Po náročnej sezóne sa slovenský RUFA Team predstavil aj na jednom z vrcholných show podujatí v Českej republike. Rovnako ako počas celej sezóny reprezentoval tím Grzegorz Grzyb. Domov odchádzal s tretím miestom.
RUFA Team zvolil na podujatie Setkání mistrú v Sosnovej ako súťažné náradie Škodu Fabia S2000. Rovnakých S2000-cok sa na štart postavila v rámci Rally triedy 2 ešte trojica vozidiel. Táto trojica si užívala v Sosnovej súťažné kilometre už počas sobotných voľných jázd, pri ktorých mohli jazdci voziť reklamných partnerov, či prieteľov. Grzyb sa však do škodovky v sobotu neposadil, tá bola totiž ešte na ceste do Českej republiky. Našťastie však na nedeľňajší štart samotných pretekov vozidlo dorazilo a Grzegorz hneď v prvej rozjazde pokoril druhého vicemajstra Európy, Antonína Tlusťáka. V druhej rozjazde už toľko šťastia nemal, keďže na Škode Fabia S2000 odmietol poslušnosť jeden z diferenciálov. V servise však mechanici pokazený kus vymenili a na Grzegorza čakalo „malé“ finále, čiže boj o tretie miesto. Na štarte sa v paralelnej jazde proti nemu opäť postavil Tlusťák, jazdiaci na rovnakej Škode Fabia. Ani tu Grzegorz nezaváhal a v azda najkrajšom súboji celého podujatia vyhral a tým pádom vybojoval aj konečné tretie miesto. „Setkání mistrú bolo ako každý rok výborne pripravené. To, že sme skončili tretí nevadí, veď všetci vieme, že sa tu nebojuje o žiadne body a ide vlastne iba o akúsi exhibíciu. Trochu ma mrzí sobota, keď sme nemali pripravené auto. Mohli sme si to užiť o trochu viac,“ zhodnotil podujatie manažér RUFA Teamu Ľubomír Kleman.
Napriek už pokročilej jeseni a nastupujúcej zime RUFA Team ešte tohtoročnú sezónu neuzavrel. Výkon tímu a posádky budú mať diváci možnosť ešte sledovať v decembri na dvoch súťažiach v Prahe a Slušoviciach.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?