K datu konání AGROTEC MOGUL rally Hustopeče (10. – 11. června 2011) je opět blíže. Proto nahlédněme pod pokličku letošních tratích. Na místa, kde se bude rozhodovat o absolutním vítězi sedmého ročníku hustopečské soutěže.
Harmonogram páteční etapy AGROTEC MOGUL rally je složen ze čtyř rychlostních zkoušek na dvou úsecích. Druhé průjezdy pak startovní pole absolvuje za použití přídavných světlometů.
O první vteřiny se posádky poperou v RZ 1, 3 Němčičky (12,63 km).„Jedná se o lehce upravenou verzi loňské RZ 2, 6 Boleradice. Začátek absolvují posádky na úzké obslužné komunikaci, která následně přejde v rychlejší pasáž po širokém. Vložka pokračuje až do okolí rozhledny na vrcholu Kraví hory. Posádky čeká pasáž na šotolině, technická lesní pasáž až na širokou komunikaci, která soutěžní vozy dovede až do cíle před obcí Boleradice,“ popisuje ředitel soutěže Rudolf Kouřil.
První etapu doplní test RZ 2, 4 Kurdějov (13,35 km). „RZ Kurdějov jsme složili dokonce ze čtyř různých rychlostních zkoušek z předchozích ročníků soutěže. Vložka odstartuje za sportovním areálem v Hustopečích. Úvod je veden po úzkých obslužných komunikacích, následně posádky najedou na hlavní silnici směrem do Kurdějova. Po technickém průjezdu vesnice (dva úzké mostky) se soutěžní vozy dostanou rychlým stoupáním k Nikolčicím. Následuje pasáž po úzké obslužné komunikaci, která přechází v technicky náročný úsek v areálu sadu. Před šotolinový úsek se soutěžící dostanou zpět na asfalt, po kterém dojedou až do cíle vložky,“ nastínil Rudolf Kouřil.
Uzávěrka přihlášek AGROTEC MOGUL rally Hustopeče je 29. května ve 24 hodin. Jako podporu účastníkům z „malých tříd“ nabízí organizátoři posádkám ve třídách 7 (A5 ), 9 (N2 + R1B) a 10 (N1 + R1A) nízký vklad 1.700,- Kč (včetně DPH a pojištění 1.200,- Kč). Stejná částka platí pro účastnice dámského poháru. Takže zájemci neváhejte a využijte této senzační možnosti.
Více informací k AGROTEC rally Hustopeče k soutěži hledejte na oficiálních stránkách www.agrotecautoklub.cz, případně na AGROTEC RALLY v sociální síti facebook.com.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.