Druhý závod v rámci WRC Academy –Rally Sardinie má před sebou česká posádka Jan Černý – Pavel Kohout.
Jan Černý s Pavlem Kohoutem už jsou na Italském ostrově Sardinie, kde je koncem týdne čeká druhý závod mistrovství světa – Rally Italia Sardegna. Zde odstartují v rámci takzvané WRC Academy, kam byli díky projektu pro vyhledávání mladých talentů s názvem Pirelli Stars Drivers vybráni. Mladíci z České republiky si svou premiéru v mistrovství světa odbyli v březnu při Portugalské rally, kde poprvé bojovali o body ve WRC Academy s dvoukolkou Ford Fiesta ST, třídy R2. Tato hbitá auta s motorem o objemu 1 600 ccm ale v Portugalsku trpěla ještě drobnými dětskými nemocemi, na což doplatila i česká posádka, která musela z průběhu soutěže odstoupit kvůli poruše.
Při druhém závodu budou chtít Honza Černý s Pavlem Kohoutem dojet až na cílovou rampu, která je pro posádky WRC Academy o jeden den dříve, než pro ostatní účastníky mistrovství světa. V tuto chvíli se Jan Černý s Pavlem Kohoutem na Sardinii připravují a absolvovali už nezbytné procedury po příjezdu do místa konání soutěže mistrovství světa. „Máme za sebou formální přejímky a ubytovali jsme se na hotelu nedaleko Olbie. Bydlíme společně s dalšími účastníky WRC Academy a včera jsme se i koupali v moři. Dnes je tady na ostrově pod mrakem a chvílemi i pršelo. Zítra a ve středu nás čekají seznamovací jízdy a ve čtvrtek máme naplánovaný samostatný test, takže se neobjevíme na klasickém shakedownu,“ říká Jan Černý před zahájením seznamovacích jízd na Rally Sardinie.
Nedílnou součástí každé posádky v rally je spolujezdec. Janu Černému čte rozpis a navádí jej po trati rychlostní zkoušky Pavel Kohout. „Před Rally Sardinie jsem absolvoval standardní přípravu, jako před každou rally. Od pořadatele jsme v předstihu dostali materiály k závodu a itineráře, takže je dost času se se vším seznámit. Pořadatel nám také zasílá onboard videa z rychlostních zkoušek, které se po spuštění ve speciálním programu propojí s itinerářem a je možné si kdykoliv během sledování videa zjistit pozici v itineráři. Mám tedy už alespoň minimální představu o tom, jak to na Sardinii vypadá,“ popisuje předstartovní přípravu spolujezdce mistrovství světa Pavel Kohout.
Rally Sardinie se jede po hodně členitých a úzkých, šotolinových rychlostních zkouškách, které mají často se měnící charakter. Kamenité úseky často střídá místy hodně tvrdý šotolinový povrch, ale nechybí ani měkký a sypký písek. „Zatím jsem na Sardinii nikdy nestartoval a ani jsme se tady nebyli podívat jako diváci. Trochu jsem si ale udělal představu o tom, co nás čeká při sledování onboard videí. Tratě budou o dost jiné než třeba v Portugalsku a asi se budou vyjíždět hluboké koleje, což bude s dvoukolkou hodně nepříjemné. Chtěl bych ale jet od začátku o něco svižněji než v Portugalsku, ale neustále musím myslet na výdrž auta, abychom se dostali až do cíle. To je pro nás to nejdůležitější,“ uzavírá Jan Černý, který v pátek odstartuje do své druhé soutěže mistrovství světa v životě, kterou bude Rally Sardinie na středomořském ostrově. Českou posádku jedou na Sardinii podporovat stovky fanoušků z České republiky.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.