Martin Semerád s Michalem Ernstem mají před sebou britské finále

Semerád, Martin - Ernst, Michal
Semerád, Martin - Ernst, Michal, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
Petr Eliáš 10. listopadu 2011 10:39
Sdílej:

Martin Semerád s Michalem Ernstem mají před sebou britské finále Účastníci mistrovství světa produkčních vozů PWRC Semerád s Ernstem budou v Británii bojovat o celkové umístění v šampionátu produkčních vozů.

Česká posádka ve složení Martin Semerád navigovaný Michalem Ernstem vstoupila letos do mistrovství světa jak nejlépe mohla a to hned vítězstvím při Švédské Rally. Následovalo portugalské pneumatikové trápení a zámořský start v daleké Argentině. Po třech odjetých soutěžích PWRC ale Semerád s Ernstem stále vévodili výsledkové tabulce PWRC a až bodový výpadek po havárii ve Finsku a smolná Španělská Rally znamenaly postupný sestup na současné čtvrté místo. Druhého Patrika Flodina a čtvrtého Martina Semeráda ale dělí jen osm bodů a o místa na „bedně“ se tedy bude bojovat až do úplného finále. Šanci na pódiové umístění má minimálně pět jezdců. Již jistý mistr světa Hayden Paddon při Britské Rally vyzkouší vůz vyšší kategorie a odstartuje ve třídě R4.

Martina Semeráda tento rok čeká již třetí start na Britské Rally. V roce 2009 zde se žlutým Mitsubishi Lancer EVO X Pirelli Stars Driver teamu a po bohu Bohuslava Ceplechy uspěl a odvážel si premiérové pódiové umístění v soutěži mistrovství světa a poháry za třetí místo. Minulý rok jej z velmi pěkně rozjetého závodu z druhého místa vyřadil výpadek v samotném závěru soutěže, kdy se nepodařilo modrobílé týmové Mitsubishi Lancer EVO IX vyprostit z bahnitého příkopu. Letos má před sebou Martin hodně klíčový závod, kde se rozhodne, zda-li sezonu v mistrovství světa zakončí Semerád Rally team tak, jak si na začátku předsevzal, tedy s celkovým výsledkem na stupních vítězů.

Martin Semerád s Michalem Ernstem jsou nyní po shakedownu a seznamovacích jízdách Britské Rally, a tak jsme se s ním spojili a chtěli vědět, jaké jsou dojmy před startem důležitého závodu: „Momentálně je tady ve Walesu "překvapivě" docela nevlídné počasí. Takže taková britská klasika. Máme za sebou test a dva dny seznamovacích jízd a jak jsme viděli, tak povrch rychlostních zkoušek je hodně rozbahněný a dost měkký. Netradičně v neděli jsme s týmem absolvovali test, kde jsme sice neměli možnost vyzkoušet poslední specifikaci nové pneumatiky, kterou Dmack nominoval jako „joker“ (specifikace pneumatiky může být upravena v průběhu sezony a každý výrobce má jen jednu možnost změny) na tuto soutěž, ale i s tou stávající byly časy velmi dobré a já věřím a doufám, že s novou směsí to bude ještě lepší. Jde nám tady o hodně a bude to asi nejdůležitější závod v mé dosavadní kariéře. Chceme se vrátit zpátky na bednu v celkovém hodnocení PWRC a tomu podřídíme vše. V tuhle chvíli je dost obtížné spekulovat nad tím, jaké umístění k tomu bude potřeba. My se budeme snažit jet co nejlépe hned od začátku, ale délka a náročnost soutěže nedovoluje žádné kamikaze. Nálada v týmu je docela optimistická a do závodu se těšíme. Historicky se mi tady ve Velké Británii dařilo, jak při mém prvním startu s Bohoušem, kdy jsme dojeli na třetím místě, tak loni s "myšákem" jsme odpadli dokonce z druhého místa. Letos se musíme podobným chybám vyvarovat. Rally bude hodně dlouhá a náročná na fyzičku. Jsou tady každý den hodně dlouhé přejezdy ze servisu a na závěr dne do uzavřeného parkoviště v Cardiffu, ale to mají všichni stejné,“ říká Martin Semerád, který odstartuje do první rychlostní zkoušky Britské Rally ve čtvrtek 10 .listopadu kolem třetí hodiny odpoledne místního času. Do cíle Rally of Wales přijedou první posádky v neděli odpoledne. O účinkování posádky Semerád – Ernst v Britské rally vás budeme informovat v dalších zprávách.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?