Rally Hustopeče hostí třetí díl Citroën Racing Trophy CZ2011

rally český krumlov
rally český krumlov, foto: www.rallyzone.cz | Turovský, Roman
Tomáš Urban 8. června 2011 21:38
Sdílej:

Citroën Racing Trophy CZ se v rychlém sledu přesouvá z Českého Krumlova na Moravu. Třetím podnikem CRT CZ 2011 bude Agrotec Mogul rally Hustopeče. Bohužel pohárová startovní listina bude postrádat řadu pravidelných účastníků. Podmínky poháru splní pouze čtveřice pilotů s vozy Citroën C2 R2 MAX. Zbylými dvěma jezdci s vozy značky Citroën budou Egon Smékal (DS3 R3T) a Lukáš Pondělíček (C2 S1600).

Početně slabší startovní pole a neúčast polských účastníků má jasnou příčinu. "V Polsku se jede ve stejném termínu Rajd Karkonoski, takže letos už zdomácnělí polští jezdci dávají přednost startu na polském závodě. To je určitě obrovská škoda, ale s termínem se po zjištění této skutečnosti už opravdu nedalo nic dělat, " říká promotér CRT CZ Tomáš Pletka.

Do bojů o body a finanční prémie CRT CZ 2011 se tak zapojí trojice českých jezdců Miroslav Březík, Marcel Svačina, Pavel Přibyl a slovenský mladík Martin Koči. Zajímat je bude kromě « dvoukolek » hlavně klasifikace šestičlenné třídy 6, kde budou jejich soupeři dvě rychlé fabie Černého a Kouřila.

Vítězové úvodních dvou podniků CRT CZ Marcel Svačina a Miroslav Březík půjdou do závodu ve zcela odlišné situaci. Pro Svačinu jsou Hustopeče velkou neznámou, Březík tam loni odjel alespoň první etapu. Pouze třetí z české party Pavel Přibyl spatřil cíl hustopečského závodu.

Ohlasy jezdců před startem:Miroslav Březík: "Bohužel loni jsme toho v Hustopečích moc neodjeli, řešili jsme technické problémy, následně vypověděl službu alternátor. Ale celkově jsem neměl k charakteru soutěže výhrady, závod se mi líbil. Příprava probíhala jako na každý jiný podnik. Hlavně jsme zapracovali na podvozku, což nám posvětil Roman Kresta, který se začátkem týdne s autem krátce svezl."

Marcel Svačina: "Opravdu nevím, co mohu od Hustopečí očekávat, Vše bude nové, neznám charakter tratí, s cé-dvojkou jsem doposud neabsolvoval ani kilometr na šotolině. Auto prošlo běžnou údržbou a zatím funguje parádně. Spíše stále vidím rezervy v sobě. V Hustopečích chci postupně zrychlovat a uvidíme, jak si proti našim soupeřům povedeme. Věřím, že na špičce CRT to bude těsný souboj."

Pavel Přibyl: "Náš program byl v posledních dnech hodně hektický. I když v Českém Krumlově jsme se moc nesvezli, neboť před námi havarovala polská posádka a kvůli tomu jsme sklouzli do příkopu, odkud bohužel nebylo návratu. O víkendu jsme startovali na německé Thüringen rally. Dojeli jsme druzí ve třídě a šestnáctí absolutně. Soutěž byla organizačně zvládnutá, jen tratě jsou místy přece jen hodně rychlé a široké. V Hustopečích jsem loni startoval poprvé. K charakteru soutěže zastávám neutrální postoj, prostě najdou se lepší i horší soutěže.“ 

Na startu se dále objeví vůz Citroën DS3 R3T Egona Smékala, kterému v předběžné startovní listině patří číslo 26. Jen o příčku níže figuruje Lukáš Pondělíček s výkonným Citroënem C2 S1600. Obě posádky budou bojovat o nejvyšší vavříny ve třídě 5 proti Dunovskému, Minaříkovi či Kneifelovi.

 AGROTEC MOGUL rally Hustopeče odstartuje v pátek 10. června v 18:30 hod. z náměstí v Hustopečích. V první etapě obsahuje harmonogram čtyři rychlostní zkoušky na dvou úsecích. Do druhé etapy se soutěžící vydají 11. června krátce před 8. hodinou. Na trati druhého dne je vytýčeno osm měřených testů na čtyř vložkách. Celkem posádky absolvují 173 km rychlostních zkoušek. Vítězná posádka bude v cíli dekorována v 18:32 hod.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?