Seriál Citroën Racing Trophy CZ pokračoval po téměř dvouměsíční pauze při Rallye Český Krumlov (27. – 28. 5. 2011). Nejúspěšnějšími účastníky se stali Miroslav Březík s Martinem Běhulou. S vozem Citroën C2 R2 MAX obsadili šestnáctou příčku absolutně. Celkem si posádky CRT CZ v okolí Českého Krumlova „vydělaly“ 1 500 Euro.
Sedm vozů specifikace Citroën C2 R2 MAX si to v unikátním prostředí Českého Krumlova rozdali o body a finanční prémie. Stejně jako na Valašské rally se očekávaly vyrovnané souboje a to se také potvrdilo. Hned čtyři jezdci si mezi sebe rozdělili prvenství v rychlostních zkouškách.
Začátek patřil polskému jezdci Szymonu Kornickému. Zajel dva nejrychlejší časy v řadě a ujal se vedení. V této pozici ho po třetím testu vystřídal Miroslav Březík a nakonec až do cíle před sebe nikoho nepustil. V polovině soutěže si držel slibný náskok před slovenským talentem Martinem Kočim, o třetí místo soupeřili Kornicki a Marcel Svačina (minutu ztratil vinou technických problémů).
Ve druhé etapě přidal Březík dva nejrychlejší časy (celkem 3) a vítězství v CRT CZ si s přehledem uhlídal. Ve třídě 6 obsadil třetí příčku, za kterou inkasoval 1 000 Euro. Nejrychlejším jezdcem druhého dne byl s třemi individuálními vavříny na « erzetách » Koči, absolutně i ve třídě skončil o příčku za Březíkem. Z Českého Krumlova si odvezl finanční prémii 500 Euro. Vítěz valašky Marcel Svačina (celkem 3 nejrychlejší časy) se v úvodu druhého dne dostal před Kornického, ale na finance, stejně jako jeho polský rival, už nedosáhl. To platilo i pro Petra Křížka. Jeho slibný úvod zhatil defekt v RZ4, který pražského pilota katapultoval z druhého místa na páté. Pavel Přibyl havaroval už v druhém testu, stejně jako další Polák Rafal Janczak. Ten se však do závodu vrátil, ale na desáté vložce opět neudržel svého citroëna na trati.
"V Českém Krumlově jsme startovali podruhé a stejně jako loni soutěži nepřálo počasí. Loni to však bylo pouze v pátek, letos po oba dny. Na trati bylo hodně vody, bláta, opravdu strašné podmínky. Loni získané zkušenosti nám určitě přišly vhod, a i když pořadatelé letos připravili trať s řadou změn, přece jen jsem si pamatoval některá kritická místa. Téměř identické byly Malonty, i když osobně se mi nejvíce zamlouvala nová rychlostní zkouška Lipno Během soutěže jsme se vyvarovali sebemenšího zaváhání, citroën fungoval bezchybně. Drobné trable nastaly pouze v druhém testu Slavkov, kdy se nám zamlžilo přední sklo a téměř jsem neviděl na cestu. A když v jednom z míst kvůli technice zastavil Marcel Svačina a posléze pokračoval, vůbec jsem netušil, že do cíle dorazil společně s námi a trochu jsme ho přibrzdili. Ale měl jsem za to, že už v soutěži nepokračuje, za což se mu omlouvám. Trochu nás rozlítil přidělený čas v páté vložce po havárii Adolfa. Byl o více než minutu horší než našich konkurentů ve třídě 6 Kouřila a Černého. Tím jsme přišli o možnost bojovat ve třídě 6 o lepší umístění a spíše jsme se dále koncetrovali na bezchybný závěr závodu," zhodnotil start v Českém Krumlově Miroslav Březík.
"V Českém Krumlově panovaly velmi náročné podmínky. Přesto se posádky dokázaly prosadit v celkovém pořadí i ve třídách. Do soutěže odstartovalo 7 posádek, cíl spatřilo pět. Rallye Český Krumlov potvrdila vzrůstající počet startujících s vozy značky Citroën a také zájem zahraničních posádek, především z Polska, o starty v CRT CZ. Moje poděkování patří organizátorům Rally Český Krumlov za vstřícnost, se kterou přistupovali k promotérovi CRT CZ při zajištění společného servisu účastníků. Doufám, že značkový pohár CRT CZ přiláká do početné rodiny Citroën brzy i další jezdce. Další soutěž zavede účastníky do Hustopečí.," uvedl promotér CRT CZ 2011 Tomáš Pletka.
Novinky Citroën Racing Trophy CZ najdete na internetových stránkách www.citroenracingtrophy.cz.
Výsledky účastníků CRT CZ na Rally Český Krumlov 2011:
Posádka Umístění CRT C2 MAX – Tř. 6 PrémieBřezík / Běhula 3. místo 1 000 EuroKoči / Ferencz 4. místo 5 00 EuroSvačina / Zámečník 5. místo 0Kornicki /Hundla 6. místo 0Křížek / P. Novák 7. místo 0Přibyl / Pilný havárie RZ2 -Janczak / Sadlik havárie RZ2, RZ10 -Celkem C2 R2 Max 1 500 Euro
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.