Posádka Semerád Rally teamu nastoupila do druhé etapy v rámci Superrally a během dne se dokázali posunout o čtyři pozice.
Kolo vylomené o kámen ve stopě rychlostní zkoušky znamenalo stop pro první etapu Rally Argentina pro českou posádku Martin Semerád – Michal Ernst. Díky systému Superrally se ale mohli Martin s Michalem vrátit ve druhé etapě zpět do hry o mistrovské body v šampionátu PWRC – mistrovství světa produkčních vozů, které momentálně vedou.
Hned po ránu se česká posádka, zatížená penalizací za nedokončené rychlostní zkoušky prvního dne, vrhla do boje s cílem posunout se z desátého místa v PWRC co nejvýše pořadím. „Mechanici večer náš vůz opravili a my můžeme vstoupit znovu do soutěže. Máme před sebou ještě hodně kilometrů a díky tomu, že Argentinská Rally je hodně těžká a zrádná, je tady šance získat nějaké body, které se nám v konečném účtování budou hodit,“ říkal na startu druhé etapy Martin Semerád.
V sobotu bylo na pořadu dne osm rychlostních zkoušek o celkové délce skoro 160 kilometrů a vše bylo tedy otevřené. S problémy se potýkali téměř všichni soupeři Martina Semeráda. Na rozbitých a náročných rychlostních zkouškách jihoamerické rally produkční vozy velmi trpí. Je důležité zvolit správné tempo, které bude jednak dostatečně rychlé, ale vydrží jej technika. „Na dnešní čtvrté rychlostní zkoušce jsem udělal chybu. Měl jsem špatně napsaný brzdný bod a zavadil jsem na výjezdu ze zatáčky levým zadním kolem o břeh vedle cesty. Kolo se částečně vylomilo, ale za rychlostní zkouškou se nám podařilo jej provizorně opravit a mohli jsme jet dál. Naštěstí to byla poslední rychlostní zkouška před servisem, kde se vše opravilo. Po servisu jsme zajeli dvě rychlostní zkoušky bez problémů, ale v následujících jsme měli dva defekty pravého předního kola. Trať je už hodně rozbitá a je vytahané velké množství kamenů, kterým se nedá vyhnout. Je trochu boj o přežití, auto se musí hodně šetřit. Dnes to byl hodně náročný den plný problémů. Jedeme ale dál,“ popisoval průběh druhé etapy Rally Argentina Martin Semerád.
Před Martinem Semerádem a Michalem Ernstem jsou již jen čtyři rychlostní zkoušky, ale jednou z nich je například nejdelší rychlostní zkouška, kterou kdy Martin semerád jel. Test s názvem Aschochinga měří přes 48 kilometrů! Semerádovi s Ernstem momentálně patří šesté místo v PWRC a patnácté místo absolutně. Není ale ještě zdaleka nic rozhodnuto, protože do cíle je ještě daleko a navíc nejbližší posádka soupeřů v PWRC není od Martina Semeráda příliš vzdálena.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.