Rally Bohemia se odehrává na obtížných rychlostních zkouškách situovaných do oblasti Jizerských hor a Českého ráje. Jde o místa s celoročně nemalým pohybem turistů, který v době prázdnin a konání Bohemie několikanásobně vzroste. I to je jeden z důvodů, proč pořadatelé přistoupili k řešení, které je obvyklé především na soutěžích mistrovství světa.
„Obyvatelé obcí, přes které vede trať, nemají problém s konáním samotného závodu,“ vysvětluje ing. Stanislav Kafka, zástupce ředitele a dodává: „Komplikace nastávají při seznamovacích jízdách, kdy je obecně velký problém s dodržováním rychlosti v obcích a také s počtem jednotlivých průjezdů.“
Obavy o zdraví obyvatel a návštěvníků jsou logické a požadavky na kontrolu ze strany pořadatelů stejně tak. „Proto pro seznamovací jízdy používáme zařízení ONI firmy NAM systém, která dodává velmi podobné vybavení pro monitoring soutěžních vozidel. Zařízení měří podle GPS okamžitou rychlost vozidla a údaje odesílá do dispečinku. Tam dochází k porovnání s rychlostními mapami zkoušek, které vznikají zadáním do mapového podkladu nebo vzorovým průjezdem erzetou. Pokud vozidlo v daném úseku překročí povolenou rychlost, je dispečink okamžitě upozorněn. Při opakovaném porušení rychlosti je tento fakt s posádkou ihned telefonicky projednán a případná recidiva potom hlášena řediteli soutěže k projednání. Zařízení rovněž upozorní na vypnutí napájení přístroje a v takovém případě je posádka upozorněna a okamžitě vyhledána servisními pracovníky firmy NAM. To zamezuje eventuálnímu chytračení – nelze totiž zařízení vypnout a daný úsek si třeba projet několikrát za sebou ve vysoké rychlosti. Mimo jiného i proto, že sledovací zařízení má samo o sobě baterii, která jízdu i nadále monitoruje,“ vylučuje možné obejití systému kontroly. „Od zavedení monitoringu nemáme jedinou stížnost na průběh seznamovacích jízd, několikrát se dokonce stalo, že policie vyrazila na kontrolu a skutečně rozdala pokuty, ale jen místním řidičům, naši závodníci byli v pořádku,“ doplňuje Petr Pavlát, stavitel tratě Rally Bohemia. Zpočátku negativně přijímané bezpečnostní opatření již nevzbuzuje žádné negativní emoce, spíš naopak, jezdci si sami uvědomují, že takováto kontrola je v zájmu budoucnosti automobilových soutěží nezbytná.
Rally Bohemia 2011 startuje 1. července v Mladé Boleslavi. Jejím tradičním generálním partnerem je automobilka Škoda Auto, která vedle poskytnutí reprezentativního zázemí umožní start svým továrním posádkám s vozy Škoda Fabia S2000.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.