Martin Prokop mění několik dnů před Rally Monte Carlo svého spolujezdce !
Souhra, precizní výkon, naprostá vzájemná důvěra. To vše musí být mezi oběma členy posádky rallyového vozu. Rally totiž často chyby neodpouští a následky mohou být fatální. Špičkové posádky spolu tráví spoustu času nejen při vlastním závodě, ale i při seznamovacích jízdách, testech, cestování po celém světě.
Ustáleným spojením na hvězdném světovém rallyovém nebi se v posledních 6 sezónách stala dvě česká jména – Prokop / Tománek. V posledníchšesti sezónách tandem jihlavského jezdce a otrokovického kopilota vždy dosáhl na pódiové umístění v šampionátu, kterého se zúčastnil. V roce 2009 dokonce dosáhli na titul mistrů světa JWRC i vicemistrů PWRC.
Martin Prokop a jeho Czech Ford National Team na sklonku roku avizoval vstup do královské kategorie rally – WRC. Sezóna mistrovství světa začne za pouhých 10 dnů legendární Rally Monte Carlo. Přesto právě teď přichází zpráva o nejzásadnější možné změně – výměně spolujezdce. Jan Tománek po šesti sezónách místo po boku Martina Prokopa opouští. „V průběhu letošní sezóny jsme s Jendou měli určité problémy ve vzájemné komunikaci. Je běžné, že máme na mnoho věcí odlišné názory, ale jejich rozdílnost jsme přestali využívat ku prospěchu věci a často i z banalit vznikalo zbytečné napětí. Pro výkon a úspěch v rally je atmosféra v autě velmi důležitá a my jsme se dostali do jakéhosi mrtvého bodu, ze kterého se neumíme pohnout. Určitě mám na tom svůj podíl, proto jsem to jen těžko sám v sobě řešil a doufal, že nová výzva v podobě WRC nás znovu „nastartuje“. Nakonec jsme se však dohodli na ukončení další spolupráce. Jendovy kvality a zkušenosti mi v průběhu mé kariéry ohromně pomohly, zažili jsme spolu spoustu úžasných věcí, prodýchali si mnoho sportovních emocí a já mu musím za vše upřímně poděkovat!,“ říká Martin Prokop k náhlému rozhodnutí.
Kdo tedy usedne do kokpitu Fordu Fiesta RS WRC a vydá se s Martinem Prokopem vstříc bojům v jednom z nejprestižnějších motoristických šampionátů? Jméno nového spolujezdce je nemenší překvapení : Zdeněk Hrůza, dosavadní partner Pavla Valouška, se kterým získal v roce 2010 titul Mistra ČR a ještě tento víkend absolvovali společně úvodní podnik MČR Jaenner Rally v rakouském Freistadtu.
„Co dodat k výzvě v podobě startu v Mistrovství světa s vozem WRC? Nic víc v rally prostě není a já chci Martinovi poděkovat za tuto šanci. Ale ještě větší dík patří Pavlu Valouškovi za naše společné starty, za spoustu zkušeností, které jsme tak mohli oba načerpat a Delimax Rally Teamu za pochopení, se kterým mé rozhodnutí přijal,“ říká Zdeněk Hrůza.
„Na spolupráci se Zdendou se těším. Je to velmi inteligentní, pohodový kluk, který i přesto, že nezkazí žádnou legraci, dokáže být naprostý profesionál,“ naznačuje důvody své volby Martin Prokop.
Zdeněk Hrůza – bydliště: Telč, narozen 13.12.1984 v Dačicích, premiéra v rally 2003 (Rallyshow Blovice), počet startů v MS: 3 (2006 – Pavel Valoušek), největší úspěch: Absolutní mistr ČR 2010 (Pavel Valoušek)
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.