Už jen hodiny zbývají do startu 57. ročníku Rallye du Var (24. – 27. listopadu 2011).
Českým želízkem v ohni bude účastník Citroën Racing Trophy CZ Jan Černý, jenž bude pilotovat vůz Citroën DS3 R3T stáje Gekon Racing. Po seznamovacích jízdách se příbramský jezdec podělil o své pocity. Proč padla volba právě na tento závod?„Hlavním důvodem byl fakt, že je to poslední závod Citroën Racing Trophy a ve hře jsou zajímavé finanční prémie. Proto jsme se domluvili s Tomášem Pletkou a jsme tady. Navíc jsou tu nádherné tratě a každý nový závod je pro nás se spolujezdcem Pavlem Kohoutem cenná zkušenost.“
Ve Francii nejste úplným nováčkem. V minulosti jste startoval na slavné Rallye Monte Carlo, evropské Rallye Antibes, letos na Francouzské rally v Alsasku, která byla zařazena do WRC Academy?„Francouzská rally byla svým charakterem naprosto odlišná. Místní tratě se spíše blíží Antibes, ale také to není úplně stejné. Některé pasáže mi tak připomínají hlavně Rally Monte Carlo. Tratě jsou technické, ale mnohem rychlejší než na Antibes. Asfalt je hrubý, má docela dobrou přilnavost, ale zároveň je docela rozbitý a uskákaný. Na vložkách je spousta zatáček, kde to bude náchylné k výletu z trati. V těchto pasážích očekávám možné komplikace, případně kvůli lámajícímu se asfaltu defekty. Startujeme zde poprvé, takže to určitě pro nás bude obtížný závod, ale budeme se snažit o co nejlepší výsledek.“
Pohled do startovní listiny nabízí nepřeberné množství kvalitních jezdců s dvoukolkami třídy 5, kam je zařazen i váš Citroën DS3. Na jaký výsledek pomýšlíte?„To vůbec netuším, uvidíme po prvních kilometrech. Naší nevýhodou bude vysoké startovní číslo. V první etapě pojedeme mnohem více kilometrů za tmy než naše konkurenti. To může sehrát zásadní roli.“
Francouzská soutěž na sebe poutá pozornost kvalitní startovní listinou v čele s vítězem Britské rally Jari-Mattim Latvalou, vicemistrem SWRC Ottem Tänakem, Stéphanem Sarrazinem, vítězem letošního Monte Carla Bryanem Bouffirerem a Pierrem Campanou (vítěz dvou závodů francouzského šampionátu 2011).
Soutěž s centrem v Sainte Maxime na Francouzské riviéře odstartuje v pátek 25. listopadu krátce po poledni, celkem je závěrečný podnik francouzského šampionátu složen ze tří etap, které nabízí dvanáct rychlostních zkoušek. Délka asfaltové soutěže činí 687,88 km, v ostrém tempu účastníci absolvují 229,52 km. Vítězná posádka dorazí do cíle v neděli 27. listopadu.
Novinky Citroën Racing Trophy CZ najdete na internetových stránkách www.citroenracingtrophy.cz.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?