Po úspěšné sezoně 2011 Citroën Racing ve spolupráci s českým promotérem Gekon Racing vypisuje další ročník Citroën Racing Trophy CZ 2012. Seriál je opět otevřen soutěžícím s vozy Citroën DS3 R3T a Citroën C2-R2 Max.
O finanční prémie a body do celkové klasifikace Citroën Racing Trophy CZ 2012 budou účastníci bojovat na šesti podnicích Mediasport MMČR 2012. Na pohárovém kalendáři závodů se nic nemění, promotér nechává „ze hry“ klatovskou Šumavu, nadále v něm zůstává nejprestižnější domácí soutěž Barum Czech Rally Zlín, která je opět součástí ME a IRC.Kalendář Citroën Racing Trophy CZ 2012 23. – 24. března Valašská rally Val. Meziříčí 25. – 26. května Rally Český Krumlov 22. – 23. června Rally Hustopeče13. – 15. července Bohemia Rally 31. srpna – 2. září Barum rally Zlín04. – 06. října Rally PříbramVstupní poplatek pro účast v CRT CZ 2012 činí pro posádky, které se angažovaly v CRT CZ 2011 letos jen 500 € + 20% DPH. Noví účastníci musí počítat s částkou 1 254 € + 20% DPH. V této ceně jezdec a spolujezdec obdrží závodní kombinézu, FIA homologované ohnivzdorné spodní prádlo, zimní bundu, batoh, zimní čepici a sadu povinných reklam (samolepek). Zástupce promotéra Gekon Racing Tomáš Pletka do letošních regulí poháru CRT CZ 2012 musel zohlednit celoevropský trend francouzské automobilky, dát větší podporu a prostor týmům soutěžícím s vozy Citroën DS3 R3T (tř. 5). Přesto početná skupina dvojic s vozy Citroën C2-R2 MAX (tř. 6) nezůstane zkrátka. Oba poháry budou nadále oddělené, na finanční prémie bude mít vliv umístění ve svých třídách. Možnost bojovat o zajímavé výhry se srovnatelnou konkurencí tím zůstane zachována. Celkově pravidla Citroën Racing Trophy CZ nedoznala podstatných změn.„V loňském ročníku převažoval objem finančních prémií pro cé-dvojky, v nadcházející sezoně tomu bude naopak. Citroën Racing jednoznačně preferuje vozy Citroën DS3 R3T, což se muselo projevit i v našich propozicích na novou sezonu. Věřím, že tato skutečnost přiláká na start nové posádky s modelem DS3, zatímco soutěžící s C2-R2 nám nadále zachovají přízeň,“ řekl Tomáš Pletka, jenž v nejbližší době představí i řadu dalších novinek pro nadcházející sezonu.V každé rally zapsané v kalendáři závodů „CITROËN RACING TROPHY CZ 2012“ bude možné podle konečného výsledku získat odměnu za umístění dle níže uvedené tabulky. Z bojů o finanční prémie jsou nadále vyloučeny speciály Super 1600 (tř. 5) a Kit Car (tř. 5 a 6). Odměny za umístění budou vyplaceny po každém závodě.Citroën DS3 R3T – hodnocení ve třídě 5Tabulka finančních odměn a bodů pro jednotlivé závody (Tř. 5, mimo vozy S1600 a Kit Car)1. místo 4 000 € + 50 litrů ELF Turbo EVO 10 bodů2. místo 2 500 € + dárkové předměty nebo oblečení Citroën Racing 8 bodů3. místo 1 500 € + maziva Total 6 bodůCelkem 8 000 € / závod Citroën C2 R2 Max – hodnocení ve třídě 6Tabulka finančních odměn a bodů pro jednotlivé závody (Tř. 6, mimo vozy Kit Car)1. místo 1 200 € + sada předních brzdových desek Pagid 10 bodů2. místo 800 € + dárkové předměty nebo oblečení Citroën Racing 8 bodů 3. místo 500 € + maziva Total 6 bodůCelkem 2 500 € / závodCelková klasifikace Citroën Racing Trophy CZ 2012Na základě počtu získaných bodů na konci sezony vítěz CRT CZ 2012 v klasifikaci DS3 R3T a C2-R2 MAX získá 4 kusy pneumatik Pirelli dle vlastního výběru. Italský výrobce, v Česku zastoupený společností Motorsport s.r.o., bude opět výhradním dodavatelem pneumatik pro účastníky poháru.Novinkou celkové klasifikace Citroën Racing Trophy CZ je možnost získat v obou kategoriích poukázku na náhradní díly ve výši 10 tisíc € za splnění těchto podmínek. Jezdec splňuje věkový limit 18 – 23 let a v závěru sezony se objeví na startu finálového klání CRT při Rallye du Var. Citroën Racing Trophy CZ bude zajišťovat společnost GEKON RACING s.r.o., která zároveň distribuuje náhradní díly a přestavbové kity pro vozy Citroën C2 R2 MAX a Citroën DS3 R3T. V případě potřeby GEKON RACING s.r.o. poskytne všem zájemcům o starty s vozy Citroën detailní informace.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.