Martin Semerád s Michalem Ernstem se po dlouhé době představili na asfaltové rally v ČR. Bylo to úspěšné představení
Semerád Rally team si po soutěžích v mistrovství světa produkčních vozů odskočil testovat na jeden z rallysprintů v České republice. Tím vybraným závodem byla Rally Krkonoše, která se uskutečnila uplynulý víkend v okolí Trutnova. Martin Semerád se spolujezdcem Michalem Ernstem jeli do Krkonoš s jasným cílem, a to otestovat své Mitsubishi Lancer EVO IX na asfaltu a připravit se tak na další starty, které je čekají v mistrovství světa produkčních vozů, v němž jsou momentálně na prvním místě průběžného pořadí.
Z tohoto důvodu do Krkonoš vybavili své soutěžní vozidlo jen lehce ojetými pneumatikami, které měly nasimulovat menší přilnavost pneumatik, které se používají v mistrovství světa. „V soutěžích MS musí být vozy vybaveny pneumatikami s evropskou homologací, takzvaným ?E?. Tyto pneumatiky jsou sice závodní, ale mají menší přilnavost než ty, na které jsme zvyklí doma. Stejně tak se v MS nemůže použít libovolný speciální-závodní benzín, ale jezdí se jednotný, který svými vlastnostmi připomíná běžný sto oktanový benzín, který se dá koupit u pumpy. Nechtěli jsme, aby si Martin zvykal na něco, co v MS nebude moci použít, ale aby si na asfaltu vyzkoušel auto s nižším výkonem a hlavně kroutícím momentem, tak, jak to bude na soutěžích v MS,“ doplňuje informaci o použití ojetých pneumatik a sériového benzínu, která vyšla před samotným startem, šéf týmu Josef Semerád.
V pátek, den před startem soutěže, se Martin Semerád s Michalem Ernstem pořádně rozehřáli v přátelském fotbalovém zápase, který zorganizovali pro soutěžní jezdce. „Sešlo se nás nakonec o trochu míň, než jsem měl přihlášeno, ale byly trochu organizační zmatky, kde se nakonec zápas odehraje. I tak se nám ale podařilo postavit proti sobě mužstva jezdců a spolujezdců, pěkně jsme si zahráli a byla dobrá nálada,“ říká Martin Semerád. V noci před startem Rally Krkonoše se nad okolím Trutnova přehnal déšť, který poznamenal rychlostní zkoušky. Trať byla hodně kluzká a ke slovu se přihlásila volba pneumatik. „Stejně jako loni i letos jsem pro první sekci rychlostních zkoušek zvolil pneumatiky intermedia. O nic nám nešlo a byla to volba na jistotu. Navíc mám radši, když auto víc klouže a já ho můžu lépe řídit. Když jsme dokončili první rychlostní zkoušku v naprosto poklidném tempu, nevěřil jsem svým očím, že jsme v ní zajeli absolutně nejrychlejší čas. Spíš jsem čekal, že dostaneme od našich soupeřů pořádný obklad. I v další rychlostní zkoušce jsme zajeli nejrychlejší čas a v první sekci se nám celkově hodně dařilo. Bylo to o tom, že jsme měli dobře obuto, nedělali zbytečné chyby a snažili se jet klidně pořád dopředu,“ říká k úvodu soutěže Martin Semerád.
V polovině soutěže byli Martin Semerád s Michalem Ernstem na celkovém druhém místě se ztrátou 3,1 vteřiny za loňským mistrem republiky Pavlem Valouškem, který ale do Krkonoš přivezl Škodu Fabia WRC. „S Pavlem Valouškem a Zdeňkem Hrůzou jsme rozhodně neměli v úmyslu soupeřit. Do Krkonoš jsme přijeli připomenout si nívyky na asfalt před Rally Bohemia, kde taky chceme startovat. Měli jsme dost velký náskok nad Mírou Tarabusem, a tak jsem dál pokračoval ve zkoušení a zvolil opět jiné pneumatiky. Tentokrát jsme vzali slicky, ale měli jsme k dispozici jen tvrdší směs. Pneumatiky jsem nedokázal tolik prohřát a dost nám to občas klouzalo. Naprosto to ale splnilo účel, protože právě to jsme si na našem testu chtěli vyzkoušet. Z celkového druhého místa jsem samozřejmě hodně šťastný a moc mě to těší, ale bylo to jaksi nad plán,“ dodává Martin Semerád ke skvělému druhému místu absolutně a prvnímu mezi produkčními vozy.
V další soutěži, kde Semerád s Ernstem v České republice odstartují, bude nadcházející asfaltová soutěž – Rally Bohemia. Tady už by se měli představit na světových pneumatikách Dmack, které pojedou na asfaltových soutěžích v MS. „Věříme, že se Dmacku podaří pneumatiky před Bohemkou včas dodat, a i tady pojedeme jen na sériový benzín. Naším cílem bude opět hlavně testovat v ostrém závodě, ale budeme se snažit jet, jak nejlépe umíme,“ uzavírá Martin Semerád, který se ještě před startem Rally Krkonoše zúčastnil českého setkání sportovců, kteří jsou podporovaní společností DC. Na motokrosové trati řádil se svým Mitsubishi Lancer EVO IX společně s dalšími „DCčkáři“, z čehož vzniklo několik pěkných fotografií, které nyní můžete shlédnout.
Semerád s Ernstem ale nebyli jedinou posádkou startující pod hlavičkou Semerád Rally teamu. Dalšími byli opět Vláďa Mandík jun. s maminkou Michaelou Mandíkovou. Ti startovali v rámci programu Junior Sport Talent a opět velmi dobře prezentovali program pro podporu mladých talentů. Se Škodou Fabia RS Vláďa zajížděl pravidelně časy ve třetí desítce celkového pořadí a nakonec s přehledem zvítězil ve třídě 11, kam dieselové závodní vozy patří. Na celkovém 33. místě skončila další posádka Semerád Rally teamu, kterými byli Jiří Petrášek s Jirkou Káňou a jejich Opelem Ascona. Jejich celkové umístění v Krkonoších znamenalo, že v cíli byli nejrychlejší posádkou s historickým vozem a mohli se tak radovat ze zasloužených pohárů a věnců pro vítěze.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.