Populární Kopná se vrací do Slušovic

rally kopná
rally kopná, foto: www.rallyzone.cz | Turovský, Roman
Roman Ordelt 15. dubna 2011 08:58
Sdílej:

Druhý podnik osmidílného seriálu Ecosun Mistrovství České republiky ve sprintrally 2011 Impromat Rallysprint Kopná se nezadržitelně přiblížil. Nejpopulárnější český rallysprint letos čeká již devatenáctý ročník, který se pojede v termínu 13. – 14. května. Podstatnou novinkou je po roční odmlce návrat centra soutěže do Slušovic.

Důvodem přesunu je dlouhodobá uzávěra a rekonstrukce mostu na silnici III/496 ve Vizovicích – Razově v těsné blízkosti loňské servisní zóny, která byla umístěna v prostorách firmy Gelur.

Pořadatelé z Rallysprint Klubu v AČR Podkopná Lhota na tuto změnu pružně zareagovali a vrátili centrum soutěže opět do Slušovic. Kvůli tomu navíc museli podstatně změnit také trať i časový harmonogram rallysprintu. „Do celkové koncepce nám nezapadala rychlostní zkouška Barák, z tohoto důvodu jsme zařadili známý rychlostní test Hvozdná, který startuje ve Veselé a cíl má nad dostihovou dráhou u Březové. Pro diváky atraktivní bude náročný sjezd na srdce v Nových Dvorech,“ uvedl Josef Minařík, ředitel Rallysprintu Kopná. V itineráři soutěže najdeme vedle Hvozdné dále rychlostní zkoušky s názvy Kameňák, Kopná a Raková. Startovní pole čeká hned na úvod náročná erzeta Kameňák, která měla premiéru při loňském ročníku. „Jsme rádi, že jsme se dohodli s majitelem této lesní cesty a tento velmi obtížný úsek můžeme zařadit do soutěže i letos. Navíc jsme ho zařadili jako úvodní rychlostní zkoušku. Společně s klasickým úsekem erzety Kopná se jedná o hlavní divácké taháky letošní Kopné. Získat povolení od příslušných institucí je rok od roku stále těžší,“ pověděl Josef Minařík.

Celkem trať 19. Impromat Rallysprint Kopná měří 166 km a obsahuje osm rychlostních zkoušek na čtyřech úsecích v celkové délce 78 km. Pořadatelé umístili startovní a cílovou rampu na slušovické náměstí, ředitelství soutěže najde azyl v budově Fagusu a servisní areál bude umístěn v rozlehlém prostoru u dostihové dráhy. Vyhlášení výsledků a rozdílení cen je opět situováno do oblíbené stodoly na rozcestí v Trnavě. „Do role moderátorů večerního vyhlášení jsme angažovali oblíbenou dvojici herců Dalibor Gondík a Otakar Brousek. Navíc se zúčastní oba pánové aktivně letošního ročníku Kopné, neboť pojedou v barvách našeho autoklubu na dieslovém voze Škoda Fabia RS. Pro diváky to bude příjemné zpestření startovního pole,“ řekl Josef Minařík.

Generálním partnerem rallysprintu je opět zlínská společnost IMPROMAT, která před jedenácti lety navázala spolupráci s organizátory z Podkopné Lhoty a neodmyslitelně patří do názvu soutěže. Mimochodem, pro organizátory z Podkopné Lhoty se rychle přiblížil jubilejní dvacátý ročník Kopné. A jaké startovní pole mohou očekávat diváci při letošním ročníku Kopné? „Určitě velmi kvalitní. Počítáme s tím, že se objeví ve Slušovicích Roman Kresta, Jaromír Tarabus, Antonín Tlusťák, Grzegorz Grzyb z Polska, Roman Odložilík, Miroslav Jakeš a další. Navíc pro řadu posádek to bude ideální test před Českým Krumlovem. Předpokládám,  že určitě naplníme kvótu sto posádek i zásluhou soutěžích z K4 Poháru České republiky. Malý mistrák slibuje v letošní sezoně mimořádnou podívanou a diváci se mají opravdu na co těšit,“ uzavřel ředitel Josef Minařík.  

Zvláštní ustanovení schválená Federací automobilového sportu, přihlášku pro soutěžící a časový harmonogram k 19. ročníku Impromat Rallysprint Kopná lze stáhnout na oficiální webové stránce www.rallysprintkopna.cz. Další informace přineseme v následujících tiskových zprávách.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.