Trať valašky se rodila v obtížných podmínkách

Vlček, Martin - Švajda, Pavel
Vlček, Martin - Švajda, Pavel, foto: www.rallyzone.cz | Trdla, Martin
Roman Ordelt 22. března 2011 17:46
Sdílej:

Již v pátek odstartuje úvodní soutěž sedmidílného seriálu Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally 2011, kterým bude jubilejní 30. ročník BONVER Valašská rally (25. – 26. března) s centrem ve Valašském Meziříčí. Před startem soutěže se setkali v sídle Zlínského kraje Baťově mrakodrapu zástupci ředitelství, generálního partnera, veřejných institucí a předních jezdců na tiskové konferenci se zástupci sdělovacích prostředků. Pořadatelům se přihlásilo celkem 70 posádek z České republiky, Polska a Slovenska.

Jubilejní ročník se rodil ve složitých podmínkách, neboť po podzimních komunálních volbách se měnilo personální obsazení radnic v okolí tratě. „Na podzim loňského roku Federace automobilového sportu rozhodla o datu uskutečnění Valašské rally. V listopadu jsme se obrátili na obce se žádostmi o umožnění průjezdů rychlostních zkoušek. Problémy s povoleními se začaly objevovat vznikem nových zastupitelstev a zvolením nových starostů. Měli jsme velká zpoždění s povolovacími řízeními. V současné době však máme téměř veškerá povolení. Některá potřebná razítka budeme mít na poslední chvíli,“ řekl Miroslav Hošák, ředitel soutěže.

Celková délka tratě měří 384 kilometrů a obsahuje deset rychlostních zkoušek na pěti úsecích v celkové délce 151 kilometrů. „Jedná se o nejnižší možnou hranici na celkovou délku kilometrů. Chceme závodníkům ušetřit finance, neboť každý kilometr je drahý,“ pověděl ředitel Hošák. Dvoudenní soutěž se skládá ze dvou etap a šesti sekcí. Na samotný závěr je připraven dvakrát průjezd náročnou rychlostní zkouškou s názvem Santov přes kopec Dušná v délce bezmála pětadvaceti kilometrů. Dá se předpokládat, že těchto obtížných padesát kilometrů rozhodne o celkovém vítězi jubilejní valašky. „Federace automobilového sportu nám ve druhé polovině ledna oznámila změny v délce trati a servisů. Veškerá práce, která byla do té doby vykonána, přišla vniveč. Museli jsme tedy připravit nová dopravní značení. I přes všechny tyto problémy je letošní jubilejní ročník připraven na velmi dobré úrovni,“ upřesnil Hošák. První soutěžní vůz Škoda Fabia S2000 úřadujícících vicemistrů Evropy posádky Antonín Tlusťák, Jan Škaloud odstartuje z valašskomeziříčského náměstí v pátek 25. března v 17.15 hodin, vítězný vůz přijede do cíle o den později v 17 hodin. Servisní parkoviště najdeme na Nádražní ulici, v takzvané „Křižanově pile“ ve Valašském Meziříčí. Další podstatnou novinkou je uspořádání shakedownu neboli testovací rychlostní zkoušky. „Ta proběhne v pátečním brzkém odpoledni na úseku Hrádky – Krhová v blízkosti centra soutěže,“ uvedl Hošák.Generálním partnerem soutěže se stala společnost Bonver Group, a. s., čímž se podařilo získat stabilitu v ekonomickém zabezpečení rally. Na setkání s novináři společnost zastupoval Jan Kulajta, který bude i přímým účastníkem soutěže. Na trati soutěže se objeví v roli jezdce na voze Honda Civic 1.6 VTi se startovním číslem 66. „K rally mě přivedlo sponzorství společnosti již v loňském ročníku, v historii jsem byl reprezentantem v motokrosu, proto k motoristickému sportu mám velmi blízko,“ vysvětlil svou účast Jan Kulajta. Již podesáté se stalo centrem soutěže partnerské město Valašské Meziříčí, v jehož budově Městského úřadu najdeme ředitelství rally i tiskové středisko. „V letošním roce oslavíme dvě jubilea. V jubilejním třicátém ročníku soutěže zavítá valaška podesáté do našeho města. Vytvořila se tradice, která prospívá oběma stranám. Soutěž má významné postavení v kalendáři českých rally a jsme rádi, že město Valašské Meziříčí může být při tom,“ uvedla Mgr. Dagmar Lacinová, místostarostka města. Významnou finanční částkou podpořil úvodní rallyový podnik sezony v České republice i Zlínský kraj.Největším diváckým lákadlem jubilejní valašky bude start továrního jezdce Škoda Motosport a úřadujícího vicemistra seriálu Intercontinental Rally Challange Jana Kopeckého (Škoda Fabia S2000). K hlavním favoritům se řadí dále úřadující český šampion a loňský vítěz Pavel Valoušek (Peugeot 207 S2000), čtyřnásobný vítěz valašky a českého šampionátu Roman Kresta (Škoda Fabia S2000) a pětinásobný český mistr Václav Pech (Mitsubishi Lancer EVO IX). S nejnižšími startovními čísly se objeví ve startovním poli úřadující vicemistr Evropy Antonín Tlusťák (Škoda Fabia S2000) a třetí v loňském hodnocení mistrovství Evropy Michal Solowow z Polska (Ford Fiesta S2000). Diváky rozhodně čeká o víkendu v okolí Valašského Meziříčí hodnotný motoristický zážitek. Připraveny jsou dvě varianty vstupného pro diváky. Jednorázový lístek na rychlostní zkoušky stojí třicet korun, permanentka na celou rally sto korun. Pořadatelé důrazně žádají diváky, aby uposlechli všech pokynů pořadatelů na rychlostních zkouškách, dodržovali bezpečnostní pravidla, stáli na vyznačených diváckých místech a svým chováním přispěli ke zdárnému průběhu soutěže.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.