Mezi posádkami, které se v sobotu loučily se sezónou 2011 při Mikuláš Rally Slušovice, byla i dvojice Martin Rada Karolína Jugasová. Při svém premiérovém společném startu a ostatně i úplně prvním pro dceru zkušeného navigátora Jaroslava Jugase dojeli úspěšně až na cílovou rampu a navíc i se slušným výsledkem v TOP dvacítce.
Martin Rada ve Slušovicích potestoval na Monte Carlo 2012.
"Vše fungovalo velmi dobře a jsem spokojený s průběhem celé soutěže i s našim výsledkem," pochvaloval si v cíli hustopečský závodník Martin Rada a pokračoval na téma vylepšení jediné Alfy Romeo ve startovním poli v českých soutěžích: "Po Příbrami proběhla kompletní repase a má nový motor, jinak je to velmi podobné auto, jako letos. Výsledek pro nás nebyl vůbec rozhodující. Bylo třeba otestovat auto po repasi a doladit poslední maličkosti před odjezdem na Monte 2012."
A jak vlastně jezdec hodnotí celou letošní sezónu ? "Letošní sezóna pro nás nedopadla dle očekávání. V první polovině se nám dařilo dokončovat a docela dobře se umísťovat, ale od Bohemky jsme se trochu trápili. Nedokončení Barumky a Příbrami nám vzalo šanci bojovat o vítězství ve třídě 8 a museli jsme se sklonit před výkony Petra Pelecha a spolehlivostí jeho Hondy. Druhé místo ve třídě 8 v MMČR je tak odpovídající průběhu celé sezóny."
Martin Rada odpověděl i na několik dalších otázek:
Určitě velkou radost jsi měl, že jsi letos konečně a vůbec poprvé v historii dojel do cíle své domácí soutěže v Hustopečích."Ano, to byl jeden z nejlepších momentů této sezóny a měl jsem velkou radost. Letošní sezónu jsme absolvovali společně s Klárkou Šillerovou a dokončení domácí soutěže byla taková třešnička na dortu dobré spolupráce s Klárkou. Mám podezření, že si to Klárka s Alfou domluvily dopředu.:-))"
Kuriozitou bylo, že jsi ve Slušovicích změnil spolujezdkyni, Karolina Jugasová navíc startovala jako navigátorka zcela poprvé. Jak vše zvládala ? "Chtěli jsme také vyzkoušet první start Karolíny a to se myslím velmi dobře vydařilo.Ano, byla to její závodní premiéra a zvládla ji na jedničku a tomu také odpovídal výsledek."
Má talent po tatínkovi ? "Myslím, že ano. Velmi rychle se učila a chápala činnosti spolujezdce a druhé průjezdy už byly velmi dobré. Určitě má v tátovi velkou oporu a podporu."
Rýsuje se nějaká případná další spolupráce s ní ? "Uvidíme, co sezóna přinese, třeba ano."
Takže nyní již se chystáš opět na rakouskou Janner rallye, která se jede vlastně za pár dní, nebo plánujete opět a do třetice návrat na Monte Carlo? "Ne, na Janner nejedeme, odjíždíme 13.ledna na Monte. Pokud jde o příští rok, začneme jej na Monte a potom pojedeme MMČR, pokud bude čas a prostředky, možná i nějaký sprint a zvažujeme ještě jeden zahraniční start.“
Chceš něco vzkázat fanouškům i kolegům z týmu na závěr?„Samozřejmě, že chci na závěr poděkovat všem, kdo se na této sezóně podíleli a podpořili nás. Určitě v prvé řadě rodině za podporu a trpělivost. Velké poděkování patří Klárce, která nám pomohla vyřešit post spolujezdce a dobrými výkony přispěla k výsledkům tohoto roku. Poděkování patří také Lubošovi, Broňovi a Pepovi, teamu mechaniků, kteří se vzorně starali o auto a servis v průběhu závodů. V neposlední řadě chci poděkovat sponzorům, bez kterých by tento krásný sport nešlo provozovat. Věřím ,že jsem v této sezóně nezklamali a těšíme se na další.“
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?