Seriál Citroën Racing Trophy CZ se posunuje do své druhé poloviny. Na programu je mladoboleslavská Rally Bohemia (1. – 3. července 2011).
Prestiž soutěže se odráží i na kvalitě startovního pole, proto v ní nechybí ani plejáda vozů značky Citroën. Na startu se objeví čtyři speciály DS3 R3T, devět „MAXů“ a jedna Super 1600 (Lukáš Pondělíček). Výčet účastníků registrovaných do Citroën Racing Trophy 2011 ovšem bude trochu stručnější.
Vozy Citroën DS3 R3T zápolí ve třídě 5. Na nejvyšší stupínky budou určitě pomýšlet Ital Andrea Crugnola a v Hustopečích postupně zrychloval Egon Smékal. České tratě mají v oblibě i polští jezdci Jaroslaw Koltun a Jan Chmielewski. Právě Chmielewski je ovšem jediným registrovaným účastníkem CRT.
Ve třídě 6 se piloti citroënů pokusí rychle zapomenout na Waterloo v Hustopečích, kdy cíl soutěže spatřil pouze Miroslav Březík. Sice byl jediným reprezentantem francouzské značky na rampě hustopečského náměstí, třešničkou na dortu však bylo prvenství ve třídě.
Po úspěších v Českém Krumlově a v Hustopečích bude právě valašský jezdec patřit k favoritům na čelní příčky i tentokrát. Situaci mu bude chtít zkomplikovat v Hustopečích chybující Marcel Svačina či další čeští zástupci Petr Křížek a Pavel Přibyl.
S odjetými kilometry zrychluje i mladý Slovák Martin Koči. Na sedadle spolujezdce se k Martinovi na Bohemii opět vrátí Imrich Ferencz, jenž se hustopečského závodu nezúčastnil kvůli narození prvorozeného syna Jakuba.
„Na Rally Bohemia se velmi těším. Tratě pro nás budou nové, ale to je v letošní sezoně pravidelm na každé soutěži. Připravoval jsem se hlavně sledováním on-boardů z minulých ročníků bohemie, plánujeme rovněž test, abychom šli do závodu připraveni na sto procent. Samozřejmě jsem neopomínal ani fyzickou kondici, ale na jejím udržení a zlepšení pracuji konstatně během celé sezony, " těší se na start v Mladé Boleslav Koči.
Stejně jako ve dvoulitrech i šestnáctistovky evidují početnou skupinu polských dvojic. Szymona Kornického a Rafala Janczaka jsme už na českých tratích mohli letos vidět, nováčkem bude Tomasz Gryc. „MAXe“ povede na Bohemii rovněž Michal Srb.
"Bohemia nabídne další konfrontaci českých a zahraničních jezdců. Jsem rád, že si Citroën Racing Trophy CZ našel příznivce i v okolních zemích. Srovnání je prospěšné pro každou ze stran. Fanoušky si pak opět dovoluji pozvat do zázemí CRT, které bude umístěno v servisní zóně. Kromě chutné kávy Dallmayr si tam budou moci vychutnat i záběry z úvodních podniku poháru na Valašské rally a v Hustopečích," připomíná promotér CRT CZ Tomáš Pletka.
Start Rally Bohemia je naplánován na pátek 1. července v 17 hodin v Mladé Boleslavi, první ostré kilometry čekají na posádky od 20 hodin při divácké speciálce „Bondy Centrum“. V sobotu 2. července bude soutěž pokračovat na devíti rychlostních zkouškách, v neděli je na programu šest měřených testů. Celková délka rychlostních zkoušek činí 193,41 km. Cíl soutěže bude v neděli kolem 16. hodiny.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.