Druhý závod v rámci WRC Academy –Rally Sardinie má před sebou česká posádka Jan Černý – Pavel Kohout.
Jan Černý s Pavlem Kohoutem už jsou na Italském ostrově Sardinie, kde je koncem týdne čeká druhý závod mistrovství světa – Rally Italia Sardegna. Zde odstartují v rámci takzvané WRC Academy, kam byli díky projektu pro vyhledávání mladých talentů s názvem Pirelli Stars Drivers vybráni. Mladíci z České republiky si svou premiéru v mistrovství světa odbyli v březnu při Portugalské rally, kde poprvé bojovali o body ve WRC Academy s dvoukolkou Ford Fiesta ST, třídy R2. Tato hbitá auta s motorem o objemu 1 600 ccm ale v Portugalsku trpěla ještě drobnými dětskými nemocemi, na což doplatila i česká posádka, která musela z průběhu soutěže odstoupit kvůli poruše.
Při druhém závodu budou chtít Honza Černý s Pavlem Kohoutem dojet až na cílovou rampu, která je pro posádky WRC Academy o jeden den dříve, než pro ostatní účastníky mistrovství světa. V tuto chvíli se Jan Černý s Pavlem Kohoutem na Sardinii připravují a absolvovali už nezbytné procedury po příjezdu do místa konání soutěže mistrovství světa. „Máme za sebou formální přejímky a ubytovali jsme se na hotelu nedaleko Olbie. Bydlíme společně s dalšími účastníky WRC Academy a včera jsme se i koupali v moři. Dnes je tady na ostrově pod mrakem a chvílemi i pršelo. Zítra a ve středu nás čekají seznamovací jízdy a ve čtvrtek máme naplánovaný samostatný test, takže se neobjevíme na klasickém shakedownu,“ říká Jan Černý před zahájením seznamovacích jízd na Rally Sardinie.
Nedílnou součástí každé posádky v rally je spolujezdec. Janu Černému čte rozpis a navádí jej po trati rychlostní zkoušky Pavel Kohout. „Před Rally Sardinie jsem absolvoval standardní přípravu, jako před každou rally. Od pořadatele jsme v předstihu dostali materiály k závodu a itineráře, takže je dost času se se vším seznámit. Pořadatel nám také zasílá onboard videa z rychlostních zkoušek, které se po spuštění ve speciálním programu propojí s itinerářem a je možné si kdykoliv během sledování videa zjistit pozici v itineráři. Mám tedy už alespoň minimální představu o tom, jak to na Sardinii vypadá,“ popisuje předstartovní přípravu spolujezdce mistrovství světa Pavel Kohout.
Rally Sardinie se jede po hodně členitých a úzkých, šotolinových rychlostních zkouškách, které mají často se měnící charakter. Kamenité úseky často střídá místy hodně tvrdý šotolinový povrch, ale nechybí ani měkký a sypký písek. „Zatím jsem na Sardinii nikdy nestartoval a ani jsme se tady nebyli podívat jako diváci. Trochu jsem si ale udělal představu o tom, co nás čeká při sledování onboard videí. Tratě budou o dost jiné než třeba v Portugalsku a asi se budou vyjíždět hluboké koleje, což bude s dvoukolkou hodně nepříjemné. Chtěl bych ale jet od začátku o něco svižněji než v Portugalsku, ale neustále musím myslet na výdrž auta, abychom se dostali až do cíle. To je pro nás to nejdůležitější,“ uzavírá Jan Černý, který v pátek odstartuje do své druhé soutěže mistrovství světa v životě, kterou bude Rally Sardinie na středomořském ostrově. Českou posádku jedou na Sardinii podporovat stovky fanoušků z České republiky.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.