Česká posádka Václav Pech jun. – Petr Uhel, která ve Slovinsku plnila reprezentační povinnosti, si z Ljubljaně odváží poháry za celkové první místo v Saturnus Rallye, k nimž přidali historický zápis do tabulek soutěže.
Stali se totiž první posádkou, která tuto náročnou rallye se smíšeným povrchem asfaltu a šotoliny, vyhrála počtvrté v řadě za sebou. Modrožluté Mitsubishi Lancer EVO IX EuroOil teamu svádělo po celou soutěž boj s italským šampiónem Pierem Longhim, který ve Slovinsku startoval se Škodou Fabia S2000.
V první etapě se italská a česká posádka praly doslova o vteřinky a několikrát si vyměnily pozice na čele výsledkové listiny. Na konci prvního dne rallye byl mezi českým Mitsubishi a italskou Fábií rozestup jen necelé čtyři vteřiny. V druhé etapě ale Pech s Uhlem zatroubili k mohutnému útoku a svým nejbližším pronásledovatelům v každé rychlostní zkoušce nadělovali desítky vteřin. Výsledkem bylo v cíli soutěže vedení o více než minutu a jedenáct vteřin. „Saturnus byl fantastický závod. Od začátku do konce jsme museli bojovat a jet stále naplno. S Longhim to byl těsný souboj a bylo to čekání na chybu toho druhého. Jsem rád, že se nám podařilo porazit speciál S2000 i na takto technických tratích. Druhou etapu nám navíc hodně zkomplikovala velká průtrž mračen, která se do hor okolo Ljubljaně snesla. Jeli jsme celý den na mokrých pneumatikách a bylo velké riziko smyku. To se nám málem vymstilo na jedenácté rychlostní zkoušce, kde jsme v docela vysoké rychlosti udělali hodiny a zadkem vozu se zastavili o stráň. Trošku víc jsme tak naše auto pocuchali, ale naštěstí to na něj nemělo žádný dopad a i dál fungovalo bezvadně, stejně jako po celý závod. Čtyřikrát za sebou vyhrát Saturnus Rallye se ještě nikomu nepovedlo a je to pro nás jedno z nejcenějších vítězství,“ říká hodně spokojený Václav Pech jun., který spolu s navigátorem Petrem Uhlem vzorně reprezentovali Českou republiku na mezinárodní automobilové rallye.
Pech s Uhlem tak udělali důležitý krok k zisku osmého titulu mistrů střední Evropy. Celý team však nyní čeká perných 48 hodin, kdy musí dát zadní část auta do původní podoby na středeční natáčení pořadu pro ČT-1. Další soutěží posádky EuroOil teamu Václav Pech jun. – Petr Uhel potom bude Rallye Český Krumlov, kde stejně jako ve Slovinsku odstartují s Mitsubishi Lancer EVO IX v kategorii R4.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.