Krátce po tom, co se Honza Černý vrátil z Finské Rally se chystá na Rally Pačejov, které je téměř jeho domácím sprintem.
Jan Černý s Pavlem Kohoutem minulý víkend ještě závodili na finských horizontech proti ostatním mladým střelcům ve WRC Academy, kde se jim podařilo dojet do cíle na pátém místě, a už je čeká další start v České republice. Tentokrát je na pořadu dne Rally Agropa Pačejov, což není až tak vzdálený rallysprint z Příbrami, kde je Honza Černý doma. „Pačejov je nejbližším sprintem, a tak se dá považovat za náš domácí závod, samozřejmě vedle Rally Příbram. Startoval jsem tady na sprintu poprvé v roce 2007 ještě s VW Polov poháru mládeže. Tehdy jsem si ani nepředstavoval, že do Pačejova jednou pojedu rovnou z Finské Rally,“ líčí své pocity Honza Černý.
Divácky dobře dostupná Rally Pačejov je tvořena čtyřmi rychlostními zkouškami, které se jedou dvakrát. To většinou posádky vítají, a nejinak je to v případě posádky Jan Černý – Pavel Kohout, kteří si loni užili Pačejov za velkého deště s produkční čtyřkolkou Mitsubishi. V doslova psím počasí se juniorské posádce velmi dařilo a v cíli z toho bylo skvělé čtvrté místo absolutně a vítězství ve skupině N. „Loni se nám závod povedl a letos bychom na to určitě rádi navázali. Zopakování loňského výsledku je s dvoukolkou nereálné, ale chtěli bychom právě dvoukolky vyhrát a být co nejvýše v absolutním pořadí. Nemá smysl si dávat jiné cíle,“ říká Honza Černý, který se spolujezdcem Pavlem Kohoutem v Pačejově tentokrát vsadí na Renault Clio R3. Ten poveze na svých dveřích startovní číslo šest.
Rally Pačejov startuje v sobotu 6.8. 2011 v 8:30 z náměstí v Horažďovicích a do cíle přijede první soutěžní vozidlo rovněž v sobotu odpoledne o půl páté. Posádka Jan Černý – Pavel Kohout zve všechny fanoušky k návštěvě Rally Agropa Pačejov.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?