Na domácí soutěž, kterou je 33. Rally Příbram, se chystá i Josef Peták, který to má na rychlostní zkoušky coby kamenem dohodil.
Pro Josefa Petáka je Rally Příbram domácí soutěží, na kterou se každý rok těší, ale to sebou přináší i odlišnosti od zažitého stereotypu, který zkušený soutěžní jezdec prožívá na jiných závodech. „Oproti jiným závodům je pro mě dost netypické to, že spíme doma a z domu jdu už v závodní kombinéze. Závod je to domácí, dobře ho známe, ale rozhodně mám před ním respekt. V minulosti jsem tady dokázal několikrát rozbít auto, i když nám už o nic nešlo, takže nesmíme polevit a musíme se připravit jako na každý jiný závod. K této soutěži mám srdeční vztah, protože jsem tady v roce 1994 stál poprvé na startu automobilové soutěže,“ popisuje Josef Peták pocity před startem domácí rally.
V Příbrami se postaví na start již s tradičním Peugeotem 207 S2000, a tak fanoušci prozatím nemusí mít strach, že by se chystal přestup do kategorie dieselů, s nímž Josef Peták odstartoval na Horácké Rally. Tam jej ale potrápily brzdy vozu a cíl rally tedy nespatřil.
Se spolujezdkyní Alenou Benešovou se právě seznamují s tratěmi rychlostních zkoušek Rally Příbram, a proto nemůže chybět otázka na to, jak se jim rychlostní zkoušky v Příbrami líbí. „Tratě letos vychází z toho, co se v minulosti v Příbrami už jezdilo, a tak to pro nás není žádné velké překvapení. Dá se říct, že charakter rychlostních zkoušek se nám líbí. Příbram je pro nás letos posledním závodem a já věřím, že jsme na něj dobře připraveni a že se nám podaří se rozloučit se sezonou dobrým výsledkem, kterým bychom taky rádi poděkovali našim partnerům a celému týmu,“ uzavírá Josef Peták před startem 33. Rally Příbram.
Hroch Rally Team zve všechny příznivce rally návštěvě 33. Rally Příbram, která odstartuje v pátek 23. září v 16:30 v Příbrami.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?