Posádka Semerád Rally teamu nastoupila do druhé etapy v rámci Superrally a během dne se dokázali posunout o čtyři pozice.
Kolo vylomené o kámen ve stopě rychlostní zkoušky znamenalo stop pro první etapu Rally Argentina pro českou posádku Martin Semerád – Michal Ernst. Díky systému Superrally se ale mohli Martin s Michalem vrátit ve druhé etapě zpět do hry o mistrovské body v šampionátu PWRC – mistrovství světa produkčních vozů, které momentálně vedou.
Hned po ránu se česká posádka, zatížená penalizací za nedokončené rychlostní zkoušky prvního dne, vrhla do boje s cílem posunout se z desátého místa v PWRC co nejvýše pořadím. „Mechanici večer náš vůz opravili a my můžeme vstoupit znovu do soutěže. Máme před sebou ještě hodně kilometrů a díky tomu, že Argentinská Rally je hodně těžká a zrádná, je tady šance získat nějaké body, které se nám v konečném účtování budou hodit,“ říkal na startu druhé etapy Martin Semerád.
V sobotu bylo na pořadu dne osm rychlostních zkoušek o celkové délce skoro 160 kilometrů a vše bylo tedy otevřené. S problémy se potýkali téměř všichni soupeři Martina Semeráda. Na rozbitých a náročných rychlostních zkouškách jihoamerické rally produkční vozy velmi trpí. Je důležité zvolit správné tempo, které bude jednak dostatečně rychlé, ale vydrží jej technika. „Na dnešní čtvrté rychlostní zkoušce jsem udělal chybu. Měl jsem špatně napsaný brzdný bod a zavadil jsem na výjezdu ze zatáčky levým zadním kolem o břeh vedle cesty. Kolo se částečně vylomilo, ale za rychlostní zkouškou se nám podařilo jej provizorně opravit a mohli jsme jet dál. Naštěstí to byla poslední rychlostní zkouška před servisem, kde se vše opravilo. Po servisu jsme zajeli dvě rychlostní zkoušky bez problémů, ale v následujících jsme měli dva defekty pravého předního kola. Trať je už hodně rozbitá a je vytahané velké množství kamenů, kterým se nedá vyhnout. Je trochu boj o přežití, auto se musí hodně šetřit. Dnes to byl hodně náročný den plný problémů. Jedeme ale dál,“ popisoval průběh druhé etapy Rally Argentina Martin Semerád.
Před Martinem Semerádem a Michalem Ernstem jsou již jen čtyři rychlostní zkoušky, ale jednou z nich je například nejdelší rychlostní zkouška, kterou kdy Martin semerád jel. Test s názvem Aschochinga měří přes 48 kilometrů! Semerádovi s Ernstem momentálně patří šesté místo v PWRC a patnácté místo absolutně. Není ale ještě zdaleka nic rozhodnuto, protože do cíle je ještě daleko a navíc nejbližší posádka soupeřů v PWRC není od Martina Semeráda příliš vzdálena.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?