Před vedoucí posádkou PWRC je další start v soutěži mistrovství světa. Semerád Rally team čeká Rally Argentina.
Již jen několik hodin zbývá do startu dalšího podniku mistrovství světa v rally, Argentinskou rally, která je zařazená do kalendáře mistrovství světa produkčních vozů – PWRC. Ve výsledkové tabulce vlaje po dvou odjetých soutěžích na nejvyšším stupni česká vlajka, a to zásluhou posádky Martin Semerád – Michal Ernst. Ta se do Argentiny přesunula už minulý týden, aby se v místě soutěže aklimatizovala a připravila se na čtyři náročné rally dny na Jihoamerickém kontinentu.
Martin s Michalem již absolvovali seznamovací jízdy rychlostními zkouškami Rally Argentina, a proto jsme je požádali o jejich první dojmy. „Rychlostní zkoušky jsou hodně těžké a vedou hlavně v horách po docela úzkých cestách, které pokrývají různé druhy šotoliny. Hlavně rychlostní zkoušky, které nás čekají v pátek jsou docela rozbité a na některé úseky pořadatel navezl vrstvu štěrku a kamení. Odtrénovali jsme i nejdelší rychlostní zkoušku, kterou jsem kdy jel. RZ Ascochinga měří přes 48 kilometrů a v soutěži to bude opravdu výzva. V programu ji máme až v závěru soutěže. Její charakter se mi docela líbí a při seznamovačkách mi ani její délka tak hrozná nepřišla. Jsou tady i náročnější zkoušky. Například populární El Condor, to bude velký nářez. Velká část zkoušky vede z kopce a to bude extrémně náročné na brzdy našeho auta,“ předvídá před startem Rally Argentina Martin Semerád.
Argentinská rally má ve světovém šampionátu dlouhou a slavnou tradici. Velkou oblibu si získala i u místních fanoušků, kteří v těchto dnech soutěží doslova žijí. Doslova stovky tisíc jich obklopují celou trať rally a v diváckých místech vytvářejí těžko popsatelnou atmosféru. Soutěžní jezdci se musí s jejich přítomností vypořádat na každém kroku a fanoušci na ně čekají například i ráno před hotelem. Obrovská popularita rally v Argentině má ale i svou odvrácenou tvář, a to, že fanoušci jsou schopni „odměnit“ výkon projíždějící posádky například hozením kamene, jak se v minulosti například stalo posádce, jejímž členem byl současný spolujezdec Martina Semeráda – Michal Ernst.
Martin Semerád s Michalem Ernstem v Argentině odstartují s Mitsubishi Lancer EVO X italského týmu Ralliart, který je už připravený v Argentině. „S autem jsme zatím nejeli a poprvé se s ním svezu až při shakedownu. Chci tam najet co nejvíce průjezdů, abych si na auto alespoň trochu zvykl. V soutěži to tedy nebude vůbec jednoduché, ale Argentinská Rally bude hlavně o spolehlivosti a výdrži,“ říká Martin Semerád, který se v tomto roce pravidelně přesvědčuje, že mnohdy není důležitá absolutní rychlost, ale zejména spolehlivost tak, jako v dřívějších dobách rally. Tehdy byly soutěže delší a vítězství zpravidla získal ten, kdo nejlépe rozložil svoje síly a technickou výdrž svého vozu po celou soutěž. Stejný přístup se bude v Argentině snažit použít i posádka Semerád – Ernst, která aktuálně vede tabulku mistrovství světa, v což před startem sezóny ani nedoufala. Cílem české posádky tedy je dokončit náročnou soutěž a získat další potřebné body do hodnocení světového šampionátu.
Argentinská Rally odstartuje ve čtvrtek 26. května diváckou rychlostní zkouškou Carlos paz krátce po patnácté hodině místního času. Připomeňme, že v Argentině je o čtyři hodiny méně, než ve stejnou dobu u nás. Nezbývá než jediné české posádce v Argentině držet palce. O výsledcích a průběhu Rally Argentina pro posádku Martin Semerád – Michal Ernst vás budeme dál informovat.
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.