Devětatřicátý ročník Rallye Český Krumlov dokonale prověřil všechny posádky, které se v závěru května postavily na start tohoto oblíbeného závodu. S rozmary počasí se na jih Čech vydalo bojovat hned šest dvojic v kokpitech speciálů připravovaných zlínským Sparrow racing teamem.
Premiéru si při tradiční jarní soutěži, třetím podniku letošního Mediasport mezinárodního mistrovství České republiky v rallye, odbyl zbrusu nový Citroën DS3 R3T, se kterým ze startovní rampy sjeli Egon Smékal s Davidem Šmeidlerem. A debut to byl vskutku učednický. S autem Smékal natestoval před závodem pouhých patnáct kilometrů, protože se ucpalo palivové čerpadlo.
Jelikož shakedown a speciálka na českobudějovickém výstavišti měla s charakterem krumlovských rychlostních zkoušek pramálo společného, první opravdový test přišel až na slavkovské erzetě. Smékal se Šmeidlerem však doplatili na stejný retardér, v němž měl problémy Pavel Valoušek, a narazili čelně do balíku slámy. Kromě poškozeného intercooleru zničili přední nárazník, na který nebylo možné na druhou noční sekci namontovat novému citroënu světelnou rampu. Egon Smékal se tedy rozhodl po cíli druhého testu odstoupit.Jak uvedl po soutěži sám jezdec, nastavení auta podle francouzského manuálu bylo zcela nevhodné na české asfalty, které byly navíc zkrápěny takovým množstvím vody. Tyto podmínky udělaly z páteční etapy českokrumlovské rallye doslova očistec. Tým nyní čeká spousta práce při nastavení brzd, jelikož brzdný účinek byl až neuvěřitelně silný a na tuzemské tratě prakticky nepoužitelný.Pšenka v Českém Krumlově nekvetla ani posádce Václav Dunovský – Petr Machů. Na rychlostní zkoušce Slavkov se vítězové Valašské rally potýkali se zamlženým oknem jejich Suzuki Ignis Super 1600, a tak dvakrát nedobrzdili do odbočky a ztratili několik sekund. Stejný test se jim stal osudným i ve druhém průjezdu, když nedaleko po startu udělali defekt pravého předního kola a až po několika kilometrech se rozhodli prázdnou pneumatiku vyměnit. Přestože ztratili „pouze“ čtyři minuty, nebyl to jejich poslední problém. Do přileb jim při výměně gumy napršelo a při následné snaze pokračovat jim přestal fungovat interkom. Výsledkem byla další čtyřminutová ztráta a téměř nereálná šance na dosažení dobrého výsledku. Dunovský tedy s velkým zklamáním po čtvrté erzetě odevzdal výkaz.Na rozdíl od svých týmových kolegů za volantem silnějších strojů se na jihu Čech dařilo posádkám s Hondami Civic VTi, když všechny spatřily cílovou rampu. Zkušený Daniel Vladyka, jehož navigoval čerstvý držitel mezinárodní licence Lukáš Vyoral, se v podstatě celou soutěž držel na druhém místě za Ondřejem Blaťákem. Bez jediného technického problému se tak mohl po projetí fotobuňky na přídolské vložce radovat ze zisku stříbra ve třídě 9.Pro další tři posádky hond už nebyla českokrumlovská soutěž tak poklidná. Jana Březíka a Pavla Šivice nejprve zpomalil na čtvrtém testu defekt levé zadní pneumatiky, po kterém jeli patnáct kilometrů, na prvním průjezdu nové lipenské erzety potom spadli do příkopu a zpátky na trať se dostali až díky obětavým divákům. Výsledkem jejich snažení je bronzová příčka ve třídě.Po dlouhé době se sešli v jednom autě při třetím podniku letošního dvoudenního šampionátu bratři Michael a Josef Bartončíkovi. Také oni byli zpomaleni defektem, který museli vyměnit v úzké pasáži na druhém průjezdu Slavkova. V cíli nakonec byli klasifikováni jako šestí.Doslova očistec zažil na Rallye Český Krumlov Jan Kulajta. Se spolujezdcem Janem Mastacanem prorazili na prvních třech erzetách tři pneumatiky, dvakrát provedli výměnu na trati, jednou dojeli na defektu až do cíle. S obrovskou časovou ztrátou tak nemohli pomýšlet na jakékoliv dobré umístění, a tak v dalším průběhu soutěže alespoň získávali zkušenosti. Kulajta skončil ve třídě 9 sedmý.Dalším podnikem Mediasport MM ČR v rallye bude již příští týden Agrotec Mogul rally Hustopeče. Na jižní Moravě pojedou s vozy připravovanými Sparrow racing teamem Václav Dunovský, Egon Smékal, Jan Březík, Michael Bartončík a Jan Kulajta.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?