Už jen hodiny zbývají do startu 57. ročníku Rallye du Var (24. – 27. listopadu 2011).
Českým želízkem v ohni bude účastník Citroën Racing Trophy CZ Jan Černý, jenž bude pilotovat vůz Citroën DS3 R3T stáje Gekon Racing. Po seznamovacích jízdách se příbramský jezdec podělil o své pocity. Proč padla volba právě na tento závod?„Hlavním důvodem byl fakt, že je to poslední závod Citroën Racing Trophy a ve hře jsou zajímavé finanční prémie. Proto jsme se domluvili s Tomášem Pletkou a jsme tady. Navíc jsou tu nádherné tratě a každý nový závod je pro nás se spolujezdcem Pavlem Kohoutem cenná zkušenost.“
Ve Francii nejste úplným nováčkem. V minulosti jste startoval na slavné Rallye Monte Carlo, evropské Rallye Antibes, letos na Francouzské rally v Alsasku, která byla zařazena do WRC Academy?„Francouzská rally byla svým charakterem naprosto odlišná. Místní tratě se spíše blíží Antibes, ale také to není úplně stejné. Některé pasáže mi tak připomínají hlavně Rally Monte Carlo. Tratě jsou technické, ale mnohem rychlejší než na Antibes. Asfalt je hrubý, má docela dobrou přilnavost, ale zároveň je docela rozbitý a uskákaný. Na vložkách je spousta zatáček, kde to bude náchylné k výletu z trati. V těchto pasážích očekávám možné komplikace, případně kvůli lámajícímu se asfaltu defekty. Startujeme zde poprvé, takže to určitě pro nás bude obtížný závod, ale budeme se snažit o co nejlepší výsledek.“
Pohled do startovní listiny nabízí nepřeberné množství kvalitních jezdců s dvoukolkami třídy 5, kam je zařazen i váš Citroën DS3. Na jaký výsledek pomýšlíte?„To vůbec netuším, uvidíme po prvních kilometrech. Naší nevýhodou bude vysoké startovní číslo. V první etapě pojedeme mnohem více kilometrů za tmy než naše konkurenti. To může sehrát zásadní roli.“
Francouzská soutěž na sebe poutá pozornost kvalitní startovní listinou v čele s vítězem Britské rally Jari-Mattim Latvalou, vicemistrem SWRC Ottem Tänakem, Stéphanem Sarrazinem, vítězem letošního Monte Carla Bryanem Bouffirerem a Pierrem Campanou (vítěz dvou závodů francouzského šampionátu 2011).
Soutěž s centrem v Sainte Maxime na Francouzské riviéře odstartuje v pátek 25. listopadu krátce po poledni, celkem je závěrečný podnik francouzského šampionátu složen ze tří etap, které nabízí dvanáct rychlostních zkoušek. Délka asfaltové soutěže činí 687,88 km, v ostrém tempu účastníci absolvují 229,52 km. Vítězná posádka dorazí do cíle v neděli 27. listopadu.
Novinky Citroën Racing Trophy CZ najdete na internetových stránkách www.citroenracingtrophy.cz.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.