Po delším čase se opět můžeme setkat na tratích rychlostních zkoušek s Karlem Trojanem, který dorazí s osvědčeným Mitsubishi Lancer EVO IX a Zdeňkem Jůrkou na sedadle spolujezdce.
Po delší přestávce se Karlu Trojanovi podařilo zajistit finance na absolvování závodu, spadajícího do sprintrally a tímto směrem by se měla ubírat i další aktivita týmu Korno Motorsport v tomto roce. Zatím je ještě vše otevřené, ale zdá se, že v rámci sprintrally se podaří absolvovat ještě nějaké podniky. Dosud není jasné, o kolik závodů půjde, ale návrat Karla Trojana bude jistě pro diváky zajímavým zpestřením.
Finanční krize postihla všechna odvětví a nejinak tomu je i v rallyovém sportu. Karel Trojan se tak v době nedobrovolné pauzy rozhodl naplno věnovat svým aktivitám v oblasti přípravy a úprav závodních, ale i civilních vozů v dílnách Korno Motorsport. Specializují se na Mitsubishi Lancer různých evolucí, kde nabízí veškeré úpravy, ale i běžný servis či opravy. Poradí si zde ale i s vozy jiných značek. Díky dlouholeté spolupráci s firmami Urban pneu a Renovak je tu možnost sehnat obutí a brzdové komponenty na nejrůznější typy vozidel za velice zajímavé ceny. Více najdete na stránkách www.kareltrojan.com
„Do Hrádku nejedeme s žádnými velkými ambicemi a spíš se bojím, abych si neuříznul ostudu. Pauza v závodění bude určitě znát a tak jen doufám, že krátký test, absolvovaný v Bělé pod Bezdězem mi pomůže s návratem. Při pohledu do startovní listiny však rozhodně nepočítám s časy mezi prvními deseti. Ve sprintech se jede hodně rychle a jezdci i technika za ten rok zase hodně poskočili ve výkonnosti. Auto máme dobře připravené, ale výsledek pro nás tentokrát nebude prioritou. Chceme se pomalu rozjet a zase si zvyknout na ostré závodní tempo.“ komentuje svůj start v Rally Lužické hory Karel Trojan.
Naposledy se Karel Trojan, tehdy ještě navigovaný Petrem Řihákem, představill v okolí Hrádku nad Nisou v roce 2008, kdy navzdory technickým problémům s turbem dokončil na čtvrtém místě absolutně. Jak se mu povede letos, zjistíme již o nadcházející sobotě.
Rally Lužické Hory odstartuje 23.4.2011 v 9.00 v Hrádku nad Nisou na náměstí. Okolo 16 hodiny by se pak měli jezdci prezentovat na cílové rampě tamtéž. Přijďte podpořit Karla Trojana se Zdeňkem Jůrkou na bezpečná místa k tratím RZ i vy.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.