Po delším čase se opět můžeme setkat na tratích rychlostních zkoušek s Karlem Trojanem, který dorazí s osvědčeným Mitsubishi Lancer EVO IX a Zdeňkem Jůrkou na sedadle spolujezdce.
Po delší přestávce se Karlu Trojanovi podařilo zajistit finance na absolvování závodu, spadajícího do sprintrally a tímto směrem by se měla ubírat i další aktivita týmu Korno Motorsport v tomto roce. Zatím je ještě vše otevřené, ale zdá se, že v rámci sprintrally se podaří absolvovat ještě nějaké podniky. Dosud není jasné, o kolik závodů půjde, ale návrat Karla Trojana bude jistě pro diváky zajímavým zpestřením.
Finanční krize postihla všechna odvětví a nejinak tomu je i v rallyovém sportu. Karel Trojan se tak v době nedobrovolné pauzy rozhodl naplno věnovat svým aktivitám v oblasti přípravy a úprav závodních, ale i civilních vozů v dílnách Korno Motorsport. Specializují se na Mitsubishi Lancer různých evolucí, kde nabízí veškeré úpravy, ale i běžný servis či opravy. Poradí si zde ale i s vozy jiných značek. Díky dlouholeté spolupráci s firmami Urban pneu a Renovak je tu možnost sehnat obutí a brzdové komponenty na nejrůznější typy vozidel za velice zajímavé ceny. Více najdete na stránkách www.kareltrojan.com
„Do Hrádku nejedeme s žádnými velkými ambicemi a spíš se bojím, abych si neuříznul ostudu. Pauza v závodění bude určitě znát a tak jen doufám, že krátký test, absolvovaný v Bělé pod Bezdězem mi pomůže s návratem. Při pohledu do startovní listiny však rozhodně nepočítám s časy mezi prvními deseti. Ve sprintech se jede hodně rychle a jezdci i technika za ten rok zase hodně poskočili ve výkonnosti. Auto máme dobře připravené, ale výsledek pro nás tentokrát nebude prioritou. Chceme se pomalu rozjet a zase si zvyknout na ostré závodní tempo.“ komentuje svůj start v Rally Lužické hory Karel Trojan.
Naposledy se Karel Trojan, tehdy ještě navigovaný Petrem Řihákem, představill v okolí Hrádku nad Nisou v roce 2008, kdy navzdory technickým problémům s turbem dokončil na čtvrtém místě absolutně. Jak se mu povede letos, zjistíme již o nadcházející sobotě.
Rally Lužické Hory odstartuje 23.4.2011 v 9.00 v Hrádku nad Nisou na náměstí. Okolo 16 hodiny by se pak měli jezdci prezentovat na cílové rampě tamtéž. Přijďte podpořit Karla Trojana se Zdeňkem Jůrkou na bezpečná místa k tratím RZ i vy.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?