Nejen z definitivy titulu mistrů republiky, ale zejména z premiérového triumfu na Rally Příbram se radovala dvojice ADELL MOGUL Racing Teamu Roman Kresta – Petr Gross. O vítězství rozhodli skvělým časem v závěrečném testu rally.
Roman Kresta s Petrem Grossem sjížděli se svou Škodou Fabia Super 2000 ze slavnostní rampy Rally Příbram v pozici mistrů republiky. Jejich jediný konkurent Jan Kopecký startoval ve stejném termínu na Rally Sanremo a tím předčasně rozřešil případnou zápletku.
Úvod Rally Příbram patřil Václavu Pechovi, jenž na závěrečném podniku sezony bojoval o třetí příčku celkové klasifikace. Plzeňský jezdec nasadil svižné tempo a první čtyři testy se staly jeho kořistí. Naopak Roman Kresta vstoupil do příbramské rally až sedmým místem, ale následné tři druhé časy ho rychle posunuly za lídra závodu. Závěr první etapy už probíhal v režii dvojice ADELL MOGUL Racing Teamu. Dvě dílčí prvenství ustanovily ztrátu na Pecha před delším druhým dnem na necelých patnáct vteřin (+ 14.6 s).
„Bohužel jsem na úvodním testu v divácké pasáži v Dublovicích chyboval, na kostkách jsem byl dlouhý na brzdy a přejel jsem odbočení. Asi bych normálně zkusil zatočit, ale bylo by to ve velkém stylu. Teď však nebylo potřeba riskovat, nechtěl jsem tam třeba urazit kolo. Ztrátu navýšil ještě zhasnutý motor. Ale během úvodní etapy to bylo naše jediné zaváhání. Proto jsme začínali s mírnou ztrátou, ale brzy jsme se posunuli za Vaška Pecha a etapu zakončili na druhé pozici. Tato ztráta nás provázela vlastně celou etapu. Příbram jsme využili ke zkoušení nových věcí, chtěl jsem otestovat některé nápady. Celkově byl závod dobře rozjetý a do cíle stále zůstávala podstatná porce kilometrů,“ popsal jezdec ADELL MOGUL Racing Teamu.
Do druhé etapy vstoupili Kresta s Grossem opět vítězným časem, ale během dopoledních čtyř vložek okrojil z Pechova náskoku jen půl sekundy. Nejtěžší část závodu však na posádky teprve čekala. Tou byla Vystrkovská zkouška, která nejen svou délkou, ale hlavně obtížností, patří k nejtěžším testům v českém šampionátu. Už v prvním průjezdu Roman Kresta zvítězil s náskokem 7.3 sekundy.
Pech však v předposledním testu kontroval, a tak oba piloty dělilo před poslední vložkou 13.6 sekundy. Málokdo čekal zásadní zvrat, ale Kresta s Grossem všechny zaskočili. Poslední test jim vyšel parádně a plzeňského rivala nakonec o 4.3 sekundy porazili. Sezonu tak zakončili druhým vítězstvím, když poprvé dovedli Škodu Fabia S2000 vítězně do cíle v Českém Krumlově.
„První průjezd Vystrkovem mě trochu navnadil, ale do posledního testu jsem šel bez vítězných ambicí. Opravdu jsme neměl v plánu na Vaška útočit. Dojížděli jsme tvrdou směs pneumatik. Byl jsem si toho vědom a nechtěl jsem cokoli vyvést s autem. Na závěrečné vložce sezony by to byla hloupost.
Ale před posledním testem jsem ještě přenastavil podvozek a změna na Vystrkov zafungovala. V průběhu testu jsem našel správný rytmus, prostě nám s Petrem vložka sedla a byl z toho parádní čas. Fabii jsem maximálně věřil, vše probíhalo optimálně a proti prvnímu průjezdu jsme se zrychlili o patnáct vteřin. Ale určitě to nebylo za limitem. To je pozitivní zpráva pro budoucnost a na těchto datech můžeme dále stavět. V cíli jsme byli z příbramského triumfu hodně překvapeni. Příbram tak obrazně dopadla lépe než jsem čekal, pro nás to byla skvělá tečka za letošní mistrovskou sezonou. Vítězství v Příbrami věnuji všem fanouškům, velké poděkování patří partnerům a členům týmu. Všichni mají na našem úspěchu výrazný podíl,“ komentoval dramatický závěr pětinásobný český šampion Roman Kresta.
„Před sezonou byl zisk titulu naším cílem, proto máme radost z konečných výsledků českého mistrovství. Vítězství v Příbrami bych charakterizoval jako triumf duše závodníka. Způsob jakým Roman vyhrál jen dokumentovalo, že byl celou sezonu nejlepší a titul si zaslouží. Za společnost ADELL jsem už Romanovi potvrdil spolupráci pro nadcházející sezonu. Navíc se pokusíme společně hledat nové výzvy,“ řekl k letošní úspěšné sezoně Petr Zámečník, majitel společnosti ADELL Trading.
"Z pohledu partnera jsme s konečným výsledkem posádky Roman Kresta - Petr Gross maximálně spokojeni. Na příbramských tratích dokázala být nejrychlejší i přesto, že už měla jistotu českého titulu. Závěrečný závod mezinárodního mistrovství České republiky v automobilových soutěžích ovládla s vozem Škoda Fabia Super 2000, jehož motor je ošetřován olejem MOGUL 5W-50 Extreme Sport. Byla to perfektní tečka za celou motoristickou sezonou, která zároveň umocnila vnímání propojení nejúspěšnější české olejářské značky MOGUL s domácím šampionem Romanem Krestou a jeho týmem," uvedl Jan Řihák, obchodní ředitel PARAMO.
Mediasport MMČR 2011: 1. Kresta 217, 2. Kopecký 150, 3. Pech 127, 4. Valoušek 116, 5. Arazim 84, 6. Odložilík 72
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.