Již v pátek odstartuje úvodní soutěž sedmidílného seriálu Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally 2011, kterým bude jubilejní 30. ročník BONVER Valašská rally (25. – 26. března) s centrem ve Valašském Meziříčí. Před startem soutěže se setkali v sídle Zlínského kraje Baťově mrakodrapu zástupci ředitelství, generálního partnera, veřejných institucí a předních jezdců na tiskové konferenci se zástupci sdělovacích prostředků. Pořadatelům se přihlásilo celkem 70 posádek z České republiky, Polska a Slovenska.
Jubilejní ročník se rodil ve složitých podmínkách, neboť po podzimních komunálních volbách se měnilo personální obsazení radnic v okolí tratě. „Na podzim loňského roku Federace automobilového sportu rozhodla o datu uskutečnění Valašské rally. V listopadu jsme se obrátili na obce se žádostmi o umožnění průjezdů rychlostních zkoušek. Problémy s povoleními se začaly objevovat vznikem nových zastupitelstev a zvolením nových starostů. Měli jsme velká zpoždění s povolovacími řízeními. V současné době však máme téměř veškerá povolení. Některá potřebná razítka budeme mít na poslední chvíli,“ řekl Miroslav Hošák, ředitel soutěže.
Celková délka tratě měří 384 kilometrů a obsahuje deset rychlostních zkoušek na pěti úsecích v celkové délce 151 kilometrů. „Jedná se o nejnižší možnou hranici na celkovou délku kilometrů. Chceme závodníkům ušetřit finance, neboť každý kilometr je drahý,“ pověděl ředitel Hošák. Dvoudenní soutěž se skládá ze dvou etap a šesti sekcí. Na samotný závěr je připraven dvakrát průjezd náročnou rychlostní zkouškou s názvem Santov přes kopec Dušná v délce bezmála pětadvaceti kilometrů. Dá se předpokládat, že těchto obtížných padesát kilometrů rozhodne o celkovém vítězi jubilejní valašky. „Federace automobilového sportu nám ve druhé polovině ledna oznámila změny v délce trati a servisů. Veškerá práce, která byla do té doby vykonána, přišla vniveč. Museli jsme tedy připravit nová dopravní značení. I přes všechny tyto problémy je letošní jubilejní ročník připraven na velmi dobré úrovni,“ upřesnil Hošák. První soutěžní vůz Škoda Fabia S2000 úřadujícících vicemistrů Evropy posádky Antonín Tlusťák, Jan Škaloud odstartuje z valašskomeziříčského náměstí v pátek 25. března v 17.15 hodin, vítězný vůz přijede do cíle o den později v 17 hodin. Servisní parkoviště najdeme na Nádražní ulici, v takzvané „Křižanově pile“ ve Valašském Meziříčí. Další podstatnou novinkou je uspořádání shakedownu neboli testovací rychlostní zkoušky. „Ta proběhne v pátečním brzkém odpoledni na úseku Hrádky – Krhová v blízkosti centra soutěže,“ uvedl Hošák.Generálním partnerem soutěže se stala společnost Bonver Group, a. s., čímž se podařilo získat stabilitu v ekonomickém zabezpečení rally. Na setkání s novináři společnost zastupoval Jan Kulajta, který bude i přímým účastníkem soutěže. Na trati soutěže se objeví v roli jezdce na voze Honda Civic 1.6 VTi se startovním číslem 66. „K rally mě přivedlo sponzorství společnosti již v loňském ročníku, v historii jsem byl reprezentantem v motokrosu, proto k motoristickému sportu mám velmi blízko,“ vysvětlil svou účast Jan Kulajta. Již podesáté se stalo centrem soutěže partnerské město Valašské Meziříčí, v jehož budově Městského úřadu najdeme ředitelství rally i tiskové středisko. „V letošním roce oslavíme dvě jubilea. V jubilejním třicátém ročníku soutěže zavítá valaška podesáté do našeho města. Vytvořila se tradice, která prospívá oběma stranám. Soutěž má významné postavení v kalendáři českých rally a jsme rádi, že město Valašské Meziříčí může být při tom,“ uvedla Mgr. Dagmar Lacinová, místostarostka města. Významnou finanční částkou podpořil úvodní rallyový podnik sezony v České republice i Zlínský kraj.Největším diváckým lákadlem jubilejní valašky bude start továrního jezdce Škoda Motosport a úřadujícího vicemistra seriálu Intercontinental Rally Challange Jana Kopeckého (Škoda Fabia S2000). K hlavním favoritům se řadí dále úřadující český šampion a loňský vítěz Pavel Valoušek (Peugeot 207 S2000), čtyřnásobný vítěz valašky a českého šampionátu Roman Kresta (Škoda Fabia S2000) a pětinásobný český mistr Václav Pech (Mitsubishi Lancer EVO IX). S nejnižšími startovními čísly se objeví ve startovním poli úřadující vicemistr Evropy Antonín Tlusťák (Škoda Fabia S2000) a třetí v loňském hodnocení mistrovství Evropy Michal Solowow z Polska (Ford Fiesta S2000). Diváky rozhodně čeká o víkendu v okolí Valašského Meziříčí hodnotný motoristický zážitek. Připraveny jsou dvě varianty vstupného pro diváky. Jednorázový lístek na rychlostní zkoušky stojí třicet korun, permanentka na celou rally sto korun. Pořadatelé důrazně žádají diváky, aby uposlechli všech pokynů pořadatelů na rychlostních zkouškách, dodržovali bezpečnostní pravidla, stáli na vyznačených diváckých místech a svým chováním přispěli ke zdárnému průběhu soutěže.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?