Doufejme, že při AGROTEC MOGUL rally Hustopeče nebude po první etapě rozhodnuto. Při letošní vyrovnanosti špičky je to asi nereálné, a tak čtyři úseky druhé etapy hustopečské soutěže (11. června 2011) ještě výrazně zamíchají kartami.
V dopolední sekci čekají na soutěžící dva úseky, každý ve dvou průjezdech. Druhým nejdelším testem soutěže bude RZ 5, 7 Starovice – MOGUL (16,94 km). „Vložka využívá známý úsek u obce Starovice, částečně využívaný k testování soutěžních speciálů. Letos byl upraven do okruhové verze. Celá erzeta vede po úzkých asfaltových obslužných komunikacích. Z bezpečnostních důvodů zde platí zákaz vstupu diváků do vnitřní části okruhu. Diváky bych rád pozval do komentované zóny v místě H (Starovice – maják), situovaném v okolí pravého odbočení,“ popisuje ředitel soutěže Rudolf Kouřil.
Druhou zkouškou dopolední sekce bude RZ 6, 8 Šitbořice – MOSS Logistics (9,58 km). „RZ je totožná s předchozími ročníky soutěže. Je spíše rychlejšího charakteru, v jejím průběhu se vystřídají úzké pasáže i místa na širokých komunikacích,“ stručně přiblížil Kouřil.
Hustopečská soutěž bude vrcholit v sobotním odpoledni, v totožné kombinaci dva testy – dva průjezdy. Odpolední část zahájí RZ 9, 11 Bořetice – WÜRTH (15,64 km). „Úsek, který se jezdí při Hustopečích pravidelně. Letošní změna proběhla na posledních chvíli, vnímáme ji trochu jako nouzové řešení. Vložka opět zavítá na Kraví horu, nechybí porce šotoliny či technická lesní pasáž. Test je hodně členitý a určitě může míchat kartami,“ doufá Kouřil.
Závěr sekce i soutěže obstará nejdelší zkouška RZ 10, 12 Diváky – AMBRA (18,33 km). „Tato známá erzeta se jezdí pravidelně, letos poprvé v protisměru a s opětovně zařazeným průjezdem Nikolčicemi. Zkouška startuje na úzké lesní asfaltové komunikaci, následuje pěkná šotolina a dále technické klesání po kluzkém asfaltu. Komentovaná zóna v obci Diváky patří k zajímavým a divácky atraktivním místům. Po průjezdu obce Nikolčice čeká na účastníky ještě několik přechodů asfalt – šotolina. Prostě hustopečská klasika,“ doplňuje ředitel AGROTEC MOGUL rally.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.