Není mnoho českých soutěží, které začleňují do svého závodu nové prvky. V případě čtvrtého podniku Mediasport MMČR AGROTEC rally Hustopeče se mohou fanoušci těšit na polookruhovou zkoušku. Pojede se v rámci RZ 5,7 Starovice.
Termín hustopečské soutěže se nezadržitelně blíží (10. – 11. června 2011). S tím souvisí i nové informace, které pořadatelský tým v čele se zkušenými soutěžáky Martinem Radou a Rudolfem Kouřilem nabízí ke zveřejnění. Páteční etapa nabídne dvě více než třináctikilometrové testy Němčičky a Kurdějov ve dvou průjezdech. Ty opakované figurují v harmonogramu krátce před devátou hodinou, a tak je jisté, že si to startovní pole rozdá mezi sebou i s použitím světelných ramp.Také druhá etapa nabízí sekce s dvěma dopoledními a dvěma odpoledními rychlostními zkouškami. Každá z nich je v harmonogramu soutěže obsažena dvakrát. Nejdelším testem letošního ročníku AGROTEC rally bude RZ 10, 12 Diváky s délkou 18,60 km, nejkratším RZ 6, 8 Šitbořice (9,58 km). Soutěž nabídne celkem 176,20 km rychlostních zkoušek.Divácky atraktivní polookruh bude součástí sobotní dopolední RZ 5, 7 Starovice. „V Rakousku jsou podobné testy nedílnou součástí závodů, nechybí jim atraktivita a zájem fanoušků. Proto jsme se rozhodli zkusit najít úsek, který by nabídl zajímavou podívanou. Okruhovou část absolvují posádky dvaapůlkrát, v průběhu třetího okruhu bude následovat výjezd a další kilometry do cíle vložky. Součástí této RZ bude i komentovaná divácká zóna s přírodní tribunou ve vracáku po stoupání od Starovic.
Pořadatelé plánují komentovanou zónu i v odpolední sekci na RZ 10, 12 v obci Diváky. Fanoušek tak bude moci v sobotu shlédnout na dvou místech celkem osm průjezdů soutěžních vozidel, navíc bude neustále informován o aktuálním dění na trati,“ říká ředitel soutěže Rudolf Kouřil. Jako podporu účastníkům z „malých tříd“ nabízí organizátoři AGROTEC rally Hustopeče posádkám ve třídách 7 (A5 ), 9 (N2 + R1B) a 10 (N1 + R1A) „senzačně“ nízký vklad 1.700,- Kč (včetně DPH a pojištění 1.200,- Kč). Stejná částka platí pro účastnice dámského poháru.Více informací k AGROTEC rally Hustopeče k soutěži hledejte na oficiálních stránkách www.agrotecautoklub.cz, případně na AGROTEC RALLY v sociální síti facebook.com.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.