Skvěle si vedl na prvním sprintu sezony v Lužických horách Toba Czech MH racing team. Posádky Martin Hudec - Jiří Černoch a Jaroslav Pešl - Radek Juřica, obě jedoucí na vozech Mitsubishi Lancer EVO IX, atakovaly na skvěle obsazeném podniku první desítku absolutního pořadí a nakonec se seřadily těsně za ní. Pešl skončil absolutně jedenáctý a Hudec o pouhých šest vteřin za ním na dvanáctém místě.
Však také panovala v cíli v týmu velká spokojenost. Takový husarský kousek, aby obě auta skončily v konečném pořadí takto vysoko, se ještě týmu nepovedl. „S výsledky jsme velmi spokojeni. Nejdůležitější je, že obě týmová auta dojela do cíle, a navíc na takovýchto pěkných pozicích,“ radoval se v cíli rally šéf týmu a pilot jednoho z vozů Martin Hudec, jenž skončil v absolutním pořadí na dvanáctém místě. „Umístění je pro nás super, jsme moc spokojeni. Před dvěma lety jsme tady byli s Bobem Černochem ještě na osmičkovém Lanceru na devátém místě, a teď je dvanácté místo taky super. Jezdí se nám tady dobře a jsme rádi, že jsme to i tentokrát potvrdili,“ pochvaloval si povedený závod Hudec.
Výsledek třebíčské posádky mohl být ještě mnohem lepší. To by se ale nesměla jet první erzeta, který se pak jela znovu i jako zkouška číslo 5. Právě na ní totiž Hudec s Černochem ztratili až příliš mnoho vteřin a zajeli tram výrazně horší časy, než potom ve zbytku rally. Čísla hovoří jasně. Zatímco ostatní zkoušky jezdila posádka mezi devátým a čtrnáctým místem, tuto erzetu (1 a 5) zajela 28. a 22. nejrychlejší čas. „Tu zkoušku jsem jel vědomě hodně pomalu, protože mi skutečně vůbec nesedla. Trať byla hodně úzká a hlavně tam bylo strašně moc bordelu, spousta štěrku a kamení. Věděl jsem, že tam mělo problémy i spousta jiných borců a bylo tam i pár vypadnutí z trati, tak jsme tam radši jel pokaždé opatrněji. V tomto případě to beru na sebe, prostě jsem jel radši opatrně,“ vrací se 30letý pilot k erzetě, která mu zhatila šance na ještě lepší umístění.
Pro třebíčského pilota to byl teprve třetí závod s novým devítkovým Lancerem. „Auto je pro nás pořád hodně nové, ale pomalu se s ním sžíváme. Musím říct, že to zatím vypadá velmi slibně. Některé úseky jsme zajížděli výrazně rychleji, než v minulé sezoně, a to je povzbuzující,“ pochvaluje si jezdec, jenž má letos v plánu především závody velkého mistráku. „Ten bychom chtěli odjet celý. K tomu bychom rádi jeli ještě domácí sprinty - Vysočinu a Horáckou rally Třebíč - a také vsetínský rallysprint,“ prozrazuje Hudec své plány pro sezonu 2011.
Třešničkou na dortu lužické soutěže byl interní souboj obou týmpových vozů o jedenáctou pozici. A že to bylo pořádně napínavé! Bitva Hudce s Pešlem se pohybovala po celou rally v rozmezí několika málo vteřin. Jednou vedl ten, pak zase onen. Nakonec Hudec skončil těsně za Pešlem na dvanáctém místě. „Nějaký přehled jsme o sobě měli, vždycky tak zhruba po dvou erzetách. Věděl jsem, že to bude velmi těsné, a taky to tak skončilo. Jarda zajel závěr rally dobře a o těch šest vteřin byl nakonec rychlejší,“ komentoval týmový souboj Hudec.
I tak ovšem mohl být šéf Toba Czech MH racing teamu se sprintem v Lužických horách nadmíru spokojen. „Je maličko škoda, že jsem to nedotáhl já nebo Jarda Pešl do první desítky. To by bylo super. Nicméně i tak jsme s Lužičkami naprosto spokojeni. Hlavně proto, že jsme oba s Jardou dojeli do cíle vysoko a je vidět nějaký vývoj směrem dopředu. Jsme schopni vyhodnotit chyby a poučit se z nich. To je pro nás důležité a od toho se musíme odpíchnout do dalších závodů,“ přemítá Martin Hudec. Do budoucna se však dívá optimisticky. „Jako nejzásadnější vidím to, že jsme tentokrát jezdili vyrovnaně nebo dokonce poráželi jezdce, kterým jsme se ještě nedávno jen dívali na záda. A to je pro nás to hlavní a žene nás to dopředu,“ pochvaluje si dobrý vstup do ročníku 2011 Martin Hudec.
Velmi spokojená odjížděla z Hrádku nad Nisou také druhá posádka Toba Czech MH racing teamu. Jaroslav Pešl s Radkem Juřicou obsadili parádní 11. místo v absolutním pořadí (6. místo ve své třídě N3). Posádka jedoucí tradičně na voze Mitsubishi Lancer EVO IX tak na závodě, který se jel o uplynulém víkendu, vyrovnala svůj nejlepší výsledek kariéry z loňského roku.
„S výsledkem i průběhem závodu jsme samozřejmě moc spokojeni. Hned v prvním sprintu sezony jsme atakovali první desítku celkového pořadí, nabrali jsme i nějaké body, takže určitě velká spokojenost,“ pochvaloval si Jaroslav Pešl povedený závod, na kterém si posádka vyrovnala osobní maximum z loňského sprintu vy Vyškově, kde skončila také jedenáctá. „Výsledku v Lužičkách si ovšem vážíme určitě výše. Byla tady mnohem větší konkurence, než loni ve Vyškově,“ říká bez zaváhání 31letý Pešl.
Třešničkou na dortu pro Pešla byl fakt, že porazil v tuhém souboji týmového kolegu Martina Hudce, který jel také na Mitsubishi Lancer EVO IX a skončil o pouhých šest vteřin za Pešlem na dvanáctém místě. „Náš souboj jsme samozřejmě po celý závod dobře sledovali. Bylo to vlastně pořád jen o vteřiny pro jednoho nebo pro druhého. Ale k nějakému hecování a předhánění jsme to nechtěli nechat sklouznout. Nechtěli jsme kvůli tomu udělat třeba nějakou zbytečnou jezdeckou chybu. Hlavní je, že jsme dojeli do cíle oba a navíc na výborných umístěních,“ shrnul úspěšnou rally Jaroslav Pešl, jehož prioritou letos stejně jako loni bude sprintový šampionát. Dalším podnikem, na kterém se valašskomeziříčská posádka představí, bude v polovině května Impromat Rallysprint Kopná.
Foto: Vít Bezděkovský a Martin Trdla
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.