Martin Semerád s Michalem Ernstem mají před sebou britské finále Účastníci mistrovství světa produkčních vozů PWRC Semerád s Ernstem budou v Británii bojovat o celkové umístění v šampionátu produkčních vozů.
Česká posádka ve složení Martin Semerád navigovaný Michalem Ernstem vstoupila letos do mistrovství světa jak nejlépe mohla a to hned vítězstvím při Švédské Rally. Následovalo portugalské pneumatikové trápení a zámořský start v daleké Argentině. Po třech odjetých soutěžích PWRC ale Semerád s Ernstem stále vévodili výsledkové tabulce PWRC a až bodový výpadek po havárii ve Finsku a smolná Španělská Rally znamenaly postupný sestup na současné čtvrté místo. Druhého Patrika Flodina a čtvrtého Martina Semeráda ale dělí jen osm bodů a o místa na „bedně“ se tedy bude bojovat až do úplného finále. Šanci na pódiové umístění má minimálně pět jezdců. Již jistý mistr světa Hayden Paddon při Britské Rally vyzkouší vůz vyšší kategorie a odstartuje ve třídě R4.
Martina Semeráda tento rok čeká již třetí start na Britské Rally. V roce 2009 zde se žlutým Mitsubishi Lancer EVO X Pirelli Stars Driver teamu a po bohu Bohuslava Ceplechy uspěl a odvážel si premiérové pódiové umístění v soutěži mistrovství světa a poháry za třetí místo. Minulý rok jej z velmi pěkně rozjetého závodu z druhého místa vyřadil výpadek v samotném závěru soutěže, kdy se nepodařilo modrobílé týmové Mitsubishi Lancer EVO IX vyprostit z bahnitého příkopu. Letos má před sebou Martin hodně klíčový závod, kde se rozhodne, zda-li sezonu v mistrovství světa zakončí Semerád Rally team tak, jak si na začátku předsevzal, tedy s celkovým výsledkem na stupních vítězů.
Martin Semerád s Michalem Ernstem jsou nyní po shakedownu a seznamovacích jízdách Britské Rally, a tak jsme se s ním spojili a chtěli vědět, jaké jsou dojmy před startem důležitého závodu: „Momentálně je tady ve Walesu "překvapivě" docela nevlídné počasí. Takže taková britská klasika. Máme za sebou test a dva dny seznamovacích jízd a jak jsme viděli, tak povrch rychlostních zkoušek je hodně rozbahněný a dost měkký. Netradičně v neděli jsme s týmem absolvovali test, kde jsme sice neměli možnost vyzkoušet poslední specifikaci nové pneumatiky, kterou Dmack nominoval jako „joker“ (specifikace pneumatiky může být upravena v průběhu sezony a každý výrobce má jen jednu možnost změny) na tuto soutěž, ale i s tou stávající byly časy velmi dobré a já věřím a doufám, že s novou směsí to bude ještě lepší. Jde nám tady o hodně a bude to asi nejdůležitější závod v mé dosavadní kariéře. Chceme se vrátit zpátky na bednu v celkovém hodnocení PWRC a tomu podřídíme vše. V tuhle chvíli je dost obtížné spekulovat nad tím, jaké umístění k tomu bude potřeba. My se budeme snažit jet co nejlépe hned od začátku, ale délka a náročnost soutěže nedovoluje žádné kamikaze. Nálada v týmu je docela optimistická a do závodu se těšíme. Historicky se mi tady ve Velké Británii dařilo, jak při mém prvním startu s Bohoušem, kdy jsme dojeli na třetím místě, tak loni s "myšákem" jsme odpadli dokonce z druhého místa. Letos se musíme podobným chybám vyvarovat. Rally bude hodně dlouhá a náročná na fyzičku. Jsou tady každý den hodně dlouhé přejezdy ze servisu a na závěr dne do uzavřeného parkoviště v Cardiffu, ale to mají všichni stejné,“ říká Martin Semerád, který odstartuje do první rychlostní zkoušky Britské Rally ve čtvrtek 10 .listopadu kolem třetí hodiny odpoledne místního času. Do cíle Rally of Wales přijedou první posádky v neděli odpoledne. O účinkování posádky Semerád – Ernst v Britské rally vás budeme informovat v dalších zprávách.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.