Rally Bohemia se odehrává na obtížných rychlostních zkouškách situovaných do oblasti Jizerských hor a Českého ráje. Jde o místa s celoročně nemalým pohybem turistů, který v době prázdnin a konání Bohemie několikanásobně vzroste. I to je jeden z důvodů, proč pořadatelé přistoupili k řešení, které je obvyklé především na soutěžích mistrovství světa.
„Obyvatelé obcí, přes které vede trať, nemají problém s konáním samotného závodu,“ vysvětluje ing. Stanislav Kafka, zástupce ředitele a dodává: „Komplikace nastávají při seznamovacích jízdách, kdy je obecně velký problém s dodržováním rychlosti v obcích a také s počtem jednotlivých průjezdů.“
Obavy o zdraví obyvatel a návštěvníků jsou logické a požadavky na kontrolu ze strany pořadatelů stejně tak. „Proto pro seznamovací jízdy používáme zařízení ONI firmy NAM systém, která dodává velmi podobné vybavení pro monitoring soutěžních vozidel. Zařízení měří podle GPS okamžitou rychlost vozidla a údaje odesílá do dispečinku. Tam dochází k porovnání s rychlostními mapami zkoušek, které vznikají zadáním do mapového podkladu nebo vzorovým průjezdem erzetou. Pokud vozidlo v daném úseku překročí povolenou rychlost, je dispečink okamžitě upozorněn. Při opakovaném porušení rychlosti je tento fakt s posádkou ihned telefonicky projednán a případná recidiva potom hlášena řediteli soutěže k projednání. Zařízení rovněž upozorní na vypnutí napájení přístroje a v takovém případě je posádka upozorněna a okamžitě vyhledána servisními pracovníky firmy NAM. To zamezuje eventuálnímu chytračení – nelze totiž zařízení vypnout a daný úsek si třeba projet několikrát za sebou ve vysoké rychlosti. Mimo jiného i proto, že sledovací zařízení má samo o sobě baterii, která jízdu i nadále monitoruje,“ vylučuje možné obejití systému kontroly. „Od zavedení monitoringu nemáme jedinou stížnost na průběh seznamovacích jízd, několikrát se dokonce stalo, že policie vyrazila na kontrolu a skutečně rozdala pokuty, ale jen místním řidičům, naši závodníci byli v pořádku,“ doplňuje Petr Pavlát, stavitel tratě Rally Bohemia. Zpočátku negativně přijímané bezpečnostní opatření již nevzbuzuje žádné negativní emoce, spíš naopak, jezdci si sami uvědomují, že takováto kontrola je v zájmu budoucnosti automobilových soutěží nezbytná.
Rally Bohemia 2011 startuje 1. července v Mladé Boleslavi. Jejím tradičním generálním partnerem je automobilka Škoda Auto, která vedle poskytnutí reprezentativního zázemí umožní start svým továrním posádkám s vozy Škoda Fabia S2000.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.