Pešl doskákal do servisu a začal stíhačku: posunul se o 38 míst!

Pešl, Jaroslav
Pešl, Jaroslav, foto: Tichý, Stanislav
Marek Havran 17. srpna 2011 11:25
Sdílej:

Parádní stíhací jízdu se šťastným koncem předvedla na Fuchs Oil Agropa Rally Pačejov posádka Jaroslav Pešl – Radek Juřica na voze Mitsubishi Lancer EVO IX. Dvojice jezdící v barvách Toba Czech MH Racing teamu na pátém podniku sprintového šampionátu dokázala vystoupat o neuvěřitelných 38. míst z 53. až na 15. místo absolutně.

Proč se vlastně posádka musela prokousávat startovním polem až z 53. pozice? Problém nastal už v první zkoušce. „Asi v půlce první erzety nám úplně přestalo fungovat řazení, které zůstalo zaseklé na pátém rychlostním stupni. Musel jsem jet na jednu stranu rychle, ale na druhou stranu vlastně i opatrně a pomalu, abychom někde nevyletěli. Jelo se s tím hodně blbě, ale nakonec jsme to zvládli,“ ulevil si pilot posádky Jaroslav Pešl při vzpomínce na těžké chvilky z úvodu soutěže. S nefunkčním řazením musel odtrpět poměrně hodně kilometrů. „Museli jsme tak odjet druhou polovinu první zkoušky a celou druhou. Říkali jsme si, že po druhé erzetě je už servis a že to tam musíme třeba doskákat. I když jsme nabrali pořádnou ztrátu, do servisu po 2. RZ jsme se dostali a mohli s řazením něco udělat,“ popisuje Pešl komplikace, které jej v Pačejově potkaly.

V servisu po druhé RZ týmoví mechanici odvedli pořádný kus práce a auto bylo na třetí zkoušku připraveno málem jak z továrny. A právě od tohoto momentu začala obrovská stíhací jízda. Ve chvílích, kdy musel jet na zaseklý pátý rychlostní stupeň, totiž nabral Pešl zhruba tříminutovou ztrátu a v absolutním pořadí byl až na 53. místě. S opraveným řazením se vydal na stíhací jízdu, která měla velmi zajímavý průběh a hlavně šťastný konec.

Zkoušku po zkoušce se prokousávali Pešl s Juřicou pořadím strmě vzhůru a zastavili se až v první patnáctce absolutního pořadí. Posunuli se o úctyhodných 38 příček nahoru až na konečné 15. místo absolutně a zároveň sedmé ve své třídě N3. „Vzhledem k potížím, které jsme měli, jsme s tímto výsledkem samozřejmě velmi spokojeni. Od servisu po druhé RZ jsme se do toho chtěli pořádně obout a podařilo se nám to. Ikdyž situace byla dost špatná, vzdát jsme to určitě nechtěli. Jsme rádi, že se nám tento přístup vyplatil. Našli jsme si svoje tempo, které samozřejmě muselo být vyšší, než normálně, ale zároveň jsme nechtěli jít do zbytečného rizika. Jsme rádi, že to vyšlo,“ pochvaloval si parádní obrat v soutěži valašskomeziříčský pilot.

Od třetí erzety byli Pešl s Juřicou ve všech testech kolem desátého místa absolutně, dvakrát dokonce v desítce (osmí a devátí). Ve své třídě 3 pak byl Pešl od třetí RZ až do konce rally pokaždé v první trojce za suverény této třídy Jakešem a Bujáčkem, jednou dokonce druhý před Bujáčkem. „Těch časů, které jsme od třetí zkoušky dále zajížděli, si moc vážíme. Být pokaždé hned za Jakešem a Bujáčkem a jednou dokonce před Bujáčkem druzí, toho si ceníme,“ liboval si 31letý Pešl.

Další závod, na kterém se posádka Pešl – Juřica představí, bude Barum Rally Zlín o posledním srpnovém víkendu. „Měli bychom stejně jako na Rally Bohemia jet v Mitsubishi Lancer EVO IX Vladimíra Barvíka. Už se na Barumku moc těšíme, je to tradičně skvěle obsazená soutěž a tak trochu jiná liga, než ostatní závody v Česku,“ dodává Jaroslav Pešl. 

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.