Rally Hustopeče byla další soutěží, kde se závodilo v nově vzniklém poháru pro jezdce využívající techniku Renault Clio R3. Další soutěží bude Bohemia.
Do jihomoravských Hustopečí se sjely opět posádky bojující do Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally. Měly pouhé dva týdny na rekonvalescenci a přípravu techniky od předchozí Rallye Český Krumlov. I v Hustopečích se závodilo nejen v MMČR, ale také v poháru ROPRO Clio R3 Czech Trophy. Na start se postavily celkem čtyři Renaulty Clio R3. Nechyběla vítězná posádka předchozí soutěže manželů Trojanových, kteří měli se svým žlutým Renaultem opět ambice dokončit soutěž s co největším bodovým ziskem. Další posádky tvořili Milan Kneifel s Jaroslavem Blažkem, Lubomír Minařík s Janem Ryšánkem a David Štefan s Ivou Víchovou.
Při Rally Hustopeče soutěžní posádky netrápilo tak úmorné vedro jako v loňském roce, i tak se ale soutěžící pořádně zapotili. Jelo se totiž od začátku soutěže hodně vysoké tempo a mezi jednotlivými posádkami Clio Cupu nebyly až tak velké časové rozestupy. Nejlépe do soutěže vstoupili Minařík s Ryšánkem, kteří na minulé soutěži museli odstoupit pro technickou závadu jejich Clia. Luba Minařík byl v průběhu první etapy suverénně řidičem nejrychlejšího Clia R3 a ani jednou se nepodařilo nikomu ze soupeřů mu přebrat vítězství v rychlostní zkoušce.
Smůla v Hustopečích postihla manžele Trojanovy. Na jejich voze došlo při poslední rychlostní zkoušce první etapy k banální závadě na alternátoru, ale bohužel to bylo v prostoru startu, kde se nedal vůz opravit. Žluté Clio tak muselo ze závodu odstoupit. Do druhé etapy Rally Hustopeče tak postoupily jen tři vozy ROPRO Clio R3 Czech Trophy.
I v průběhu druhé etapy byli k nedostižení Lubomír Minařík s Janem Ryšánkem. Ti vyhráli všechny rychlostní zkoušky v rámci poháru kromě jedné, kde jim vítězství sebrala posádka Štefan – Víchová. Pro ně to ale byla labutí píseň celého vystoupení na jihu Moravy. Svůj kalich hořkosti si museli vypít na poslední rychlostní zkoušce, kde jim od výfukového systému začalo jejich Clio R3 hořet. Ze soutěže tak museli těsně před koncem rally odstoupit.
Z vítězství se v Hustopečích mohli radovat Lubomír Minařík s Janem Ryšánkem, kteří bíločervený Renault Clio R3 dovedli do cíle na 16. místě absolutně a druhém ve třídě 5. Další posádka ROPRO Clio R3 Czech Trophy - Milan Kneifel s Jaroslavem Blažkem na ně ztratila přes tři a půl minuty a obsadila 4. místo ve třídě 5.
Třetí závod Clio Trophy tak přinesl třetí vítěznou posádku a ukázal na velkou vyrovnanost účastníků poháru. Další soutěží, kde se představí dvoulitrové Renaulty Clio R3 v rámci značkového poháru, bude nadcházející Rally Bohemia. Soutěž rozprostírající své rychlostní zkoušky mezi Mladou Boleslav a Liberec je známa velmi technickými tratěmi, které by měly výkonným dvoukolkám Clio R3 hodně vyhovovat. Pokud vyjde předpověď počasí, tak se můžeme dočkat pěkného výsledku některého z Renaultů Clio R3 i v absolutním pořadí. V rámci poháru ROPRO Clio R3 Czech Trophy bude jen velmi těžké tipovat favorita. S Renaulty Clio R3 se zde kromě hustopečského kvarteta představí ještě domácí borec David Tomek, s Čechy se z Polska přijede poměřit Robert Kujawski a velkou neznámou bude start Miloše Vágnera s Cliem R3, který do bojů o finanční prémie ROPRO CR3CT v tomto závodě také zasáhne. Vágner svou rychlost již mnohokrát v minulosti ukázal a třeba se v jeho případě dočkáme nějakého příjemného překvapení. Clio R3 s nejvyšším číslem na dveřích bude obsazené posádkou Kravec – Kubíni.
Zveme všechny fanoušky motoristického sportu k návštěvě Rally Bohemia a k fandění nejen posádkám ROPRO Clio R3 Czech trophy.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?