Posádka Melico Racing Teamu, Jaroslav Melichárek – Richard Lasevič patrila na Rally Prešov medzi favoritov na absolútne víťazstvo. Ich Mitsubishi Lancer WRC05 však odmietol poslušnosť ihneď po výjazde zo servisnej zóny na začiatku súťaže.
Podujatie Rally Prešov síce oficiálne odštartovalo už v piatok, keď sa konalo aj predstavenie súťažných posádok na námestí v Prešove. „Naostro“ však súťaž štartovala až v sobotu ráno prejazdom časovej kontroly umiestnenej na výjazde zo servisnej zóny. Posádka Melico Racing Teamu štartujúca s číslom 3 touto časovou kontrolou síce prešla bez problémov a smerovala ku štartu prvej rýchlostnej skúšky, avšak po zhruba kilometri musela odstaviť Mitsubishi pri krajnici a začať riešiť problém s nefungujúcou elektronikou súťažného špeciálu.
Napriek veľkej snahe a telefonickej podpore mechanikov sa im nepodarilo auto primäť k poslušnosti. Neostalo nič iné ako vrátiť sa nazad do servisu a odovzdať jazdný výkaz. O tom čo sa vlastne stalo nám porozprával Jaro Melichárek: „Ráno bolo všetko v poriadku, ale krátko po opustení servisu sme zistili, že auto nejde ani na prejazdový režim. Museli sme preto zastaviť a snažili sme sa zistiť čo sa deje. Bol to však nejaký problém v elektronike, ktorý sme na ceste nevedeli odstrániť a tak sme to museli bohužiaľ ukončiť.“
Napriek faktu, že pre posádku Jaro Melichárek – Rišo Lasevič nedopadla Rally Prešov podľa predstáv, Melico Racing Team zásluhou druhej posádky Peter Jurečka – Matej Beťko, jazdiacej na vozidle Renault Clio RS, ktorá zvíťazila vo svojej triede 8, obsadil napokon štvrté miesto v súťaži tímov.
Foto: www.autosportfoto.sk
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?