Rally Hustopeče byla další soutěží, kde se závodilo v nově vzniklém poháru pro jezdce využívající techniku Renault Clio R3. Další soutěží bude Bohemia.
Do jihomoravských Hustopečí se sjely opět posádky bojující do Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally. Měly pouhé dva týdny na rekonvalescenci a přípravu techniky od předchozí Rallye Český Krumlov. I v Hustopečích se závodilo nejen v MMČR, ale také v poháru ROPRO Clio R3 Czech Trophy. Na start se postavily celkem čtyři Renaulty Clio R3. Nechyběla vítězná posádka předchozí soutěže manželů Trojanových, kteří měli se svým žlutým Renaultem opět ambice dokončit soutěž s co největším bodovým ziskem. Další posádky tvořili Milan Kneifel s Jaroslavem Blažkem, Lubomír Minařík s Janem Ryšánkem a David Štefan s Ivou Víchovou.
Při Rally Hustopeče soutěžní posádky netrápilo tak úmorné vedro jako v loňském roce, i tak se ale soutěžící pořádně zapotili. Jelo se totiž od začátku soutěže hodně vysoké tempo a mezi jednotlivými posádkami Clio Cupu nebyly až tak velké časové rozestupy. Nejlépe do soutěže vstoupili Minařík s Ryšánkem, kteří na minulé soutěži museli odstoupit pro technickou závadu jejich Clia. Luba Minařík byl v průběhu první etapy suverénně řidičem nejrychlejšího Clia R3 a ani jednou se nepodařilo nikomu ze soupeřů mu přebrat vítězství v rychlostní zkoušce.
Smůla v Hustopečích postihla manžele Trojanovy. Na jejich voze došlo při poslední rychlostní zkoušce první etapy k banální závadě na alternátoru, ale bohužel to bylo v prostoru startu, kde se nedal vůz opravit. Žluté Clio tak muselo ze závodu odstoupit. Do druhé etapy Rally Hustopeče tak postoupily jen tři vozy ROPRO Clio R3 Czech Trophy.
I v průběhu druhé etapy byli k nedostižení Lubomír Minařík s Janem Ryšánkem. Ti vyhráli všechny rychlostní zkoušky v rámci poháru kromě jedné, kde jim vítězství sebrala posádka Štefan – Víchová. Pro ně to ale byla labutí píseň celého vystoupení na jihu Moravy. Svůj kalich hořkosti si museli vypít na poslední rychlostní zkoušce, kde jim od výfukového systému začalo jejich Clio R3 hořet. Ze soutěže tak museli těsně před koncem rally odstoupit.
Z vítězství se v Hustopečích mohli radovat Lubomír Minařík s Janem Ryšánkem, kteří bíločervený Renault Clio R3 dovedli do cíle na 16. místě absolutně a druhém ve třídě 5. Další posádka ROPRO Clio R3 Czech Trophy - Milan Kneifel s Jaroslavem Blažkem na ně ztratila přes tři a půl minuty a obsadila 4. místo ve třídě 5.
Třetí závod Clio Trophy tak přinesl třetí vítěznou posádku a ukázal na velkou vyrovnanost účastníků poháru. Další soutěží, kde se představí dvoulitrové Renaulty Clio R3 v rámci značkového poháru, bude nadcházející Rally Bohemia. Soutěž rozprostírající své rychlostní zkoušky mezi Mladou Boleslav a Liberec je známa velmi technickými tratěmi, které by měly výkonným dvoukolkám Clio R3 hodně vyhovovat. Pokud vyjde předpověď počasí, tak se můžeme dočkat pěkného výsledku některého z Renaultů Clio R3 i v absolutním pořadí. V rámci poháru ROPRO Clio R3 Czech Trophy bude jen velmi těžké tipovat favorita. S Renaulty Clio R3 se zde kromě hustopečského kvarteta představí ještě domácí borec David Tomek, s Čechy se z Polska přijede poměřit Robert Kujawski a velkou neznámou bude start Miloše Vágnera s Cliem R3, který do bojů o finanční prémie ROPRO CR3CT v tomto závodě také zasáhne. Vágner svou rychlost již mnohokrát v minulosti ukázal a třeba se v jeho případě dočkáme nějakého příjemného překvapení. Clio R3 s nejvyšším číslem na dveřích bude obsazené posádkou Kravec – Kubíni.
Zveme všechny fanoušky motoristického sportu k návštěvě Rally Bohemia a k fandění nejen posádkám ROPRO Clio R3 Czech trophy.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.