Barumka se hlásí o slovo v tradičním termínu

barum rally zlín
barum rally zlín, foto: Archiv RallyZone.cz
Roman Ordelt 14. dubna 2011 20:51
Sdílej:

Barum Czech Rally Zlín má dlouholetou tradici a v letošním roce se pojede jednačtyřicátý ročník v termínu 26. – 28. srpna 2011. Je dlouhodobě jednou z nejvýznamnějších motoristických akcí v České republice a její tradice úzce souvisí s popularitou rallysportu v zemi, o čemž svědčí každoročně velké zástupy motoristických fandů podél rychlostních zkoušek.

Barumka je opět součástí prestižních seriálů Mistrovství Evropy v rally (ERC), Intercontinental Rally Challenge (IRC) a současně se jede jako Mezinárodní mistrovství České republiky v rally (MMČR).

Automobilová rally, která má centrum v moravském městě Zlíně, je od roku 1983 součástí mistrovství Evropy jezdců a od roku 2007 patří do seriálu Intercontinental Rally Challenge (IRC) pod výraznou mediální podporou promotéra šampionátu satelitní stanice Eurosport. Tím bylo dosaženo dalšího kvalitativního posunu celé soutěže, což je patrné na kvalitě startovního pole, které bylo v roce 2010 nejlepší v celé historii. Ve Zlíně se objevilo celkem 27 vozů perspektivní a stále populárnější kategorie Super 2000. Vavřín vítězství si vybojovala v konkurenci 112 soutěžících z 25 států belgická posádka Freddy Loix, Frédéric Miclotte na voze Škoda Fabia Super 2000. Čtyřicetiletý Loix si zopakoval pocity vítěze ve Zlíně po dvou letech. Tovární vozy Škoda slavily velký úspěch, neboť obsadily kompletní medailové stupně v pořadí Freddy Loix, Juho Hänninen a Pavel Valoušek jr.

Společnost Barum je dlouholetým partnerem soutěže Barum Czech Rally Zlín. Propojení nejúspěšnější domácí značky pneumatik s nejúspěšnějším českým motoristickým závodem vytváří výhodné podmínky pro pozitivní vnímání jak značky pneumatik, tak soutěže. Stejně jako v minulosti bude značka Barum hlavním partnerem i při letošním 41. ročníku soutěže. Tato rally se postupem let propracovala až na samotný vrchol motoristických akcí v České republice a je nositelem řady novinek českého rallysportu.

Každoročně vysoké hodnocení rally z organizačního a především bezpečnostního hlediska přineslo zasloužené ocenění, neboť Světová rally komise při FIA zařadila Barum Czech Rally Zlín opět do seriálu elitních soutěží evropského šampionátu! „Vysokými body byla hodnocena bezpečnost diváků a jednotlivé divácké zóny na rychlostních zkouškách. Pozorovatele pana Biebingera nadchla celá atmosféra soutěže a velké množství fanoušků podél tratě. Německý činovník je pověstný svou přísností, nicméně barumce udělil nejvyšší počet bodů, co kdy dal. Uvedl, že zlínská rally je jedna z nejlépe organizovaných soutěží," řekl Miloslav Regner, ředitel soutěže. Jubilejní ročník barumky sledovalo i přes nepříznivé počasí během čtyř dnů téměř čtvrt milionu nadšených fanoušků, což řadí zlínskou rally do pozice nejvýše navštíveného sportovního podniku na území České republiky. Velkou důležitost této akce dokládá i nebývalý zájem novinářů. V loňském roce se jich akreditovalo celkem 306 ze sedmnácti států!

Ředitelství rally je stejně jako start a cíl soustředěno v krajském městě Zlíně. Startu Barum Czech Rally Zlín bude předcházet technická přejímka konaná ve čtvrtek 25. srpna ve zlínské sportovní hale. V pátek 26. srpna proběhne v dopoledních hodinách testovací zkouška (shakedown) v blízkosti Otrokovic a v podvečer se uskuteční slavnostní start soutěže. Samotná rally odstartuje večerní diváckou Super RZ v ulicích Zlína, po které budou následovat dva plnohodnotné soutěžní dny. Celá rally dny bude zahrnovat kolem 270 km rychlostních zkoušek na osmi úsecích s asfaltovým povrchem různé kvality, přičemž nejvzdálenější místo od centra soutěže je pouhých 50 km. Hostitelské město Zlín se rozprostírá v úzkém údolí na rozhraní Valašska a Slovácka a je obklopeno lesnatou pahorkatinou, která poskytuje krásné a romantické scenérie. Město leží na východní Moravě a je vzdáleno 300 km východně od české metropole Prahy a 220 km od rakouského hlavního města Vídně.

Stojí za to vidět a vychutnat atmosféru Barum Czech Rally Zlín!

ZÁKLADNÍ PROGRAM RALLY

Středa 24. srpna 2011 8 – 20 hodin: seznamovací jízdy

Čtvrtek 25. srpna 2011 8 – 20 hodin: seznamovací jízdy 17 – 22 hodin: administrativní přejímka 18 – 23 hodin: technická přejímka

Pátek 26. srpna 2011 8 - 13 hodin: testovací RZ (shakedown) 17 hodin: slavnostní start rally 21 hodin: divácká Super RZ Zlín

Sobota 27. srpna 2011 9 hodin: start 1. den 20 hodin: cíl 1. den

Neděle 28. srpna 2011 8 hodin: start 2. den 15:30 hodin: cíl rally, vyhlášení výsledků, rozdílení cen

Stalo se
Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?

Novinky ze světa EV
Volkswagen nyní v této upoutávce poprvé ukazuje konkrétní náhled na svůj nový základní elektromobil ID.1.

Revoluce: VW ukázal nový malý elektromobil za 500 tisíc

VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.

Testy aut
DS 4 Hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: DS 4 Hybrid Pallas – jak jezdí ve městě, na dálnici či okresce?

Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?