Druhý podnik osmidílného seriálu Ecosun Mistrovství České republiky ve sprintrally 2011 Impromat Rallysprint Kopná se nezadržitelně přiblížil. Nejpopulárnější český rallysprint letos čeká již devatenáctý ročník, který se pojede v termínu 13. – 14. května. Podstatnou novinkou je po roční odmlce návrat centra soutěže do Slušovic.
Důvodem přesunu je dlouhodobá uzávěra a rekonstrukce mostu na silnici III/496 ve Vizovicích – Razově v těsné blízkosti loňské servisní zóny, která byla umístěna v prostorách firmy Gelur.
Pořadatelé z Rallysprint Klubu v AČR Podkopná Lhota na tuto změnu pružně zareagovali a vrátili centrum soutěže opět do Slušovic. Kvůli tomu navíc museli podstatně změnit také trať i časový harmonogram rallysprintu. „Do celkové koncepce nám nezapadala rychlostní zkouška Barák, z tohoto důvodu jsme zařadili známý rychlostní test Hvozdná, který startuje ve Veselé a cíl má nad dostihovou dráhou u Březové. Pro diváky atraktivní bude náročný sjezd na srdce v Nových Dvorech,“ uvedl Josef Minařík, ředitel Rallysprintu Kopná. V itineráři soutěže najdeme vedle Hvozdné dále rychlostní zkoušky s názvy Kameňák, Kopná a Raková. Startovní pole čeká hned na úvod náročná erzeta Kameňák, která měla premiéru při loňském ročníku. „Jsme rádi, že jsme se dohodli s majitelem této lesní cesty a tento velmi obtížný úsek můžeme zařadit do soutěže i letos. Navíc jsme ho zařadili jako úvodní rychlostní zkoušku. Společně s klasickým úsekem erzety Kopná se jedná o hlavní divácké taháky letošní Kopné. Získat povolení od příslušných institucí je rok od roku stále těžší,“ pověděl Josef Minařík.
Celkem trať 19. Impromat Rallysprint Kopná měří 166 km a obsahuje osm rychlostních zkoušek na čtyřech úsecích v celkové délce 78 km. Pořadatelé umístili startovní a cílovou rampu na slušovické náměstí, ředitelství soutěže najde azyl v budově Fagusu a servisní areál bude umístěn v rozlehlém prostoru u dostihové dráhy. Vyhlášení výsledků a rozdílení cen je opět situováno do oblíbené stodoly na rozcestí v Trnavě. „Do role moderátorů večerního vyhlášení jsme angažovali oblíbenou dvojici herců Dalibor Gondík a Otakar Brousek. Navíc se zúčastní oba pánové aktivně letošního ročníku Kopné, neboť pojedou v barvách našeho autoklubu na dieslovém voze Škoda Fabia RS. Pro diváky to bude příjemné zpestření startovního pole,“ řekl Josef Minařík.
Generálním partnerem rallysprintu je opět zlínská společnost IMPROMAT, která před jedenácti lety navázala spolupráci s organizátory z Podkopné Lhoty a neodmyslitelně patří do názvu soutěže. Mimochodem, pro organizátory z Podkopné Lhoty se rychle přiblížil jubilejní dvacátý ročník Kopné. A jaké startovní pole mohou očekávat diváci při letošním ročníku Kopné? „Určitě velmi kvalitní. Počítáme s tím, že se objeví ve Slušovicích Roman Kresta, Jaromír Tarabus, Antonín Tlusťák, Grzegorz Grzyb z Polska, Roman Odložilík, Miroslav Jakeš a další. Navíc pro řadu posádek to bude ideální test před Českým Krumlovem. Předpokládám, že určitě naplníme kvótu sto posádek i zásluhou soutěžích z K4 Poháru České republiky. Malý mistrák slibuje v letošní sezoně mimořádnou podívanou a diváci se mají opravdu na co těšit,“ uzavřel ředitel Josef Minařík.
Zvláštní ustanovení schválená Federací automobilového sportu, přihlášku pro soutěžící a časový harmonogram k 19. ročníku Impromat Rallysprint Kopná lze stáhnout na oficiální webové stránce www.rallysprintkopna.cz. Další informace přineseme v následujících tiskových zprávách.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?