Citroën Racing Trophy CZ se v rychlém sledu přesouvá z Českého Krumlova na Moravu. Třetím podnikem CRT CZ 2011 bude Agrotec Mogul rally Hustopeče. Bohužel pohárová startovní listina bude postrádat řadu pravidelných účastníků. Podmínky poháru splní pouze čtveřice pilotů s vozy Citroën C2 R2 MAX. Zbylými dvěma jezdci s vozy značky Citroën budou Egon Smékal (DS3 R3T) a Lukáš Pondělíček (C2 S1600).
Početně slabší startovní pole a neúčast polských účastníků má jasnou příčinu. "V Polsku se jede ve stejném termínu Rajd Karkonoski, takže letos už zdomácnělí polští jezdci dávají přednost startu na polském závodě. To je určitě obrovská škoda, ale s termínem se po zjištění této skutečnosti už opravdu nedalo nic dělat, " říká promotér CRT CZ Tomáš Pletka.
Do bojů o body a finanční prémie CRT CZ 2011 se tak zapojí trojice českých jezdců Miroslav Březík, Marcel Svačina, Pavel Přibyl a slovenský mladík Martin Koči. Zajímat je bude kromě « dvoukolek » hlavně klasifikace šestičlenné třídy 6, kde budou jejich soupeři dvě rychlé fabie Černého a Kouřila.
Vítězové úvodních dvou podniků CRT CZ Marcel Svačina a Miroslav Březík půjdou do závodu ve zcela odlišné situaci. Pro Svačinu jsou Hustopeče velkou neznámou, Březík tam loni odjel alespoň první etapu. Pouze třetí z české party Pavel Přibyl spatřil cíl hustopečského závodu.
Ohlasy jezdců před startem:Miroslav Březík: "Bohužel loni jsme toho v Hustopečích moc neodjeli, řešili jsme technické problémy, následně vypověděl službu alternátor. Ale celkově jsem neměl k charakteru soutěže výhrady, závod se mi líbil. Příprava probíhala jako na každý jiný podnik. Hlavně jsme zapracovali na podvozku, což nám posvětil Roman Kresta, který se začátkem týdne s autem krátce svezl."
Marcel Svačina: "Opravdu nevím, co mohu od Hustopečí očekávat, Vše bude nové, neznám charakter tratí, s cé-dvojkou jsem doposud neabsolvoval ani kilometr na šotolině. Auto prošlo běžnou údržbou a zatím funguje parádně. Spíše stále vidím rezervy v sobě. V Hustopečích chci postupně zrychlovat a uvidíme, jak si proti našim soupeřům povedeme. Věřím, že na špičce CRT to bude těsný souboj."
Pavel Přibyl: "Náš program byl v posledních dnech hodně hektický. I když v Českém Krumlově jsme se moc nesvezli, neboť před námi havarovala polská posádka a kvůli tomu jsme sklouzli do příkopu, odkud bohužel nebylo návratu. O víkendu jsme startovali na německé Thüringen rally. Dojeli jsme druzí ve třídě a šestnáctí absolutně. Soutěž byla organizačně zvládnutá, jen tratě jsou místy přece jen hodně rychlé a široké. V Hustopečích jsem loni startoval poprvé. K charakteru soutěže zastávám neutrální postoj, prostě najdou se lepší i horší soutěže.“
Na startu se dále objeví vůz Citroën DS3 R3T Egona Smékala, kterému v předběžné startovní listině patří číslo 26. Jen o příčku níže figuruje Lukáš Pondělíček s výkonným Citroënem C2 S1600. Obě posádky budou bojovat o nejvyšší vavříny ve třídě 5 proti Dunovskému, Minaříkovi či Kneifelovi.
AGROTEC MOGUL rally Hustopeče odstartuje v pátek 10. června v 18:30 hod. z náměstí v Hustopečích. V první etapě obsahuje harmonogram čtyři rychlostní zkoušky na dvou úsecích. Do druhé etapy se soutěžící vydají 11. června krátce před 8. hodinou. Na trati druhého dne je vytýčeno osm měřených testů na čtyř vložkách. Celkem posádky absolvují 173 km rychlostních zkoušek. Vítězná posádka bude v cíli dekorována v 18:32 hod.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.