Martin Semerád s Michalem Ernstem se po dlouhé době představili na asfaltové rally v ČR. Bylo to úspěšné představení
Semerád Rally team si po soutěžích v mistrovství světa produkčních vozů odskočil testovat na jeden z rallysprintů v České republice. Tím vybraným závodem byla Rally Krkonoše, která se uskutečnila uplynulý víkend v okolí Trutnova. Martin Semerád se spolujezdcem Michalem Ernstem jeli do Krkonoš s jasným cílem, a to otestovat své Mitsubishi Lancer EVO IX na asfaltu a připravit se tak na další starty, které je čekají v mistrovství světa produkčních vozů, v němž jsou momentálně na prvním místě průběžného pořadí.
Z tohoto důvodu do Krkonoš vybavili své soutěžní vozidlo jen lehce ojetými pneumatikami, které měly nasimulovat menší přilnavost pneumatik, které se používají v mistrovství světa. „V soutěžích MS musí být vozy vybaveny pneumatikami s evropskou homologací, takzvaným ?E?. Tyto pneumatiky jsou sice závodní, ale mají menší přilnavost než ty, na které jsme zvyklí doma. Stejně tak se v MS nemůže použít libovolný speciální-závodní benzín, ale jezdí se jednotný, který svými vlastnostmi připomíná běžný sto oktanový benzín, který se dá koupit u pumpy. Nechtěli jsme, aby si Martin zvykal na něco, co v MS nebude moci použít, ale aby si na asfaltu vyzkoušel auto s nižším výkonem a hlavně kroutícím momentem, tak, jak to bude na soutěžích v MS,“ doplňuje informaci o použití ojetých pneumatik a sériového benzínu, která vyšla před samotným startem, šéf týmu Josef Semerád.
V pátek, den před startem soutěže, se Martin Semerád s Michalem Ernstem pořádně rozehřáli v přátelském fotbalovém zápase, který zorganizovali pro soutěžní jezdce. „Sešlo se nás nakonec o trochu míň, než jsem měl přihlášeno, ale byly trochu organizační zmatky, kde se nakonec zápas odehraje. I tak se nám ale podařilo postavit proti sobě mužstva jezdců a spolujezdců, pěkně jsme si zahráli a byla dobrá nálada,“ říká Martin Semerád. V noci před startem Rally Krkonoše se nad okolím Trutnova přehnal déšť, který poznamenal rychlostní zkoušky. Trať byla hodně kluzká a ke slovu se přihlásila volba pneumatik. „Stejně jako loni i letos jsem pro první sekci rychlostních zkoušek zvolil pneumatiky intermedia. O nic nám nešlo a byla to volba na jistotu. Navíc mám radši, když auto víc klouže a já ho můžu lépe řídit. Když jsme dokončili první rychlostní zkoušku v naprosto poklidném tempu, nevěřil jsem svým očím, že jsme v ní zajeli absolutně nejrychlejší čas. Spíš jsem čekal, že dostaneme od našich soupeřů pořádný obklad. I v další rychlostní zkoušce jsme zajeli nejrychlejší čas a v první sekci se nám celkově hodně dařilo. Bylo to o tom, že jsme měli dobře obuto, nedělali zbytečné chyby a snažili se jet klidně pořád dopředu,“ říká k úvodu soutěže Martin Semerád.
V polovině soutěže byli Martin Semerád s Michalem Ernstem na celkovém druhém místě se ztrátou 3,1 vteřiny za loňským mistrem republiky Pavlem Valouškem, který ale do Krkonoš přivezl Škodu Fabia WRC. „S Pavlem Valouškem a Zdeňkem Hrůzou jsme rozhodně neměli v úmyslu soupeřit. Do Krkonoš jsme přijeli připomenout si nívyky na asfalt před Rally Bohemia, kde taky chceme startovat. Měli jsme dost velký náskok nad Mírou Tarabusem, a tak jsem dál pokračoval ve zkoušení a zvolil opět jiné pneumatiky. Tentokrát jsme vzali slicky, ale měli jsme k dispozici jen tvrdší směs. Pneumatiky jsem nedokázal tolik prohřát a dost nám to občas klouzalo. Naprosto to ale splnilo účel, protože právě to jsme si na našem testu chtěli vyzkoušet. Z celkového druhého místa jsem samozřejmě hodně šťastný a moc mě to těší, ale bylo to jaksi nad plán,“ dodává Martin Semerád ke skvělému druhému místu absolutně a prvnímu mezi produkčními vozy.
V další soutěži, kde Semerád s Ernstem v České republice odstartují, bude nadcházející asfaltová soutěž – Rally Bohemia. Tady už by se měli představit na světových pneumatikách Dmack, které pojedou na asfaltových soutěžích v MS. „Věříme, že se Dmacku podaří pneumatiky před Bohemkou včas dodat, a i tady pojedeme jen na sériový benzín. Naším cílem bude opět hlavně testovat v ostrém závodě, ale budeme se snažit jet, jak nejlépe umíme,“ uzavírá Martin Semerád, který se ještě před startem Rally Krkonoše zúčastnil českého setkání sportovců, kteří jsou podporovaní společností DC. Na motokrosové trati řádil se svým Mitsubishi Lancer EVO IX společně s dalšími „DCčkáři“, z čehož vzniklo několik pěkných fotografií, které nyní můžete shlédnout.
Semerád s Ernstem ale nebyli jedinou posádkou startující pod hlavičkou Semerád Rally teamu. Dalšími byli opět Vláďa Mandík jun. s maminkou Michaelou Mandíkovou. Ti startovali v rámci programu Junior Sport Talent a opět velmi dobře prezentovali program pro podporu mladých talentů. Se Škodou Fabia RS Vláďa zajížděl pravidelně časy ve třetí desítce celkového pořadí a nakonec s přehledem zvítězil ve třídě 11, kam dieselové závodní vozy patří. Na celkovém 33. místě skončila další posádka Semerád Rally teamu, kterými byli Jiří Petrášek s Jirkou Káňou a jejich Opelem Ascona. Jejich celkové umístění v Krkonoších znamenalo, že v cíli byli nejrychlejší posádkou s historickým vozem a mohli se tak radovat ze zasloužených pohárů a věnců pro vítěze.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?