Skvěle si vedl na prvním sprintu sezony v Lužických horách Toba Czech MH racing team. Posádky Martin Hudec - Jiří Černoch a Jaroslav Pešl - Radek Juřica, obě jedoucí na vozech Mitsubishi Lancer EVO IX, atakovaly na skvěle obsazeném podniku první desítku absolutního pořadí a nakonec se seřadily těsně za ní. Pešl skončil absolutně jedenáctý a Hudec o pouhých šest vteřin za ním na dvanáctém místě.
Však také panovala v cíli v týmu velká spokojenost. Takový husarský kousek, aby obě auta skončily v konečném pořadí takto vysoko, se ještě týmu nepovedl. „S výsledky jsme velmi spokojeni. Nejdůležitější je, že obě týmová auta dojela do cíle, a navíc na takovýchto pěkných pozicích,“ radoval se v cíli rally šéf týmu a pilot jednoho z vozů Martin Hudec, jenž skončil v absolutním pořadí na dvanáctém místě. „Umístění je pro nás super, jsme moc spokojeni. Před dvěma lety jsme tady byli s Bobem Černochem ještě na osmičkovém Lanceru na devátém místě, a teď je dvanácté místo taky super. Jezdí se nám tady dobře a jsme rádi, že jsme to i tentokrát potvrdili,“ pochvaloval si povedený závod Hudec.
Výsledek třebíčské posádky mohl být ještě mnohem lepší. To by se ale nesměla jet první erzeta, který se pak jela znovu i jako zkouška číslo 5. Právě na ní totiž Hudec s Černochem ztratili až příliš mnoho vteřin a zajeli tram výrazně horší časy, než potom ve zbytku rally. Čísla hovoří jasně. Zatímco ostatní zkoušky jezdila posádka mezi devátým a čtrnáctým místem, tuto erzetu (1 a 5) zajela 28. a 22. nejrychlejší čas. „Tu zkoušku jsem jel vědomě hodně pomalu, protože mi skutečně vůbec nesedla. Trať byla hodně úzká a hlavně tam bylo strašně moc bordelu, spousta štěrku a kamení. Věděl jsem, že tam mělo problémy i spousta jiných borců a bylo tam i pár vypadnutí z trati, tak jsme tam radši jel pokaždé opatrněji. V tomto případě to beru na sebe, prostě jsem jel radši opatrně,“ vrací se 30letý pilot k erzetě, která mu zhatila šance na ještě lepší umístění.
Pro třebíčského pilota to byl teprve třetí závod s novým devítkovým Lancerem. „Auto je pro nás pořád hodně nové, ale pomalu se s ním sžíváme. Musím říct, že to zatím vypadá velmi slibně. Některé úseky jsme zajížděli výrazně rychleji, než v minulé sezoně, a to je povzbuzující,“ pochvaluje si jezdec, jenž má letos v plánu především závody velkého mistráku. „Ten bychom chtěli odjet celý. K tomu bychom rádi jeli ještě domácí sprinty - Vysočinu a Horáckou rally Třebíč - a také vsetínský rallysprint,“ prozrazuje Hudec své plány pro sezonu 2011.
Třešničkou na dortu lužické soutěže byl interní souboj obou týmpových vozů o jedenáctou pozici. A že to bylo pořádně napínavé! Bitva Hudce s Pešlem se pohybovala po celou rally v rozmezí několika málo vteřin. Jednou vedl ten, pak zase onen. Nakonec Hudec skončil těsně za Pešlem na dvanáctém místě. „Nějaký přehled jsme o sobě měli, vždycky tak zhruba po dvou erzetách. Věděl jsem, že to bude velmi těsné, a taky to tak skončilo. Jarda zajel závěr rally dobře a o těch šest vteřin byl nakonec rychlejší,“ komentoval týmový souboj Hudec.
I tak ovšem mohl být šéf Toba Czech MH racing teamu se sprintem v Lužických horách nadmíru spokojen. „Je maličko škoda, že jsem to nedotáhl já nebo Jarda Pešl do první desítky. To by bylo super. Nicméně i tak jsme s Lužičkami naprosto spokojeni. Hlavně proto, že jsme oba s Jardou dojeli do cíle vysoko a je vidět nějaký vývoj směrem dopředu. Jsme schopni vyhodnotit chyby a poučit se z nich. To je pro nás důležité a od toho se musíme odpíchnout do dalších závodů,“ přemítá Martin Hudec. Do budoucna se však dívá optimisticky. „Jako nejzásadnější vidím to, že jsme tentokrát jezdili vyrovnaně nebo dokonce poráželi jezdce, kterým jsme se ještě nedávno jen dívali na záda. A to je pro nás to hlavní a žene nás to dopředu,“ pochvaluje si dobrý vstup do ročníku 2011 Martin Hudec.
Velmi spokojená odjížděla z Hrádku nad Nisou také druhá posádka Toba Czech MH racing teamu. Jaroslav Pešl s Radkem Juřicou obsadili parádní 11. místo v absolutním pořadí (6. místo ve své třídě N3). Posádka jedoucí tradičně na voze Mitsubishi Lancer EVO IX tak na závodě, který se jel o uplynulém víkendu, vyrovnala svůj nejlepší výsledek kariéry z loňského roku.
„S výsledkem i průběhem závodu jsme samozřejmě moc spokojeni. Hned v prvním sprintu sezony jsme atakovali první desítku celkového pořadí, nabrali jsme i nějaké body, takže určitě velká spokojenost,“ pochvaloval si Jaroslav Pešl povedený závod, na kterém si posádka vyrovnala osobní maximum z loňského sprintu vy Vyškově, kde skončila také jedenáctá. „Výsledku v Lužičkách si ovšem vážíme určitě výše. Byla tady mnohem větší konkurence, než loni ve Vyškově,“ říká bez zaváhání 31letý Pešl.
Třešničkou na dortu pro Pešla byl fakt, že porazil v tuhém souboji týmového kolegu Martina Hudce, který jel také na Mitsubishi Lancer EVO IX a skončil o pouhých šest vteřin za Pešlem na dvanáctém místě. „Náš souboj jsme samozřejmě po celý závod dobře sledovali. Bylo to vlastně pořád jen o vteřiny pro jednoho nebo pro druhého. Ale k nějakému hecování a předhánění jsme to nechtěli nechat sklouznout. Nechtěli jsme kvůli tomu udělat třeba nějakou zbytečnou jezdeckou chybu. Hlavní je, že jsme dojeli do cíle oba a navíc na výborných umístěních,“ shrnul úspěšnou rally Jaroslav Pešl, jehož prioritou letos stejně jako loni bude sprintový šampionát. Dalším podnikem, na kterém se valašskomeziříčská posádka představí, bude v polovině května Impromat Rallysprint Kopná.
Foto: Vít Bezděkovský a Martin Trdla
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?