Václav Pech se představí na Pražském Rallysprintu
Pro plzeňskou posádku Václava Pecha a Petra Uhla, kteří nedávno převzali v pražském hotelu Ambasador cenu již za devátý titul Mistrů Evropy central, se stalo tradicí, že sezonu v automobilových soutěžích zakončují Pražským Rallysprintem. Neméně tradiční je i fakt, že se v Praze Václav Pech pravidelně objevuje s vozy nejvyšší specifikace WRC. Stejně tak tomu bude i letos s vozem MINI John Cooper Works s výjimečně výkonným motorem 1,6T ve specifikaci WRC.
„Na start s MINI se v Praze moc těším. V tomto roce se jede trochu jiný model závodu, než na který jsme byli zvyklí v minulosti na strahovském stadionu. Pro diváky by mohlo být hodně příjemné to, že prakticky vše najdou na jednom místě ve Velké Chuchli. Budou mít jako na dlani několikrát celou rychlostní zkoušku, která je hned vedle servisu, dostanou se i na plochu závodiště, a tak očekávám, že se jich tu sejde opravdu hodně. Právě atmosféra je v Praze na sprintu jedinečná,“ říká Václav Pech a hned dodává k rychlostním zkouškám: „V sobotu ráno začneme dvěma průjezdy klasické rychlostní zkoušky na Karlíku, která je hodně technická. Tady půjde o to neudělat chybu. V loňském roce jsme na Karlíku v hlubokém sněhu jeli chvíli příkopem, ale nakonec se nám se štěstím podařilo vrátit zpět na vozovku a ani jsme neztratili moc času. V Chuchli není riziko chyby tak velké, i když se zde střídá asfalt se šotolinou. V případě, že auto opustí trať je všude docela dost místa, “ popisuje Pech.
A když jsme již zmínili tradice v souvislosti s Pražským Rallysprintem a Václavem Pechem, tak další tradiční spojení najdeme i na místě spolujezdce. Tam se totiž letos už pošesté posadí Mirek Topolánek. „Mirek je velký nadšenec do rallye a závod bere vždycky s maximální zodpovědností již od tréninku a rozpis podle něhož jedu čte vždy precizně. V Praze už jsme spolu čtyřikrát zvítězili a na svezení se zase oba těšíme,“ říká Václav Pech.
Pražský Rallysprint odstartuje v sobotu 3. prosince v 7:30 ráno na závodišti ve Velké Chuchli a na posádky čeká 2x průjezd rychlostní vložkou Karlík. Start divácky nejvýhodnějších rychlostních vložek na chuchelském závodišti začíná v 10,30 hod.. První posádka projede cílovou rampou v 15:45 tamtéž.
Ojedinělá automobilová soutěž Pražský rallysprint, se za sedmnáct let své existence stala tradicí, která má silné obsazení posádek a je veřejností velmi sledována. „ Jsem rád, že na tuto tratˇ mezi českou rallye špičku letos nasazujeme i náš závodní speciál MINI s Václavem Pechem za volantem. Konkurence je tady vždy velmi silná a boj o vítězství je prestižní záležitostí. Nepochybuji, že Václav bude chtít vyhrát. Uvidíme, zda mu to jeho rivalové dovolí…,“ uvedl generální ředitel s spolumajitel společnosti Invelt Jiří Jirovec.Plné nasazení MINI je naplánováno od ledna 2012. Program v sezóně 2012 začne již v lednu na Jänner Rally.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.