Mezi posádkami, které se v sobotu loučily se sezónou 2011 při Mikuláš Rally Slušovice, byla i dvojice Martin Rada Karolína Jugasová. Při svém premiérovém společném startu a ostatně i úplně prvním pro dceru zkušeného navigátora Jaroslava Jugase dojeli úspěšně až na cílovou rampu a navíc i se slušným výsledkem v TOP dvacítce.
Martin Rada ve Slušovicích potestoval na Monte Carlo 2012.
"Vše fungovalo velmi dobře a jsem spokojený s průběhem celé soutěže i s našim výsledkem," pochvaloval si v cíli hustopečský závodník Martin Rada a pokračoval na téma vylepšení jediné Alfy Romeo ve startovním poli v českých soutěžích: "Po Příbrami proběhla kompletní repase a má nový motor, jinak je to velmi podobné auto, jako letos. Výsledek pro nás nebyl vůbec rozhodující. Bylo třeba otestovat auto po repasi a doladit poslední maličkosti před odjezdem na Monte 2012."
A jak vlastně jezdec hodnotí celou letošní sezónu ? "Letošní sezóna pro nás nedopadla dle očekávání. V první polovině se nám dařilo dokončovat a docela dobře se umísťovat, ale od Bohemky jsme se trochu trápili. Nedokončení Barumky a Příbrami nám vzalo šanci bojovat o vítězství ve třídě 8 a museli jsme se sklonit před výkony Petra Pelecha a spolehlivostí jeho Hondy. Druhé místo ve třídě 8 v MMČR je tak odpovídající průběhu celé sezóny."
Martin Rada odpověděl i na několik dalších otázek:
Určitě velkou radost jsi měl, že jsi letos konečně a vůbec poprvé v historii dojel do cíle své domácí soutěže v Hustopečích."Ano, to byl jeden z nejlepších momentů této sezóny a měl jsem velkou radost. Letošní sezónu jsme absolvovali společně s Klárkou Šillerovou a dokončení domácí soutěže byla taková třešnička na dortu dobré spolupráce s Klárkou. Mám podezření, že si to Klárka s Alfou domluvily dopředu.:-))"
Kuriozitou bylo, že jsi ve Slušovicích změnil spolujezdkyni, Karolina Jugasová navíc startovala jako navigátorka zcela poprvé. Jak vše zvládala ? "Chtěli jsme také vyzkoušet první start Karolíny a to se myslím velmi dobře vydařilo.Ano, byla to její závodní premiéra a zvládla ji na jedničku a tomu také odpovídal výsledek."
Má talent po tatínkovi ? "Myslím, že ano. Velmi rychle se učila a chápala činnosti spolujezdce a druhé průjezdy už byly velmi dobré. Určitě má v tátovi velkou oporu a podporu."
Rýsuje se nějaká případná další spolupráce s ní ? "Uvidíme, co sezóna přinese, třeba ano."
Takže nyní již se chystáš opět na rakouskou Janner rallye, která se jede vlastně za pár dní, nebo plánujete opět a do třetice návrat na Monte Carlo? "Ne, na Janner nejedeme, odjíždíme 13.ledna na Monte. Pokud jde o příští rok, začneme jej na Monte a potom pojedeme MMČR, pokud bude čas a prostředky, možná i nějaký sprint a zvažujeme ještě jeden zahraniční start.“
Chceš něco vzkázat fanouškům i kolegům z týmu na závěr?„Samozřejmě, že chci na závěr poděkovat všem, kdo se na této sezóně podíleli a podpořili nás. Určitě v prvé řadě rodině za podporu a trpělivost. Velké poděkování patří Klárce, která nám pomohla vyřešit post spolujezdce a dobrými výkony přispěla k výsledkům tohoto roku. Poděkování patří také Lubošovi, Broňovi a Pepovi, teamu mechaniků, kteří se vzorně starali o auto a servis v průběhu závodů. V neposlední řadě chci poděkovat sponzorům, bez kterých by tento krásný sport nešlo provozovat. Věřím ,že jsem v této sezóně nezklamali a těšíme se na další.“
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?