Černého s Kohoutem čeká Sardinské dobrodružství

Černý, Jan
Černý, Jan, foto: Eliáš, Petr
Tomáš Urban 5. května 2011 21:40
Sdílej:

Druhý závod v rámci WRC Academy –Rally Sardinie má před sebou česká posádka Jan Černý – Pavel Kohout.

Jan Černý s Pavlem Kohoutem už jsou na Italském ostrově Sardinie, kde je koncem týdne čeká druhý závod mistrovství světa – Rally Italia Sardegna. Zde odstartují v rámci takzvané WRC Academy, kam byli díky projektu pro vyhledávání mladých talentů s názvem Pirelli Stars Drivers vybráni. Mladíci z České republiky si svou premiéru v mistrovství světa odbyli v březnu při Portugalské rally, kde poprvé bojovali o body ve WRC Academy s dvoukolkou Ford Fiesta ST, třídy R2. Tato hbitá auta s motorem o objemu 1 600 ccm ale v Portugalsku trpěla ještě drobnými dětskými nemocemi, na což doplatila i česká posádka, která musela z průběhu soutěže odstoupit kvůli poruše.

Při druhém závodu budou chtít Honza Černý s Pavlem Kohoutem dojet až na cílovou rampu, která je pro posádky WRC Academy o jeden den dříve, než pro ostatní účastníky mistrovství světa. V tuto chvíli se Jan Černý s Pavlem Kohoutem na Sardinii připravují a absolvovali už nezbytné procedury po příjezdu do místa konání soutěže mistrovství světa. „Máme za sebou formální přejímky a ubytovali jsme se na hotelu nedaleko Olbie. Bydlíme společně s dalšími účastníky WRC Academy a včera jsme se i koupali v moři. Dnes je tady na ostrově pod mrakem a chvílemi i pršelo. Zítra a ve středu nás čekají seznamovací jízdy a ve čtvrtek máme naplánovaný samostatný test, takže se neobjevíme na klasickém shakedownu,“ říká Jan Černý před zahájením seznamovacích jízd na Rally Sardinie.

Nedílnou součástí každé posádky v rally je spolujezdec. Janu Černému čte rozpis a navádí jej po trati rychlostní zkoušky Pavel Kohout. „Před Rally Sardinie jsem absolvoval standardní přípravu, jako před každou rally. Od pořadatele jsme v předstihu dostali materiály k závodu a itineráře, takže je dost času se se vším seznámit. Pořadatel nám také zasílá onboard videa z rychlostních zkoušek, které se po spuštění ve speciálním programu propojí s itinerářem a je možné si kdykoliv během sledování videa zjistit pozici v itineráři. Mám tedy už alespoň minimální představu o tom, jak to na Sardinii vypadá,“ popisuje předstartovní přípravu spolujezdce mistrovství světa Pavel Kohout.

Rally Sardinie se jede po hodně členitých a úzkých, šotolinových rychlostních zkouškách, které mají často se měnící charakter. Kamenité úseky často střídá místy hodně tvrdý šotolinový povrch, ale nechybí ani měkký a sypký písek. „Zatím jsem na Sardinii nikdy nestartoval a ani jsme se tady nebyli podívat jako diváci. Trochu jsem si ale udělal představu o tom, co nás čeká při sledování onboard videí. Tratě budou o dost jiné než třeba v Portugalsku a asi se budou vyjíždět hluboké koleje, což bude s dvoukolkou hodně nepříjemné. Chtěl bych ale jet od začátku o něco svižněji než v Portugalsku, ale neustále musím myslet na výdrž auta, abychom se dostali až do cíle. To je pro nás to nejdůležitější,“ uzavírá Jan Černý, který v pátek odstartuje do své druhé soutěže mistrovství světa v životě, kterou bude Rally Sardinie na středomořském ostrově. Českou posádku jedou na Sardinii podporovat stovky fanoušků z České republiky.

 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.