8 660 000 – tolik výsledků hledání Vám nabídne Google zadáte-li slovo „zázrak“. Martin Prokop by byl rád, kdyby byl jejich počet po nadcházejícím víkendu alespoň 8 660 001.
Právě souhra okolností, která je velmi blízká sportovnímu zázraku, by totiž dokázala změnit jeho dosavadní teoretické šance na titul v SWRC v realitu. Česká posádka, která v loňském ročníku mistrovství světa vozů kategorie S2000 obsadila bronzový post, je před posledním závodem letošního seriálu opět na třetí příčce. Bodové manko na vedoucího favorizovaného Fina Hanninena činí 17 bodů, na „skokana roku“ Estonce Tanaka schází bodů 14. Matematika je jasná – posun v konečné tabulce směrem vzhůru zajistí pouze vlastní skvělý výkon a obrovské zaváhání (7. resp 5.místo) nebo rovnou výpadek některého ze dvou hlavních soupeřů. K titulu by pak vedla cesta jen přes fatální lapsus obou aktérů finsko-estonského duelu. A takový scénář připomíná spíše předlohu céčkového sci-fi filmu.
„Letošní Rally de Espaňa je pro nás i přes předchozí zkušenosti tak trochu neznámou. Kombinace šotolinových a asfaltových testů, jejich celková délka, pozměněná koncepce závodu – to vše, spolu se situací v celkovém pořadí, učiní nadcházející závod určitě velmi dramatickým,“ říká Quirin Muller, manažer Czech Ford National Teamu. „Nesmírně vyhecovaný přímý souboj Hanninena s Tanakem o titul pro nás skýtá určitou šanci. Tlak na obě posádky bude extrémní. Martin s Jendou však musí podat perfektní výkon pokud chceme z jejich případných chyb profitovat.“
Česká posádka před posledním letošním závodem v kokpitu Fordu Fiesta S2000 zvolila poněkud netradiční model přípravy – účast v závodě slovinského šampionátu za volantem místně proslulého závodního nářadí, letité Zastavy Yugo o výkonu 100 koňských sil. „Šlo o akci domluvenou již po loňské soutěži v Řecku a byl to opravdu velmi intenzívní zážitek. Rychlosti jsem v podstatě losoval, směr, kterým si to vůz namíří víceméně odhadoval… Pokud pan Zátopek trénoval na své závody v bagančatech, tak toto byla taková rallyová obdoba podobné přípravy,“ usmívá se Martin Prokop po slovinském dobrodružství.
A koho z dua Hanninen – Tanak před posledním bojem o titul vidí jako favorita zkušený co-pilot Jan Tománek?„Přece Prokopa s Tománkem!“, nevzdává se naděje. „V historii světové rally se už staly spousty malých i velkých zázraků. Tak proč bychom v jednom nemohli hrát hlavní roli ? Hlavně se ale musíme soustředit na svůj výkon. Věřím, že bude o třídu lepší než ve Francii, která nám prostě vůbec nesedla.“
„Do Španělska se těším. Mám tamní soutěž rád a věřím, že i s Fiestou se nám tady bude dařit. A šance na titul? Pokud by to snad vyšlo tak to rovnou vezmeme „jedním vrzem“ a vyrazíme ještě chytit Lochnesku, zkrotit Yettiho a přinutit přistát UFO. Potřebovali bychom k tomu přibližně stejnou porci štěstí,“ dívá se Martin Prokop s nadhledem na své mistrovské šance.
RACC Rally de Espaňa odstartuje v pátek v 7 hodin ráno. Posádky absolvují trať o celkové délce 1600 km, z čehož 406 km tvoří měřené rychlostní testy. Tajenka letošního SWRC bude rozluštěna v neděli krátce po patnácté hodině.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?