V Hustopečích se radoval Miroslav Březík, v rámci CRT CZ získal 2 500 Euro!

rally hustopeče
rally hustopeče, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Martina Bedrnová 19. června 2011 21:34
Sdílej:

Jihomoravská Agrotec Mogul rally Hustopeče byla třetím závodem Citroën Racing Trophy CZ (10. – 11. 6. 2011). Miroslav Březík, tentokrát se spolujezdcem Jakubem Králem, navázal na úspěšné tažení z Českého Krumlova a na své konto si díky vítězství ve třídě 6 připsal maximální výhru 2 500 Euro.

Termínová kolize s polským Rajdem Karkonoski se odrazila na slabší startovní listině Citroën Racing Trophy  CZ v Hustopečích. Na finanční prémie pomýšlely pouze čtyři posádky s vozy Citroën C2 R2 MAX. Pekelné tempo nasadil v úvodu Marcel Svačina, ale předčasný start a desetisekundová penalizace posunula do čela po RZ2 Březíka. Souboj moravských jezdců gradoval v noční sekci. Svačina se nejprve vrátil do čela, aby v posledním testu etapy skončil mimo trať a propadl se až na třetí místo klasifikace CRT CZ.

Pořadí po I. etapě: 1. Březík 33:30.0, 2. Přibyl + 38.3, 3. Svačina + 48.1, 4. Koči + 50.9

Náročnější a hlavně delší druhá etapa nebyla k účastníkům CRT přívětivá. Přibyl havaroval hned v úvodním testu dne, v polovině etapy odstoupil kvůli prasklé poloose Koči a trable citroënů „zakončila“ těžká havárie Svačiny. Ten trefil strom a následně byl transportován do nemocnice v Brně. Březík, který musel těsně před soutěží hledat spolujezdce (Martina Běhulu trápila záda), tak zůstal z výčtu citroënů osamocen. Ve třídě 6 mu před poslední vložkou patřila třetí příčka, ale výpadek obou fabií znamenal posun do čela třídy a zajistil valašskému jezdci zajímavou finanční prémii. V hodnocení vozů s jednou poháněnou nápravou obsadili Březík s Králem třetí místo.

 

"Trochu mě před závodem zaskočily zdravotní problémy Martina Běhuly, a tak jsem narychlo hledal náhradu. Nakonec jsme se domluvili s Kubou Králem. Loni odjel pohár a nějaké sprinty, byla to jeho premiéra v roli spolujezdce. Klobouk dolů, že do toho šel, osobně bych si vedle žádného jezdce nesedl. Spolupráce v autě nebyla v úvodu závodu optimální, ale postupně se Kuba zlepšoval a zrychlovali jsme. Za této situace jsem nemohl pomýšlet na souboj s Marcelem Svačinou. On se ale nevyvaroval chyb a proto jsme po první etapě vedli. Když jsme si slibný náskok udrželi i dopoledne, řekli jsme si, že to zkusíme dotáhnout až do cíle. V ten moment Marcel havaroval a bylo rozhodnuto. Vítězství ve třídě 6 byl nečekaný bonus, se kterým jsem vůbec nepočítal. Ale závod končí až na cílové rampě a tentokrát postihla smůla naše soupeře," uvedl Miroslav Březík.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.