Martin Semerád s Michalem Ernstem mají před sebou britské finále Účastníci mistrovství světa produkčních vozů PWRC Semerád s Ernstem budou v Británii bojovat o celkové umístění v šampionátu produkčních vozů.
Česká posádka ve složení Martin Semerád navigovaný Michalem Ernstem vstoupila letos do mistrovství světa jak nejlépe mohla a to hned vítězstvím při Švédské Rally. Následovalo portugalské pneumatikové trápení a zámořský start v daleké Argentině. Po třech odjetých soutěžích PWRC ale Semerád s Ernstem stále vévodili výsledkové tabulce PWRC a až bodový výpadek po havárii ve Finsku a smolná Španělská Rally znamenaly postupný sestup na současné čtvrté místo. Druhého Patrika Flodina a čtvrtého Martina Semeráda ale dělí jen osm bodů a o místa na „bedně“ se tedy bude bojovat až do úplného finále. Šanci na pódiové umístění má minimálně pět jezdců. Již jistý mistr světa Hayden Paddon při Britské Rally vyzkouší vůz vyšší kategorie a odstartuje ve třídě R4.
Martina Semeráda tento rok čeká již třetí start na Britské Rally. V roce 2009 zde se žlutým Mitsubishi Lancer EVO X Pirelli Stars Driver teamu a po bohu Bohuslava Ceplechy uspěl a odvážel si premiérové pódiové umístění v soutěži mistrovství světa a poháry za třetí místo. Minulý rok jej z velmi pěkně rozjetého závodu z druhého místa vyřadil výpadek v samotném závěru soutěže, kdy se nepodařilo modrobílé týmové Mitsubishi Lancer EVO IX vyprostit z bahnitého příkopu. Letos má před sebou Martin hodně klíčový závod, kde se rozhodne, zda-li sezonu v mistrovství světa zakončí Semerád Rally team tak, jak si na začátku předsevzal, tedy s celkovým výsledkem na stupních vítězů.
Martin Semerád s Michalem Ernstem jsou nyní po shakedownu a seznamovacích jízdách Britské Rally, a tak jsme se s ním spojili a chtěli vědět, jaké jsou dojmy před startem důležitého závodu: „Momentálně je tady ve Walesu "překvapivě" docela nevlídné počasí. Takže taková britská klasika. Máme za sebou test a dva dny seznamovacích jízd a jak jsme viděli, tak povrch rychlostních zkoušek je hodně rozbahněný a dost měkký. Netradičně v neděli jsme s týmem absolvovali test, kde jsme sice neměli možnost vyzkoušet poslední specifikaci nové pneumatiky, kterou Dmack nominoval jako „joker“ (specifikace pneumatiky může být upravena v průběhu sezony a každý výrobce má jen jednu možnost změny) na tuto soutěž, ale i s tou stávající byly časy velmi dobré a já věřím a doufám, že s novou směsí to bude ještě lepší. Jde nám tady o hodně a bude to asi nejdůležitější závod v mé dosavadní kariéře. Chceme se vrátit zpátky na bednu v celkovém hodnocení PWRC a tomu podřídíme vše. V tuhle chvíli je dost obtížné spekulovat nad tím, jaké umístění k tomu bude potřeba. My se budeme snažit jet co nejlépe hned od začátku, ale délka a náročnost soutěže nedovoluje žádné kamikaze. Nálada v týmu je docela optimistická a do závodu se těšíme. Historicky se mi tady ve Velké Británii dařilo, jak při mém prvním startu s Bohoušem, kdy jsme dojeli na třetím místě, tak loni s "myšákem" jsme odpadli dokonce z druhého místa. Letos se musíme podobným chybám vyvarovat. Rally bude hodně dlouhá a náročná na fyzičku. Jsou tady každý den hodně dlouhé přejezdy ze servisu a na závěr dne do uzavřeného parkoviště v Cardiffu, ale to mají všichni stejné,“ říká Martin Semerád, který odstartuje do první rychlostní zkoušky Britské Rally ve čtvrtek 10 .listopadu kolem třetí hodiny odpoledne místního času. Do cíle Rally of Wales přijedou první posádky v neděli odpoledne. O účinkování posádky Semerád – Ernst v Britské rally vás budeme informovat v dalších zprávách.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?