Martin Prokop mění několik dnů před Rally Monte Carlo svého spolujezdce !
Souhra, precizní výkon, naprostá vzájemná důvěra. To vše musí být mezi oběma členy posádky rallyového vozu. Rally totiž často chyby neodpouští a následky mohou být fatální. Špičkové posádky spolu tráví spoustu času nejen při vlastním závodě, ale i při seznamovacích jízdách, testech, cestování po celém světě.
Ustáleným spojením na hvězdném světovém rallyovém nebi se v posledních 6 sezónách stala dvě česká jména – Prokop / Tománek. V posledníchšesti sezónách tandem jihlavského jezdce a otrokovického kopilota vždy dosáhl na pódiové umístění v šampionátu, kterého se zúčastnil. V roce 2009 dokonce dosáhli na titul mistrů světa JWRC i vicemistrů PWRC.
Martin Prokop a jeho Czech Ford National Team na sklonku roku avizoval vstup do královské kategorie rally – WRC. Sezóna mistrovství světa začne za pouhých 10 dnů legendární Rally Monte Carlo. Přesto právě teď přichází zpráva o nejzásadnější možné změně – výměně spolujezdce. Jan Tománek po šesti sezónách místo po boku Martina Prokopa opouští. „V průběhu letošní sezóny jsme s Jendou měli určité problémy ve vzájemné komunikaci. Je běžné, že máme na mnoho věcí odlišné názory, ale jejich rozdílnost jsme přestali využívat ku prospěchu věci a často i z banalit vznikalo zbytečné napětí. Pro výkon a úspěch v rally je atmosféra v autě velmi důležitá a my jsme se dostali do jakéhosi mrtvého bodu, ze kterého se neumíme pohnout. Určitě mám na tom svůj podíl, proto jsem to jen těžko sám v sobě řešil a doufal, že nová výzva v podobě WRC nás znovu „nastartuje“. Nakonec jsme se však dohodli na ukončení další spolupráce. Jendovy kvality a zkušenosti mi v průběhu mé kariéry ohromně pomohly, zažili jsme spolu spoustu úžasných věcí, prodýchali si mnoho sportovních emocí a já mu musím za vše upřímně poděkovat!,“ říká Martin Prokop k náhlému rozhodnutí.
Kdo tedy usedne do kokpitu Fordu Fiesta RS WRC a vydá se s Martinem Prokopem vstříc bojům v jednom z nejprestižnějších motoristických šampionátů? Jméno nového spolujezdce je nemenší překvapení : Zdeněk Hrůza, dosavadní partner Pavla Valouška, se kterým získal v roce 2010 titul Mistra ČR a ještě tento víkend absolvovali společně úvodní podnik MČR Jaenner Rally v rakouském Freistadtu.
„Co dodat k výzvě v podobě startu v Mistrovství světa s vozem WRC? Nic víc v rally prostě není a já chci Martinovi poděkovat za tuto šanci. Ale ještě větší dík patří Pavlu Valouškovi za naše společné starty, za spoustu zkušeností, které jsme tak mohli oba načerpat a Delimax Rally Teamu za pochopení, se kterým mé rozhodnutí přijal,“ říká Zdeněk Hrůza.
„Na spolupráci se Zdendou se těším. Je to velmi inteligentní, pohodový kluk, který i přesto, že nezkazí žádnou legraci, dokáže být naprostý profesionál,“ naznačuje důvody své volby Martin Prokop.
Zdeněk Hrůza – bydliště: Telč, narozen 13.12.1984 v Dačicích, premiéra v rally 2003 (Rallyshow Blovice), počet startů v MS: 3 (2006 – Pavel Valoušek), největší úspěch: Absolutní mistr ČR 2010 (Pavel Valoušek)
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?