Seriál Citroën Racing Trophy CZ se posunuje do své druhé poloviny. Na programu je mladoboleslavská Rally Bohemia (1. – 3. července 2011).
Prestiž soutěže se odráží i na kvalitě startovního pole, proto v ní nechybí ani plejáda vozů značky Citroën. Na startu se objeví čtyři speciály DS3 R3T, devět „MAXů“ a jedna Super 1600 (Lukáš Pondělíček). Výčet účastníků registrovaných do Citroën Racing Trophy 2011 ovšem bude trochu stručnější.
Vozy Citroën DS3 R3T zápolí ve třídě 5. Na nejvyšší stupínky budou určitě pomýšlet Ital Andrea Crugnola a v Hustopečích postupně zrychloval Egon Smékal. České tratě mají v oblibě i polští jezdci Jaroslaw Koltun a Jan Chmielewski. Právě Chmielewski je ovšem jediným registrovaným účastníkem CRT.
Ve třídě 6 se piloti citroënů pokusí rychle zapomenout na Waterloo v Hustopečích, kdy cíl soutěže spatřil pouze Miroslav Březík. Sice byl jediným reprezentantem francouzské značky na rampě hustopečského náměstí, třešničkou na dortu však bylo prvenství ve třídě.
Po úspěších v Českém Krumlově a v Hustopečích bude právě valašský jezdec patřit k favoritům na čelní příčky i tentokrát. Situaci mu bude chtít zkomplikovat v Hustopečích chybující Marcel Svačina či další čeští zástupci Petr Křížek a Pavel Přibyl.
S odjetými kilometry zrychluje i mladý Slovák Martin Koči. Na sedadle spolujezdce se k Martinovi na Bohemii opět vrátí Imrich Ferencz, jenž se hustopečského závodu nezúčastnil kvůli narození prvorozeného syna Jakuba.
„Na Rally Bohemia se velmi těším. Tratě pro nás budou nové, ale to je v letošní sezoně pravidelm na každé soutěži. Připravoval jsem se hlavně sledováním on-boardů z minulých ročníků bohemie, plánujeme rovněž test, abychom šli do závodu připraveni na sto procent. Samozřejmě jsem neopomínal ani fyzickou kondici, ale na jejím udržení a zlepšení pracuji konstatně během celé sezony, " těší se na start v Mladé Boleslav Koči.
Stejně jako ve dvoulitrech i šestnáctistovky evidují početnou skupinu polských dvojic. Szymona Kornického a Rafala Janczaka jsme už na českých tratích mohli letos vidět, nováčkem bude Tomasz Gryc. „MAXe“ povede na Bohemii rovněž Michal Srb.
"Bohemia nabídne další konfrontaci českých a zahraničních jezdců. Jsem rád, že si Citroën Racing Trophy CZ našel příznivce i v okolních zemích. Srovnání je prospěšné pro každou ze stran. Fanoušky si pak opět dovoluji pozvat do zázemí CRT, které bude umístěno v servisní zóně. Kromě chutné kávy Dallmayr si tam budou moci vychutnat i záběry z úvodních podniku poháru na Valašské rally a v Hustopečích," připomíná promotér CRT CZ Tomáš Pletka.
Start Rally Bohemia je naplánován na pátek 1. července v 17 hodin v Mladé Boleslavi, první ostré kilometry čekají na posádky od 20 hodin při divácké speciálce „Bondy Centrum“. V sobotu 2. července bude soutěž pokračovat na devíti rychlostních zkouškách, v neděli je na programu šest měřených testů. Celková délka rychlostních zkoušek činí 193,41 km. Cíl soutěže bude v neděli kolem 16. hodiny.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?