Česká posádka Václav Pech jun. – Petr Uhel, která ve Slovinsku plnila reprezentační povinnosti, si z Ljubljaně odváží poháry za celkové první místo v Saturnus Rallye, k nimž přidali historický zápis do tabulek soutěže.
Stali se totiž první posádkou, která tuto náročnou rallye se smíšeným povrchem asfaltu a šotoliny, vyhrála počtvrté v řadě za sebou. Modrožluté Mitsubishi Lancer EVO IX EuroOil teamu svádělo po celou soutěž boj s italským šampiónem Pierem Longhim, který ve Slovinsku startoval se Škodou Fabia S2000.
V první etapě se italská a česká posádka praly doslova o vteřinky a několikrát si vyměnily pozice na čele výsledkové listiny. Na konci prvního dne rallye byl mezi českým Mitsubishi a italskou Fábií rozestup jen necelé čtyři vteřiny. V druhé etapě ale Pech s Uhlem zatroubili k mohutnému útoku a svým nejbližším pronásledovatelům v každé rychlostní zkoušce nadělovali desítky vteřin. Výsledkem bylo v cíli soutěže vedení o více než minutu a jedenáct vteřin. „Saturnus byl fantastický závod. Od začátku do konce jsme museli bojovat a jet stále naplno. S Longhim to byl těsný souboj a bylo to čekání na chybu toho druhého. Jsem rád, že se nám podařilo porazit speciál S2000 i na takto technických tratích. Druhou etapu nám navíc hodně zkomplikovala velká průtrž mračen, která se do hor okolo Ljubljaně snesla. Jeli jsme celý den na mokrých pneumatikách a bylo velké riziko smyku. To se nám málem vymstilo na jedenácté rychlostní zkoušce, kde jsme v docela vysoké rychlosti udělali hodiny a zadkem vozu se zastavili o stráň. Trošku víc jsme tak naše auto pocuchali, ale naštěstí to na něj nemělo žádný dopad a i dál fungovalo bezvadně, stejně jako po celý závod. Čtyřikrát za sebou vyhrát Saturnus Rallye se ještě nikomu nepovedlo a je to pro nás jedno z nejcenějších vítězství,“ říká hodně spokojený Václav Pech jun., který spolu s navigátorem Petrem Uhlem vzorně reprezentovali Českou republiku na mezinárodní automobilové rallye.
Pech s Uhlem tak udělali důležitý krok k zisku osmého titulu mistrů střední Evropy. Celý team však nyní čeká perných 48 hodin, kdy musí dát zadní část auta do původní podoby na středeční natáčení pořadu pro ČT-1. Další soutěží posádky EuroOil teamu Václav Pech jun. – Petr Uhel potom bude Rallye Český Krumlov, kde stejně jako ve Slovinsku odstartují s Mitsubishi Lancer EVO IX v kategorii R4.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.