Před vedoucí posádkou PWRC je další start v soutěži mistrovství světa. Semerád Rally team čeká Rally Argentina.
Již jen několik hodin zbývá do startu dalšího podniku mistrovství světa v rally, Argentinskou rally, která je zařazená do kalendáře mistrovství světa produkčních vozů – PWRC. Ve výsledkové tabulce vlaje po dvou odjetých soutěžích na nejvyšším stupni česká vlajka, a to zásluhou posádky Martin Semerád – Michal Ernst. Ta se do Argentiny přesunula už minulý týden, aby se v místě soutěže aklimatizovala a připravila se na čtyři náročné rally dny na Jihoamerickém kontinentu.
Martin s Michalem již absolvovali seznamovací jízdy rychlostními zkouškami Rally Argentina, a proto jsme je požádali o jejich první dojmy. „Rychlostní zkoušky jsou hodně těžké a vedou hlavně v horách po docela úzkých cestách, které pokrývají různé druhy šotoliny. Hlavně rychlostní zkoušky, které nás čekají v pátek jsou docela rozbité a na některé úseky pořadatel navezl vrstvu štěrku a kamení. Odtrénovali jsme i nejdelší rychlostní zkoušku, kterou jsem kdy jel. RZ Ascochinga měří přes 48 kilometrů a v soutěži to bude opravdu výzva. V programu ji máme až v závěru soutěže. Její charakter se mi docela líbí a při seznamovačkách mi ani její délka tak hrozná nepřišla. Jsou tady i náročnější zkoušky. Například populární El Condor, to bude velký nářez. Velká část zkoušky vede z kopce a to bude extrémně náročné na brzdy našeho auta,“ předvídá před startem Rally Argentina Martin Semerád.
Argentinská rally má ve světovém šampionátu dlouhou a slavnou tradici. Velkou oblibu si získala i u místních fanoušků, kteří v těchto dnech soutěží doslova žijí. Doslova stovky tisíc jich obklopují celou trať rally a v diváckých místech vytvářejí těžko popsatelnou atmosféru. Soutěžní jezdci se musí s jejich přítomností vypořádat na každém kroku a fanoušci na ně čekají například i ráno před hotelem. Obrovská popularita rally v Argentině má ale i svou odvrácenou tvář, a to, že fanoušci jsou schopni „odměnit“ výkon projíždějící posádky například hozením kamene, jak se v minulosti například stalo posádce, jejímž členem byl současný spolujezdec Martina Semeráda – Michal Ernst.
Martin Semerád s Michalem Ernstem v Argentině odstartují s Mitsubishi Lancer EVO X italského týmu Ralliart, který je už připravený v Argentině. „S autem jsme zatím nejeli a poprvé se s ním svezu až při shakedownu. Chci tam najet co nejvíce průjezdů, abych si na auto alespoň trochu zvykl. V soutěži to tedy nebude vůbec jednoduché, ale Argentinská Rally bude hlavně o spolehlivosti a výdrži,“ říká Martin Semerád, který se v tomto roce pravidelně přesvědčuje, že mnohdy není důležitá absolutní rychlost, ale zejména spolehlivost tak, jako v dřívějších dobách rally. Tehdy byly soutěže delší a vítězství zpravidla získal ten, kdo nejlépe rozložil svoje síly a technickou výdrž svého vozu po celou soutěž. Stejný přístup se bude v Argentině snažit použít i posádka Semerád – Ernst, která aktuálně vede tabulku mistrovství světa, v což před startem sezóny ani nedoufala. Cílem české posádky tedy je dokončit náročnou soutěž a získat další potřebné body do hodnocení světového šampionátu.
Argentinská Rally odstartuje ve čtvrtek 26. května diváckou rychlostní zkouškou Carlos paz krátce po patnácté hodině místního času. Připomeňme, že v Argentině je o čtyři hodiny méně, než ve stejnou dobu u nás. Nezbývá než jediné české posádce v Argentině držet palce. O výsledcích a průběhu Rally Argentina pro posádku Martin Semerád – Michal Ernst vás budeme dál informovat.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?