Trojan se po pauze představí v Hrádku

Trojan, Karel - Říhák, Petr
Trojan, Karel - Říhák, Petr, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Tomáš Urban 20. dubna 2011 20:10
Sdílej:

Po delším čase se opět můžeme setkat na tratích rychlostních zkoušek s Karlem Trojanem, který dorazí s osvědčeným Mitsubishi Lancer EVO IX a Zdeňkem Jůrkou na sedadle spolujezdce.

Po delší přestávce se Karlu Trojanovi podařilo zajistit finance na absolvování závodu, spadajícího do sprintrally a tímto směrem by se měla ubírat i další aktivita týmu Korno Motorsport v tomto roce. Zatím je ještě vše otevřené, ale zdá se, že v rámci sprintrally se podaří absolvovat ještě nějaké podniky. Dosud není jasné, o kolik závodů půjde, ale návrat Karla Trojana bude jistě pro diváky zajímavým zpestřením.

Finanční krize postihla všechna odvětví a nejinak tomu je i v rallyovém sportu. Karel Trojan se tak v době nedobrovolné pauzy rozhodl naplno věnovat svým aktivitám v oblasti přípravy a úprav závodních, ale i civilních vozů v dílnách Korno Motorsport. Specializují se na Mitsubishi Lancer různých evolucí, kde nabízí veškeré úpravy, ale i běžný servis či opravy. Poradí si zde ale i s vozy jiných značek. Díky dlouholeté spolupráci s firmami Urban pneu a Renovak je tu možnost sehnat obutí a brzdové komponenty na nejrůznější typy vozidel za velice zajímavé ceny. Více najdete na stránkách www.kareltrojan.com

„Do Hrádku nejedeme s žádnými velkými ambicemi a spíš se bojím, abych si neuříznul ostudu. Pauza v závodění bude určitě znát a tak jen doufám, že krátký test, absolvovaný v Bělé pod Bezdězem mi pomůže s návratem. Při pohledu do startovní listiny však rozhodně nepočítám s časy mezi prvními deseti. Ve sprintech se jede hodně rychle a jezdci i technika za ten rok zase hodně poskočili ve výkonnosti. Auto máme dobře připravené, ale výsledek pro nás tentokrát nebude prioritou. Chceme se pomalu rozjet a zase si zvyknout na ostré závodní tempo.“ komentuje svůj start v Rally Lužické hory Karel Trojan.

Naposledy se Karel Trojan, tehdy ještě navigovaný Petrem Řihákem, představill v okolí Hrádku nad Nisou v roce 2008, kdy navzdory technickým problémům s turbem dokončil na čtvrtém místě absolutně. Jak se mu povede letos, zjistíme již o nadcházející sobotě.

Rally Lužické Hory odstartuje 23.4.2011 v 9.00 v Hrádku nad Nisou na náměstí. Okolo 16 hodiny by se pak měli jezdci prezentovat na cílové rampě tamtéž. Přijďte podpořit Karla Trojana se Zdeňkem Jůrkou na bezpečná místa k tratím RZ i vy.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?