Posádka Melico Racing Teamu, Jaroslav Melichárek – Richard Lasevič patrila na Rally Prešov medzi favoritov na absolútne víťazstvo. Ich Mitsubishi Lancer WRC05 však odmietol poslušnosť ihneď po výjazde zo servisnej zóny na začiatku súťaže.
Podujatie Rally Prešov síce oficiálne odštartovalo už v piatok, keď sa konalo aj predstavenie súťažných posádok na námestí v Prešove. „Naostro“ však súťaž štartovala až v sobotu ráno prejazdom časovej kontroly umiestnenej na výjazde zo servisnej zóny. Posádka Melico Racing Teamu štartujúca s číslom 3 touto časovou kontrolou síce prešla bez problémov a smerovala ku štartu prvej rýchlostnej skúšky, avšak po zhruba kilometri musela odstaviť Mitsubishi pri krajnici a začať riešiť problém s nefungujúcou elektronikou súťažného špeciálu.
Napriek veľkej snahe a telefonickej podpore mechanikov sa im nepodarilo auto primäť k poslušnosti. Neostalo nič iné ako vrátiť sa nazad do servisu a odovzdať jazdný výkaz. O tom čo sa vlastne stalo nám porozprával Jaro Melichárek: „Ráno bolo všetko v poriadku, ale krátko po opustení servisu sme zistili, že auto nejde ani na prejazdový režim. Museli sme preto zastaviť a snažili sme sa zistiť čo sa deje. Bol to však nejaký problém v elektronike, ktorý sme na ceste nevedeli odstrániť a tak sme to museli bohužiaľ ukončiť.“
Napriek faktu, že pre posádku Jaro Melichárek – Rišo Lasevič nedopadla Rally Prešov podľa predstáv, Melico Racing Team zásluhou druhej posádky Peter Jurečka – Matej Beťko, jazdiacej na vozidle Renault Clio RS, ktorá zvíťazila vo svojej triede 8, obsadil napokon štvrté miesto v súťaži tímov.
Foto: www.autosportfoto.sk
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?