Seriál Citroën Racing Trophy CZ pokračoval po téměř dvouměsíční pauze při Rallye Český Krumlov (27. – 28. 5. 2011). Nejúspěšnějšími účastníky se stali Miroslav Březík s Martinem Běhulou. S vozem Citroën C2 R2 MAX obsadili šestnáctou příčku absolutně. Celkem si posádky CRT CZ v okolí Českého Krumlova „vydělaly“ 1 500 Euro.
Sedm vozů specifikace Citroën C2 R2 MAX si to v unikátním prostředí Českého Krumlova rozdali o body a finanční prémie. Stejně jako na Valašské rally se očekávaly vyrovnané souboje a to se také potvrdilo. Hned čtyři jezdci si mezi sebe rozdělili prvenství v rychlostních zkouškách.
Začátek patřil polskému jezdci Szymonu Kornickému. Zajel dva nejrychlejší časy v řadě a ujal se vedení. V této pozici ho po třetím testu vystřídal Miroslav Březík a nakonec až do cíle před sebe nikoho nepustil. V polovině soutěže si držel slibný náskok před slovenským talentem Martinem Kočim, o třetí místo soupeřili Kornicki a Marcel Svačina (minutu ztratil vinou technických problémů).
Ve druhé etapě přidal Březík dva nejrychlejší časy (celkem 3) a vítězství v CRT CZ si s přehledem uhlídal. Ve třídě 6 obsadil třetí příčku, za kterou inkasoval 1 000 Euro. Nejrychlejším jezdcem druhého dne byl s třemi individuálními vavříny na « erzetách » Koči, absolutně i ve třídě skončil o příčku za Březíkem. Z Českého Krumlova si odvezl finanční prémii 500 Euro. Vítěz valašky Marcel Svačina (celkem 3 nejrychlejší časy) se v úvodu druhého dne dostal před Kornického, ale na finance, stejně jako jeho polský rival, už nedosáhl. To platilo i pro Petra Křížka. Jeho slibný úvod zhatil defekt v RZ4, který pražského pilota katapultoval z druhého místa na páté. Pavel Přibyl havaroval už v druhém testu, stejně jako další Polák Rafal Janczak. Ten se však do závodu vrátil, ale na desáté vložce opět neudržel svého citroëna na trati.
"V Českém Krumlově jsme startovali podruhé a stejně jako loni soutěži nepřálo počasí. Loni to však bylo pouze v pátek, letos po oba dny. Na trati bylo hodně vody, bláta, opravdu strašné podmínky. Loni získané zkušenosti nám určitě přišly vhod, a i když pořadatelé letos připravili trať s řadou změn, přece jen jsem si pamatoval některá kritická místa. Téměř identické byly Malonty, i když osobně se mi nejvíce zamlouvala nová rychlostní zkouška Lipno Během soutěže jsme se vyvarovali sebemenšího zaváhání, citroën fungoval bezchybně. Drobné trable nastaly pouze v druhém testu Slavkov, kdy se nám zamlžilo přední sklo a téměř jsem neviděl na cestu. A když v jednom z míst kvůli technice zastavil Marcel Svačina a posléze pokračoval, vůbec jsem netušil, že do cíle dorazil společně s námi a trochu jsme ho přibrzdili. Ale měl jsem za to, že už v soutěži nepokračuje, za což se mu omlouvám. Trochu nás rozlítil přidělený čas v páté vložce po havárii Adolfa. Byl o více než minutu horší než našich konkurentů ve třídě 6 Kouřila a Černého. Tím jsme přišli o možnost bojovat ve třídě 6 o lepší umístění a spíše jsme se dále koncetrovali na bezchybný závěr závodu," zhodnotil start v Českém Krumlově Miroslav Březík.
"V Českém Krumlově panovaly velmi náročné podmínky. Přesto se posádky dokázaly prosadit v celkovém pořadí i ve třídách. Do soutěže odstartovalo 7 posádek, cíl spatřilo pět. Rallye Český Krumlov potvrdila vzrůstající počet startujících s vozy značky Citroën a také zájem zahraničních posádek, především z Polska, o starty v CRT CZ. Moje poděkování patří organizátorům Rally Český Krumlov za vstřícnost, se kterou přistupovali k promotérovi CRT CZ při zajištění společného servisu účastníků. Doufám, že značkový pohár CRT CZ přiláká do početné rodiny Citroën brzy i další jezdce. Další soutěž zavede účastníky do Hustopečí.," uvedl promotér CRT CZ 2011 Tomáš Pletka.
Novinky Citroën Racing Trophy CZ najdete na internetových stránkách www.citroenracingtrophy.cz.
Výsledky účastníků CRT CZ na Rally Český Krumlov 2011:
Posádka Umístění CRT C2 MAX – Tř. 6 PrémieBřezík / Běhula 3. místo 1 000 EuroKoči / Ferencz 4. místo 5 00 EuroSvačina / Zámečník 5. místo 0Kornicki /Hundla 6. místo 0Křížek / P. Novák 7. místo 0Přibyl / Pilný havárie RZ2 -Janczak / Sadlik havárie RZ2, RZ10 -Celkem C2 R2 Max 1 500 Euro
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.