Seriál Citroën Racing Trophy CZ se posunuje do své druhé poloviny. Na programu je mladoboleslavská Rally Bohemia (1. – 3. července 2011).
Prestiž soutěže se odráží i na kvalitě startovního pole, proto v ní nechybí ani plejáda vozů značky Citroën. Na startu se objeví čtyři speciály DS3 R3T, devět „MAXů“ a jedna Super 1600 (Lukáš Pondělíček). Výčet účastníků registrovaných do Citroën Racing Trophy 2011 ovšem bude trochu stručnější.
Vozy Citroën DS3 R3T zápolí ve třídě 5. Na nejvyšší stupínky budou určitě pomýšlet Ital Andrea Crugnola a v Hustopečích postupně zrychloval Egon Smékal. České tratě mají v oblibě i polští jezdci Jaroslaw Koltun a Jan Chmielewski. Právě Chmielewski je ovšem jediným registrovaným účastníkem CRT.
Ve třídě 6 se piloti citroënů pokusí rychle zapomenout na Waterloo v Hustopečích, kdy cíl soutěže spatřil pouze Miroslav Březík. Sice byl jediným reprezentantem francouzské značky na rampě hustopečského náměstí, třešničkou na dortu však bylo prvenství ve třídě.
Po úspěších v Českém Krumlově a v Hustopečích bude právě valašský jezdec patřit k favoritům na čelní příčky i tentokrát. Situaci mu bude chtít zkomplikovat v Hustopečích chybující Marcel Svačina či další čeští zástupci Petr Křížek a Pavel Přibyl.
S odjetými kilometry zrychluje i mladý Slovák Martin Koči. Na sedadle spolujezdce se k Martinovi na Bohemii opět vrátí Imrich Ferencz, jenž se hustopečského závodu nezúčastnil kvůli narození prvorozeného syna Jakuba.
„Na Rally Bohemia se velmi těším. Tratě pro nás budou nové, ale to je v letošní sezoně pravidelm na každé soutěži. Připravoval jsem se hlavně sledováním on-boardů z minulých ročníků bohemie, plánujeme rovněž test, abychom šli do závodu připraveni na sto procent. Samozřejmě jsem neopomínal ani fyzickou kondici, ale na jejím udržení a zlepšení pracuji konstatně během celé sezony, " těší se na start v Mladé Boleslav Koči.
Stejně jako ve dvoulitrech i šestnáctistovky evidují početnou skupinu polských dvojic. Szymona Kornického a Rafala Janczaka jsme už na českých tratích mohli letos vidět, nováčkem bude Tomasz Gryc. „MAXe“ povede na Bohemii rovněž Michal Srb.
"Bohemia nabídne další konfrontaci českých a zahraničních jezdců. Jsem rád, že si Citroën Racing Trophy CZ našel příznivce i v okolních zemích. Srovnání je prospěšné pro každou ze stran. Fanoušky si pak opět dovoluji pozvat do zázemí CRT, které bude umístěno v servisní zóně. Kromě chutné kávy Dallmayr si tam budou moci vychutnat i záběry z úvodních podniku poháru na Valašské rally a v Hustopečích," připomíná promotér CRT CZ Tomáš Pletka.
Start Rally Bohemia je naplánován na pátek 1. července v 17 hodin v Mladé Boleslavi, první ostré kilometry čekají na posádky od 20 hodin při divácké speciálce „Bondy Centrum“. V sobotu 2. července bude soutěž pokračovat na devíti rychlostních zkouškách, v neděli je na programu šest měřených testů. Celková délka rychlostních zkoušek činí 193,41 km. Cíl soutěže bude v neděli kolem 16. hodiny.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?