Doufejme, že při AGROTEC MOGUL rally Hustopeče nebude po první etapě rozhodnuto. Při letošní vyrovnanosti špičky je to asi nereálné, a tak čtyři úseky druhé etapy hustopečské soutěže (11. června 2011) ještě výrazně zamíchají kartami.
V dopolední sekci čekají na soutěžící dva úseky, každý ve dvou průjezdech. Druhým nejdelším testem soutěže bude RZ 5, 7 Starovice – MOGUL (16,94 km). „Vložka využívá známý úsek u obce Starovice, částečně využívaný k testování soutěžních speciálů. Letos byl upraven do okruhové verze. Celá erzeta vede po úzkých asfaltových obslužných komunikacích. Z bezpečnostních důvodů zde platí zákaz vstupu diváků do vnitřní části okruhu. Diváky bych rád pozval do komentované zóny v místě H (Starovice – maják), situovaném v okolí pravého odbočení,“ popisuje ředitel soutěže Rudolf Kouřil.
Druhou zkouškou dopolední sekce bude RZ 6, 8 Šitbořice – MOSS Logistics (9,58 km). „RZ je totožná s předchozími ročníky soutěže. Je spíše rychlejšího charakteru, v jejím průběhu se vystřídají úzké pasáže i místa na širokých komunikacích,“ stručně přiblížil Kouřil.
Hustopečská soutěž bude vrcholit v sobotním odpoledni, v totožné kombinaci dva testy – dva průjezdy. Odpolední část zahájí RZ 9, 11 Bořetice – WÜRTH (15,64 km). „Úsek, který se jezdí při Hustopečích pravidelně. Letošní změna proběhla na posledních chvíli, vnímáme ji trochu jako nouzové řešení. Vložka opět zavítá na Kraví horu, nechybí porce šotoliny či technická lesní pasáž. Test je hodně členitý a určitě může míchat kartami,“ doufá Kouřil.
Závěr sekce i soutěže obstará nejdelší zkouška RZ 10, 12 Diváky – AMBRA (18,33 km). „Tato známá erzeta se jezdí pravidelně, letos poprvé v protisměru a s opětovně zařazeným průjezdem Nikolčicemi. Zkouška startuje na úzké lesní asfaltové komunikaci, následuje pěkná šotolina a dále technické klesání po kluzkém asfaltu. Komentovaná zóna v obci Diváky patří k zajímavým a divácky atraktivním místům. Po průjezdu obce Nikolčice čeká na účastníky ještě několik přechodů asfalt – šotolina. Prostě hustopečská klasika,“ doplňuje ředitel AGROTEC MOGUL rally.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.