Na základě úspěšného startu na 77. a 78. Rallye Monte Carlo v letech 2009 a 2010 došlo k rozhodnutí navázat na tuto tradici a objevit se na startu 80. ročníku Rallye Monte Carlo 2012.
„Ucházeli jsme se o start i loni, ale pořadatelé odpustili v rámci stého výročí prvního ročníku soutěže posádkám startovné. Sešlo se jim mnoho přihlášek a nás k závodu nepřijali. Monte Carlo je ale kultovní soutěž, a proto jsme vše směřovali k dalšímu ročníku. Mám touhu opět absolvovat tuto rally, neboť vycházím ze zážitků a atmosféry z minulých startů. Tak proč nezkusit pokořit slavnou soutěž potřetí,“ naznačuje Martin Rada.
Rallye Monte Carlo je letos opět součástí světového šampionátu WRC 2012. Svou délkou a náročností rychlostních zkoušek patří k nejzajímavějším a nejvyhlášenějším soutěžím světa. Centrem soutěže bude město Valence, v dalších dnech se posádky přesunou na tratě jižní Francie v horách nad Monte Carlem.
„Dva předcházející starty jsme absolvovali jako podnik IRC, nyní se soutěž vrací do světového kolotoče WRC. To je pro nás největší novinka. Pro mě osobně to bude první start v MS, spolujezdec Jaroslav Jugas je už v této statistice zkušenější. Očekávám, že atmosféra WRC bude odlišná, ale to poznáme až v průběhu závodu. V každém případě bude na startu kompletní světová špička, což přinese větší zájem diváků a atraktivnější kulisu celého závodu,“ říká hustopečský jezdec. AGROTEC racing team se vydá do Valence 13. 1. 2012. Jak už bylo zmíněno, toto město bude centrem úvodu soutěže. Soutěžní posádka Martin Rada – Jaroslav Jugas absolvuje ve dnech 14. – 16. 1. 2012 seznamovací jízdy.
„V sobotu 14. ledna si vyzvedneme itinerář v monackém autoklubu a odpoledne začneme s tréninkem zkoušek v oblasti nad Monakem. Neděli už strávíme v oblasti Valence. V pondělí nás čeká zbytek seznamovacích jízd a následně administrativní a technická přejímka. Během každého dne budeme muset absolvovat pořádnou porci kilometrů. V tom je harmonogram tréninku náročný, navíc je potřeba zmínit, že tratě můžeme projet jen dvakrát,“ doplňuje k programu týmu spolujezdec Jaroslav Jugas.
Potřetí se Martin Rada pustí zdolat trať Rallye Monte Carlo s vozem Alfa Romeo 147 2.0 TS. „Vůz prošel kompletní repasí. Máme nový motor, vyměnili nebo zrepasovali jsme i další komponenty. Funkčnost Alfy jsme vyzkoušeli v prosinci v Slušovicích. Doufáme, že jsme nic nepodcenili nebo nezanedbali. Poslední úpravou bude, podle panujících podmínek na tratích, doladění nastavení tlumičů na asfaltovou nebo sněhovou variantu. Vše jsme podřídili snaze maximálně zvýšit spolehlivost vozu a připravit ho na tak dlouhou soutěž,“ popisuje pilot.
V úterý 17. 1. 2012 se červená Alfa Romeo zúčastní od 18. hodiny slavnostního startu na hlavní třídě ve Valence.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.