Doufejme, že při AGROTEC MOGUL rally Hustopeče nebude po první etapě rozhodnuto. Při letošní vyrovnanosti špičky je to asi nereálné, a tak čtyři úseky druhé etapy hustopečské soutěže (11. června 2011) ještě výrazně zamíchají kartami.
V dopolední sekci čekají na soutěžící dva úseky, každý ve dvou průjezdech. Druhým nejdelším testem soutěže bude RZ 5, 7 Starovice – MOGUL (16,94 km). „Vložka využívá známý úsek u obce Starovice, částečně využívaný k testování soutěžních speciálů. Letos byl upraven do okruhové verze. Celá erzeta vede po úzkých asfaltových obslužných komunikacích. Z bezpečnostních důvodů zde platí zákaz vstupu diváků do vnitřní části okruhu. Diváky bych rád pozval do komentované zóny v místě H (Starovice – maják), situovaném v okolí pravého odbočení,“ popisuje ředitel soutěže Rudolf Kouřil.
Druhou zkouškou dopolední sekce bude RZ 6, 8 Šitbořice – MOSS Logistics (9,58 km). „RZ je totožná s předchozími ročníky soutěže. Je spíše rychlejšího charakteru, v jejím průběhu se vystřídají úzké pasáže i místa na širokých komunikacích,“ stručně přiblížil Kouřil.
Hustopečská soutěž bude vrcholit v sobotním odpoledni, v totožné kombinaci dva testy – dva průjezdy. Odpolední část zahájí RZ 9, 11 Bořetice – WÜRTH (15,64 km). „Úsek, který se jezdí při Hustopečích pravidelně. Letošní změna proběhla na posledních chvíli, vnímáme ji trochu jako nouzové řešení. Vložka opět zavítá na Kraví horu, nechybí porce šotoliny či technická lesní pasáž. Test je hodně členitý a určitě může míchat kartami,“ doufá Kouřil.
Závěr sekce i soutěže obstará nejdelší zkouška RZ 10, 12 Diváky – AMBRA (18,33 km). „Tato známá erzeta se jezdí pravidelně, letos poprvé v protisměru a s opětovně zařazeným průjezdem Nikolčicemi. Zkouška startuje na úzké lesní asfaltové komunikaci, následuje pěkná šotolina a dále technické klesání po kluzkém asfaltu. Komentovaná zóna v obci Diváky patří k zajímavým a divácky atraktivním místům. Po průjezdu obce Nikolčice čeká na účastníky ještě několik přechodů asfalt – šotolina. Prostě hustopečská klasika,“ doplňuje ředitel AGROTEC MOGUL rally.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?