Jan Černý s Pavlem Kohoutem měli cíl Rally Hustopeče téměř na dohled. Soutěž ale bohužel nedokončili
Agrotec Mogul Rally Hustopeče zařazená do Mezinárodního mistrovství České republiky v rally je známá svým jedinečným charakterem rychlostních zkoušek vedoucích vinicemi v okolí města Hustopeče. Byla to další soutěž, kde Škodu Fabia R2 prezentovala nadějná posádka ve složení Jan Černý a Pavel Kohout. Rychlostní zkoušky, kde se často střídá rytmus, a úzké klikaté úseky jsou rychle vystřídány rovinatými a širokými silnicemi, byly před startem rally hodně ztížené naplaveninami z polí. Pořadatelé si ale dali práci a trať do startu soutěže uvedli do stavu, kdy se dalo bez obtíží závodit.
Honza Černý s Pavlem Kohoutem krátce před startem využili testovací rychlostní zkoušku shakedown k posledním úpravám nastavení před samotnou soutěží a vydali se vstříc prvním ostrým kilometrům jihomoravské soutěže. „V Hustopečích se hodně často mění charakter trati rychlostní zkoušky. V technických úsecích jsme se s Fabií R2 cítili velmi dobře, ale citelně jsme ztráceli v rychlých pasážích proti kopci, kde jde víc o výkon motoru. Tam měla navrch auta kategorie S1600. Jako jezdci mi tato soutěž příliš nevyhovuje, ale ne všechny soutěže mi musí sednout. Mám radši techničtější tratě a v Hustopečích se mi třeba líbily poslední dvě rychlostní zkoušky. Taková kdyby byla celá soutěž, to by bylo moc pěkné. Naopak mi vyhovovalo vložení šotolinových úseků do rychlostních zkoušek,“ říkal k soutěži jako takové Jan Černý.
V průběhu rally byl Jan Černý s Pavlem Kohoutem vedoucí posádkou ve třídě 6, kam patří vozy s objemem motoru do 1600 ccm a pohonem předních kol a pohybovali se kolem šestnáctého místa absolutní klasifikace. Posádka Černý – Kohout sváděla líté souboje s další Škodou Fabia R2 s níž závodila dvojice Dušan Kouřil – Karel Žáček. Nakonec ale obě Škody Fabia R2 Impromat Motorsportu cíl soutěže nespatřily a skončily s identickou závadou na posledním rychlostním testu. „U našeho auta došlo k prasknutí poloosy. Nedalo se dál pokračovat a my jsme museli na poslední RZ dobře rozjetou soutěž vzdát. Jednalo se pravděpodobně o závadu dílu od externího dodavatele, protože poloosa vydržela asi jen třetinu toho, co v testovacím autě,“ vysvětluje příčinu odstoupení při Rally Hustopeče Jan Černý.
Další soutěží, kde se Jan Černý s Pavlem Kohoutem představí bude již na konci tohoto týdne Rally Krkonoše, kde se představí s Renaultem Clio R3. V Krkonoších se v minulém roce Honzovi Černému a Pavlu Kohoutovi velmi dařilo a skončili zde s Mitsubishi na skvělém pátém místě absolutně. „Krkonoše se mi moc líbí a zdejší technická trať je to, co mám rád. K tomu jsou zde vstřícní a milí pořadatelé a jedná se tak o jeden z nejpohotovějších závodů. Těším se také na svezení s Renaultem Clio R3. Budeme se snažit zajet co nejlepší výsledek jak mezi dvoukolkami, tak v absolutním pořadí,“ říká před startem Rally Krkonoše Jan Černý.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?