V minulom týždni sme vás informovali, že na predposlednom podujatí českej rally sezóny sa predstaví Žilinský KL Racing Team s 1.vicemajstrom Slovenska Grzegorzom Grzybom.
Ten sa na štart TipCars Pražského Rallysprintu postavil s vozidlom Škoda Fabia S2000 a noty mu v tomto prípade, rovnako ako na Auto Show Slovakia Ring, čítal Igor Bacigál.
Centrum súťaže sa v tomto roku presťahovalo do Velké Chuchle. Tu bola umiestnená servisná zóna, ale aj jedna z rýchlostných skúšok, ktorú z pohodlia tribúny sledovalo veľké množstvo divákov.
Grzegorz s Igorom odštartovali do tejto súťaže nielen proti konkurencii v podobe šestici vozidiel špecifikácie WRC, či S2000-cok a svorke Mitsubihi rôznych evolúcií, ale aj proti veľmi kvalitnej konkurencii z Čiech a Slovenska. Po výbornom výkone, ktorý znamenal počas všetkých rýchlostných skúšok umiestnenie v prvej pätici celkového poradia, im v cieli patrilo pekné štvrté miesto.
Za KL Racing Team celú súťaž zhodnotil manažér tímu Marek Lokaj : „Ja osobne som bol na Pražskom Rallysprinte prvý krát v živote, ale táto súťaž ma naozaj oslovila. Možno to bolo aj z dôvodu, že celá súťaž je v podstate umiestnená na jednom mieste, nikam netreba chodiť a v pohodlí krytej tribúny som mal možnosť vychutnať si prejazdy nielen našej posádky, ale aj všetkých ostatných. S Grzegorzovým a Igorovým výkonom som spokojný, urobili čo sme od nich očakávali. Rád by som poďakoval nielen posádke za príkladnú reprezentáciu, ale aj všetkým partnerom, ktorí nám umožnili štartovať v Prahe. Určite sa sem chcem vrátič aj budúci rok.“
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?