Už jen hodiny zbývají do startu 57. ročníku Rallye du Var (24. – 27. listopadu 2011).
Českým želízkem v ohni bude účastník Citroën Racing Trophy CZ Jan Černý, jenž bude pilotovat vůz Citroën DS3 R3T stáje Gekon Racing. Po seznamovacích jízdách se příbramský jezdec podělil o své pocity. Proč padla volba právě na tento závod?„Hlavním důvodem byl fakt, že je to poslední závod Citroën Racing Trophy a ve hře jsou zajímavé finanční prémie. Proto jsme se domluvili s Tomášem Pletkou a jsme tady. Navíc jsou tu nádherné tratě a každý nový závod je pro nás se spolujezdcem Pavlem Kohoutem cenná zkušenost.“
Ve Francii nejste úplným nováčkem. V minulosti jste startoval na slavné Rallye Monte Carlo, evropské Rallye Antibes, letos na Francouzské rally v Alsasku, která byla zařazena do WRC Academy?„Francouzská rally byla svým charakterem naprosto odlišná. Místní tratě se spíše blíží Antibes, ale také to není úplně stejné. Některé pasáže mi tak připomínají hlavně Rally Monte Carlo. Tratě jsou technické, ale mnohem rychlejší než na Antibes. Asfalt je hrubý, má docela dobrou přilnavost, ale zároveň je docela rozbitý a uskákaný. Na vložkách je spousta zatáček, kde to bude náchylné k výletu z trati. V těchto pasážích očekávám možné komplikace, případně kvůli lámajícímu se asfaltu defekty. Startujeme zde poprvé, takže to určitě pro nás bude obtížný závod, ale budeme se snažit o co nejlepší výsledek.“
Pohled do startovní listiny nabízí nepřeberné množství kvalitních jezdců s dvoukolkami třídy 5, kam je zařazen i váš Citroën DS3. Na jaký výsledek pomýšlíte?„To vůbec netuším, uvidíme po prvních kilometrech. Naší nevýhodou bude vysoké startovní číslo. V první etapě pojedeme mnohem více kilometrů za tmy než naše konkurenti. To může sehrát zásadní roli.“
Francouzská soutěž na sebe poutá pozornost kvalitní startovní listinou v čele s vítězem Britské rally Jari-Mattim Latvalou, vicemistrem SWRC Ottem Tänakem, Stéphanem Sarrazinem, vítězem letošního Monte Carla Bryanem Bouffirerem a Pierrem Campanou (vítěz dvou závodů francouzského šampionátu 2011).
Soutěž s centrem v Sainte Maxime na Francouzské riviéře odstartuje v pátek 25. listopadu krátce po poledni, celkem je závěrečný podnik francouzského šampionátu složen ze tří etap, které nabízí dvanáct rychlostních zkoušek. Délka asfaltové soutěže činí 687,88 km, v ostrém tempu účastníci absolvují 229,52 km. Vítězná posádka dorazí do cíle v neděli 27. listopadu.
Novinky Citroën Racing Trophy CZ najdete na internetových stránkách www.citroenracingtrophy.cz.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?