Populární Rally Český Krumlov (27. – 28. května 2011) bude druhým podnikem v kalendáři Citroën Racing Trophy CZ. Na soutěži zasazené do rozkvetlé jihočeské přírody se o pohárové body a finanční prémie utká 7 jezdců s vozy Citroën C2 R2 MAX. Mimo tento počet sjedou ze startovní rampy i další čtyři speciály značky Citroën, z toho dva modely Citroën DS3 R3T.
Při úvodním závodě ve Valašském Meziříčí spatřily cíl soutěže jen tři dvojice. V okolí Českého Krumlova se účastníci poháru budou snažit tuto statistiku vylepšit.
Na startu se opět objeví dva vozy Citroën DS3 R3T, tentokrát není žádný z nich do CRT CZ registrován. Polák Jaroslaw Koltun se prezentoval už na Valašsku, zcela nový vůz představí při českokrumlovském závodě Egon Smékal.
Paradoxně se v barvách francouzské značky opět potkají dlouholetí rivalové třídy N3 Egon Smékal a Petr Křížek. Jejich souboje byly ozdobou nejednoho podniku českého šampionátu. Tentokrát je však Smékalův vůz zařazen do třídy 5, zatímco Křížek bude s vozem Citroën C2 R2 MAX bojovat o vavříny ve třídě 6. Právě pražský jezdec by mohl patřit k černým koním Rally Český Krumlov v hodnocení Citroën Racing Trophy. Jihočeský závod patří mezi jeho oblíbené, v roce 2005 dokonce obsadil desátou příčku absolutně, v dva roky později dojel třináctý.¨
"S novým autem i v nové třídě mám stále nejvyšší ambice. I když samozřejmě je těžké odhadovat, jak to dopadne. Na Valašce jsme se moc nesvezli, nyní jsme na testu najeli nějakých 60-70 kilometrů. Určitě mi to něco dalo, ale stále s citroënem neumím tolik. Po přechodu z Hondy, je to trochu oříšek. Na druhou stranu je cé-dvojka super hračka a až ji dokáži plně využít, bude to super. Osobně se domnívám, že v Českém Krumlově se v poháru bude lámat chleba až druhý den. První den se budu nechybovat a dále citroën poznávat, ve druhé etapě bude stále hodně kilometrů pro případný útok," říká Petr Křížek, jenž začátkem května oslavit čtyřicáté narozeniny.
Po výsledku na Valašské rally budou chtít navázat na rychlé časy Miroslav Březík a Marcel Svačina. Jejich souboj s Petrem Křížkem může patřit k ozdobám poháru. Překvapit však bude chtít i osmnáctiletý Slovák Martin Kočí. Po vyřízení řidičkého průkazu se v dobrém světle prezentoval v Lužických horách, stejně jako v Prešově. Český výčet startovního pole doplní Pavel Přibyl, další dva účastníci opět přijedou z Polska. Szymon Kornicki dokončil už Valašskou rally, nováčkem na českých tratích bude Rafal Janczak.
Posledními dvěma reprezentanty Citroënu při Rally Český Krumlov budou Lukáš Pondělíček (C2 S1600) a Michal Srb (C2 R2)."Jsem potěšen, že se v Českém Krumlově zařadí do poháru nové tváře a počet jezdců s citroëny přesáhne desítku. Věřím, že tradičně úchvatná krumlovská soutěž bude citroënům nakloněna a opanují ve svých třídách přední příčky. Fanoušky Citroën Racing Trophy si dovoluji pozvat do pohárového zázemí, které bude umístěno v servisní zóně na výstavišti v Českých Budějovicích. Kromě chutné kávy Dallmayr si tam budou moci vychutnat i záběry z úvodního podniku ve Valašském Meziříčí a sledovat výsledky Krumlovské rallye on line," uzavírá promotér CRT CZ Tomáš Pletka. Kalendář Citroën Racing Trophy CZ 2011 25. – 26. března Valašská rally Val. Meziříčí 27. – 28. května Rally Český Krumlov 10. – 12. června Agrotec Rally Hustopeče01. – 03. července Bohemia Rally 26. – 28. srpna Barum rally Zlín23. – 24. září Rally Příbram
Rally Český Krumlov bude druhým podnikem, v jehož průběhu bude probíhat tipovací soutěž o možnost svezení ve voze Citroën DS3 R3T při akci pořádané Citroënem Racing v Bělé pod Bezdězem před Rally Bohemia. Pravidla soutěže jsou jednoduchá. Při soutěžích zařazených do Citroën Racing Trophy CZ (Valašská rally, Rally Český Krumlov a Rally Hustopeče) správně nebo co nejblíže odhadnout výsledky speciálů francouzské značky. 1. Tipnout si umístění soutěžního vozu Citroën DS3 R3T v celkovém pořadí – nutné vyplnit číslo 2. Tipnout si pořadí jezdců s vozy Citroën C2 R2 MAX – nutné vyplnit jména jezdců na 1., 2. a 3. místěPodmínky soutěže najdete na stránkách www.citroenracingtrophy.cz. Vítězem úvodního kola při Valašské rally se stal Martin Čapák.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.