Toto latinské přísloví by si mohla posádka Czech Ford National Teamu napsat vedle log sponzorů na karosérii svého sportovního nářadí - Fordu Fiesta S2000.
S tím letos svádějí boje v šampionátu SWRC a šance na zisk letošního titulu jsou před posledními dvěma závody (Francie a Španělsko) poměrně vzdálené. Martin Prokop figuruje v této kategorii momentálně na třetím místě za vedoucím Hanninenem, továrním jezdcem mladoboleslavské Škody a druhým Estoncem Ottem Tanakem, který se stal největším objevem letošní sezóny. Potud to pozitivní, třetí pozice zdaleka špatná není. Pokud však pohlédneme na bodové skóre těchto hlavních aspirantů na titul světového šampióna není tuze mnoho důvodů k bezbřehému optimismu. Za Tanakem zaostává český pilot pouhé čtyři bodíky. Od vedoucího Hanninena však jihlavského jezdce dělí plných 22 bodů. Za vítězství se přitom na konto připisuje 25 bodů. Pokud by tedy ve Francii ztrátu v tabulce nesnížil, ale ta by případně o více než 3 body vzrostla, byl by pro španělské vyvrcholení SWRC konec jakýmkoli nadějím. Jak se půjde na start s tímto vědomím?
„Z předchozího závodu v Německu jsme si dovezli 2 zprávy. Ta špatná: po páteční nehodě z vedoucí pozice jsme bodově hodně ztratili. Ta dobrá: po návratu v rámci superrally předváděli Martin s Jendou skvělý výkon a byli na těžkých asfaltových testech nesmírně rychlí. Takže se v Alsasku budeme snažit žít z té dobré zprávy a celý tým udělá maximum proto, aby svou rychlost znovu prokázali,“ říká Quirin Muller, manažer českého týmu.
Jak se na náročný finiš připravil jezdec, o jehož budoucnosti se mezi fanoušky a novináři v posledních dnech usilovně spekuluje? Není už myšlenkami spíše v roce 2012?
„Také jsem si leccos přečetl“, usmívá se Martin Prokop. „Ale jediné, co momentálně čtu s opravdovým zájmem jsou startovní listiny a itineráře posledních dvou letošních závodů. Do letoška jsme vstupovali s velkými ambicemi a přestože jsme si německým výletem do rýnského ryzlinku vše řádně zkomplikovali, pořád doufáme, že ze závěru ještě detektivku uděláme. Německo se rozhodně opakovat nebude! Už proto, že tady pěstují hlavně Pinot Gris.....,“ zaříkává se Martin Prokop.
A co ta budoucnost? „Teď koukám nanejvýš do neděle!“, nenechává se vtáhnout do debat o možném přestupu mezi elitu WRC, který naznačují mnohé komentáře.
Z loňského ročníku, kterým se naši reprezentanti protrápili bez posilovače řízení, není mnoho použitelných poznatků. “Loni to kvůli počasí a množství vytahaného bláta byla spíše šotolinová rally,“ vzpomíná co-pilot Jan Tománek. „Ale hlavně ji provázelo nezvyklé množství organizačních kiksů, které jsme tady nečekali. Snad se letos počasí i francouzští organizátoři polepší!“
Boj české dvojice o naději začne v pátek v sedm hodin ráno. A pokud se vám zdá, že nemohou mít nic společného jezdci rally a římský řečník a politik Marcus Tullius Cicero tak vězte, že právě ten kdysi řekl „Dokud dýchám, doufám!“ „Tak tohle rozhodně podepíšeme!“, shodují se Martin Prokop s Janem Tománkem. „Uděláme maximum, držte nám palce!“, vzkazují českým fanouškům.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?