Skvěle si vedl na prvním sprintu sezony v Lužických horách Toba Czech MH racing team. Posádky Martin Hudec - Jiří Černoch a Jaroslav Pešl - Radek Juřica, obě jedoucí na vozech Mitsubishi Lancer EVO IX, atakovaly na skvěle obsazeném podniku první desítku absolutního pořadí a nakonec se seřadily těsně za ní. Pešl skončil absolutně jedenáctý a Hudec o pouhých šest vteřin za ním na dvanáctém místě.
Však také panovala v cíli v týmu velká spokojenost. Takový husarský kousek, aby obě auta skončily v konečném pořadí takto vysoko, se ještě týmu nepovedl. „S výsledky jsme velmi spokojeni. Nejdůležitější je, že obě týmová auta dojela do cíle, a navíc na takovýchto pěkných pozicích,“ radoval se v cíli rally šéf týmu a pilot jednoho z vozů Martin Hudec, jenž skončil v absolutním pořadí na dvanáctém místě. „Umístění je pro nás super, jsme moc spokojeni. Před dvěma lety jsme tady byli s Bobem Černochem ještě na osmičkovém Lanceru na devátém místě, a teď je dvanácté místo taky super. Jezdí se nám tady dobře a jsme rádi, že jsme to i tentokrát potvrdili,“ pochvaloval si povedený závod Hudec.
Výsledek třebíčské posádky mohl být ještě mnohem lepší. To by se ale nesměla jet první erzeta, který se pak jela znovu i jako zkouška číslo 5. Právě na ní totiž Hudec s Černochem ztratili až příliš mnoho vteřin a zajeli tram výrazně horší časy, než potom ve zbytku rally. Čísla hovoří jasně. Zatímco ostatní zkoušky jezdila posádka mezi devátým a čtrnáctým místem, tuto erzetu (1 a 5) zajela 28. a 22. nejrychlejší čas. „Tu zkoušku jsem jel vědomě hodně pomalu, protože mi skutečně vůbec nesedla. Trať byla hodně úzká a hlavně tam bylo strašně moc bordelu, spousta štěrku a kamení. Věděl jsem, že tam mělo problémy i spousta jiných borců a bylo tam i pár vypadnutí z trati, tak jsme tam radši jel pokaždé opatrněji. V tomto případě to beru na sebe, prostě jsem jel radši opatrně,“ vrací se 30letý pilot k erzetě, která mu zhatila šance na ještě lepší umístění.
Pro třebíčského pilota to byl teprve třetí závod s novým devítkovým Lancerem. „Auto je pro nás pořád hodně nové, ale pomalu se s ním sžíváme. Musím říct, že to zatím vypadá velmi slibně. Některé úseky jsme zajížděli výrazně rychleji, než v minulé sezoně, a to je povzbuzující,“ pochvaluje si jezdec, jenž má letos v plánu především závody velkého mistráku. „Ten bychom chtěli odjet celý. K tomu bychom rádi jeli ještě domácí sprinty - Vysočinu a Horáckou rally Třebíč - a také vsetínský rallysprint,“ prozrazuje Hudec své plány pro sezonu 2011.
Třešničkou na dortu lužické soutěže byl interní souboj obou týmpových vozů o jedenáctou pozici. A že to bylo pořádně napínavé! Bitva Hudce s Pešlem se pohybovala po celou rally v rozmezí několika málo vteřin. Jednou vedl ten, pak zase onen. Nakonec Hudec skončil těsně za Pešlem na dvanáctém místě. „Nějaký přehled jsme o sobě měli, vždycky tak zhruba po dvou erzetách. Věděl jsem, že to bude velmi těsné, a taky to tak skončilo. Jarda zajel závěr rally dobře a o těch šest vteřin byl nakonec rychlejší,“ komentoval týmový souboj Hudec.
I tak ovšem mohl být šéf Toba Czech MH racing teamu se sprintem v Lužických horách nadmíru spokojen. „Je maličko škoda, že jsem to nedotáhl já nebo Jarda Pešl do první desítky. To by bylo super. Nicméně i tak jsme s Lužičkami naprosto spokojeni. Hlavně proto, že jsme oba s Jardou dojeli do cíle vysoko a je vidět nějaký vývoj směrem dopředu. Jsme schopni vyhodnotit chyby a poučit se z nich. To je pro nás důležité a od toho se musíme odpíchnout do dalších závodů,“ přemítá Martin Hudec. Do budoucna se však dívá optimisticky. „Jako nejzásadnější vidím to, že jsme tentokrát jezdili vyrovnaně nebo dokonce poráželi jezdce, kterým jsme se ještě nedávno jen dívali na záda. A to je pro nás to hlavní a žene nás to dopředu,“ pochvaluje si dobrý vstup do ročníku 2011 Martin Hudec.
Velmi spokojená odjížděla z Hrádku nad Nisou také druhá posádka Toba Czech MH racing teamu. Jaroslav Pešl s Radkem Juřicou obsadili parádní 11. místo v absolutním pořadí (6. místo ve své třídě N3). Posádka jedoucí tradičně na voze Mitsubishi Lancer EVO IX tak na závodě, který se jel o uplynulém víkendu, vyrovnala svůj nejlepší výsledek kariéry z loňského roku.
„S výsledkem i průběhem závodu jsme samozřejmě moc spokojeni. Hned v prvním sprintu sezony jsme atakovali první desítku celkového pořadí, nabrali jsme i nějaké body, takže určitě velká spokojenost,“ pochvaloval si Jaroslav Pešl povedený závod, na kterém si posádka vyrovnala osobní maximum z loňského sprintu vy Vyškově, kde skončila také jedenáctá. „Výsledku v Lužičkách si ovšem vážíme určitě výše. Byla tady mnohem větší konkurence, než loni ve Vyškově,“ říká bez zaváhání 31letý Pešl.
Třešničkou na dortu pro Pešla byl fakt, že porazil v tuhém souboji týmového kolegu Martina Hudce, který jel také na Mitsubishi Lancer EVO IX a skončil o pouhých šest vteřin za Pešlem na dvanáctém místě. „Náš souboj jsme samozřejmě po celý závod dobře sledovali. Bylo to vlastně pořád jen o vteřiny pro jednoho nebo pro druhého. Ale k nějakému hecování a předhánění jsme to nechtěli nechat sklouznout. Nechtěli jsme kvůli tomu udělat třeba nějakou zbytečnou jezdeckou chybu. Hlavní je, že jsme dojeli do cíle oba a navíc na výborných umístěních,“ shrnul úspěšnou rally Jaroslav Pešl, jehož prioritou letos stejně jako loni bude sprintový šampionát. Dalším podnikem, na kterém se valašskomeziříčská posádka představí, bude v polovině května Impromat Rallysprint Kopná.
Foto: Vít Bezděkovský a Martin Trdla
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.