V Hustopečích se radoval Miroslav Březík, v rámci CRT CZ získal 2 500 Euro!

rally hustopeče
rally hustopeče, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Martina Bedrnová 19. června 2011 21:34
Sdílej:

Jihomoravská Agrotec Mogul rally Hustopeče byla třetím závodem Citroën Racing Trophy CZ (10. – 11. 6. 2011). Miroslav Březík, tentokrát se spolujezdcem Jakubem Králem, navázal na úspěšné tažení z Českého Krumlova a na své konto si díky vítězství ve třídě 6 připsal maximální výhru 2 500 Euro.

Termínová kolize s polským Rajdem Karkonoski se odrazila na slabší startovní listině Citroën Racing Trophy  CZ v Hustopečích. Na finanční prémie pomýšlely pouze čtyři posádky s vozy Citroën C2 R2 MAX. Pekelné tempo nasadil v úvodu Marcel Svačina, ale předčasný start a desetisekundová penalizace posunula do čela po RZ2 Březíka. Souboj moravských jezdců gradoval v noční sekci. Svačina se nejprve vrátil do čela, aby v posledním testu etapy skončil mimo trať a propadl se až na třetí místo klasifikace CRT CZ.

Pořadí po I. etapě: 1. Březík 33:30.0, 2. Přibyl + 38.3, 3. Svačina + 48.1, 4. Koči + 50.9

Náročnější a hlavně delší druhá etapa nebyla k účastníkům CRT přívětivá. Přibyl havaroval hned v úvodním testu dne, v polovině etapy odstoupil kvůli prasklé poloose Koči a trable citroënů „zakončila“ těžká havárie Svačiny. Ten trefil strom a následně byl transportován do nemocnice v Brně. Březík, který musel těsně před soutěží hledat spolujezdce (Martina Běhulu trápila záda), tak zůstal z výčtu citroënů osamocen. Ve třídě 6 mu před poslední vložkou patřila třetí příčka, ale výpadek obou fabií znamenal posun do čela třídy a zajistil valašskému jezdci zajímavou finanční prémii. V hodnocení vozů s jednou poháněnou nápravou obsadili Březík s Králem třetí místo.

 

"Trochu mě před závodem zaskočily zdravotní problémy Martina Běhuly, a tak jsem narychlo hledal náhradu. Nakonec jsme se domluvili s Kubou Králem. Loni odjel pohár a nějaké sprinty, byla to jeho premiéra v roli spolujezdce. Klobouk dolů, že do toho šel, osobně bych si vedle žádného jezdce nesedl. Spolupráce v autě nebyla v úvodu závodu optimální, ale postupně se Kuba zlepšoval a zrychlovali jsme. Za této situace jsem nemohl pomýšlet na souboj s Marcelem Svačinou. On se ale nevyvaroval chyb a proto jsme po první etapě vedli. Když jsme si slibný náskok udrželi i dopoledne, řekli jsme si, že to zkusíme dotáhnout až do cíle. V ten moment Marcel havaroval a bylo rozhodnuto. Vítězství ve třídě 6 byl nečekaný bonus, se kterým jsem vůbec nepočítal. Ale závod končí až na cílové rampě a tentokrát postihla smůla naše soupeře," uvedl Miroslav Březík.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.