Po úspěšné sezoně 2011 Citroën Racing ve spolupráci s českým promotérem Gekon Racing vypisuje další ročník Citroën Racing Trophy CZ 2012. Seriál je opět otevřen soutěžícím s vozy Citroën DS3 R3T a Citroën C2-R2 Max.
O finanční prémie a body do celkové klasifikace Citroën Racing Trophy CZ 2012 budou účastníci bojovat na šesti podnicích Mediasport MMČR 2012. Na pohárovém kalendáři závodů se nic nemění, promotér nechává „ze hry“ klatovskou Šumavu, nadále v něm zůstává nejprestižnější domácí soutěž Barum Czech Rally Zlín, která je opět součástí ME a IRC.Kalendář Citroën Racing Trophy CZ 2012 23. – 24. března Valašská rally Val. Meziříčí 25. – 26. května Rally Český Krumlov 22. – 23. června Rally Hustopeče13. – 15. července Bohemia Rally 31. srpna – 2. září Barum rally Zlín04. – 06. října Rally PříbramVstupní poplatek pro účast v CRT CZ 2012 činí pro posádky, které se angažovaly v CRT CZ 2011 letos jen 500 € + 20% DPH. Noví účastníci musí počítat s částkou 1 254 € + 20% DPH. V této ceně jezdec a spolujezdec obdrží závodní kombinézu, FIA homologované ohnivzdorné spodní prádlo, zimní bundu, batoh, zimní čepici a sadu povinných reklam (samolepek). Zástupce promotéra Gekon Racing Tomáš Pletka do letošních regulí poháru CRT CZ 2012 musel zohlednit celoevropský trend francouzské automobilky, dát větší podporu a prostor týmům soutěžícím s vozy Citroën DS3 R3T (tř. 5). Přesto početná skupina dvojic s vozy Citroën C2-R2 MAX (tř. 6) nezůstane zkrátka. Oba poháry budou nadále oddělené, na finanční prémie bude mít vliv umístění ve svých třídách. Možnost bojovat o zajímavé výhry se srovnatelnou konkurencí tím zůstane zachována. Celkově pravidla Citroën Racing Trophy CZ nedoznala podstatných změn.„V loňském ročníku převažoval objem finančních prémií pro cé-dvojky, v nadcházející sezoně tomu bude naopak. Citroën Racing jednoznačně preferuje vozy Citroën DS3 R3T, což se muselo projevit i v našich propozicích na novou sezonu. Věřím, že tato skutečnost přiláká na start nové posádky s modelem DS3, zatímco soutěžící s C2-R2 nám nadále zachovají přízeň,“ řekl Tomáš Pletka, jenž v nejbližší době představí i řadu dalších novinek pro nadcházející sezonu.V každé rally zapsané v kalendáři závodů „CITROËN RACING TROPHY CZ 2012“ bude možné podle konečného výsledku získat odměnu za umístění dle níže uvedené tabulky. Z bojů o finanční prémie jsou nadále vyloučeny speciály Super 1600 (tř. 5) a Kit Car (tř. 5 a 6). Odměny za umístění budou vyplaceny po každém závodě.Citroën DS3 R3T – hodnocení ve třídě 5Tabulka finančních odměn a bodů pro jednotlivé závody (Tř. 5, mimo vozy S1600 a Kit Car)1. místo 4 000 € + 50 litrů ELF Turbo EVO 10 bodů2. místo 2 500 € + dárkové předměty nebo oblečení Citroën Racing 8 bodů3. místo 1 500 € + maziva Total 6 bodůCelkem 8 000 € / závod Citroën C2 R2 Max – hodnocení ve třídě 6Tabulka finančních odměn a bodů pro jednotlivé závody (Tř. 6, mimo vozy Kit Car)1. místo 1 200 € + sada předních brzdových desek Pagid 10 bodů2. místo 800 € + dárkové předměty nebo oblečení Citroën Racing 8 bodů 3. místo 500 € + maziva Total 6 bodůCelkem 2 500 € / závodCelková klasifikace Citroën Racing Trophy CZ 2012Na základě počtu získaných bodů na konci sezony vítěz CRT CZ 2012 v klasifikaci DS3 R3T a C2-R2 MAX získá 4 kusy pneumatik Pirelli dle vlastního výběru. Italský výrobce, v Česku zastoupený společností Motorsport s.r.o., bude opět výhradním dodavatelem pneumatik pro účastníky poháru.Novinkou celkové klasifikace Citroën Racing Trophy CZ je možnost získat v obou kategoriích poukázku na náhradní díly ve výši 10 tisíc € za splnění těchto podmínek. Jezdec splňuje věkový limit 18 – 23 let a v závěru sezony se objeví na startu finálového klání CRT při Rallye du Var. Citroën Racing Trophy CZ bude zajišťovat společnost GEKON RACING s.r.o., která zároveň distribuuje náhradní díly a přestavbové kity pro vozy Citroën C2 R2 MAX a Citroën DS3 R3T. V případě potřeby GEKON RACING s.r.o. poskytne všem zájemcům o starty s vozy Citroën detailní informace.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?