Pilot Pavel Valoušek, navigátor Zdeněk Hrůza a speciál Peugeot 207 S2000 Evolution dojeli do cíle rakouské Jänner Rallye.
V úvodním podniku letošního českého rallye šampionátu si lví trio vyjelo šesté místo, což posádka i zbytek týmu považuje za průměrný výsledek. Lepšímu umístění bránilo nevhodné nastavení podvozku vozu a také fakt, že Pavel Valoušek usedl za volant 207 S2000 takřka po půlroční pauze. Přesto je Jänner Rally 2012 pro tým velmi poučná.
Toto byl velmi rozpačitý víkend. Alespoň z pohledu Peugeot Delimax Total Teamu určitě. Samotná Jänner Rallye i zimní podmínky, které v okolí rakouského Freistadtu panovaly, sice patří mezi oblíbené teritorium Pavla Valouška. Letos se ale na sněhu a ledu trápil a hlavně v první etapě se jenom těžko dostával do optimálního tempa. Důvod se ukázal už ve druhé etapě, kdy Pavel se Zdeňkem začali zajíždět mnohem lepší časy a postupně se prokousávali vzhůru výsledkovou listinou (z počátečního 13. místa se propracovali na konečnou 6. pozici a ve druhé etapě vyhráli 2 RZ, pozn.).
Ukázalo se totiž, že vedle toho, že první den se týmu příliš nedařilo trefit se do optimálního nastavení, problémy měl i samotný jezdec, který si musel po měsících pauzy znovu zvykat na ovládání speciálu 207 S2000. S každým ujetým kilometrem ale bylo vidět, že Pavel se dostává do jezdecké pohody a zrychluje, což ve finále stačilo na šesté místo se ztrátou 02:25.9 na vítěze soutěže Jana Kopeckého z týmu Škoda.
„Přestože mám rád jízdu na sněhu a auto jsme se Zdeňkem i přes složité podmínky na trati dovezli bez problémů až do cíle, je fér konstatovat, že Jänner Rally nám nevyšla úplně podle našich představ. Máme špičkové auto a zázemí na to, abychom bojovali o vítězství. To se tady v Rakousku ale nestalo. Hlavně první den jsme měli problém s nalezením optimálního nastavení a čas nám sebral i defekt pneumatiky. Vedle toho jsem i já sám na sobě cítil, že po pauze způsobené havárií na loňské Barum Rally se musím znovu sžívat s autem. To proto se mi ve druhé etapě jelo mnohem lépe – autu jsem více věřil a zkrátka mě to i více bavilo. Určitě by pomohlo, kdybychom před soutěží měli test. Ten ale nebylo možné kvůli logistickým problémům zorganizovat. Přesto bych chtěl celému týmu i jeho partnerům poděkovat za profesionální přístup, díky kterému se těším na další společné akce. Pevně věřím, že se nám povede lépe!“ hodnotí svou první soutěž sezony 2012 Pavel Valoušek. O dalším sportovním programu Peugeot Delimax Total Teamu se rozhodne v následujících dnech. Stále přitom platí, že v sezoně 2012 se tým zúčastní pouze vybraných českých a několika zahraničních podniků. Stále také platí to, že ještě v první polovině letošní sezony tým nasadí zcela novou specifikaci speciálu Peugeot 207 S2000, který bude i nadále připravovat belgická stáj Kronos.
Zajímavost ze zákulisí Peugeot Delimax Total Teamu na Jänner Rally 2012
Kontakt 17 x za sekundu! Vzhledem k tomu, že podstatná část rychlostních zkoušek Jänner Rally 2012 se jela na sněhu a ledu, posádky nasazovaly speciální pneumatiky s hřeby. Tým Peugeot Delimax Total i v letošním roce používá produkty francouzské značky Michelin. Pavlovi se Zdeňkem aplikovali technici Michelinu hroty pomocí nastřelovací metody hned na několik směsí a variant plášťů. Při jízdě rychlostí 120 km/h se každý hrot dotkne povrchu RZ až 17-krát za sekundu…
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.