Populární Rally Český Krumlov (27. – 28. května 2011) bude druhým podnikem v kalendáři Citroën Racing Trophy CZ. Na soutěži zasazené do rozkvetlé jihočeské přírody se o pohárové body a finanční prémie utká 7 jezdců s vozy Citroën C2 R2 MAX. Mimo tento počet sjedou ze startovní rampy i další čtyři speciály značky Citroën, z toho dva modely Citroën DS3 R3T.
Při úvodním závodě ve Valašském Meziříčí spatřily cíl soutěže jen tři dvojice. V okolí Českého Krumlova se účastníci poháru budou snažit tuto statistiku vylepšit.
Na startu se opět objeví dva vozy Citroën DS3 R3T, tentokrát není žádný z nich do CRT CZ registrován. Polák Jaroslaw Koltun se prezentoval už na Valašsku, zcela nový vůz představí při českokrumlovském závodě Egon Smékal.
Paradoxně se v barvách francouzské značky opět potkají dlouholetí rivalové třídy N3 Egon Smékal a Petr Křížek. Jejich souboje byly ozdobou nejednoho podniku českého šampionátu. Tentokrát je však Smékalův vůz zařazen do třídy 5, zatímco Křížek bude s vozem Citroën C2 R2 MAX bojovat o vavříny ve třídě 6. Právě pražský jezdec by mohl patřit k černým koním Rally Český Krumlov v hodnocení Citroën Racing Trophy. Jihočeský závod patří mezi jeho oblíbené, v roce 2005 dokonce obsadil desátou příčku absolutně, v dva roky později dojel třináctý.¨
"S novým autem i v nové třídě mám stále nejvyšší ambice. I když samozřejmě je těžké odhadovat, jak to dopadne. Na Valašce jsme se moc nesvezli, nyní jsme na testu najeli nějakých 60-70 kilometrů. Určitě mi to něco dalo, ale stále s citroënem neumím tolik. Po přechodu z Hondy, je to trochu oříšek. Na druhou stranu je cé-dvojka super hračka a až ji dokáži plně využít, bude to super. Osobně se domnívám, že v Českém Krumlově se v poháru bude lámat chleba až druhý den. První den se budu nechybovat a dále citroën poznávat, ve druhé etapě bude stále hodně kilometrů pro případný útok," říká Petr Křížek, jenž začátkem května oslavit čtyřicáté narozeniny.
Po výsledku na Valašské rally budou chtít navázat na rychlé časy Miroslav Březík a Marcel Svačina. Jejich souboj s Petrem Křížkem může patřit k ozdobám poháru. Překvapit však bude chtít i osmnáctiletý Slovák Martin Kočí. Po vyřízení řidičkého průkazu se v dobrém světle prezentoval v Lužických horách, stejně jako v Prešově. Český výčet startovního pole doplní Pavel Přibyl, další dva účastníci opět přijedou z Polska. Szymon Kornicki dokončil už Valašskou rally, nováčkem na českých tratích bude Rafal Janczak.
Posledními dvěma reprezentanty Citroënu při Rally Český Krumlov budou Lukáš Pondělíček (C2 S1600) a Michal Srb (C2 R2)."Jsem potěšen, že se v Českém Krumlově zařadí do poháru nové tváře a počet jezdců s citroëny přesáhne desítku. Věřím, že tradičně úchvatná krumlovská soutěž bude citroënům nakloněna a opanují ve svých třídách přední příčky. Fanoušky Citroën Racing Trophy si dovoluji pozvat do pohárového zázemí, které bude umístěno v servisní zóně na výstavišti v Českých Budějovicích. Kromě chutné kávy Dallmayr si tam budou moci vychutnat i záběry z úvodního podniku ve Valašském Meziříčí a sledovat výsledky Krumlovské rallye on line," uzavírá promotér CRT CZ Tomáš Pletka. Kalendář Citroën Racing Trophy CZ 2011 25. – 26. března Valašská rally Val. Meziříčí 27. – 28. května Rally Český Krumlov 10. – 12. června Agrotec Rally Hustopeče01. – 03. července Bohemia Rally 26. – 28. srpna Barum rally Zlín23. – 24. září Rally Příbram
Rally Český Krumlov bude druhým podnikem, v jehož průběhu bude probíhat tipovací soutěž o možnost svezení ve voze Citroën DS3 R3T při akci pořádané Citroënem Racing v Bělé pod Bezdězem před Rally Bohemia. Pravidla soutěže jsou jednoduchá. Při soutěžích zařazených do Citroën Racing Trophy CZ (Valašská rally, Rally Český Krumlov a Rally Hustopeče) správně nebo co nejblíže odhadnout výsledky speciálů francouzské značky. 1. Tipnout si umístění soutěžního vozu Citroën DS3 R3T v celkovém pořadí – nutné vyplnit číslo 2. Tipnout si pořadí jezdců s vozy Citroën C2 R2 MAX – nutné vyplnit jména jezdců na 1., 2. a 3. místěPodmínky soutěže najdete na stránkách www.citroenracingtrophy.cz. Vítězem úvodního kola při Valašské rally se stal Martin Čapák.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.