Martin Semerád s Michalem Ernstem startují do Rally Argentina

Semerád, Martin
Semerád, Martin, foto: Sherlog Racing Team
Petr Eliáš 26. května 2011 16:32
Sdílej:

Před vedoucí posádkou PWRC je další start v soutěži mistrovství světa. Semerád Rally team čeká Rally Argentina.

Již jen několik hodin zbývá do startu dalšího podniku mistrovství světa v rally, Argentinskou rally, která je zařazená do kalendáře mistrovství světa produkčních vozů – PWRC. Ve výsledkové tabulce vlaje po dvou odjetých soutěžích na nejvyšším stupni česká vlajka, a to zásluhou posádky Martin Semerád – Michal Ernst. Ta se do Argentiny přesunula už minulý týden, aby se v místě soutěže aklimatizovala a připravila se na čtyři náročné rally dny na Jihoamerickém kontinentu.

Martin s Michalem již absolvovali seznamovací jízdy rychlostními zkouškami Rally Argentina, a proto jsme je požádali o jejich první dojmy. „Rychlostní zkoušky jsou hodně těžké a vedou hlavně v horách po docela úzkých cestách, které pokrývají různé druhy šotoliny. Hlavně rychlostní zkoušky, které nás čekají v pátek jsou docela rozbité a na některé úseky pořadatel navezl vrstvu štěrku a kamení. Odtrénovali jsme i nejdelší rychlostní zkoušku, kterou jsem kdy jel. RZ Ascochinga měří přes 48 kilometrů a v soutěži to bude opravdu výzva. V programu ji máme až v závěru soutěže. Její charakter se mi docela líbí a při seznamovačkách mi ani její délka tak hrozná nepřišla. Jsou tady i náročnější zkoušky. Například populární El Condor, to bude velký nářez. Velká část zkoušky vede z kopce a to bude extrémně náročné na brzdy našeho auta,“ předvídá před startem Rally Argentina Martin Semerád.

Argentinská rally má ve světovém šampionátu dlouhou a slavnou tradici. Velkou oblibu si získala i u místních fanoušků, kteří v těchto dnech soutěží doslova žijí. Doslova stovky tisíc jich obklopují celou trať rally a v diváckých místech vytvářejí těžko popsatelnou atmosféru. Soutěžní jezdci se musí s jejich přítomností vypořádat na každém kroku a fanoušci na ně čekají například i ráno před hotelem. Obrovská popularita rally v Argentině má ale i svou odvrácenou tvář, a to, že fanoušci jsou schopni „odměnit“ výkon projíždějící posádky například hozením kamene, jak se v minulosti například stalo posádce, jejímž členem byl současný spolujezdec Martina Semeráda – Michal Ernst.

 

Martin Semerád s Michalem Ernstem v Argentině odstartují s Mitsubishi Lancer EVO X italského týmu Ralliart, který je už připravený v Argentině. „S autem jsme zatím nejeli a poprvé se s ním svezu až při shakedownu. Chci tam najet co nejvíce průjezdů, abych si na auto alespoň trochu zvykl. V soutěži to tedy nebude vůbec jednoduché, ale Argentinská Rally bude hlavně o spolehlivosti a výdrži,“ říká Martin Semerád, který se v tomto roce pravidelně přesvědčuje, že mnohdy není důležitá absolutní rychlost, ale zejména spolehlivost tak, jako v dřívějších dobách rally. Tehdy byly soutěže delší a vítězství zpravidla získal ten, kdo nejlépe rozložil svoje síly a technickou výdrž svého vozu po celou soutěž. Stejný přístup se bude v Argentině snažit použít i posádka Semerád – Ernst, která aktuálně vede tabulku mistrovství světa, v což před startem sezóny ani nedoufala. Cílem české posádky tedy je dokončit náročnou soutěž a získat další potřebné body do hodnocení světového šampionátu.

Argentinská Rally odstartuje ve čtvrtek 26. května diváckou rychlostní zkouškou Carlos paz krátce po patnácté hodině místního času. Připomeňme, že v Argentině je o čtyři hodiny méně, než ve stejnou dobu u nás. Nezbývá než jediné české posádce v Argentině držet palce. O výsledcích a průběhu Rally Argentina pro posádku Martin Semerád – Michal Ernst vás budeme dál informovat. 

Stalo se
Mezinárodní scéna
Aston Martin Valkyrie

Valkyrie v ikonické britské závodní zelené! Aston Martin odhalil nové barvy a jezdce pro WEC a IMSA

Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.

Novinky ze světa EV
První elektrické Ferrari s interním označením F244

POTVRZENO: První elektrické Ferrari už letos. Upozorní na sebe umělým zvukem motoru

Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.

Zajímavosti
Ilustrační fotografie

Autem na lyže do Itálie? Na co si dát pozor na silnicích, ale i u výbavy vašeho vozu

Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?

Novinky ze světa EV
Toyota vyvíjí rychlé tankování vodíku. Kamion stihne za osm minut

Správný směr pro Toyotu? Vyvíjí rychlé tankování vodíku

Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.