Rakouská Jänner Rally byla úvodní soutěží MMČR pro Martina Semeráda. Z Rakouska si po problémech veze pořádnou porci bodů.
Martin Semerád s Bohuslavem Ceplechou měli o uplynulém víkendu hodně nabitý program. Nejprve závodili na úvodní soutěži Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally na rakouské Jänner Rally, z níž hned po vyhlášení výsledků přejížděli do slovenské Žiarovnice, kde se zúčastnili show s názvem Autoslide.
Pojďme teď ale pěkně popořádku od Jänner Rally. Tam Martin Semerád vyrážel s přáním závodu na sněhem pokrytých rychlostních zkouškách, což ještě pár hodin před startem soutěže vypadalo jako nereálný sen. Pak se ale v okolí Freistadtu nebe roztrhlo a začalo sněžit, což znamenalo, že na většině rychlostních zkoušek byl sníh. Semerád Rally Team ani proto dlouho neuvažoval nad volbou pneumatik a do první sekce rychlostních zkoušek vyrazil na úzkých, sněhových pneumatikách. Jejich výhoda měla přijít hlavně až na druhé RZ, ale tam už bohužel Martina Semeráda trápil technický problém. „Asi sedm kilometrů před cílem první RZ se nám zasekla převodovka a zůstal mi tam zařazený jen druhý rychlostní stupeň. I přesto nebyl čas v cíli vůbec špatný a je jenom škoda, že nevíme, jak bychom dopadli bez problému s převodovkou. Ten ale znamenal velkou časovou ztrátu hlavně na druhé RZ, kde byly dlouhé rovinky. Rozhodli jsme se ale, že se pokusíme auto dovézt do servisu i přes čas, který ztratíme. Bohouš ještě cestou závadu identifikoval jako přetržené lano řazení převodovky, což je závada, o které snad nikdo nikdy neslyšel,“ říká k úvodu Jänner Rally Martin Semerád.
Mechanici týmu tedy nemuseli měnit celou převodovku a do druhé sekce odjíždělo Mitsubishi Lancer EVO IX už v plné kondici. Výsledkem toho byl hned na další rychlostní zkoušce pátý absolutně nejrychlejší čas. „První RZ v sekci nám dobře vyšla a začali jsme ztrátu z prvního dne stahovat. Začal jsem si užívat jízdu na sněhu, i když to byl hodně velký rozdíl oproti tomu, co znám ze závodění ve Švédsku na dlouhých hřebech,“ dodává Martin Semerád k první etapě Jänner Rally, kterou i přes velkou ztrátu z úvodu dne dokončil se ztrátou jen 2,1 vteřiny na prvního ve třídě, kterým byl Jarin Orsák.
I druhý den skýtala trať Jänner Rally mnohá úskalí a zrádná místa, a Martin Semerád s Bohuslavem Ceplechou vyrazili do dalších rychlostních zkoušek, kde byl opět povrch převážně tvořen směsí ledu a sněhu. „Na ranních RZ se začal hodně projevovat problém s ojetými pneumatikami. Měli jsme nedostatek nových kol, ze starých se hřeby vytrhaly a auto mělo minimální grip. K tomu přišla chyba na jednom z odbočení, které jsem přejel a musel se otáčet. Nakonec nás zachránil Václav Pech, který nám do dalších RZ nechal nové pneumatiky ze svého, za což mu mnohokrát děkujeme. Na krátké, úvodní RZ odpolední sekce, kde nebyl žádný sníh, jsme si užili i jeden trochu krizový moment, kdy se auto sklouzlo ze silnice a my skočili dolů ze svahu. Tlumiče to ale v pořádku pobraly a nám se podařilo s minimální ztrátou vyjet zpět na cestu a pokračovat,“ říká Martin Semerád, který se opět trochu vzdálil vedoucí posádce ve třídě 3 a začal už přemýšlet o tom, jak Jänner Rally co nejlépe dokončit. Tento jednoduchý úkol se záhy hodně zkomplikoval, protože opět začalo zlobit řazení jeho Mitsubishi. „Na prvním průjezdu nejdelší RZ jsme přišli o trojku v převodovce. Tím jsme měli jasno, že náš boj o vedení mezi produkčními vozy skončil a soustředili jsme se jen na dojetí, protože jsme převodovku v posledním servisu ani neměnili. Celkově jsem se závodem spokojený, i když to mohlo asi určitě dopadnout lépe. Chtěl jsem tady zúročit zkušenosti na sněhu, což se trochu povedlo a trochu ne. Celkově je jízda na malých hrotech úplně jiná než na hřebech, ale ukázalo se, že se s tím dokážeme srovnat. Při prvním startu v MMČR jsme brali body za páté místo do absolutního pořadí a za druhé mezi velkými enky, což je dobré. Těším se na další závod, kterým pro mě bude Valašská Rally a věřím, že to bude ještě lepší,“ uzavírá Martin Semerád, který na Valašské Rally odstartuje s Mitsubishi Lancer EVO IX koncem března.
Jak už jsme říkali, tak z Jänner Rally odjížděl Martin Semerád s týmem hned na Slovensko, kde se zúčastnil závodu Autoslide, což je show na plochodrážním stadionu na sněhu a ledu. Martin byl na Slovensku vyhodnocen diváky jako král Autoslide, což je ocenění, které před lety získal na stejném místě i Martinův táta. „Měli jsme dost náročný víkend a Martinovo ocenění králem Autoslidu nám zvedlo náladu a rychle jsme tak zapomněli na pomačkané plechy na našem autě, které utrpělo při kontaktním závodu na ploché dráze. Děkuji moc našim mechanikům Honzovi Korbovi a Miloši Davidovi, kteří s námi absolvovali tenhle závodní maraton, ze kterého se teď musíme dát trochu dohromady. Mechanici přijeli ve čtyři ráno na Slovensko a v sedm už měnili Mácovi převodovku, aby mohl v devět odstartovat,“ říká šéf týmu Josef Semerád.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.