Slovenský RUFA Team mal nesmierne ťažkú tohtoročnú sezónu. V rámci nej prežíval, ako to už v živote býva ľahšie aj ťažšie chvíle. O to viac potešilo sobotňajšie druhé miesto v rámci podujatia Mikuláš Rally Slušovice.
Posádka Grzegorz Grzyb – Michal Kazmierczak patrila už pred štartom Mikuláš Rally Slušovice k jedným z favoritov na víťazstvo. Grzybove dobré výkony počas celej tohtoročnej sezóny napovedali, že aj napriek nabitej štartovej listine, by mal Grzegorz so Škodou Fabia WRC patriť medzi najrýchlejších.
Toto sa potvrdilo už v prvom meranom teste, kde mu patrila v cieli druhá priečka. V ďalšom to síce bolo až štvrté miesto, napriek tomu sa posádka RUFA Teamu nevzdávala. A dobre urobila. V tretej a štvrtej rýchlostnej skúške im bolo odmenou opäť druhé miesto, čo im v cieli doprialo strieborné miesto celkového odnotenia spomínanej súťaže. „Show sme rozohrali už od úvodu ako vyrovnanú partiu a mňa osobne teší nielen to, že sme za sebou zanechali celú konkurenciu na WRC-čkach, ale navyše sme si aj perfektne zajazdili,“ rozhovoril sa v cieli súťaže Grzegorz Grzyb. Spokojný s výkonom a prezentáciou svojej posádky bol aj manažér RUFA Teamu Ľubomír Kleman : „Bola to pekná a napínavá súťaž. Ďakujem chlapcom za ich výkon, ale aj reklamným partnerom a kamarátom, ktorí nám umožnili tu v Slušoviciach štartovať. Bola to naša posledná súťaž v tomto roku a navyše aj pekná show.“
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?