Před vedoucí posádkou PWRC je další start v soutěži mistrovství světa. Semerád Rally team čeká Rally Argentina.
Již jen několik hodin zbývá do startu dalšího podniku mistrovství světa v rally, Argentinskou rally, která je zařazená do kalendáře mistrovství světa produkčních vozů – PWRC. Ve výsledkové tabulce vlaje po dvou odjetých soutěžích na nejvyšším stupni česká vlajka, a to zásluhou posádky Martin Semerád – Michal Ernst. Ta se do Argentiny přesunula už minulý týden, aby se v místě soutěže aklimatizovala a připravila se na čtyři náročné rally dny na Jihoamerickém kontinentu.
Martin s Michalem již absolvovali seznamovací jízdy rychlostními zkouškami Rally Argentina, a proto jsme je požádali o jejich první dojmy. „Rychlostní zkoušky jsou hodně těžké a vedou hlavně v horách po docela úzkých cestách, které pokrývají různé druhy šotoliny. Hlavně rychlostní zkoušky, které nás čekají v pátek jsou docela rozbité a na některé úseky pořadatel navezl vrstvu štěrku a kamení. Odtrénovali jsme i nejdelší rychlostní zkoušku, kterou jsem kdy jel. RZ Ascochinga měří přes 48 kilometrů a v soutěži to bude opravdu výzva. V programu ji máme až v závěru soutěže. Její charakter se mi docela líbí a při seznamovačkách mi ani její délka tak hrozná nepřišla. Jsou tady i náročnější zkoušky. Například populární El Condor, to bude velký nářez. Velká část zkoušky vede z kopce a to bude extrémně náročné na brzdy našeho auta,“ předvídá před startem Rally Argentina Martin Semerád.
Argentinská rally má ve světovém šampionátu dlouhou a slavnou tradici. Velkou oblibu si získala i u místních fanoušků, kteří v těchto dnech soutěží doslova žijí. Doslova stovky tisíc jich obklopují celou trať rally a v diváckých místech vytvářejí těžko popsatelnou atmosféru. Soutěžní jezdci se musí s jejich přítomností vypořádat na každém kroku a fanoušci na ně čekají například i ráno před hotelem. Obrovská popularita rally v Argentině má ale i svou odvrácenou tvář, a to, že fanoušci jsou schopni „odměnit“ výkon projíždějící posádky například hozením kamene, jak se v minulosti například stalo posádce, jejímž členem byl současný spolujezdec Martina Semeráda – Michal Ernst.
Martin Semerád s Michalem Ernstem v Argentině odstartují s Mitsubishi Lancer EVO X italského týmu Ralliart, který je už připravený v Argentině. „S autem jsme zatím nejeli a poprvé se s ním svezu až při shakedownu. Chci tam najet co nejvíce průjezdů, abych si na auto alespoň trochu zvykl. V soutěži to tedy nebude vůbec jednoduché, ale Argentinská Rally bude hlavně o spolehlivosti a výdrži,“ říká Martin Semerád, který se v tomto roce pravidelně přesvědčuje, že mnohdy není důležitá absolutní rychlost, ale zejména spolehlivost tak, jako v dřívějších dobách rally. Tehdy byly soutěže delší a vítězství zpravidla získal ten, kdo nejlépe rozložil svoje síly a technickou výdrž svého vozu po celou soutěž. Stejný přístup se bude v Argentině snažit použít i posádka Semerád – Ernst, která aktuálně vede tabulku mistrovství světa, v což před startem sezóny ani nedoufala. Cílem české posádky tedy je dokončit náročnou soutěž a získat další potřebné body do hodnocení světového šampionátu.
Argentinská Rally odstartuje ve čtvrtek 26. května diváckou rychlostní zkouškou Carlos paz krátce po patnácté hodině místního času. Připomeňme, že v Argentině je o čtyři hodiny méně, než ve stejnou dobu u nás. Nezbývá než jediné české posádce v Argentině držet palce. O výsledcích a průběhu Rally Argentina pro posádku Martin Semerád – Michal Ernst vás budeme dál informovat.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.