MELICO Racing v Prešove vyradila nefungujúca elektronika

Melichárek, Jaroslav
Melichárek, Jaroslav, foto: www.autosportfoto.sk
Miroslav Majláth 6. května 2011 20:04
Sdílej:

Posádka Melico Racing Teamu, Jaroslav Melichárek – Richard Lasevič patrila na Rally Prešov medzi favoritov na absolútne víťazstvo. Ich Mitsubishi Lancer WRC05 však odmietol poslušnosť ihneď po výjazde zo servisnej zóny na začiatku súťaže.

Podujatie Rally Prešov síce oficiálne odštartovalo už v piatok, keď sa konalo aj predstavenie súťažných posádok na námestí v Prešove. „Naostro“ však súťaž štartovala až v sobotu ráno prejazdom časovej kontroly umiestnenej na výjazde zo servisnej zóny. Posádka Melico Racing Teamu štartujúca s číslom 3 touto časovou kontrolou síce prešla bez problémov a smerovala ku štartu prvej rýchlostnej skúšky, avšak po zhruba kilometri musela odstaviť Mitsubishi pri krajnici a začať riešiť problém s nefungujúcou elektronikou súťažného špeciálu.

Napriek veľkej snahe a telefonickej podpore mechanikov sa im nepodarilo auto primäť k poslušnosti. Neostalo nič iné ako vrátiť sa nazad do servisu a odovzdať jazdný výkaz. O tom čo sa vlastne stalo nám porozprával Jaro Melichárek: „Ráno bolo všetko v poriadku, ale krátko po opustení servisu sme zistili, že auto nejde ani na prejazdový režim. Museli sme preto zastaviť a snažili sme sa zistiť čo sa deje. Bol to však nejaký problém v elektronike, ktorý sme na ceste nevedeli odstrániť a tak sme to museli bohužiaľ ukončiť.“

Napriek faktu, že pre posádku Jaro Melichárek – Rišo Lasevič nedopadla Rally Prešov podľa predstáv, Melico Racing Team zásluhou druhej posádky Peter Jurečka – Matej Beťko, jazdiacej na vozidle Renault Clio RS, ktorá zvíťazila vo svojej triede 8, obsadil napokon štvrté miesto v súťaži tímov.

Foto: www.autosportfoto.sk

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?