Rally Hustopeče byla další soutěží, kde se závodilo v nově vzniklém poháru pro jezdce využívající techniku Renault Clio R3. Další soutěží bude Bohemia.
Do jihomoravských Hustopečí se sjely opět posádky bojující do Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally. Měly pouhé dva týdny na rekonvalescenci a přípravu techniky od předchozí Rallye Český Krumlov. I v Hustopečích se závodilo nejen v MMČR, ale také v poháru ROPRO Clio R3 Czech Trophy. Na start se postavily celkem čtyři Renaulty Clio R3. Nechyběla vítězná posádka předchozí soutěže manželů Trojanových, kteří měli se svým žlutým Renaultem opět ambice dokončit soutěž s co největším bodovým ziskem. Další posádky tvořili Milan Kneifel s Jaroslavem Blažkem, Lubomír Minařík s Janem Ryšánkem a David Štefan s Ivou Víchovou.
Při Rally Hustopeče soutěžní posádky netrápilo tak úmorné vedro jako v loňském roce, i tak se ale soutěžící pořádně zapotili. Jelo se totiž od začátku soutěže hodně vysoké tempo a mezi jednotlivými posádkami Clio Cupu nebyly až tak velké časové rozestupy. Nejlépe do soutěže vstoupili Minařík s Ryšánkem, kteří na minulé soutěži museli odstoupit pro technickou závadu jejich Clia. Luba Minařík byl v průběhu první etapy suverénně řidičem nejrychlejšího Clia R3 a ani jednou se nepodařilo nikomu ze soupeřů mu přebrat vítězství v rychlostní zkoušce.
Smůla v Hustopečích postihla manžele Trojanovy. Na jejich voze došlo při poslední rychlostní zkoušce první etapy k banální závadě na alternátoru, ale bohužel to bylo v prostoru startu, kde se nedal vůz opravit. Žluté Clio tak muselo ze závodu odstoupit. Do druhé etapy Rally Hustopeče tak postoupily jen tři vozy ROPRO Clio R3 Czech Trophy.
I v průběhu druhé etapy byli k nedostižení Lubomír Minařík s Janem Ryšánkem. Ti vyhráli všechny rychlostní zkoušky v rámci poháru kromě jedné, kde jim vítězství sebrala posádka Štefan – Víchová. Pro ně to ale byla labutí píseň celého vystoupení na jihu Moravy. Svůj kalich hořkosti si museli vypít na poslední rychlostní zkoušce, kde jim od výfukového systému začalo jejich Clio R3 hořet. Ze soutěže tak museli těsně před koncem rally odstoupit.
Z vítězství se v Hustopečích mohli radovat Lubomír Minařík s Janem Ryšánkem, kteří bíločervený Renault Clio R3 dovedli do cíle na 16. místě absolutně a druhém ve třídě 5. Další posádka ROPRO Clio R3 Czech Trophy - Milan Kneifel s Jaroslavem Blažkem na ně ztratila přes tři a půl minuty a obsadila 4. místo ve třídě 5.
Třetí závod Clio Trophy tak přinesl třetí vítěznou posádku a ukázal na velkou vyrovnanost účastníků poháru. Další soutěží, kde se představí dvoulitrové Renaulty Clio R3 v rámci značkového poháru, bude nadcházející Rally Bohemia. Soutěž rozprostírající své rychlostní zkoušky mezi Mladou Boleslav a Liberec je známa velmi technickými tratěmi, které by měly výkonným dvoukolkám Clio R3 hodně vyhovovat. Pokud vyjde předpověď počasí, tak se můžeme dočkat pěkného výsledku některého z Renaultů Clio R3 i v absolutním pořadí. V rámci poháru ROPRO Clio R3 Czech Trophy bude jen velmi těžké tipovat favorita. S Renaulty Clio R3 se zde kromě hustopečského kvarteta představí ještě domácí borec David Tomek, s Čechy se z Polska přijede poměřit Robert Kujawski a velkou neznámou bude start Miloše Vágnera s Cliem R3, který do bojů o finanční prémie ROPRO CR3CT v tomto závodě také zasáhne. Vágner svou rychlost již mnohokrát v minulosti ukázal a třeba se v jeho případě dočkáme nějakého příjemného překvapení. Clio R3 s nejvyšším číslem na dveřích bude obsazené posádkou Kravec – Kubíni.
Zveme všechny fanoušky motoristického sportu k návštěvě Rally Bohemia a k fandění nejen posádkám ROPRO Clio R3 Czech trophy.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.