Seznam posádek přihlášených ke startu na XXXVIII. Rally Bohemia čítá velmi slušných 91 položek představujících posádky z devíti zemí, na vozech deseti značek světových výrobců.
Startovní číslo 1. poveze na svém Fordu Fiesta S2000 z týmu Martina Prokopa úřadující mistr světa J-WRC Němec Aaron Burkart. Za sympatickým Němcem vyrazí na trať Jan Kopecký s tovární Škoda Fabia S2000. Ve stejných barvách a se stejným vozem pojede i belgická hvězda Freddy Loix.
Čtveřici jezdců s mezinárodní prioritou doplňuje Václav Pech se svým tradičním vozem Mitsubishi Lancer EVO IX. Mezi kandidáty na přední umístění patří také Roman Kresta, coby aktuální leader domácího šampionátu, i účastník světového S-WRC Nor Eyvind Brynildsen.
Pokud se podaří vyřešit Leszku Kuzajovi z Polska technické problémy se svým vozem Mitsubishi Lancer EVO X ve specifikaci R4, měl by také míchat pořadím, stejně jako Pavel Valoušek, Josef Peták (oba s Peugeotem 207 S2000), nebo Roman Odložilík s další Fabií S2000, kterých je v seznamu přihlášených celkem pět. Právě z této společnosti se s největší pravděpodobností bude rekrutovat pozdější vítěz osmatřicátého ročníku Rally Bohemia. Tlačenice na špici bude letos opět mimořádná.
Zajímavostí letošní Bohemie bude účast Martina Semeráda s Lancerem EVO IX, úspěšného účastníka mistrovství světa P-WRC, ale i italského mladíka a možného černého koně soutěže Andrea Crugnoly s továrním Citroenem DS3 R3T, jehož prioritou je v letošním roce pro změnu světová WRC akademie. Kvalitní představení se dá očekávat od účastníků značkových pohárů Citroen a Renault, kde dojde k zajímavé česko-polské konfrontaci. „Dali jsme si za cíl nalákat na start co nejvíce jezdců, kteří pravidelně startují v mistrovství světa, proto jsme se seznamem přihlášených velmi spokojeni. Semerád, Brynildsen, Crugnola, ale i Loix, Burkart, Kresta a Kopecký jsou ti, kteří nám svými zkušenostmi mohou pomoci. Navíc se v Mladé Boleslavi objeví i Martin Prokop, nikoli ovšem za volantem svého vozu, ale jako doprovod promotéra mistrovství světa společnosti North One Sport,“ uvádí Pavel Dušánek, předseda organizačního výboru.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?