Závěrečná soutěž rallysprintového šampionátu znamenala pro trojici „TNT“, tedy Jaromíra Tarabuse s Igorem Norkem a stejně tak i Daniela Trunkáta, hned několik událostí.
Co se týče závodu, tak druhou příčku ve třídě 2 a šestou v absolutní klasifikaci. Co se týče letošní sezony, tak pátou pozici v celkovém hodnocení MČR Sprintrally 2011. A co se týče kariéry, tak závodní rozloučení s vozem Fiat Abarth Grande Punto S2000, který provázel tým i s přestávkou po dlouhé čtyři roky!
Konkurence ve vyšších výkonnostních kategoriích se na tradičních technických tratích Rally Vsetín sešla již tradičně více než silná. Jaromír Tarabus a Igor Norek předvedli na soutěži pěkný a spolehlivý výkon bez jakýchkoliv komplikací. Celkové šesté místo za třemi vozy WRC, jedním Mini S2000 kategorie 1 a rychlým Polákem Grzybem na Peugeotu S2000 tedy znamená rozhodně jeden z nejlepších výsledků letošní sezony. Jaromír Tarabus je s vsetínskou soutěží nadmíru spokojený. „Jsme rádi, že jsme si závod opravdu užili. Od začátku do konce vše fungovalo výborně, samozřejmě až na nějaké jezdecké mini-chybičky. Hezky jsme si zazávodili a tahali se o vteřinky s Honzou Sýkorou a Mirkem Jakešem. Po Honzově chybě už zůstal jen Mirek Jakeš, kterého však na závěrečných rychlostních zkouškách trápila technika.“
Kromě soubojů se soupeři však měl vsetínský start pro Jaromíra Tarabuse i další velký význam. „Je opravdu dost možné, že toto byl konec Fiatu S2000 na českých tratích. Máme tedy velkou radost z toho, že jsme se při rozloučení s Abarthem tak pěkně svezli a užili si ho.“ Na aktuální otázku na celkové hodnocení sezony „Mira“ odpovídá: „Na začátku jsme mířili rozhodně výš, než na celkové páté místo. Nicméně naše sprintová sezona byla taková, jaká byla, včetně většího počtu odstoupení, než by bylo pro lepší výsledek optimální. Na druhou stranu jsme si měli možnost vyzkoušet si i další starty s jinými vozy, se kterými se původně nepočítalo a které se nám většinou vydařily.“
Igor Norek viděl ze sedadla spolujezdce závěrečnou soutěž své první sezony ve voze S2000 také jenom v těch nejsvětlejších barvách. „Od začátku do konce to pro nás byla dobrá soutěž. Před závodem jsem byl zvědav, jak se Mirek opět přeorientuje z Fabie R2 na Fiata S2000. Závod ukázal, že si zvykl rychle a na tratích se podařilo zajet velmi slušný výsledek. Bylo mi smutno, když jsem v UP opouštěl kokpit Abarta, je to parádní auto a jsem hrozně rád, že jsem v něm strávil sezonu. Motor fungoval fantasticky a s podvozkem už jsme se taky skamarádili, prostě jsme si to užili.“ A co pro Igora znamená sezona 2011 celkově? „Co se týče sprintů, byla zde letos opravdu nebývalá konkurence a celá špička jede nesmírně rychle. Od prvních metrů se závodí naplno a stačí, aby vám nesedlo pár kilometrů trati a takzvaně vám „ujede vlak“. Mirek Jakeš, Honza Sýkora, Jan Dohnal, o Valdovi s Odložkou s WRC ani nemluvě, jsou skvělí piloti, které doplňují výborní spolujezdci, a na trati jsou hodně silní soupeři. My jsme dvakrát odstoupili na techniku a jednou havarovali. Problémem byl také handicap s neznalostí většiny tratí. Za další příčinu relativního neúspěchu považuji neustále přesedání z dvoukolky do S2000, což v praxi znamenalo, že než jsme se při zmíněné konkurenci stačili s Fiatem rozjet, už nám soupeři ukazovali záda a na sprintu není čas nic dohánět.“
Tím jsme se dostali k druhé tváři letošní pestré sezony: „Uvedení vozu Škoda Fabia R2 do závodního světa, spolupráce s týmem Impromat motosport Vlastimila Brůzla a při Barumce s Lancerem také týmem Vlastimila Neumanna, to jsou krásné vzpomínky. Rádi bychom za celou sezonu poděkovali všem, kteří s námi spolupracovali, především manažerovi Danovi za obstarání financí, našim partnerům, servisnímu týmu Miroslava Jandíka a také našim rodinám, že to zase vydržely,“ uzavírají letošní sezonu Jaromír Tarabus a Igor Norek. „Pro Vsetín zvolil manažer týmu dobře strategii, kluci ji přijali a povedlo se ji dodržet, takže se podařilo udělat pěknou tečku za kariérou našeho Fiata,“ usmívá se nad soutěží po malebných valašských kotárech Daniel Trunkát. Ani on ovšem neušel otázce na zhodnocení celé sezony 2011: „Přestože tato sezona pro nás byla, jak známo, přechodná, tak z mého pohledu patří spíše k těm méně vydařeným. Před sezonou jsem se nijak netajil, že jsme pomýšleli na nejvyšší příčky, byť na letos ve sprintech startující vozy WRC bychom neměli ani za ideálnějších okolností. Dalším faktorem jsou již zmíněné tratě, které jsme s výjimkou Kopné a Vsetína neznali, neboť nikdo z nás se sprintů předtím nezúčastňoval. Ukázalo se, že jsou obecně rovinatější než ve velkém mistrovství a často tedy sedí více vozům Mitsubishi než S2000.“
Na druhé straně i Dan vidí na letošní sezoně i pozitiva: „Měli jsme možnost během roku úspěšně vyzkoušet vynikající novou „dvoukolku“ Fabia R2 i klasické Mitsubishi a ve všem se Jaromír ukázal jako jezdecky silný, takže toho pohledu zase převažuje spokojenost,“ zmiňuje Dan Trunkát letošní sporadické, ale úspěšné starty s jinými vozy v rámci MMČR v rally i při IRC v San Remu. „V současné době, stejně jako v ostatních týmech, již probíhají jednání ohledně příští sezony. Až bude čas, určitě dáme vědět co a jak, prozatím tedy mají fanoušci čas na různé spekulace. Občas může něco napovědět náš facebookový profil Tarabus & Trunkát Rally team,” podněcuje tradiční předsezónní diskuse manažer týmu.
Na závěr již nezbývá, než letošní sezoně i týmovému Fiatu Abarth Grande Punto, se kterým posádka prožila dobré i zlé, ale rozhodně daleko více toho dobrého, zvolat pěkně po italsku: „Arrivederci!”
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?