Pilot Pavel Valoušek, navigátor Zdeněk Hrůza a speciál Peugeot 207 S2000 Evolution dojeli do cíle rakouské Jänner Rallye.
V úvodním podniku letošního českého rallye šampionátu si lví trio vyjelo šesté místo, což posádka i zbytek týmu považuje za průměrný výsledek. Lepšímu umístění bránilo nevhodné nastavení podvozku vozu a také fakt, že Pavel Valoušek usedl za volant 207 S2000 takřka po půlroční pauze. Přesto je Jänner Rally 2012 pro tým velmi poučná.
Toto byl velmi rozpačitý víkend. Alespoň z pohledu Peugeot Delimax Total Teamu určitě. Samotná Jänner Rallye i zimní podmínky, které v okolí rakouského Freistadtu panovaly, sice patří mezi oblíbené teritorium Pavla Valouška. Letos se ale na sněhu a ledu trápil a hlavně v první etapě se jenom těžko dostával do optimálního tempa. Důvod se ukázal už ve druhé etapě, kdy Pavel se Zdeňkem začali zajíždět mnohem lepší časy a postupně se prokousávali vzhůru výsledkovou listinou (z počátečního 13. místa se propracovali na konečnou 6. pozici a ve druhé etapě vyhráli 2 RZ, pozn.).
Ukázalo se totiž, že vedle toho, že první den se týmu příliš nedařilo trefit se do optimálního nastavení, problémy měl i samotný jezdec, který si musel po měsících pauzy znovu zvykat na ovládání speciálu 207 S2000. S každým ujetým kilometrem ale bylo vidět, že Pavel se dostává do jezdecké pohody a zrychluje, což ve finále stačilo na šesté místo se ztrátou 02:25.9 na vítěze soutěže Jana Kopeckého z týmu Škoda.
„Přestože mám rád jízdu na sněhu a auto jsme se Zdeňkem i přes složité podmínky na trati dovezli bez problémů až do cíle, je fér konstatovat, že Jänner Rally nám nevyšla úplně podle našich představ. Máme špičkové auto a zázemí na to, abychom bojovali o vítězství. To se tady v Rakousku ale nestalo. Hlavně první den jsme měli problém s nalezením optimálního nastavení a čas nám sebral i defekt pneumatiky. Vedle toho jsem i já sám na sobě cítil, že po pauze způsobené havárií na loňské Barum Rally se musím znovu sžívat s autem. To proto se mi ve druhé etapě jelo mnohem lépe – autu jsem více věřil a zkrátka mě to i více bavilo. Určitě by pomohlo, kdybychom před soutěží měli test. Ten ale nebylo možné kvůli logistickým problémům zorganizovat. Přesto bych chtěl celému týmu i jeho partnerům poděkovat za profesionální přístup, díky kterému se těším na další společné akce. Pevně věřím, že se nám povede lépe!“ hodnotí svou první soutěž sezony 2012 Pavel Valoušek. O dalším sportovním programu Peugeot Delimax Total Teamu se rozhodne v následujících dnech. Stále přitom platí, že v sezoně 2012 se tým zúčastní pouze vybraných českých a několika zahraničních podniků. Stále také platí to, že ještě v první polovině letošní sezony tým nasadí zcela novou specifikaci speciálu Peugeot 207 S2000, který bude i nadále připravovat belgická stáj Kronos.
Zajímavost ze zákulisí Peugeot Delimax Total Teamu na Jänner Rally 2012
Kontakt 17 x za sekundu! Vzhledem k tomu, že podstatná část rychlostních zkoušek Jänner Rally 2012 se jela na sněhu a ledu, posádky nasazovaly speciální pneumatiky s hřeby. Tým Peugeot Delimax Total i v letošním roce používá produkty francouzské značky Michelin. Pavlovi se Zdeňkem aplikovali technici Michelinu hroty pomocí nastřelovací metody hned na několik směsí a variant plášťů. Při jízdě rychlostí 120 km/h se každý hrot dotkne povrchu RZ až 17-krát za sekundu…
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.