Mezi posádkami, které se v sobotu loučily se sezónou 2011 při Mikuláš Rally Slušovice, byla i dvojice Martin Rada Karolína Jugasová. Při svém premiérovém společném startu a ostatně i úplně prvním pro dceru zkušeného navigátora Jaroslava Jugase dojeli úspěšně až na cílovou rampu a navíc i se slušným výsledkem v TOP dvacítce.
Martin Rada ve Slušovicích potestoval na Monte Carlo 2012.
"Vše fungovalo velmi dobře a jsem spokojený s průběhem celé soutěže i s našim výsledkem," pochvaloval si v cíli hustopečský závodník Martin Rada a pokračoval na téma vylepšení jediné Alfy Romeo ve startovním poli v českých soutěžích: "Po Příbrami proběhla kompletní repase a má nový motor, jinak je to velmi podobné auto, jako letos. Výsledek pro nás nebyl vůbec rozhodující. Bylo třeba otestovat auto po repasi a doladit poslední maličkosti před odjezdem na Monte 2012."
A jak vlastně jezdec hodnotí celou letošní sezónu ? "Letošní sezóna pro nás nedopadla dle očekávání. V první polovině se nám dařilo dokončovat a docela dobře se umísťovat, ale od Bohemky jsme se trochu trápili. Nedokončení Barumky a Příbrami nám vzalo šanci bojovat o vítězství ve třídě 8 a museli jsme se sklonit před výkony Petra Pelecha a spolehlivostí jeho Hondy. Druhé místo ve třídě 8 v MMČR je tak odpovídající průběhu celé sezóny."
Martin Rada odpověděl i na několik dalších otázek:
Určitě velkou radost jsi měl, že jsi letos konečně a vůbec poprvé v historii dojel do cíle své domácí soutěže v Hustopečích."Ano, to byl jeden z nejlepších momentů této sezóny a měl jsem velkou radost. Letošní sezónu jsme absolvovali společně s Klárkou Šillerovou a dokončení domácí soutěže byla taková třešnička na dortu dobré spolupráce s Klárkou. Mám podezření, že si to Klárka s Alfou domluvily dopředu.:-))"
Kuriozitou bylo, že jsi ve Slušovicích změnil spolujezdkyni, Karolina Jugasová navíc startovala jako navigátorka zcela poprvé. Jak vše zvládala ? "Chtěli jsme také vyzkoušet první start Karolíny a to se myslím velmi dobře vydařilo.Ano, byla to její závodní premiéra a zvládla ji na jedničku a tomu také odpovídal výsledek."
Má talent po tatínkovi ? "Myslím, že ano. Velmi rychle se učila a chápala činnosti spolujezdce a druhé průjezdy už byly velmi dobré. Určitě má v tátovi velkou oporu a podporu."
Rýsuje se nějaká případná další spolupráce s ní ? "Uvidíme, co sezóna přinese, třeba ano."
Takže nyní již se chystáš opět na rakouskou Janner rallye, která se jede vlastně za pár dní, nebo plánujete opět a do třetice návrat na Monte Carlo? "Ne, na Janner nejedeme, odjíždíme 13.ledna na Monte. Pokud jde o příští rok, začneme jej na Monte a potom pojedeme MMČR, pokud bude čas a prostředky, možná i nějaký sprint a zvažujeme ještě jeden zahraniční start.“
Chceš něco vzkázat fanouškům i kolegům z týmu na závěr?„Samozřejmě, že chci na závěr poděkovat všem, kdo se na této sezóně podíleli a podpořili nás. Určitě v prvé řadě rodině za podporu a trpělivost. Velké poděkování patří Klárce, která nám pomohla vyřešit post spolujezdce a dobrými výkony přispěla k výsledkům tohoto roku. Poděkování patří také Lubošovi, Broňovi a Pepovi, teamu mechaniků, kteří se vzorně starali o auto a servis v průběhu závodů. V neposlední řadě chci poděkovat sponzorům, bez kterých by tento krásný sport nešlo provozovat. Věřím ,že jsem v této sezóně nezklamali a těšíme se na další.“
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?