Jihomoravská Agrotec Mogul rally Hustopeče byla třetím závodem Citroën Racing Trophy CZ (10. – 11. 6. 2011). Miroslav Březík, tentokrát se spolujezdcem Jakubem Králem, navázal na úspěšné tažení z Českého Krumlova a na své konto si díky vítězství ve třídě 6 připsal maximální výhru 2 500 Euro.
Termínová kolize s polským Rajdem Karkonoski se odrazila na slabší startovní listině Citroën Racing Trophy CZ v Hustopečích. Na finanční prémie pomýšlely pouze čtyři posádky s vozy Citroën C2 R2 MAX. Pekelné tempo nasadil v úvodu Marcel Svačina, ale předčasný start a desetisekundová penalizace posunula do čela po RZ2 Březíka. Souboj moravských jezdců gradoval v noční sekci. Svačina se nejprve vrátil do čela, aby v posledním testu etapy skončil mimo trať a propadl se až na třetí místo klasifikace CRT CZ.
Pořadí po I. etapě: 1. Březík 33:30.0, 2. Přibyl + 38.3, 3. Svačina + 48.1, 4. Koči + 50.9
Náročnější a hlavně delší druhá etapa nebyla k účastníkům CRT přívětivá. Přibyl havaroval hned v úvodním testu dne, v polovině etapy odstoupil kvůli prasklé poloose Koči a trable citroënů „zakončila“ těžká havárie Svačiny. Ten trefil strom a následně byl transportován do nemocnice v Brně. Březík, který musel těsně před soutěží hledat spolujezdce (Martina Běhulu trápila záda), tak zůstal z výčtu citroënů osamocen. Ve třídě 6 mu před poslední vložkou patřila třetí příčka, ale výpadek obou fabií znamenal posun do čela třídy a zajistil valašskému jezdci zajímavou finanční prémii. V hodnocení vozů s jednou poháněnou nápravou obsadili Březík s Králem třetí místo.
"Trochu mě před závodem zaskočily zdravotní problémy Martina Běhuly, a tak jsem narychlo hledal náhradu. Nakonec jsme se domluvili s Kubou Králem. Loni odjel pohár a nějaké sprinty, byla to jeho premiéra v roli spolujezdce. Klobouk dolů, že do toho šel, osobně bych si vedle žádného jezdce nesedl. Spolupráce v autě nebyla v úvodu závodu optimální, ale postupně se Kuba zlepšoval a zrychlovali jsme. Za této situace jsem nemohl pomýšlet na souboj s Marcelem Svačinou. On se ale nevyvaroval chyb a proto jsme po první etapě vedli. Když jsme si slibný náskok udrželi i dopoledne, řekli jsme si, že to zkusíme dotáhnout až do cíle. V ten moment Marcel havaroval a bylo rozhodnuto. Vítězství ve třídě 6 byl nečekaný bonus, se kterým jsem vůbec nepočítal. Ale závod končí až na cílové rampě a tentokrát postihla smůla naše soupeře," uvedl Miroslav Březík.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?