Po delším čase se opět můžeme setkat na tratích rychlostních zkoušek s Karlem Trojanem, který dorazí s osvědčeným Mitsubishi Lancer EVO IX a Zdeňkem Jůrkou na sedadle spolujezdce.
Po delší přestávce se Karlu Trojanovi podařilo zajistit finance na absolvování závodu, spadajícího do sprintrally a tímto směrem by se měla ubírat i další aktivita týmu Korno Motorsport v tomto roce. Zatím je ještě vše otevřené, ale zdá se, že v rámci sprintrally se podaří absolvovat ještě nějaké podniky. Dosud není jasné, o kolik závodů půjde, ale návrat Karla Trojana bude jistě pro diváky zajímavým zpestřením.
Finanční krize postihla všechna odvětví a nejinak tomu je i v rallyovém sportu. Karel Trojan se tak v době nedobrovolné pauzy rozhodl naplno věnovat svým aktivitám v oblasti přípravy a úprav závodních, ale i civilních vozů v dílnách Korno Motorsport. Specializují se na Mitsubishi Lancer různých evolucí, kde nabízí veškeré úpravy, ale i běžný servis či opravy. Poradí si zde ale i s vozy jiných značek. Díky dlouholeté spolupráci s firmami Urban pneu a Renovak je tu možnost sehnat obutí a brzdové komponenty na nejrůznější typy vozidel za velice zajímavé ceny. Více najdete na stránkách www.kareltrojan.com
„Do Hrádku nejedeme s žádnými velkými ambicemi a spíš se bojím, abych si neuříznul ostudu. Pauza v závodění bude určitě znát a tak jen doufám, že krátký test, absolvovaný v Bělé pod Bezdězem mi pomůže s návratem. Při pohledu do startovní listiny však rozhodně nepočítám s časy mezi prvními deseti. Ve sprintech se jede hodně rychle a jezdci i technika za ten rok zase hodně poskočili ve výkonnosti. Auto máme dobře připravené, ale výsledek pro nás tentokrát nebude prioritou. Chceme se pomalu rozjet a zase si zvyknout na ostré závodní tempo.“ komentuje svůj start v Rally Lužické hory Karel Trojan.
Naposledy se Karel Trojan, tehdy ještě navigovaný Petrem Řihákem, představill v okolí Hrádku nad Nisou v roce 2008, kdy navzdory technickým problémům s turbem dokončil na čtvrtém místě absolutně. Jak se mu povede letos, zjistíme již o nadcházející sobotě.
Rally Lužické Hory odstartuje 23.4.2011 v 9.00 v Hrádku nad Nisou na náměstí. Okolo 16 hodiny by se pak měli jezdci prezentovat na cílové rampě tamtéž. Přijďte podpořit Karla Trojana se Zdeňkem Jůrkou na bezpečná místa k tratím RZ i vy.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?