Pešl doskákal do servisu a začal stíhačku: posunul se o 38 míst!

Pešl, Jaroslav
Pešl, Jaroslav, foto: Tichý, Stanislav
Marek Havran 17. srpna 2011 11:25
Sdílej:

Parádní stíhací jízdu se šťastným koncem předvedla na Fuchs Oil Agropa Rally Pačejov posádka Jaroslav Pešl – Radek Juřica na voze Mitsubishi Lancer EVO IX. Dvojice jezdící v barvách Toba Czech MH Racing teamu na pátém podniku sprintového šampionátu dokázala vystoupat o neuvěřitelných 38. míst z 53. až na 15. místo absolutně.

Proč se vlastně posádka musela prokousávat startovním polem až z 53. pozice? Problém nastal už v první zkoušce. „Asi v půlce první erzety nám úplně přestalo fungovat řazení, které zůstalo zaseklé na pátém rychlostním stupni. Musel jsem jet na jednu stranu rychle, ale na druhou stranu vlastně i opatrně a pomalu, abychom někde nevyletěli. Jelo se s tím hodně blbě, ale nakonec jsme to zvládli,“ ulevil si pilot posádky Jaroslav Pešl při vzpomínce na těžké chvilky z úvodu soutěže. S nefunkčním řazením musel odtrpět poměrně hodně kilometrů. „Museli jsme tak odjet druhou polovinu první zkoušky a celou druhou. Říkali jsme si, že po druhé erzetě je už servis a že to tam musíme třeba doskákat. I když jsme nabrali pořádnou ztrátu, do servisu po 2. RZ jsme se dostali a mohli s řazením něco udělat,“ popisuje Pešl komplikace, které jej v Pačejově potkaly.

V servisu po druhé RZ týmoví mechanici odvedli pořádný kus práce a auto bylo na třetí zkoušku připraveno málem jak z továrny. A právě od tohoto momentu začala obrovská stíhací jízda. Ve chvílích, kdy musel jet na zaseklý pátý rychlostní stupeň, totiž nabral Pešl zhruba tříminutovou ztrátu a v absolutním pořadí byl až na 53. místě. S opraveným řazením se vydal na stíhací jízdu, která měla velmi zajímavý průběh a hlavně šťastný konec.

Zkoušku po zkoušce se prokousávali Pešl s Juřicou pořadím strmě vzhůru a zastavili se až v první patnáctce absolutního pořadí. Posunuli se o úctyhodných 38 příček nahoru až na konečné 15. místo absolutně a zároveň sedmé ve své třídě N3. „Vzhledem k potížím, které jsme měli, jsme s tímto výsledkem samozřejmě velmi spokojeni. Od servisu po druhé RZ jsme se do toho chtěli pořádně obout a podařilo se nám to. Ikdyž situace byla dost špatná, vzdát jsme to určitě nechtěli. Jsme rádi, že se nám tento přístup vyplatil. Našli jsme si svoje tempo, které samozřejmě muselo být vyšší, než normálně, ale zároveň jsme nechtěli jít do zbytečného rizika. Jsme rádi, že to vyšlo,“ pochvaloval si parádní obrat v soutěži valašskomeziříčský pilot.

Od třetí erzety byli Pešl s Juřicou ve všech testech kolem desátého místa absolutně, dvakrát dokonce v desítce (osmí a devátí). Ve své třídě 3 pak byl Pešl od třetí RZ až do konce rally pokaždé v první trojce za suverény této třídy Jakešem a Bujáčkem, jednou dokonce druhý před Bujáčkem. „Těch časů, které jsme od třetí zkoušky dále zajížděli, si moc vážíme. Být pokaždé hned za Jakešem a Bujáčkem a jednou dokonce před Bujáčkem druzí, toho si ceníme,“ liboval si 31letý Pešl.

Další závod, na kterém se posádka Pešl – Juřica představí, bude Barum Rally Zlín o posledním srpnovém víkendu. „Měli bychom stejně jako na Rally Bohemia jet v Mitsubishi Lancer EVO IX Vladimíra Barvíka. Už se na Barumku moc těšíme, je to tradičně skvěle obsazená soutěž a tak trochu jiná liga, než ostatní závody v Česku,“ dodává Jaroslav Pešl. 

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.