ROPRO Clio R3 Czech Trophy z Hustopečí na Bohemii

rally český krumlov
rally český krumlov, foto: Josef Vyšata, RallyZone.cz
Tomáš Urban 30. června 2011 12:12
Sdílej:

Rally Hustopeče byla další soutěží, kde se závodilo v nově vzniklém poháru pro jezdce využívající techniku Renault Clio R3. Další soutěží bude Bohemia.

Do jihomoravských Hustopečí se sjely opět posádky bojující do Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally. Měly pouhé dva týdny na rekonvalescenci a přípravu techniky od předchozí Rallye Český Krumlov. I v Hustopečích se závodilo nejen v MMČR, ale také v poháru ROPRO Clio R3 Czech Trophy. Na start se postavily celkem čtyři Renaulty Clio R3. Nechyběla vítězná posádka předchozí soutěže manželů Trojanových, kteří měli se svým žlutým Renaultem opět ambice dokončit soutěž s co největším bodovým ziskem. Další posádky tvořili Milan Kneifel s Jaroslavem Blažkem, Lubomír Minařík s Janem Ryšánkem a David Štefan s Ivou Víchovou.

Při Rally Hustopeče soutěžní posádky netrápilo tak úmorné vedro jako v loňském roce, i tak se ale soutěžící pořádně zapotili. Jelo se totiž od začátku soutěže hodně vysoké tempo a mezi jednotlivými posádkami Clio Cupu nebyly až tak velké časové rozestupy. Nejlépe do soutěže vstoupili Minařík s Ryšánkem, kteří na minulé soutěži museli odstoupit pro technickou závadu jejich Clia. Luba Minařík byl v průběhu první etapy suverénně řidičem nejrychlejšího Clia R3 a ani jednou se nepodařilo nikomu ze soupeřů mu přebrat vítězství v rychlostní zkoušce.

Smůla v Hustopečích postihla manžele Trojanovy. Na jejich voze došlo při poslední rychlostní zkoušce první etapy k banální závadě na alternátoru, ale bohužel to bylo v prostoru startu, kde se nedal vůz opravit. Žluté Clio tak muselo ze závodu odstoupit. Do druhé etapy Rally Hustopeče tak postoupily jen tři vozy ROPRO Clio R3 Czech Trophy.

I v průběhu druhé etapy byli k nedostižení Lubomír Minařík s Janem Ryšánkem. Ti vyhráli všechny rychlostní zkoušky v rámci poháru kromě jedné, kde jim vítězství sebrala posádka Štefan – Víchová. Pro ně to ale byla labutí píseň celého vystoupení na jihu Moravy. Svůj kalich hořkosti si museli vypít na poslední rychlostní zkoušce, kde jim od výfukového systému začalo jejich Clio R3 hořet. Ze soutěže tak museli těsně před koncem rally odstoupit.

Z vítězství se v Hustopečích mohli radovat Lubomír Minařík s Janem Ryšánkem, kteří bíločervený Renault Clio R3 dovedli do cíle na 16. místě absolutně a druhém ve třídě 5. Další posádka ROPRO Clio R3 Czech Trophy - Milan Kneifel s Jaroslavem Blažkem na ně ztratila přes tři a půl minuty a obsadila 4. místo ve třídě 5.

Třetí závod Clio Trophy tak přinesl třetí vítěznou posádku a ukázal na velkou vyrovnanost účastníků poháru. Další soutěží, kde se představí dvoulitrové Renaulty Clio R3 v rámci značkového poháru, bude nadcházející Rally Bohemia. Soutěž rozprostírající své rychlostní zkoušky mezi Mladou Boleslav a Liberec je známa velmi technickými tratěmi, které by měly výkonným dvoukolkám Clio R3 hodně vyhovovat. Pokud vyjde předpověď počasí, tak se můžeme dočkat pěkného výsledku některého z Renaultů Clio R3 i v absolutním pořadí. V rámci poháru ROPRO Clio R3 Czech Trophy bude jen velmi těžké tipovat favorita. S Renaulty Clio R3 se zde kromě hustopečského kvarteta představí ještě domácí borec David Tomek, s Čechy se z Polska přijede poměřit Robert Kujawski a velkou neznámou bude start Miloše Vágnera s Cliem R3, který do bojů o finanční prémie ROPRO CR3CT v tomto závodě také zasáhne. Vágner svou rychlost již mnohokrát v minulosti ukázal a třeba se v jeho případě dočkáme nějakého příjemného překvapení.  Clio R3 s nejvyšším číslem na dveřích bude obsazené posádkou Kravec – Kubíni. 

Zveme všechny fanoušky motoristického sportu k návštěvě Rally Bohemia a k fandění nejen posádkám ROPRO Clio R3 Czech trophy.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?