Martin Prokop mění několik dnů před Rally Monte Carlo svého spolujezdce !
Souhra, precizní výkon, naprostá vzájemná důvěra. To vše musí být mezi oběma členy posádky rallyového vozu. Rally totiž často chyby neodpouští a následky mohou být fatální. Špičkové posádky spolu tráví spoustu času nejen při vlastním závodě, ale i při seznamovacích jízdách, testech, cestování po celém světě.
Ustáleným spojením na hvězdném světovém rallyovém nebi se v posledních 6 sezónách stala dvě česká jména – Prokop / Tománek. V posledníchšesti sezónách tandem jihlavského jezdce a otrokovického kopilota vždy dosáhl na pódiové umístění v šampionátu, kterého se zúčastnil. V roce 2009 dokonce dosáhli na titul mistrů světa JWRC i vicemistrů PWRC.
Martin Prokop a jeho Czech Ford National Team na sklonku roku avizoval vstup do královské kategorie rally – WRC. Sezóna mistrovství světa začne za pouhých 10 dnů legendární Rally Monte Carlo. Přesto právě teď přichází zpráva o nejzásadnější možné změně – výměně spolujezdce. Jan Tománek po šesti sezónách místo po boku Martina Prokopa opouští. „V průběhu letošní sezóny jsme s Jendou měli určité problémy ve vzájemné komunikaci. Je běžné, že máme na mnoho věcí odlišné názory, ale jejich rozdílnost jsme přestali využívat ku prospěchu věci a často i z banalit vznikalo zbytečné napětí. Pro výkon a úspěch v rally je atmosféra v autě velmi důležitá a my jsme se dostali do jakéhosi mrtvého bodu, ze kterého se neumíme pohnout. Určitě mám na tom svůj podíl, proto jsem to jen těžko sám v sobě řešil a doufal, že nová výzva v podobě WRC nás znovu „nastartuje“. Nakonec jsme se však dohodli na ukončení další spolupráce. Jendovy kvality a zkušenosti mi v průběhu mé kariéry ohromně pomohly, zažili jsme spolu spoustu úžasných věcí, prodýchali si mnoho sportovních emocí a já mu musím za vše upřímně poděkovat!,“ říká Martin Prokop k náhlému rozhodnutí.
Kdo tedy usedne do kokpitu Fordu Fiesta RS WRC a vydá se s Martinem Prokopem vstříc bojům v jednom z nejprestižnějších motoristických šampionátů? Jméno nového spolujezdce je nemenší překvapení : Zdeněk Hrůza, dosavadní partner Pavla Valouška, se kterým získal v roce 2010 titul Mistra ČR a ještě tento víkend absolvovali společně úvodní podnik MČR Jaenner Rally v rakouském Freistadtu.
„Co dodat k výzvě v podobě startu v Mistrovství světa s vozem WRC? Nic víc v rally prostě není a já chci Martinovi poděkovat za tuto šanci. Ale ještě větší dík patří Pavlu Valouškovi za naše společné starty, za spoustu zkušeností, které jsme tak mohli oba načerpat a Delimax Rally Teamu za pochopení, se kterým mé rozhodnutí přijal,“ říká Zdeněk Hrůza.
„Na spolupráci se Zdendou se těším. Je to velmi inteligentní, pohodový kluk, který i přesto, že nezkazí žádnou legraci, dokáže být naprostý profesionál,“ naznačuje důvody své volby Martin Prokop.
Zdeněk Hrůza – bydliště: Telč, narozen 13.12.1984 v Dačicích, premiéra v rally 2003 (Rallyshow Blovice), počet startů v MS: 3 (2006 – Pavel Valoušek), největší úspěch: Absolutní mistr ČR 2010 (Pavel Valoušek)
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?