Není mnoho českých soutěží, které začleňují do svého závodu nové prvky. V případě čtvrtého podniku Mediasport MMČR AGROTEC rally Hustopeče se mohou fanoušci těšit na polookruhovou zkoušku. Pojede se v rámci RZ 5,7 Starovice.
Termín hustopečské soutěže se nezadržitelně blíží (10. – 11. června 2011). S tím souvisí i nové informace, které pořadatelský tým v čele se zkušenými soutěžáky Martinem Radou a Rudolfem Kouřilem nabízí ke zveřejnění. Páteční etapa nabídne dvě více než třináctikilometrové testy Němčičky a Kurdějov ve dvou průjezdech. Ty opakované figurují v harmonogramu krátce před devátou hodinou, a tak je jisté, že si to startovní pole rozdá mezi sebou i s použitím světelných ramp.Také druhá etapa nabízí sekce s dvěma dopoledními a dvěma odpoledními rychlostními zkouškami. Každá z nich je v harmonogramu soutěže obsažena dvakrát. Nejdelším testem letošního ročníku AGROTEC rally bude RZ 10, 12 Diváky s délkou 18,60 km, nejkratším RZ 6, 8 Šitbořice (9,58 km). Soutěž nabídne celkem 176,20 km rychlostních zkoušek.Divácky atraktivní polookruh bude součástí sobotní dopolední RZ 5, 7 Starovice. „V Rakousku jsou podobné testy nedílnou součástí závodů, nechybí jim atraktivita a zájem fanoušků. Proto jsme se rozhodli zkusit najít úsek, který by nabídl zajímavou podívanou. Okruhovou část absolvují posádky dvaapůlkrát, v průběhu třetího okruhu bude následovat výjezd a další kilometry do cíle vložky. Součástí této RZ bude i komentovaná divácká zóna s přírodní tribunou ve vracáku po stoupání od Starovic.
Pořadatelé plánují komentovanou zónu i v odpolední sekci na RZ 10, 12 v obci Diváky. Fanoušek tak bude moci v sobotu shlédnout na dvou místech celkem osm průjezdů soutěžních vozidel, navíc bude neustále informován o aktuálním dění na trati,“ říká ředitel soutěže Rudolf Kouřil. Jako podporu účastníkům z „malých tříd“ nabízí organizátoři AGROTEC rally Hustopeče posádkám ve třídách 7 (A5 ), 9 (N2 + R1B) a 10 (N1 + R1A) „senzačně“ nízký vklad 1.700,- Kč (včetně DPH a pojištění 1.200,- Kč). Stejná částka platí pro účastnice dámského poháru.Více informací k AGROTEC rally Hustopeče k soutěži hledejte na oficiálních stránkách www.agrotecautoklub.cz, případně na AGROTEC RALLY v sociální síti facebook.com.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.