I po druhém dnu drží Prokop s Hrůzou devátou pozici. Odstup se však zmenšil
117 kilometrů zrádných rychlostních zkoušek dnes absolvovaly posádky v souboji o body v Rally Sweden. Stále po viróze pobledlý Martin Prokop nastupoval po časném budíčku o čtvrté ráno s jasným cílem – dál poznávat svůj Ford Fiesta WRC na ledových tratích, snažit se zrychlovat, avšak bez rizika závažnější chyby. Ačkoli – Patrik Sandell na osmém místě byl na dohled, pouze 8,1 vteřiny před českou dvojicí. „Jasně, že jsme po něm pošilhávali. Ale jel dnes výborně, klobouk dolů. Méně zkušeností s WRC vyvážil seveřanskými geny a my na něj nestačili,“ uvádí skromně jihlavský pilot. Pro jeho výkon by se v sobotní etapě hodilo několik přívlastků - vyzrálý, disciplinovaný, bezchybný a hlavně konstantní. To jen podtrhují tři desáté časy v odpolední sekci. Ale i vyrovnanost je ve světové rally cestou k úspěchu, ke kterému pak mohou napomoci chyby soupeřů. Patrik Sandell s Mini WRC sice v průběhu dne navýšil svůj náskok na Prokopa na bezmála půlminutu, v předposlední RZ však ztratil a náskok se rázem smrsknul na pouhých 2,6 sekundy před nedělními rychlostními testy.
„Zase nám před zítřkem zamotal hlavu,“ říká spolujezdec Zdeněk Hrůza. „Už jsme si na tom devátém místě začínali zvykat, ale když je osmička tak blízko? To by asi byl hřích na něj malinko po ránu „nezaťukat“…“.
„Jasně že se jede hned líp, když má člověk před sebou nějakého toho buřta, za kterým se žene,“ zní poněkud méně sofistikovaný komentář Martina Prokopa. Ten je v civilu mimo jiné velmi obstojným pilotem malých letadel. Jak si tedy užil rychlostní zkoušku s populárním horizontem Colin´s crest, na kterém probíhá měření nejdelšího skoku a vozy v rychlostech kolem 140 km/h létají do vzdálenosti třiceti metrů? „Závratí netrpím, pilotování letadla mě ohromně baví a výšek si při něm užiju až až, takže při závodě raději zůstávám koly co nejvíce na silnici. Náročným testováním jsme totiž došli k závěru, že kola točící se ve vzduchu pohánějí auto kupředu jen minimálně…,“ usmívá se jihlavský dlouhán.
I po druhém dnu Rally Sweden tak dvojice Prokop – Hrůza a jejich Ford Fiesta RS WRC okupuje výbornou devátou pozici absolutní klasifikace a nad to lichotivé třetí místo mezi jezdci, kteří nepocházejí ze Skandinávie. Mezi seveřany se tak na bodovaná místa dokázal vklínit pouze Rus Novikov a fenomén Sebastian Loeb.
V neděli čeká naši posádku ještě 85 ostrých kilometrů, na kterých se dvojice Czech Ford National Teamu popere o porci bodů do světového šampionátu a tři bonusové v závěrečné Power Stage. „Je úžasné, že i tady ve švédských lesích tu a tam zahlédneme české vlajky našich fanoušků. Díky za podporu!“, vzkazují Martin Prokop se Zdeňkem Hrůzou před rozhodujícím dnem Rally Sweden.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?