8 660 000 – tolik výsledků hledání Vám nabídne Google zadáte-li slovo „zázrak“. Martin Prokop by byl rád, kdyby byl jejich počet po nadcházejícím víkendu alespoň 8 660 001.
Právě souhra okolností, která je velmi blízká sportovnímu zázraku, by totiž dokázala změnit jeho dosavadní teoretické šance na titul v SWRC v realitu. Česká posádka, která v loňském ročníku mistrovství světa vozů kategorie S2000 obsadila bronzový post, je před posledním závodem letošního seriálu opět na třetí příčce. Bodové manko na vedoucího favorizovaného Fina Hanninena činí 17 bodů, na „skokana roku“ Estonce Tanaka schází bodů 14. Matematika je jasná – posun v konečné tabulce směrem vzhůru zajistí pouze vlastní skvělý výkon a obrovské zaváhání (7. resp 5.místo) nebo rovnou výpadek některého ze dvou hlavních soupeřů. K titulu by pak vedla cesta jen přes fatální lapsus obou aktérů finsko-estonského duelu. A takový scénář připomíná spíše předlohu céčkového sci-fi filmu.
„Letošní Rally de Espaňa je pro nás i přes předchozí zkušenosti tak trochu neznámou. Kombinace šotolinových a asfaltových testů, jejich celková délka, pozměněná koncepce závodu – to vše, spolu se situací v celkovém pořadí, učiní nadcházející závod určitě velmi dramatickým,“ říká Quirin Muller, manažer Czech Ford National Teamu. „Nesmírně vyhecovaný přímý souboj Hanninena s Tanakem o titul pro nás skýtá určitou šanci. Tlak na obě posádky bude extrémní. Martin s Jendou však musí podat perfektní výkon pokud chceme z jejich případných chyb profitovat.“
Česká posádka před posledním letošním závodem v kokpitu Fordu Fiesta S2000 zvolila poněkud netradiční model přípravy – účast v závodě slovinského šampionátu za volantem místně proslulého závodního nářadí, letité Zastavy Yugo o výkonu 100 koňských sil. „Šlo o akci domluvenou již po loňské soutěži v Řecku a byl to opravdu velmi intenzívní zážitek. Rychlosti jsem v podstatě losoval, směr, kterým si to vůz namíří víceméně odhadoval… Pokud pan Zátopek trénoval na své závody v bagančatech, tak toto byla taková rallyová obdoba podobné přípravy,“ usmívá se Martin Prokop po slovinském dobrodružství.
A koho z dua Hanninen – Tanak před posledním bojem o titul vidí jako favorita zkušený co-pilot Jan Tománek?„Přece Prokopa s Tománkem!“, nevzdává se naděje. „V historii světové rally se už staly spousty malých i velkých zázraků. Tak proč bychom v jednom nemohli hrát hlavní roli ? Hlavně se ale musíme soustředit na svůj výkon. Věřím, že bude o třídu lepší než ve Francii, která nám prostě vůbec nesedla.“
„Do Španělska se těším. Mám tamní soutěž rád a věřím, že i s Fiestou se nám tady bude dařit. A šance na titul? Pokud by to snad vyšlo tak to rovnou vezmeme „jedním vrzem“ a vyrazíme ještě chytit Lochnesku, zkrotit Yettiho a přinutit přistát UFO. Potřebovali bychom k tomu přibližně stejnou porci štěstí,“ dívá se Martin Prokop s nadhledem na své mistrovské šance.
RACC Rally de Espaňa odstartuje v pátek v 7 hodin ráno. Posádky absolvují trať o celkové délce 1600 km, z čehož 406 km tvoří měřené rychlostní testy. Tajenka letošního SWRC bude rozluštěna v neděli krátce po patnácté hodině.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.