Nejen z definitivy titulu mistrů republiky, ale zejména z premiérového triumfu na Rally Příbram se radovala dvojice ADELL MOGUL Racing Teamu Roman Kresta – Petr Gross. O vítězství rozhodli skvělým časem v závěrečném testu rally.
Roman Kresta s Petrem Grossem sjížděli se svou Škodou Fabia Super 2000 ze slavnostní rampy Rally Příbram v pozici mistrů republiky. Jejich jediný konkurent Jan Kopecký startoval ve stejném termínu na Rally Sanremo a tím předčasně rozřešil případnou zápletku.
Úvod Rally Příbram patřil Václavu Pechovi, jenž na závěrečném podniku sezony bojoval o třetí příčku celkové klasifikace. Plzeňský jezdec nasadil svižné tempo a první čtyři testy se staly jeho kořistí. Naopak Roman Kresta vstoupil do příbramské rally až sedmým místem, ale následné tři druhé časy ho rychle posunuly za lídra závodu. Závěr první etapy už probíhal v režii dvojice ADELL MOGUL Racing Teamu. Dvě dílčí prvenství ustanovily ztrátu na Pecha před delším druhým dnem na necelých patnáct vteřin (+ 14.6 s).
„Bohužel jsem na úvodním testu v divácké pasáži v Dublovicích chyboval, na kostkách jsem byl dlouhý na brzdy a přejel jsem odbočení. Asi bych normálně zkusil zatočit, ale bylo by to ve velkém stylu. Teď však nebylo potřeba riskovat, nechtěl jsem tam třeba urazit kolo. Ztrátu navýšil ještě zhasnutý motor. Ale během úvodní etapy to bylo naše jediné zaváhání. Proto jsme začínali s mírnou ztrátou, ale brzy jsme se posunuli za Vaška Pecha a etapu zakončili na druhé pozici. Tato ztráta nás provázela vlastně celou etapu. Příbram jsme využili ke zkoušení nových věcí, chtěl jsem otestovat některé nápady. Celkově byl závod dobře rozjetý a do cíle stále zůstávala podstatná porce kilometrů,“ popsal jezdec ADELL MOGUL Racing Teamu.
Do druhé etapy vstoupili Kresta s Grossem opět vítězným časem, ale během dopoledních čtyř vložek okrojil z Pechova náskoku jen půl sekundy. Nejtěžší část závodu však na posádky teprve čekala. Tou byla Vystrkovská zkouška, která nejen svou délkou, ale hlavně obtížností, patří k nejtěžším testům v českém šampionátu. Už v prvním průjezdu Roman Kresta zvítězil s náskokem 7.3 sekundy.
Pech však v předposledním testu kontroval, a tak oba piloty dělilo před poslední vložkou 13.6 sekundy. Málokdo čekal zásadní zvrat, ale Kresta s Grossem všechny zaskočili. Poslední test jim vyšel parádně a plzeňského rivala nakonec o 4.3 sekundy porazili. Sezonu tak zakončili druhým vítězstvím, když poprvé dovedli Škodu Fabia S2000 vítězně do cíle v Českém Krumlově.
„První průjezd Vystrkovem mě trochu navnadil, ale do posledního testu jsem šel bez vítězných ambicí. Opravdu jsme neměl v plánu na Vaška útočit. Dojížděli jsme tvrdou směs pneumatik. Byl jsem si toho vědom a nechtěl jsem cokoli vyvést s autem. Na závěrečné vložce sezony by to byla hloupost.
Ale před posledním testem jsem ještě přenastavil podvozek a změna na Vystrkov zafungovala. V průběhu testu jsem našel správný rytmus, prostě nám s Petrem vložka sedla a byl z toho parádní čas. Fabii jsem maximálně věřil, vše probíhalo optimálně a proti prvnímu průjezdu jsme se zrychlili o patnáct vteřin. Ale určitě to nebylo za limitem. To je pozitivní zpráva pro budoucnost a na těchto datech můžeme dále stavět. V cíli jsme byli z příbramského triumfu hodně překvapeni. Příbram tak obrazně dopadla lépe než jsem čekal, pro nás to byla skvělá tečka za letošní mistrovskou sezonou. Vítězství v Příbrami věnuji všem fanouškům, velké poděkování patří partnerům a členům týmu. Všichni mají na našem úspěchu výrazný podíl,“ komentoval dramatický závěr pětinásobný český šampion Roman Kresta.
„Před sezonou byl zisk titulu naším cílem, proto máme radost z konečných výsledků českého mistrovství. Vítězství v Příbrami bych charakterizoval jako triumf duše závodníka. Způsob jakým Roman vyhrál jen dokumentovalo, že byl celou sezonu nejlepší a titul si zaslouží. Za společnost ADELL jsem už Romanovi potvrdil spolupráci pro nadcházející sezonu. Navíc se pokusíme společně hledat nové výzvy,“ řekl k letošní úspěšné sezoně Petr Zámečník, majitel společnosti ADELL Trading.
"Z pohledu partnera jsme s konečným výsledkem posádky Roman Kresta - Petr Gross maximálně spokojeni. Na příbramských tratích dokázala být nejrychlejší i přesto, že už měla jistotu českého titulu. Závěrečný závod mezinárodního mistrovství České republiky v automobilových soutěžích ovládla s vozem Škoda Fabia Super 2000, jehož motor je ošetřován olejem MOGUL 5W-50 Extreme Sport. Byla to perfektní tečka za celou motoristickou sezonou, která zároveň umocnila vnímání propojení nejúspěšnější české olejářské značky MOGUL s domácím šampionem Romanem Krestou a jeho týmem," uvedl Jan Řihák, obchodní ředitel PARAMO.
Mediasport MMČR 2011: 1. Kresta 217, 2. Kopecký 150, 3. Pech 127, 4. Valoušek 116, 5. Arazim 84, 6. Odložilík 72
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.