Na domácí soutěž, kterou je 33. Rally Příbram, se chystá i Josef Peták, který to má na rychlostní zkoušky coby kamenem dohodil.
Pro Josefa Petáka je Rally Příbram domácí soutěží, na kterou se každý rok těší, ale to sebou přináší i odlišnosti od zažitého stereotypu, který zkušený soutěžní jezdec prožívá na jiných závodech. „Oproti jiným závodům je pro mě dost netypické to, že spíme doma a z domu jdu už v závodní kombinéze. Závod je to domácí, dobře ho známe, ale rozhodně mám před ním respekt. V minulosti jsem tady dokázal několikrát rozbít auto, i když nám už o nic nešlo, takže nesmíme polevit a musíme se připravit jako na každý jiný závod. K této soutěži mám srdeční vztah, protože jsem tady v roce 1994 stál poprvé na startu automobilové soutěže,“ popisuje Josef Peták pocity před startem domácí rally.
V Příbrami se postaví na start již s tradičním Peugeotem 207 S2000, a tak fanoušci prozatím nemusí mít strach, že by se chystal přestup do kategorie dieselů, s nímž Josef Peták odstartoval na Horácké Rally. Tam jej ale potrápily brzdy vozu a cíl rally tedy nespatřil.
Se spolujezdkyní Alenou Benešovou se právě seznamují s tratěmi rychlostních zkoušek Rally Příbram, a proto nemůže chybět otázka na to, jak se jim rychlostní zkoušky v Příbrami líbí. „Tratě letos vychází z toho, co se v minulosti v Příbrami už jezdilo, a tak to pro nás není žádné velké překvapení. Dá se říct, že charakter rychlostních zkoušek se nám líbí. Příbram je pro nás letos posledním závodem a já věřím, že jsme na něj dobře připraveni a že se nám podaří se rozloučit se sezonou dobrým výsledkem, kterým bychom taky rádi poděkovali našim partnerům a celému týmu,“ uzavírá Josef Peták před startem 33. Rally Příbram.
Hroch Rally Team zve všechny příznivce rally návštěvě 33. Rally Příbram, která odstartuje v pátek 23. září v 16:30 v Příbrami.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.