Doufejme, že při AGROTEC MOGUL rally Hustopeče nebude po první etapě rozhodnuto. Při letošní vyrovnanosti špičky je to asi nereálné, a tak čtyři úseky druhé etapy hustopečské soutěže (11. června 2011) ještě výrazně zamíchají kartami.
V dopolední sekci čekají na soutěžící dva úseky, každý ve dvou průjezdech. Druhým nejdelším testem soutěže bude RZ 5, 7 Starovice – MOGUL (16,94 km). „Vložka využívá známý úsek u obce Starovice, částečně využívaný k testování soutěžních speciálů. Letos byl upraven do okruhové verze. Celá erzeta vede po úzkých asfaltových obslužných komunikacích. Z bezpečnostních důvodů zde platí zákaz vstupu diváků do vnitřní části okruhu. Diváky bych rád pozval do komentované zóny v místě H (Starovice – maják), situovaném v okolí pravého odbočení,“ popisuje ředitel soutěže Rudolf Kouřil.
Druhou zkouškou dopolední sekce bude RZ 6, 8 Šitbořice – MOSS Logistics (9,58 km). „RZ je totožná s předchozími ročníky soutěže. Je spíše rychlejšího charakteru, v jejím průběhu se vystřídají úzké pasáže i místa na širokých komunikacích,“ stručně přiblížil Kouřil.
Hustopečská soutěž bude vrcholit v sobotním odpoledni, v totožné kombinaci dva testy – dva průjezdy. Odpolední část zahájí RZ 9, 11 Bořetice – WÜRTH (15,64 km). „Úsek, který se jezdí při Hustopečích pravidelně. Letošní změna proběhla na posledních chvíli, vnímáme ji trochu jako nouzové řešení. Vložka opět zavítá na Kraví horu, nechybí porce šotoliny či technická lesní pasáž. Test je hodně členitý a určitě může míchat kartami,“ doufá Kouřil.
Závěr sekce i soutěže obstará nejdelší zkouška RZ 10, 12 Diváky – AMBRA (18,33 km). „Tato známá erzeta se jezdí pravidelně, letos poprvé v protisměru a s opětovně zařazeným průjezdem Nikolčicemi. Zkouška startuje na úzké lesní asfaltové komunikaci, následuje pěkná šotolina a dále technické klesání po kluzkém asfaltu. Komentovaná zóna v obci Diváky patří k zajímavým a divácky atraktivním místům. Po průjezdu obce Nikolčice čeká na účastníky ještě několik přechodů asfalt – šotolina. Prostě hustopečská klasika,“ doplňuje ředitel AGROTEC MOGUL rally.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.