokop se Zdeňkem Hrůzou před rozhodujícím dnem Rally Sweden.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?