Jan Černý s Pavlem Kohoutem měli cíl Rally Hustopeče téměř na dohled. Soutěž ale bohužel nedokončili
Agrotec Mogul Rally Hustopeče zařazená do Mezinárodního mistrovství České republiky v rally je známá svým jedinečným charakterem rychlostních zkoušek vedoucích vinicemi v okolí města Hustopeče. Byla to další soutěž, kde Škodu Fabia R2 prezentovala nadějná posádka ve složení Jan Černý a Pavel Kohout. Rychlostní zkoušky, kde se často střídá rytmus, a úzké klikaté úseky jsou rychle vystřídány rovinatými a širokými silnicemi, byly před startem rally hodně ztížené naplaveninami z polí. Pořadatelé si ale dali práci a trať do startu soutěže uvedli do stavu, kdy se dalo bez obtíží závodit.
Honza Černý s Pavlem Kohoutem krátce před startem využili testovací rychlostní zkoušku shakedown k posledním úpravám nastavení před samotnou soutěží a vydali se vstříc prvním ostrým kilometrům jihomoravské soutěže. „V Hustopečích se hodně často mění charakter trati rychlostní zkoušky. V technických úsecích jsme se s Fabií R2 cítili velmi dobře, ale citelně jsme ztráceli v rychlých pasážích proti kopci, kde jde víc o výkon motoru. Tam měla navrch auta kategorie S1600. Jako jezdci mi tato soutěž příliš nevyhovuje, ale ne všechny soutěže mi musí sednout. Mám radši techničtější tratě a v Hustopečích se mi třeba líbily poslední dvě rychlostní zkoušky. Taková kdyby byla celá soutěž, to by bylo moc pěkné. Naopak mi vyhovovalo vložení šotolinových úseků do rychlostních zkoušek,“ říkal k soutěži jako takové Jan Černý.
V průběhu rally byl Jan Černý s Pavlem Kohoutem vedoucí posádkou ve třídě 6, kam patří vozy s objemem motoru do 1600 ccm a pohonem předních kol a pohybovali se kolem šestnáctého místa absolutní klasifikace. Posádka Černý – Kohout sváděla líté souboje s další Škodou Fabia R2 s níž závodila dvojice Dušan Kouřil – Karel Žáček. Nakonec ale obě Škody Fabia R2 Impromat Motorsportu cíl soutěže nespatřily a skončily s identickou závadou na posledním rychlostním testu. „U našeho auta došlo k prasknutí poloosy. Nedalo se dál pokračovat a my jsme museli na poslední RZ dobře rozjetou soutěž vzdát. Jednalo se pravděpodobně o závadu dílu od externího dodavatele, protože poloosa vydržela asi jen třetinu toho, co v testovacím autě,“ vysvětluje příčinu odstoupení při Rally Hustopeče Jan Černý.
Další soutěží, kde se Jan Černý s Pavlem Kohoutem představí bude již na konci tohoto týdne Rally Krkonoše, kde se představí s Renaultem Clio R3. V Krkonoších se v minulém roce Honzovi Černému a Pavlu Kohoutovi velmi dařilo a skončili zde s Mitsubishi na skvělém pátém místě absolutně. „Krkonoše se mi moc líbí a zdejší technická trať je to, co mám rád. K tomu jsou zde vstřícní a milí pořadatelé a jedná se tak o jeden z nejpohotovějších závodů. Těším se také na svezení s Renaultem Clio R3. Budeme se snažit zajet co nejlepší výsledek jak mezi dvoukolkami, tak v absolutním pořadí,“ říká před startem Rally Krkonoše Jan Černý.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.