Seriál Citroën Racing Trophy CZ se posunuje do své druhé poloviny. Na programu je mladoboleslavská Rally Bohemia (1. – 3. července 2011).
Prestiž soutěže se odráží i na kvalitě startovního pole, proto v ní nechybí ani plejáda vozů značky Citroën. Na startu se objeví čtyři speciály DS3 R3T, devět „MAXů“ a jedna Super 1600 (Lukáš Pondělíček). Výčet účastníků registrovaných do Citroën Racing Trophy 2011 ovšem bude trochu stručnější.
Vozy Citroën DS3 R3T zápolí ve třídě 5. Na nejvyšší stupínky budou určitě pomýšlet Ital Andrea Crugnola a v Hustopečích postupně zrychloval Egon Smékal. České tratě mají v oblibě i polští jezdci Jaroslaw Koltun a Jan Chmielewski. Právě Chmielewski je ovšem jediným registrovaným účastníkem CRT.
Ve třídě 6 se piloti citroënů pokusí rychle zapomenout na Waterloo v Hustopečích, kdy cíl soutěže spatřil pouze Miroslav Březík. Sice byl jediným reprezentantem francouzské značky na rampě hustopečského náměstí, třešničkou na dortu však bylo prvenství ve třídě.
Po úspěších v Českém Krumlově a v Hustopečích bude právě valašský jezdec patřit k favoritům na čelní příčky i tentokrát. Situaci mu bude chtít zkomplikovat v Hustopečích chybující Marcel Svačina či další čeští zástupci Petr Křížek a Pavel Přibyl.
S odjetými kilometry zrychluje i mladý Slovák Martin Koči. Na sedadle spolujezdce se k Martinovi na Bohemii opět vrátí Imrich Ferencz, jenž se hustopečského závodu nezúčastnil kvůli narození prvorozeného syna Jakuba.
„Na Rally Bohemia se velmi těším. Tratě pro nás budou nové, ale to je v letošní sezoně pravidelm na každé soutěži. Připravoval jsem se hlavně sledováním on-boardů z minulých ročníků bohemie, plánujeme rovněž test, abychom šli do závodu připraveni na sto procent. Samozřejmě jsem neopomínal ani fyzickou kondici, ale na jejím udržení a zlepšení pracuji konstatně během celé sezony, " těší se na start v Mladé Boleslav Koči.
Stejně jako ve dvoulitrech i šestnáctistovky evidují početnou skupinu polských dvojic. Szymona Kornického a Rafala Janczaka jsme už na českých tratích mohli letos vidět, nováčkem bude Tomasz Gryc. „MAXe“ povede na Bohemii rovněž Michal Srb.
"Bohemia nabídne další konfrontaci českých a zahraničních jezdců. Jsem rád, že si Citroën Racing Trophy CZ našel příznivce i v okolních zemích. Srovnání je prospěšné pro každou ze stran. Fanoušky si pak opět dovoluji pozvat do zázemí CRT, které bude umístěno v servisní zóně. Kromě chutné kávy Dallmayr si tam budou moci vychutnat i záběry z úvodních podniku poháru na Valašské rally a v Hustopečích," připomíná promotér CRT CZ Tomáš Pletka.
Start Rally Bohemia je naplánován na pátek 1. července v 17 hodin v Mladé Boleslavi, první ostré kilometry čekají na posádky od 20 hodin při divácké speciálce „Bondy Centrum“. V sobotu 2. července bude soutěž pokračovat na devíti rychlostních zkouškách, v neděli je na programu šest měřených testů. Celková délka rychlostních zkoušek činí 193,41 km. Cíl soutěže bude v neděli kolem 16. hodiny.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?