Mezi posádkami, které se v sobotu loučily se sezónou 2011 při Mikuláš Rally Slušovice, byla i dvojice Martin Rada Karolína Jugasová. Při svém premiérovém společném startu a ostatně i úplně prvním pro dceru zkušeného navigátora Jaroslava Jugase dojeli úspěšně až na cílovou rampu a navíc i se slušným výsledkem v TOP dvacítce.
Martin Rada ve Slušovicích potestoval na Monte Carlo 2012.
"Vše fungovalo velmi dobře a jsem spokojený s průběhem celé soutěže i s našim výsledkem," pochvaloval si v cíli hustopečský závodník Martin Rada a pokračoval na téma vylepšení jediné Alfy Romeo ve startovním poli v českých soutěžích: "Po Příbrami proběhla kompletní repase a má nový motor, jinak je to velmi podobné auto, jako letos. Výsledek pro nás nebyl vůbec rozhodující. Bylo třeba otestovat auto po repasi a doladit poslední maličkosti před odjezdem na Monte 2012."
A jak vlastně jezdec hodnotí celou letošní sezónu ? "Letošní sezóna pro nás nedopadla dle očekávání. V první polovině se nám dařilo dokončovat a docela dobře se umísťovat, ale od Bohemky jsme se trochu trápili. Nedokončení Barumky a Příbrami nám vzalo šanci bojovat o vítězství ve třídě 8 a museli jsme se sklonit před výkony Petra Pelecha a spolehlivostí jeho Hondy. Druhé místo ve třídě 8 v MMČR je tak odpovídající průběhu celé sezóny."
Martin Rada odpověděl i na několik dalších otázek:
Určitě velkou radost jsi měl, že jsi letos konečně a vůbec poprvé v historii dojel do cíle své domácí soutěže v Hustopečích."Ano, to byl jeden z nejlepších momentů této sezóny a měl jsem velkou radost. Letošní sezónu jsme absolvovali společně s Klárkou Šillerovou a dokončení domácí soutěže byla taková třešnička na dortu dobré spolupráce s Klárkou. Mám podezření, že si to Klárka s Alfou domluvily dopředu.:-))"
Kuriozitou bylo, že jsi ve Slušovicích změnil spolujezdkyni, Karolina Jugasová navíc startovala jako navigátorka zcela poprvé. Jak vše zvládala ? "Chtěli jsme také vyzkoušet první start Karolíny a to se myslím velmi dobře vydařilo.Ano, byla to její závodní premiéra a zvládla ji na jedničku a tomu také odpovídal výsledek."
Má talent po tatínkovi ? "Myslím, že ano. Velmi rychle se učila a chápala činnosti spolujezdce a druhé průjezdy už byly velmi dobré. Určitě má v tátovi velkou oporu a podporu."
Rýsuje se nějaká případná další spolupráce s ní ? "Uvidíme, co sezóna přinese, třeba ano."
Takže nyní již se chystáš opět na rakouskou Janner rallye, která se jede vlastně za pár dní, nebo plánujete opět a do třetice návrat na Monte Carlo? "Ne, na Janner nejedeme, odjíždíme 13.ledna na Monte. Pokud jde o příští rok, začneme jej na Monte a potom pojedeme MMČR, pokud bude čas a prostředky, možná i nějaký sprint a zvažujeme ještě jeden zahraniční start.“
Chceš něco vzkázat fanouškům i kolegům z týmu na závěr?„Samozřejmě, že chci na závěr poděkovat všem, kdo se na této sezóně podíleli a podpořili nás. Určitě v prvé řadě rodině za podporu a trpělivost. Velké poděkování patří Klárce, která nám pomohla vyřešit post spolujezdce a dobrými výkony přispěla k výsledkům tohoto roku. Poděkování patří také Lubošovi, Broňovi a Pepovi, teamu mechaniků, kteří se vzorně starali o auto a servis v průběhu závodů. V neposlední řadě chci poděkovat sponzorům, bez kterých by tento krásný sport nešlo provozovat. Věřím ,že jsem v této sezóně nezklamali a těšíme se na další.“
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?