Český šampionát letos odstartuje nezvykle brzy. Už první lednový víkend budou posádky bojovat na tratích rakouské Jänner rallye o body do Mediasport MMČR 2012. Mezi účastníky nechybí ani Jan Černý s Pavlem Kohoutem. Jejich sportovním nářadím bude osvědčený Citroën DS3 R3T.
Jan Černý s Pavlem Kohoutem absolvovali s Citroënem DS3 R3T poslední dva klasické závody loňské sezony. V Příbrami opanovali klasifikaci dvoukolek, solidně si vedli i při francouzské Rallye du Var. Spokojenost s vozem stáje Gekon Racing Tomáše Pletky vyústila v dohodu i na úvodní díl českého mistrovství – Jänner rallye.
„Citroën DS3 považuji v současnosti za nejlepší dvoukolku ve své třídě, proto rozhodování nebylo po předchozích zkušenostech až tak složité. S Tomem Pletkou jsme se rychle domluvili na pokračování spolupráce,“ objasnil Jan Černý.
Příbramská dvojice loni podala v Rakousku parádní výkon a za volantem produkčního vozu obsadila čtvrtou příčku absolutně.
"Výsledek mohl být ještě lepší. Určitě to nebylo stoprocetně podle našich představ. Přesto jsme se během závodu krásně svezli. To je ale už minulost, nyní se musíme dobře připravit na letošní ročník, který bude, doufám, stejně vydařený. Ve dvoukolkách máme ty nejvyšší ambice, " pronesl příbramský pilot.
"Raději bych si přál sníh, ale je mi to skoro jedno na čem se bude nakonec závodit. Ale na podmínkách bude hodně záležet, každý tým se však bude přizpůsobovat až aktuální situaci v den startu. Volbu dvoukolky nepovažuji za handicap, i když samozřejmě na zatočené trati se spoustou zatáček nebo na vodě a ledu bude těžké silnějším vozům konkurovat," uzavřel Jan Černý.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.