Citroën Racing Trophy CZ se v rychlém sledu přesouvá z Českého Krumlova na Moravu. Třetím podnikem CRT CZ 2011 bude Agrotec Mogul rally Hustopeče. Bohužel pohárová startovní listina bude postrádat řadu pravidelných účastníků. Podmínky poháru splní pouze čtveřice pilotů s vozy Citroën C2 R2 MAX. Zbylými dvěma jezdci s vozy značky Citroën budou Egon Smékal (DS3 R3T) a Lukáš Pondělíček (C2 S1600).
Početně slabší startovní pole a neúčast polských účastníků má jasnou příčinu. "V Polsku se jede ve stejném termínu Rajd Karkonoski, takže letos už zdomácnělí polští jezdci dávají přednost startu na polském závodě. To je určitě obrovská škoda, ale s termínem se po zjištění této skutečnosti už opravdu nedalo nic dělat, " říká promotér CRT CZ Tomáš Pletka.
Do bojů o body a finanční prémie CRT CZ 2011 se tak zapojí trojice českých jezdců Miroslav Březík, Marcel Svačina, Pavel Přibyl a slovenský mladík Martin Koči. Zajímat je bude kromě « dvoukolek » hlavně klasifikace šestičlenné třídy 6, kde budou jejich soupeři dvě rychlé fabie Černého a Kouřila.
Vítězové úvodních dvou podniků CRT CZ Marcel Svačina a Miroslav Březík půjdou do závodu ve zcela odlišné situaci. Pro Svačinu jsou Hustopeče velkou neznámou, Březík tam loni odjel alespoň první etapu. Pouze třetí z české party Pavel Přibyl spatřil cíl hustopečského závodu.
Ohlasy jezdců před startem:Miroslav Březík: "Bohužel loni jsme toho v Hustopečích moc neodjeli, řešili jsme technické problémy, následně vypověděl službu alternátor. Ale celkově jsem neměl k charakteru soutěže výhrady, závod se mi líbil. Příprava probíhala jako na každý jiný podnik. Hlavně jsme zapracovali na podvozku, což nám posvětil Roman Kresta, který se začátkem týdne s autem krátce svezl."
Marcel Svačina: "Opravdu nevím, co mohu od Hustopečí očekávat, Vše bude nové, neznám charakter tratí, s cé-dvojkou jsem doposud neabsolvoval ani kilometr na šotolině. Auto prošlo běžnou údržbou a zatím funguje parádně. Spíše stále vidím rezervy v sobě. V Hustopečích chci postupně zrychlovat a uvidíme, jak si proti našim soupeřům povedeme. Věřím, že na špičce CRT to bude těsný souboj."
Pavel Přibyl: "Náš program byl v posledních dnech hodně hektický. I když v Českém Krumlově jsme se moc nesvezli, neboť před námi havarovala polská posádka a kvůli tomu jsme sklouzli do příkopu, odkud bohužel nebylo návratu. O víkendu jsme startovali na německé Thüringen rally. Dojeli jsme druzí ve třídě a šestnáctí absolutně. Soutěž byla organizačně zvládnutá, jen tratě jsou místy přece jen hodně rychlé a široké. V Hustopečích jsem loni startoval poprvé. K charakteru soutěže zastávám neutrální postoj, prostě najdou se lepší i horší soutěže.“
Na startu se dále objeví vůz Citroën DS3 R3T Egona Smékala, kterému v předběžné startovní listině patří číslo 26. Jen o příčku níže figuruje Lukáš Pondělíček s výkonným Citroënem C2 S1600. Obě posádky budou bojovat o nejvyšší vavříny ve třídě 5 proti Dunovskému, Minaříkovi či Kneifelovi.
AGROTEC MOGUL rally Hustopeče odstartuje v pátek 10. června v 18:30 hod. z náměstí v Hustopečích. V první etapě obsahuje harmonogram čtyři rychlostní zkoušky na dvou úsecích. Do druhé etapy se soutěžící vydají 11. června krátce před 8. hodinou. Na trati druhého dne je vytýčeno osm měřených testů na čtyř vložkách. Celkem posádky absolvují 173 km rychlostních zkoušek. Vítězná posádka bude v cíli dekorována v 18:32 hod.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?