Seznam posádek přihlášených ke startu na XXXVIII. Rally Bohemia čítá velmi slušných 91 položek představujících posádky z devíti zemí, na vozech deseti značek světových výrobců.
Startovní číslo 1. poveze na svém Fordu Fiesta S2000 z týmu Martina Prokopa úřadující mistr světa J-WRC Němec Aaron Burkart. Za sympatickým Němcem vyrazí na trať Jan Kopecký s tovární Škoda Fabia S2000. Ve stejných barvách a se stejným vozem pojede i belgická hvězda Freddy Loix.
Čtveřici jezdců s mezinárodní prioritou doplňuje Václav Pech se svým tradičním vozem Mitsubishi Lancer EVO IX. Mezi kandidáty na přední umístění patří také Roman Kresta, coby aktuální leader domácího šampionátu, i účastník světového S-WRC Nor Eyvind Brynildsen.
Pokud se podaří vyřešit Leszku Kuzajovi z Polska technické problémy se svým vozem Mitsubishi Lancer EVO X ve specifikaci R4, měl by také míchat pořadím, stejně jako Pavel Valoušek, Josef Peták (oba s Peugeotem 207 S2000), nebo Roman Odložilík s další Fabií S2000, kterých je v seznamu přihlášených celkem pět. Právě z této společnosti se s největší pravděpodobností bude rekrutovat pozdější vítěz osmatřicátého ročníku Rally Bohemia. Tlačenice na špici bude letos opět mimořádná.
Zajímavostí letošní Bohemie bude účast Martina Semeráda s Lancerem EVO IX, úspěšného účastníka mistrovství světa P-WRC, ale i italského mladíka a možného černého koně soutěže Andrea Crugnoly s továrním Citroenem DS3 R3T, jehož prioritou je v letošním roce pro změnu světová WRC akademie. Kvalitní představení se dá očekávat od účastníků značkových pohárů Citroen a Renault, kde dojde k zajímavé česko-polské konfrontaci. „Dali jsme si za cíl nalákat na start co nejvíce jezdců, kteří pravidelně startují v mistrovství světa, proto jsme se seznamem přihlášených velmi spokojeni. Semerád, Brynildsen, Crugnola, ale i Loix, Burkart, Kresta a Kopecký jsou ti, kteří nám svými zkušenostmi mohou pomoci. Navíc se v Mladé Boleslavi objeví i Martin Prokop, nikoli ovšem za volantem svého vozu, ale jako doprovod promotéra mistrovství světa společnosti North One Sport,“ uvádí Pavel Dušánek, předseda organizačního výboru.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?