Citroën Racing Trophy CZ se v rychlém sledu přesouvá z Českého Krumlova na Moravu. Třetím podnikem CRT CZ 2011 bude Agrotec Mogul rally Hustopeče. Bohužel pohárová startovní listina bude postrádat řadu pravidelných účastníků. Podmínky poháru splní pouze čtveřice pilotů s vozy Citroën C2 R2 MAX. Zbylými dvěma jezdci s vozy značky Citroën budou Egon Smékal (DS3 R3T) a Lukáš Pondělíček (C2 S1600).
Početně slabší startovní pole a neúčast polských účastníků má jasnou příčinu. "V Polsku se jede ve stejném termínu Rajd Karkonoski, takže letos už zdomácnělí polští jezdci dávají přednost startu na polském závodě. To je určitě obrovská škoda, ale s termínem se po zjištění této skutečnosti už opravdu nedalo nic dělat, " říká promotér CRT CZ Tomáš Pletka.
Do bojů o body a finanční prémie CRT CZ 2011 se tak zapojí trojice českých jezdců Miroslav Březík, Marcel Svačina, Pavel Přibyl a slovenský mladík Martin Koči. Zajímat je bude kromě « dvoukolek » hlavně klasifikace šestičlenné třídy 6, kde budou jejich soupeři dvě rychlé fabie Černého a Kouřila.
Vítězové úvodních dvou podniků CRT CZ Marcel Svačina a Miroslav Březík půjdou do závodu ve zcela odlišné situaci. Pro Svačinu jsou Hustopeče velkou neznámou, Březík tam loni odjel alespoň první etapu. Pouze třetí z české party Pavel Přibyl spatřil cíl hustopečského závodu.
Ohlasy jezdců před startem:Miroslav Březík: "Bohužel loni jsme toho v Hustopečích moc neodjeli, řešili jsme technické problémy, následně vypověděl službu alternátor. Ale celkově jsem neměl k charakteru soutěže výhrady, závod se mi líbil. Příprava probíhala jako na každý jiný podnik. Hlavně jsme zapracovali na podvozku, což nám posvětil Roman Kresta, který se začátkem týdne s autem krátce svezl."
Marcel Svačina: "Opravdu nevím, co mohu od Hustopečí očekávat, Vše bude nové, neznám charakter tratí, s cé-dvojkou jsem doposud neabsolvoval ani kilometr na šotolině. Auto prošlo běžnou údržbou a zatím funguje parádně. Spíše stále vidím rezervy v sobě. V Hustopečích chci postupně zrychlovat a uvidíme, jak si proti našim soupeřům povedeme. Věřím, že na špičce CRT to bude těsný souboj."
Pavel Přibyl: "Náš program byl v posledních dnech hodně hektický. I když v Českém Krumlově jsme se moc nesvezli, neboť před námi havarovala polská posádka a kvůli tomu jsme sklouzli do příkopu, odkud bohužel nebylo návratu. O víkendu jsme startovali na německé Thüringen rally. Dojeli jsme druzí ve třídě a šestnáctí absolutně. Soutěž byla organizačně zvládnutá, jen tratě jsou místy přece jen hodně rychlé a široké. V Hustopečích jsem loni startoval poprvé. K charakteru soutěže zastávám neutrální postoj, prostě najdou se lepší i horší soutěže.“
Na startu se dále objeví vůz Citroën DS3 R3T Egona Smékala, kterému v předběžné startovní listině patří číslo 26. Jen o příčku níže figuruje Lukáš Pondělíček s výkonným Citroënem C2 S1600. Obě posádky budou bojovat o nejvyšší vavříny ve třídě 5 proti Dunovskému, Minaříkovi či Kneifelovi.
AGROTEC MOGUL rally Hustopeče odstartuje v pátek 10. června v 18:30 hod. z náměstí v Hustopečích. V první etapě obsahuje harmonogram čtyři rychlostní zkoušky na dvou úsecích. Do druhé etapy se soutěžící vydají 11. června krátce před 8. hodinou. Na trati druhého dne je vytýčeno osm měřených testů na čtyř vložkách. Celkem posádky absolvují 173 km rychlostních zkoušek. Vítězná posádka bude v cíli dekorována v 18:32 hod.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?