Čtyři vozy značky Subaru představí při nadcházející Rally Lužické hory vsetínský JT Říha Group rally team.
JT Říha Group rally team se již tuto sobotu představí na zahajovacím podniku ECOSUN Mistrovství české republiky ve sprintrally. V nabité startovní listině napočítáme celkem čtyři přihlášené posádky JTRT startujících s vozy Subaru týmu různých specifikací.
Největší pozornost pochopitelně poutá Subaru Impreza WRC specifikace S12 B posádky Tomaštík – Vrečka. Atraktivní vůz pochází z Maďarska z dílny Korda Racing. Fanoušci jej uvidí na všech podnicích mistrovství sprintrally s výjimkou Pačejova, kde Jaromír Tomaštík spolu s autem změní také spolujezdce. Jaroslava Vrečku vystřídá ve voze Subaru Impreza N12 B na pačejovský závod Olga Lounová.¨
Druhou posádku tvoří dvojice Zdeněk Pokorný a Jiří Kalista. Se Subaru Impreza N14 absolvují kompletní seriál sprintrally.
Třetím do party je Marcel Havlásek navigovaný Miroslavem Koutským. S vozem Subaru specifikace N12 B absolvují s výjimkou startu ve Slušovicích a Vsetíně zbylé podniky ECOSUN Mistrovství české republiky ve sprintrally.
Podle dostupných informací evropskou premiéru bude mít dívčí „parta“, v jejímž středu figuruje posádka ve složení Petra Filipová – Veronika Teplá. Subaru Impreza spec. N10 bude mít na všech sprintech sezony 2011 na starost čistě dámský servisní tým.
Ohlasy před startem Thermica rally Lužické hory:Jaromír Tomaštík:„Co se mého startu s vozem specifikace WRC týká, nemám ambice usilovat o nějaký velký úspěch v absolutním pořadí. Třináct let jsem na něčem pracoval, abych si dnes mohl splnit sen. Jednoduše několik aut připravuji a pronajímám, abych si sám jedno mohl sám půjčit…“Zdeněk Pokorný:„Na Lužičky odjíždíme po zimní přestávce. Máme za sebou testování. S autem jsem spokojený. Cíle? Rozjezdit se. Ve sprintech jsme zatím velmi krátce na to, abychom si kladli vyšší cíle. Důležité je dokončit a nasbírat co nejvíce zkušeností. Vzhledem k velké přesile vozů Mitsubishi Lancer jsme velmi rádi, že může reprezentovat značku Subaru.“Marcel Havlásek:„S Mírou Koutským, se kterým jsem se poprvé představil v roce 2009, usedneme do Subaru spec. N12 po Vojtovi Štajfovi. Toto auto jsem chvíli vlastnil já, nyní se o něj stará Jarda Tomaštík. Rádi bychom odjeli co nejvíce soutěží sprintrally, ale vše je otázkou financí.“
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.