Pilot Pavel Valoušek, navigátor Zdeněk Hrůza a speciál Peugeot 207 S2000 Evolution dojeli do cíle rakouské Jänner Rallye.
V úvodním podniku letošního českého rallye šampionátu si lví trio vyjelo šesté místo, což posádka i zbytek týmu považuje za průměrný výsledek. Lepšímu umístění bránilo nevhodné nastavení podvozku vozu a také fakt, že Pavel Valoušek usedl za volant 207 S2000 takřka po půlroční pauze. Přesto je Jänner Rally 2012 pro tým velmi poučná.
Toto byl velmi rozpačitý víkend. Alespoň z pohledu Peugeot Delimax Total Teamu určitě. Samotná Jänner Rallye i zimní podmínky, které v okolí rakouského Freistadtu panovaly, sice patří mezi oblíbené teritorium Pavla Valouška. Letos se ale na sněhu a ledu trápil a hlavně v první etapě se jenom těžko dostával do optimálního tempa. Důvod se ukázal už ve druhé etapě, kdy Pavel se Zdeňkem začali zajíždět mnohem lepší časy a postupně se prokousávali vzhůru výsledkovou listinou (z počátečního 13. místa se propracovali na konečnou 6. pozici a ve druhé etapě vyhráli 2 RZ, pozn.).
Ukázalo se totiž, že vedle toho, že první den se týmu příliš nedařilo trefit se do optimálního nastavení, problémy měl i samotný jezdec, který si musel po měsících pauzy znovu zvykat na ovládání speciálu 207 S2000. S každým ujetým kilometrem ale bylo vidět, že Pavel se dostává do jezdecké pohody a zrychluje, což ve finále stačilo na šesté místo se ztrátou 02:25.9 na vítěze soutěže Jana Kopeckého z týmu Škoda.
„Přestože mám rád jízdu na sněhu a auto jsme se Zdeňkem i přes složité podmínky na trati dovezli bez problémů až do cíle, je fér konstatovat, že Jänner Rally nám nevyšla úplně podle našich představ. Máme špičkové auto a zázemí na to, abychom bojovali o vítězství. To se tady v Rakousku ale nestalo. Hlavně první den jsme měli problém s nalezením optimálního nastavení a čas nám sebral i defekt pneumatiky. Vedle toho jsem i já sám na sobě cítil, že po pauze způsobené havárií na loňské Barum Rally se musím znovu sžívat s autem. To proto se mi ve druhé etapě jelo mnohem lépe – autu jsem více věřil a zkrátka mě to i více bavilo. Určitě by pomohlo, kdybychom před soutěží měli test. Ten ale nebylo možné kvůli logistickým problémům zorganizovat. Přesto bych chtěl celému týmu i jeho partnerům poděkovat za profesionální přístup, díky kterému se těším na další společné akce. Pevně věřím, že se nám povede lépe!“ hodnotí svou první soutěž sezony 2012 Pavel Valoušek. O dalším sportovním programu Peugeot Delimax Total Teamu se rozhodne v následujících dnech. Stále přitom platí, že v sezoně 2012 se tým zúčastní pouze vybraných českých a několika zahraničních podniků. Stále také platí to, že ještě v první polovině letošní sezony tým nasadí zcela novou specifikaci speciálu Peugeot 207 S2000, který bude i nadále připravovat belgická stáj Kronos.
Zajímavost ze zákulisí Peugeot Delimax Total Teamu na Jänner Rally 2012
Kontakt 17 x za sekundu! Vzhledem k tomu, že podstatná část rychlostních zkoušek Jänner Rally 2012 se jela na sněhu a ledu, posádky nasazovaly speciální pneumatiky s hřeby. Tým Peugeot Delimax Total i v letošním roce používá produkty francouzské značky Michelin. Pavlovi se Zdeňkem aplikovali technici Michelinu hroty pomocí nastřelovací metody hned na několik směsí a variant plášťů. Při jízdě rychlostí 120 km/h se každý hrot dotkne povrchu RZ až 17-krát za sekundu…
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?