Český šampionát letos odstartuje nezvykle brzy. Už první lednový víkend budou posádky bojovat na tratích rakouské Jänner rallye o body do Mediasport MMČR 2012. Mezi účastníky nechybí ani Jan Černý s Pavlem Kohoutem. Jejich sportovním nářadím bude osvědčený Citroën DS3 R3T.
Jan Černý s Pavlem Kohoutem absolvovali s Citroënem DS3 R3T poslední dva klasické závody loňské sezony. V Příbrami opanovali klasifikaci dvoukolek, solidně si vedli i při francouzské Rallye du Var. Spokojenost s vozem stáje Gekon Racing Tomáše Pletky vyústila v dohodu i na úvodní díl českého mistrovství – Jänner rallye.
„Citroën DS3 považuji v současnosti za nejlepší dvoukolku ve své třídě, proto rozhodování nebylo po předchozích zkušenostech až tak složité. S Tomem Pletkou jsme se rychle domluvili na pokračování spolupráce,“ objasnil Jan Černý.
Příbramská dvojice loni podala v Rakousku parádní výkon a za volantem produkčního vozu obsadila čtvrtou příčku absolutně.
"Výsledek mohl být ještě lepší. Určitě to nebylo stoprocetně podle našich představ. Přesto jsme se během závodu krásně svezli. To je ale už minulost, nyní se musíme dobře připravit na letošní ročník, který bude, doufám, stejně vydařený. Ve dvoukolkách máme ty nejvyšší ambice, " pronesl příbramský pilot.
"Raději bych si přál sníh, ale je mi to skoro jedno na čem se bude nakonec závodit. Ale na podmínkách bude hodně záležet, každý tým se však bude přizpůsobovat až aktuální situaci v den startu. Volbu dvoukolky nepovažuji za handicap, i když samozřejmě na zatočené trati se spoustou zatáček nebo na vodě a ledu bude těžké silnějším vozům konkurovat," uzavřel Jan Černý.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?