Rally Hustopeče byla další soutěží, kde se závodilo v nově vzniklém poháru pro jezdce využívající techniku Renault Clio R3. Další soutěží bude Bohemia.
Do jihomoravských Hustopečí se sjely opět posádky bojující do Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally. Měly pouhé dva týdny na rekonvalescenci a přípravu techniky od předchozí Rallye Český Krumlov. I v Hustopečích se závodilo nejen v MMČR, ale také v poháru ROPRO Clio R3 Czech Trophy. Na start se postavily celkem čtyři Renaulty Clio R3. Nechyběla vítězná posádka předchozí soutěže manželů Trojanových, kteří měli se svým žlutým Renaultem opět ambice dokončit soutěž s co největším bodovým ziskem. Další posádky tvořili Milan Kneifel s Jaroslavem Blažkem, Lubomír Minařík s Janem Ryšánkem a David Štefan s Ivou Víchovou.
Při Rally Hustopeče soutěžní posádky netrápilo tak úmorné vedro jako v loňském roce, i tak se ale soutěžící pořádně zapotili. Jelo se totiž od začátku soutěže hodně vysoké tempo a mezi jednotlivými posádkami Clio Cupu nebyly až tak velké časové rozestupy. Nejlépe do soutěže vstoupili Minařík s Ryšánkem, kteří na minulé soutěži museli odstoupit pro technickou závadu jejich Clia. Luba Minařík byl v průběhu první etapy suverénně řidičem nejrychlejšího Clia R3 a ani jednou se nepodařilo nikomu ze soupeřů mu přebrat vítězství v rychlostní zkoušce.
Smůla v Hustopečích postihla manžele Trojanovy. Na jejich voze došlo při poslední rychlostní zkoušce první etapy k banální závadě na alternátoru, ale bohužel to bylo v prostoru startu, kde se nedal vůz opravit. Žluté Clio tak muselo ze závodu odstoupit. Do druhé etapy Rally Hustopeče tak postoupily jen tři vozy ROPRO Clio R3 Czech Trophy.
I v průběhu druhé etapy byli k nedostižení Lubomír Minařík s Janem Ryšánkem. Ti vyhráli všechny rychlostní zkoušky v rámci poháru kromě jedné, kde jim vítězství sebrala posádka Štefan – Víchová. Pro ně to ale byla labutí píseň celého vystoupení na jihu Moravy. Svůj kalich hořkosti si museli vypít na poslední rychlostní zkoušce, kde jim od výfukového systému začalo jejich Clio R3 hořet. Ze soutěže tak museli těsně před koncem rally odstoupit.
Z vítězství se v Hustopečích mohli radovat Lubomír Minařík s Janem Ryšánkem, kteří bíločervený Renault Clio R3 dovedli do cíle na 16. místě absolutně a druhém ve třídě 5. Další posádka ROPRO Clio R3 Czech Trophy - Milan Kneifel s Jaroslavem Blažkem na ně ztratila přes tři a půl minuty a obsadila 4. místo ve třídě 5.
Třetí závod Clio Trophy tak přinesl třetí vítěznou posádku a ukázal na velkou vyrovnanost účastníků poháru. Další soutěží, kde se představí dvoulitrové Renaulty Clio R3 v rámci značkového poháru, bude nadcházející Rally Bohemia. Soutěž rozprostírající své rychlostní zkoušky mezi Mladou Boleslav a Liberec je známa velmi technickými tratěmi, které by měly výkonným dvoukolkám Clio R3 hodně vyhovovat. Pokud vyjde předpověď počasí, tak se můžeme dočkat pěkného výsledku některého z Renaultů Clio R3 i v absolutním pořadí. V rámci poháru ROPRO Clio R3 Czech Trophy bude jen velmi těžké tipovat favorita. S Renaulty Clio R3 se zde kromě hustopečského kvarteta představí ještě domácí borec David Tomek, s Čechy se z Polska přijede poměřit Robert Kujawski a velkou neznámou bude start Miloše Vágnera s Cliem R3, který do bojů o finanční prémie ROPRO CR3CT v tomto závodě také zasáhne. Vágner svou rychlost již mnohokrát v minulosti ukázal a třeba se v jeho případě dočkáme nějakého příjemného překvapení. Clio R3 s nejvyšším číslem na dveřích bude obsazené posádkou Kravec – Kubíni.
Zveme všechny fanoušky motoristického sportu k návštěvě Rally Bohemia a k fandění nejen posádkám ROPRO Clio R3 Czech trophy.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?