Pred troma rokmi začala písať svoju tradíciu nová automobilová súťaž, Mikuláš Rally Slušovice. Na doteraz uskutočnených dvoch ročníkoch na štarte tejto posezónnej súťaže nechýbal ani slovenský RUFA Team so svojou posádkou. Inak tomu nebude ani v tomto roku.
Mestečko Slušovice, ležiace iba pár kilometrov od mekky moravského rally športu Zlína, sa zapísalo do povedomia fanúšikov už v osemdesiatych rokoch bývalého storočia, keď rally tím tunajšieho Agrokombinátu reprezentovali posádky známe nielen v bývalom Československu, ale aj za hranicami vtedajšej spoločnej republiky. Od tých čias síce uplynulo viac ako tridsať rokov, automobilové súťaže v tomto kraji sú stále nadmieru obľúbené. Azda aj toto bol jeden z možných impulzov prečo vznikla pred troma rokmi nová súťaž – Mikuláš Rally Slušovice.
Ako sme už na začiatku spomínali, už na prvom, alebo lepšie povedané nultom ročníku nechýbal ani slovenský RUFA Team. Vtedy na trať vyslal Rakúšana Franza Wittmanna jr. a Škodu Fabia S2000. S rovnakým vozidlom sa v minulom roku predstavil Grzegorz Grzyb a v poriadne zasnežených Slušoviciach skončil medzi záplavovou vozidiel špecifikácie WRC v TOP 10. S rovnakým jazdcom sa RUFA Team predstaví aj v tomto roku, avšak teraz sa bude Grzegorz namiesto Škodovky špecifikácie S2000 po Slušoviciach preháňať na Škode Fabia WRC, pričom mu vo vozidle bude robiť spoločnosť Michal Kazmierczak. „Súťaž Mikuláš Rally Slušovice sa mi páčila už pri jej vzniku. Vtedy panovalo chladné zimné počasie a sneh iba sem tam poletoval, v minulom roku bola poriadna nádielka snehu, som zvedavý ako bude tento rok. Je to posledná súťaž sezóny, tak si ju ideme poriadne užiť,“ povedal manažér RUFA Teamu Ľubomír Kleman.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.