Druhý závod v rámci WRC Academy –Rally Sardinie má před sebou česká posádka Jan Černý – Pavel Kohout.
Jan Černý s Pavlem Kohoutem už jsou na Italském ostrově Sardinie, kde je koncem týdne čeká druhý závod mistrovství světa – Rally Italia Sardegna. Zde odstartují v rámci takzvané WRC Academy, kam byli díky projektu pro vyhledávání mladých talentů s názvem Pirelli Stars Drivers vybráni. Mladíci z České republiky si svou premiéru v mistrovství světa odbyli v březnu při Portugalské rally, kde poprvé bojovali o body ve WRC Academy s dvoukolkou Ford Fiesta ST, třídy R2. Tato hbitá auta s motorem o objemu 1 600 ccm ale v Portugalsku trpěla ještě drobnými dětskými nemocemi, na což doplatila i česká posádka, která musela z průběhu soutěže odstoupit kvůli poruše.
Při druhém závodu budou chtít Honza Černý s Pavlem Kohoutem dojet až na cílovou rampu, která je pro posádky WRC Academy o jeden den dříve, než pro ostatní účastníky mistrovství světa. V tuto chvíli se Jan Černý s Pavlem Kohoutem na Sardinii připravují a absolvovali už nezbytné procedury po příjezdu do místa konání soutěže mistrovství světa. „Máme za sebou formální přejímky a ubytovali jsme se na hotelu nedaleko Olbie. Bydlíme společně s dalšími účastníky WRC Academy a včera jsme se i koupali v moři. Dnes je tady na ostrově pod mrakem a chvílemi i pršelo. Zítra a ve středu nás čekají seznamovací jízdy a ve čtvrtek máme naplánovaný samostatný test, takže se neobjevíme na klasickém shakedownu,“ říká Jan Černý před zahájením seznamovacích jízd na Rally Sardinie.
Nedílnou součástí každé posádky v rally je spolujezdec. Janu Černému čte rozpis a navádí jej po trati rychlostní zkoušky Pavel Kohout. „Před Rally Sardinie jsem absolvoval standardní přípravu, jako před každou rally. Od pořadatele jsme v předstihu dostali materiály k závodu a itineráře, takže je dost času se se vším seznámit. Pořadatel nám také zasílá onboard videa z rychlostních zkoušek, které se po spuštění ve speciálním programu propojí s itinerářem a je možné si kdykoliv během sledování videa zjistit pozici v itineráři. Mám tedy už alespoň minimální představu o tom, jak to na Sardinii vypadá,“ popisuje předstartovní přípravu spolujezdce mistrovství světa Pavel Kohout.
Rally Sardinie se jede po hodně členitých a úzkých, šotolinových rychlostních zkouškách, které mají často se měnící charakter. Kamenité úseky často střídá místy hodně tvrdý šotolinový povrch, ale nechybí ani měkký a sypký písek. „Zatím jsem na Sardinii nikdy nestartoval a ani jsme se tady nebyli podívat jako diváci. Trochu jsem si ale udělal představu o tom, co nás čeká při sledování onboard videí. Tratě budou o dost jiné než třeba v Portugalsku a asi se budou vyjíždět hluboké koleje, což bude s dvoukolkou hodně nepříjemné. Chtěl bych ale jet od začátku o něco svižněji než v Portugalsku, ale neustále musím myslet na výdrž auta, abychom se dostali až do cíle. To je pro nás to nejdůležitější,“ uzavírá Jan Černý, který v pátek odstartuje do své druhé soutěže mistrovství světa v životě, kterou bude Rally Sardinie na středomořském ostrově. Českou posádku jedou na Sardinii podporovat stovky fanoušků z České republiky.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?