Pred troma rokmi začala písať svoju tradíciu nová automobilová súťaž, Mikuláš Rally Slušovice. Na doteraz uskutočnených dvoch ročníkoch na štarte tejto posezónnej súťaže nechýbal ani slovenský RUFA Team so svojou posádkou. Inak tomu nebude ani v tomto roku.
Mestečko Slušovice, ležiace iba pár kilometrov od mekky moravského rally športu Zlína, sa zapísalo do povedomia fanúšikov už v osemdesiatych rokoch bývalého storočia, keď rally tím tunajšieho Agrokombinátu reprezentovali posádky známe nielen v bývalom Československu, ale aj za hranicami vtedajšej spoločnej republiky. Od tých čias síce uplynulo viac ako tridsať rokov, automobilové súťaže v tomto kraji sú stále nadmieru obľúbené. Azda aj toto bol jeden z možných impulzov prečo vznikla pred troma rokmi nová súťaž – Mikuláš Rally Slušovice.
Ako sme už na začiatku spomínali, už na prvom, alebo lepšie povedané nultom ročníku nechýbal ani slovenský RUFA Team. Vtedy na trať vyslal Rakúšana Franza Wittmanna jr. a Škodu Fabia S2000. S rovnakým vozidlom sa v minulom roku predstavil Grzegorz Grzyb a v poriadne zasnežených Slušoviciach skončil medzi záplavovou vozidiel špecifikácie WRC v TOP 10. S rovnakým jazdcom sa RUFA Team predstaví aj v tomto roku, avšak teraz sa bude Grzegorz namiesto Škodovky špecifikácie S2000 po Slušoviciach preháňať na Škode Fabia WRC, pričom mu vo vozidle bude robiť spoločnosť Michal Kazmierczak. „Súťaž Mikuláš Rally Slušovice sa mi páčila už pri jej vzniku. Vtedy panovalo chladné zimné počasie a sneh iba sem tam poletoval, v minulom roku bola poriadna nádielka snehu, som zvedavý ako bude tento rok. Je to posledná súťaž sezóny, tak si ju ideme poriadne užiť,“ povedal manažér RUFA Teamu Ľubomír Kleman.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?