Před vedoucí posádkou PWRC je další start v soutěži mistrovství světa. Semerád Rally team čeká Rally Argentina.
Již jen několik hodin zbývá do startu dalšího podniku mistrovství světa v rally, Argentinskou rally, která je zařazená do kalendáře mistrovství světa produkčních vozů – PWRC. Ve výsledkové tabulce vlaje po dvou odjetých soutěžích na nejvyšším stupni česká vlajka, a to zásluhou posádky Martin Semerád – Michal Ernst. Ta se do Argentiny přesunula už minulý týden, aby se v místě soutěže aklimatizovala a připravila se na čtyři náročné rally dny na Jihoamerickém kontinentu.
Martin s Michalem již absolvovali seznamovací jízdy rychlostními zkouškami Rally Argentina, a proto jsme je požádali o jejich první dojmy. „Rychlostní zkoušky jsou hodně těžké a vedou hlavně v horách po docela úzkých cestách, které pokrývají různé druhy šotoliny. Hlavně rychlostní zkoušky, které nás čekají v pátek jsou docela rozbité a na některé úseky pořadatel navezl vrstvu štěrku a kamení. Odtrénovali jsme i nejdelší rychlostní zkoušku, kterou jsem kdy jel. RZ Ascochinga měří přes 48 kilometrů a v soutěži to bude opravdu výzva. V programu ji máme až v závěru soutěže. Její charakter se mi docela líbí a při seznamovačkách mi ani její délka tak hrozná nepřišla. Jsou tady i náročnější zkoušky. Například populární El Condor, to bude velký nářez. Velká část zkoušky vede z kopce a to bude extrémně náročné na brzdy našeho auta,“ předvídá před startem Rally Argentina Martin Semerád.
Argentinská rally má ve světovém šampionátu dlouhou a slavnou tradici. Velkou oblibu si získala i u místních fanoušků, kteří v těchto dnech soutěží doslova žijí. Doslova stovky tisíc jich obklopují celou trať rally a v diváckých místech vytvářejí těžko popsatelnou atmosféru. Soutěžní jezdci se musí s jejich přítomností vypořádat na každém kroku a fanoušci na ně čekají například i ráno před hotelem. Obrovská popularita rally v Argentině má ale i svou odvrácenou tvář, a to, že fanoušci jsou schopni „odměnit“ výkon projíždějící posádky například hozením kamene, jak se v minulosti například stalo posádce, jejímž členem byl současný spolujezdec Martina Semeráda – Michal Ernst.
Martin Semerád s Michalem Ernstem v Argentině odstartují s Mitsubishi Lancer EVO X italského týmu Ralliart, který je už připravený v Argentině. „S autem jsme zatím nejeli a poprvé se s ním svezu až při shakedownu. Chci tam najet co nejvíce průjezdů, abych si na auto alespoň trochu zvykl. V soutěži to tedy nebude vůbec jednoduché, ale Argentinská Rally bude hlavně o spolehlivosti a výdrži,“ říká Martin Semerád, který se v tomto roce pravidelně přesvědčuje, že mnohdy není důležitá absolutní rychlost, ale zejména spolehlivost tak, jako v dřívějších dobách rally. Tehdy byly soutěže delší a vítězství zpravidla získal ten, kdo nejlépe rozložil svoje síly a technickou výdrž svého vozu po celou soutěž. Stejný přístup se bude v Argentině snažit použít i posádka Semerád – Ernst, která aktuálně vede tabulku mistrovství světa, v což před startem sezóny ani nedoufala. Cílem české posádky tedy je dokončit náročnou soutěž a získat další potřebné body do hodnocení světového šampionátu.
Argentinská Rally odstartuje ve čtvrtek 26. května diváckou rychlostní zkouškou Carlos paz krátce po patnácté hodině místního času. Připomeňme, že v Argentině je o čtyři hodiny méně, než ve stejnou dobu u nás. Nezbývá než jediné české posádce v Argentině držet palce. O výsledcích a průběhu Rally Argentina pro posádku Martin Semerád – Michal Ernst vás budeme dál informovat.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.