Na základě úspěšného startu na 77. a 78. Rallye Monte Carlo v letech 2009 a 2010 došlo k rozhodnutí navázat na tuto tradici a objevit se na startu 80. ročníku Rallye Monte Carlo 2012.
„Ucházeli jsme se o start i loni, ale pořadatelé odpustili v rámci stého výročí prvního ročníku soutěže posádkám startovné. Sešlo se jim mnoho přihlášek a nás k závodu nepřijali. Monte Carlo je ale kultovní soutěž, a proto jsme vše směřovali k dalšímu ročníku. Mám touhu opět absolvovat tuto rally, neboť vycházím ze zážitků a atmosféry z minulých startů. Tak proč nezkusit pokořit slavnou soutěž potřetí,“ naznačuje Martin Rada.
Rallye Monte Carlo je letos opět součástí světového šampionátu WRC 2012. Svou délkou a náročností rychlostních zkoušek patří k nejzajímavějším a nejvyhlášenějším soutěžím světa. Centrem soutěže bude město Valence, v dalších dnech se posádky přesunou na tratě jižní Francie v horách nad Monte Carlem.
„Dva předcházející starty jsme absolvovali jako podnik IRC, nyní se soutěž vrací do světového kolotoče WRC. To je pro nás největší novinka. Pro mě osobně to bude první start v MS, spolujezdec Jaroslav Jugas je už v této statistice zkušenější. Očekávám, že atmosféra WRC bude odlišná, ale to poznáme až v průběhu závodu. V každém případě bude na startu kompletní světová špička, což přinese větší zájem diváků a atraktivnější kulisu celého závodu,“ říká hustopečský jezdec. AGROTEC racing team se vydá do Valence 13. 1. 2012. Jak už bylo zmíněno, toto město bude centrem úvodu soutěže. Soutěžní posádka Martin Rada – Jaroslav Jugas absolvuje ve dnech 14. – 16. 1. 2012 seznamovací jízdy.
„V sobotu 14. ledna si vyzvedneme itinerář v monackém autoklubu a odpoledne začneme s tréninkem zkoušek v oblasti nad Monakem. Neděli už strávíme v oblasti Valence. V pondělí nás čeká zbytek seznamovacích jízd a následně administrativní a technická přejímka. Během každého dne budeme muset absolvovat pořádnou porci kilometrů. V tom je harmonogram tréninku náročný, navíc je potřeba zmínit, že tratě můžeme projet jen dvakrát,“ doplňuje k programu týmu spolujezdec Jaroslav Jugas.
Potřetí se Martin Rada pustí zdolat trať Rallye Monte Carlo s vozem Alfa Romeo 147 2.0 TS. „Vůz prošel kompletní repasí. Máme nový motor, vyměnili nebo zrepasovali jsme i další komponenty. Funkčnost Alfy jsme vyzkoušeli v prosinci v Slušovicích. Doufáme, že jsme nic nepodcenili nebo nezanedbali. Poslední úpravou bude, podle panujících podmínek na tratích, doladění nastavení tlumičů na asfaltovou nebo sněhovou variantu. Vše jsme podřídili snaze maximálně zvýšit spolehlivost vozu a připravit ho na tak dlouhou soutěž,“ popisuje pilot.
V úterý 17. 1. 2012 se červená Alfa Romeo zúčastní od 18. hodiny slavnostního startu na hlavní třídě ve Valence.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?