Jan Černý startuje francouzské tažení na Rallye du Var

Černý, Jan
Černý, Jan, foto: Zeman, Ondřej
Petr Eliáš 25. listopadu 2011 22:55
Sdílej:

Už jen hodiny zbývají do startu 57. ročníku Rallye du Var (24. – 27. listopadu 2011).

Českým želízkem v ohni bude účastník Citroën Racing Trophy CZ Jan Černý, jenž bude pilotovat vůz Citroën DS3 R3T stáje Gekon Racing. Po seznamovacích jízdách se příbramský jezdec podělil o své pocity. Proč padla volba právě na tento závod?„Hlavním důvodem byl fakt, že je to poslední závod Citroën Racing Trophy a ve hře jsou zajímavé finanční prémie. Proto jsme se domluvili s Tomášem Pletkou a jsme tady. Navíc jsou tu nádherné tratě a každý nový závod je pro nás se spolujezdcem Pavlem Kohoutem cenná zkušenost.“

Ve Francii nejste úplným nováčkem. V minulosti jste startoval na slavné Rallye Monte Carlo, evropské Rallye Antibes, letos na Francouzské rally v Alsasku, která byla zařazena do WRC Academy?„Francouzská rally byla svým charakterem naprosto odlišná. Místní tratě se spíše blíží Antibes, ale také to není úplně stejné. Některé pasáže mi tak připomínají hlavně Rally Monte Carlo. Tratě jsou technické, ale mnohem rychlejší než na Antibes. Asfalt je hrubý, má docela dobrou přilnavost, ale zároveň je docela rozbitý a uskákaný. Na vložkách je spousta zatáček, kde to bude náchylné k výletu z trati. V těchto pasážích očekávám možné komplikace, případně kvůli lámajícímu se asfaltu defekty. Startujeme zde poprvé, takže to určitě pro nás bude obtížný závod, ale budeme se snažit o co nejlepší výsledek.“

Pohled do startovní listiny nabízí nepřeberné množství kvalitních jezdců s dvoukolkami třídy 5, kam je zařazen i váš Citroën DS3. Na jaký výsledek pomýšlíte?„To vůbec netuším, uvidíme po prvních kilometrech. Naší nevýhodou bude vysoké startovní číslo. V první etapě pojedeme mnohem více kilometrů za tmy než naše konkurenti. To může sehrát zásadní roli.“

Francouzská soutěž na sebe poutá pozornost kvalitní startovní listinou v čele s vítězem Britské rally Jari-Mattim Latvalou, vicemistrem SWRC Ottem Tänakem, Stéphanem Sarrazinem, vítězem letošního Monte Carla Bryanem Bouffirerem a Pierrem Campanou (vítěz dvou závodů francouzského šampionátu 2011).

Soutěž s centrem v Sainte Maxime na Francouzské riviéře odstartuje v pátek 25. listopadu krátce po poledni, celkem je závěrečný podnik francouzského šampionátu složen ze tří etap, které nabízí dvanáct rychlostních zkoušek. Délka asfaltové soutěže činí 687,88 km, v ostrém tempu účastníci absolvují 229,52 km. Vítězná posádka dorazí do cíle v neděli 27. listopadu.

Novinky Citroën Racing Trophy CZ najdete na internetových stránkách www.citroenracingtrophy.cz.

 

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.