Krátce po tom, co se Honza Černý vrátil z Finské Rally se chystá na Rally Pačejov, které je téměř jeho domácím sprintem.
Jan Černý s Pavlem Kohoutem minulý víkend ještě závodili na finských horizontech proti ostatním mladým střelcům ve WRC Academy, kde se jim podařilo dojet do cíle na pátém místě, a už je čeká další start v České republice. Tentokrát je na pořadu dne Rally Agropa Pačejov, což není až tak vzdálený rallysprint z Příbrami, kde je Honza Černý doma. „Pačejov je nejbližším sprintem, a tak se dá považovat za náš domácí závod, samozřejmě vedle Rally Příbram. Startoval jsem tady na sprintu poprvé v roce 2007 ještě s VW Polov poháru mládeže. Tehdy jsem si ani nepředstavoval, že do Pačejova jednou pojedu rovnou z Finské Rally,“ líčí své pocity Honza Černý.
Divácky dobře dostupná Rally Pačejov je tvořena čtyřmi rychlostními zkouškami, které se jedou dvakrát. To většinou posádky vítají, a nejinak je to v případě posádky Jan Černý – Pavel Kohout, kteří si loni užili Pačejov za velkého deště s produkční čtyřkolkou Mitsubishi. V doslova psím počasí se juniorské posádce velmi dařilo a v cíli z toho bylo skvělé čtvrté místo absolutně a vítězství ve skupině N. „Loni se nám závod povedl a letos bychom na to určitě rádi navázali. Zopakování loňského výsledku je s dvoukolkou nereálné, ale chtěli bychom právě dvoukolky vyhrát a být co nejvýše v absolutním pořadí. Nemá smysl si dávat jiné cíle,“ říká Honza Černý, který se spolujezdcem Pavlem Kohoutem v Pačejově tentokrát vsadí na Renault Clio R3. Ten poveze na svých dveřích startovní číslo šest.
Rally Pačejov startuje v sobotu 6.8. 2011 v 8:30 z náměstí v Horažďovicích a do cíle přijede první soutěžní vozidlo rovněž v sobotu odpoledne o půl páté. Posádka Jan Černý – Pavel Kohout zve všechny fanoušky k návštěvě Rally Agropa Pačejov.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?