Pred troma rokmi začala písať svoju tradíciu nová automobilová súťaž, Mikuláš Rally Slušovice. Na doteraz uskutočnených dvoch ročníkoch na štarte tejto posezónnej súťaže nechýbal ani slovenský RUFA Team so svojou posádkou. Inak tomu nebude ani v tomto roku.
Mestečko Slušovice, ležiace iba pár kilometrov od mekky moravského rally športu Zlína, sa zapísalo do povedomia fanúšikov už v osemdesiatych rokoch bývalého storočia, keď rally tím tunajšieho Agrokombinátu reprezentovali posádky známe nielen v bývalom Československu, ale aj za hranicami vtedajšej spoločnej republiky. Od tých čias síce uplynulo viac ako tridsať rokov, automobilové súťaže v tomto kraji sú stále nadmieru obľúbené. Azda aj toto bol jeden z možných impulzov prečo vznikla pred troma rokmi nová súťaž – Mikuláš Rally Slušovice.
Ako sme už na začiatku spomínali, už na prvom, alebo lepšie povedané nultom ročníku nechýbal ani slovenský RUFA Team. Vtedy na trať vyslal Rakúšana Franza Wittmanna jr. a Škodu Fabia S2000. S rovnakým vozidlom sa v minulom roku predstavil Grzegorz Grzyb a v poriadne zasnežených Slušoviciach skončil medzi záplavovou vozidiel špecifikácie WRC v TOP 10. S rovnakým jazdcom sa RUFA Team predstaví aj v tomto roku, avšak teraz sa bude Grzegorz namiesto Škodovky špecifikácie S2000 po Slušoviciach preháňať na Škode Fabia WRC, pričom mu vo vozidle bude robiť spoločnosť Michal Kazmierczak. „Súťaž Mikuláš Rally Slušovice sa mi páčila už pri jej vzniku. Vtedy panovalo chladné zimné počasie a sneh iba sem tam poletoval, v minulom roku bola poriadna nádielka snehu, som zvedavý ako bude tento rok. Je to posledná súťaž sezóny, tak si ju ideme poriadne užiť,“ povedal manažér RUFA Teamu Ľubomír Kleman.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?