Toto latinské přísloví by si mohla posádka Czech Ford National Teamu napsat vedle log sponzorů na karosérii svého sportovního nářadí - Fordu Fiesta S2000.
S tím letos svádějí boje v šampionátu SWRC a šance na zisk letošního titulu jsou před posledními dvěma závody (Francie a Španělsko) poměrně vzdálené. Martin Prokop figuruje v této kategorii momentálně na třetím místě za vedoucím Hanninenem, továrním jezdcem mladoboleslavské Škody a druhým Estoncem Ottem Tanakem, který se stal největším objevem letošní sezóny. Potud to pozitivní, třetí pozice zdaleka špatná není. Pokud však pohlédneme na bodové skóre těchto hlavních aspirantů na titul světového šampióna není tuze mnoho důvodů k bezbřehému optimismu. Za Tanakem zaostává český pilot pouhé čtyři bodíky. Od vedoucího Hanninena však jihlavského jezdce dělí plných 22 bodů. Za vítězství se přitom na konto připisuje 25 bodů. Pokud by tedy ve Francii ztrátu v tabulce nesnížil, ale ta by případně o více než 3 body vzrostla, byl by pro španělské vyvrcholení SWRC konec jakýmkoli nadějím. Jak se půjde na start s tímto vědomím?
„Z předchozího závodu v Německu jsme si dovezli 2 zprávy. Ta špatná: po páteční nehodě z vedoucí pozice jsme bodově hodně ztratili. Ta dobrá: po návratu v rámci superrally předváděli Martin s Jendou skvělý výkon a byli na těžkých asfaltových testech nesmírně rychlí. Takže se v Alsasku budeme snažit žít z té dobré zprávy a celý tým udělá maximum proto, aby svou rychlost znovu prokázali,“ říká Quirin Muller, manažer českého týmu.
Jak se na náročný finiš připravil jezdec, o jehož budoucnosti se mezi fanoušky a novináři v posledních dnech usilovně spekuluje? Není už myšlenkami spíše v roce 2012?
„Také jsem si leccos přečetl“, usmívá se Martin Prokop. „Ale jediné, co momentálně čtu s opravdovým zájmem jsou startovní listiny a itineráře posledních dvou letošních závodů. Do letoška jsme vstupovali s velkými ambicemi a přestože jsme si německým výletem do rýnského ryzlinku vše řádně zkomplikovali, pořád doufáme, že ze závěru ještě detektivku uděláme. Německo se rozhodně opakovat nebude! Už proto, že tady pěstují hlavně Pinot Gris.....,“ zaříkává se Martin Prokop.
A co ta budoucnost? „Teď koukám nanejvýš do neděle!“, nenechává se vtáhnout do debat o možném přestupu mezi elitu WRC, který naznačují mnohé komentáře.
Z loňského ročníku, kterým se naši reprezentanti protrápili bez posilovače řízení, není mnoho použitelných poznatků. “Loni to kvůli počasí a množství vytahaného bláta byla spíše šotolinová rally,“ vzpomíná co-pilot Jan Tománek. „Ale hlavně ji provázelo nezvyklé množství organizačních kiksů, které jsme tady nečekali. Snad se letos počasí i francouzští organizátoři polepší!“
Boj české dvojice o naději začne v pátek v sedm hodin ráno. A pokud se vám zdá, že nemohou mít nic společného jezdci rally a římský řečník a politik Marcus Tullius Cicero tak vězte, že právě ten kdysi řekl „Dokud dýchám, doufám!“ „Tak tohle rozhodně podepíšeme!“, shodují se Martin Prokop s Janem Tománkem. „Uděláme maximum, držte nám palce!“, vzkazují českým fanouškům.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.