Martin Semerád před poslední etapou Rally Argentina

Semerád, Martin
Semerád, Martin, foto: Archiv jezdce
Tomáš Urban 29. května 2011 13:07
Sdílej:

Posádka Semerád Rally teamu nastoupila do druhé etapy v rámci Superrally a během dne se dokázali posunout o čtyři pozice.

Kolo vylomené o kámen ve stopě rychlostní zkoušky znamenalo stop pro první etapu Rally Argentina pro českou posádku Martin Semerád – Michal Ernst. Díky systému Superrally se ale mohli Martin s Michalem vrátit ve druhé etapě zpět do hry o mistrovské body v šampionátu PWRC – mistrovství světa produkčních vozů, které momentálně vedou.

Hned po ránu se česká posádka, zatížená penalizací za nedokončené rychlostní zkoušky prvního dne, vrhla do boje s cílem posunout se z desátého místa v PWRC co nejvýše pořadím. „Mechanici večer náš vůz opravili a my můžeme vstoupit znovu do soutěže. Máme před sebou ještě hodně kilometrů a díky tomu, že Argentinská Rally je hodně těžká a zrádná,  je tady šance získat nějaké body, které se nám v konečném účtování budou hodit,“ říkal na startu druhé etapy Martin Semerád.

V sobotu bylo na pořadu dne osm rychlostních zkoušek o celkové délce skoro 160 kilometrů a vše bylo tedy otevřené. S problémy se potýkali téměř všichni soupeři Martina Semeráda. Na rozbitých a náročných rychlostních zkouškách jihoamerické rally produkční vozy velmi trpí. Je důležité zvolit správné tempo, které bude jednak dostatečně rychlé, ale vydrží jej technika. „Na dnešní čtvrté rychlostní zkoušce jsem udělal chybu. Měl jsem špatně napsaný brzdný bod a zavadil jsem na výjezdu ze zatáčky levým zadním kolem o břeh vedle cesty. Kolo se částečně vylomilo, ale za rychlostní zkouškou se nám podařilo jej provizorně opravit a mohli jsme jet dál. Naštěstí to byla poslední rychlostní zkouška před servisem, kde se vše opravilo. Po servisu jsme zajeli dvě rychlostní zkoušky bez problémů, ale v následujících jsme měli dva defekty pravého předního kola. Trať je už hodně rozbitá a je vytahané velké množství kamenů, kterým se nedá vyhnout. Je trochu boj o přežití, auto se musí hodně šetřit. Dnes to byl hodně náročný den plný problémů. Jedeme ale dál,“ popisoval průběh druhé etapy Rally Argentina Martin Semerád.

Před Martinem Semerádem a Michalem Ernstem jsou již jen čtyři rychlostní zkoušky, ale jednou z nich je například nejdelší rychlostní zkouška, kterou kdy Martin semerád jel. Test s názvem Aschochinga měří přes 48 kilometrů!  Semerádovi s Ernstem momentálně patří šesté místo v PWRC a patnácté místo absolutně. Není ale ještě zdaleka nic rozhodnuto, protože do cíle je ještě daleko a navíc nejbližší posádka soupeřů v PWRC není od Martina Semeráda příliš vzdálena.  

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.