Po úspěšné sezoně 2011 Citroën Racing ve spolupráci s českým promotérem Gekon Racing vypisuje další ročník Citroën Racing Trophy CZ 2012. Seriál je opět otevřen soutěžícím s vozy Citroën DS3 R3T a Citroën C2-R2 Max.
O finanční prémie a body do celkové klasifikace Citroën Racing Trophy CZ 2012 budou účastníci bojovat na šesti podnicích Mediasport MMČR 2012. Na pohárovém kalendáři závodů se nic nemění, promotér nechává „ze hry“ klatovskou Šumavu, nadále v něm zůstává nejprestižnější domácí soutěž Barum Czech Rally Zlín, která je opět součástí ME a IRC.Kalendář Citroën Racing Trophy CZ 2012 23. – 24. března Valašská rally Val. Meziříčí 25. – 26. května Rally Český Krumlov 22. – 23. června Rally Hustopeče13. – 15. července Bohemia Rally 31. srpna – 2. září Barum rally Zlín04. – 06. října Rally PříbramVstupní poplatek pro účast v CRT CZ 2012 činí pro posádky, které se angažovaly v CRT CZ 2011 letos jen 500 € + 20% DPH. Noví účastníci musí počítat s částkou 1 254 € + 20% DPH. V této ceně jezdec a spolujezdec obdrží závodní kombinézu, FIA homologované ohnivzdorné spodní prádlo, zimní bundu, batoh, zimní čepici a sadu povinných reklam (samolepek). Zástupce promotéra Gekon Racing Tomáš Pletka do letošních regulí poháru CRT CZ 2012 musel zohlednit celoevropský trend francouzské automobilky, dát větší podporu a prostor týmům soutěžícím s vozy Citroën DS3 R3T (tř. 5). Přesto početná skupina dvojic s vozy Citroën C2-R2 MAX (tř. 6) nezůstane zkrátka. Oba poháry budou nadále oddělené, na finanční prémie bude mít vliv umístění ve svých třídách. Možnost bojovat o zajímavé výhry se srovnatelnou konkurencí tím zůstane zachována. Celkově pravidla Citroën Racing Trophy CZ nedoznala podstatných změn.„V loňském ročníku převažoval objem finančních prémií pro cé-dvojky, v nadcházející sezoně tomu bude naopak. Citroën Racing jednoznačně preferuje vozy Citroën DS3 R3T, což se muselo projevit i v našich propozicích na novou sezonu. Věřím, že tato skutečnost přiláká na start nové posádky s modelem DS3, zatímco soutěžící s C2-R2 nám nadále zachovají přízeň,“ řekl Tomáš Pletka, jenž v nejbližší době představí i řadu dalších novinek pro nadcházející sezonu.V každé rally zapsané v kalendáři závodů „CITROËN RACING TROPHY CZ 2012“ bude možné podle konečného výsledku získat odměnu za umístění dle níže uvedené tabulky. Z bojů o finanční prémie jsou nadále vyloučeny speciály Super 1600 (tř. 5) a Kit Car (tř. 5 a 6). Odměny za umístění budou vyplaceny po každém závodě.Citroën DS3 R3T – hodnocení ve třídě 5Tabulka finančních odměn a bodů pro jednotlivé závody (Tř. 5, mimo vozy S1600 a Kit Car)1. místo 4 000 € + 50 litrů ELF Turbo EVO 10 bodů2. místo 2 500 € + dárkové předměty nebo oblečení Citroën Racing 8 bodů3. místo 1 500 € + maziva Total 6 bodůCelkem 8 000 € / závod Citroën C2 R2 Max – hodnocení ve třídě 6Tabulka finančních odměn a bodů pro jednotlivé závody (Tř. 6, mimo vozy Kit Car)1. místo 1 200 € + sada předních brzdových desek Pagid 10 bodů2. místo 800 € + dárkové předměty nebo oblečení Citroën Racing 8 bodů 3. místo 500 € + maziva Total 6 bodůCelkem 2 500 € / závodCelková klasifikace Citroën Racing Trophy CZ 2012Na základě počtu získaných bodů na konci sezony vítěz CRT CZ 2012 v klasifikaci DS3 R3T a C2-R2 MAX získá 4 kusy pneumatik Pirelli dle vlastního výběru. Italský výrobce, v Česku zastoupený společností Motorsport s.r.o., bude opět výhradním dodavatelem pneumatik pro účastníky poháru.Novinkou celkové klasifikace Citroën Racing Trophy CZ je možnost získat v obou kategoriích poukázku na náhradní díly ve výši 10 tisíc € za splnění těchto podmínek. Jezdec splňuje věkový limit 18 – 23 let a v závěru sezony se objeví na startu finálového klání CRT při Rallye du Var. Citroën Racing Trophy CZ bude zajišťovat společnost GEKON RACING s.r.o., která zároveň distribuuje náhradní díly a přestavbové kity pro vozy Citroën C2 R2 MAX a Citroën DS3 R3T. V případě potřeby GEKON RACING s.r.o. poskytne všem zájemcům o starty s vozy Citroën detailní informace.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?