Jan Černý s Pavlem Kohoutem měli cíl Rally Hustopeče téměř na dohled. Soutěž ale bohužel nedokončili
Agrotec Mogul Rally Hustopeče zařazená do Mezinárodního mistrovství České republiky v rally je známá svým jedinečným charakterem rychlostních zkoušek vedoucích vinicemi v okolí města Hustopeče. Byla to další soutěž, kde Škodu Fabia R2 prezentovala nadějná posádka ve složení Jan Černý a Pavel Kohout. Rychlostní zkoušky, kde se často střídá rytmus, a úzké klikaté úseky jsou rychle vystřídány rovinatými a širokými silnicemi, byly před startem rally hodně ztížené naplaveninami z polí. Pořadatelé si ale dali práci a trať do startu soutěže uvedli do stavu, kdy se dalo bez obtíží závodit.
Honza Černý s Pavlem Kohoutem krátce před startem využili testovací rychlostní zkoušku shakedown k posledním úpravám nastavení před samotnou soutěží a vydali se vstříc prvním ostrým kilometrům jihomoravské soutěže. „V Hustopečích se hodně často mění charakter trati rychlostní zkoušky. V technických úsecích jsme se s Fabií R2 cítili velmi dobře, ale citelně jsme ztráceli v rychlých pasážích proti kopci, kde jde víc o výkon motoru. Tam měla navrch auta kategorie S1600. Jako jezdci mi tato soutěž příliš nevyhovuje, ale ne všechny soutěže mi musí sednout. Mám radši techničtější tratě a v Hustopečích se mi třeba líbily poslední dvě rychlostní zkoušky. Taková kdyby byla celá soutěž, to by bylo moc pěkné. Naopak mi vyhovovalo vložení šotolinových úseků do rychlostních zkoušek,“ říkal k soutěži jako takové Jan Černý.
V průběhu rally byl Jan Černý s Pavlem Kohoutem vedoucí posádkou ve třídě 6, kam patří vozy s objemem motoru do 1600 ccm a pohonem předních kol a pohybovali se kolem šestnáctého místa absolutní klasifikace. Posádka Černý – Kohout sváděla líté souboje s další Škodou Fabia R2 s níž závodila dvojice Dušan Kouřil – Karel Žáček. Nakonec ale obě Škody Fabia R2 Impromat Motorsportu cíl soutěže nespatřily a skončily s identickou závadou na posledním rychlostním testu. „U našeho auta došlo k prasknutí poloosy. Nedalo se dál pokračovat a my jsme museli na poslední RZ dobře rozjetou soutěž vzdát. Jednalo se pravděpodobně o závadu dílu od externího dodavatele, protože poloosa vydržela asi jen třetinu toho, co v testovacím autě,“ vysvětluje příčinu odstoupení při Rally Hustopeče Jan Černý.
Další soutěží, kde se Jan Černý s Pavlem Kohoutem představí bude již na konci tohoto týdne Rally Krkonoše, kde se představí s Renaultem Clio R3. V Krkonoších se v minulém roce Honzovi Černému a Pavlu Kohoutovi velmi dařilo a skončili zde s Mitsubishi na skvělém pátém místě absolutně. „Krkonoše se mi moc líbí a zdejší technická trať je to, co mám rád. K tomu jsou zde vstřícní a milí pořadatelé a jedná se tak o jeden z nejpohotovějších závodů. Těším se také na svezení s Renaultem Clio R3. Budeme se snažit zajet co nejlepší výsledek jak mezi dvoukolkami, tak v absolutním pořadí,“ říká před startem Rally Krkonoše Jan Černý.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.